Koroze
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Koroze
Dneska jsem se konečně dostal k odstranění rzi z podvozku auta, co jsem zatím okouknul tak jsem byl mile překvapen, na 15 let staré auto, je tam jen pár orezlých míst. Na tuningforu mi poradili že mám na podvozek dát jako základovou barvu synorex extra, pak body 950 a na konec to přetřít alkytonem. Vše už jsem objednal a čekám až mi to přijde. Zjistil jsem že na nějaká místa se asi jen tak nedostanu, př. plech který je navařený na karoserii nad výfukem v zadní části auta. Nevíte někdo jak to vyřešit? Jestli máte někdo ještě nějaké návrhy co na ten podvozek natřít, budu jen rád. Zatím jsem pár zkorodovaných míst oškrábal až na plech ocelovým kartáčem, přetřel odrezovačem, a stříknul na to trochu wd40, pár dní to nechám a uvidím. Přikládám pár fotek pro informaci
- Přílohy
-
- 25102010448.jpg (159.83 KiB) Zobrazeno 7600 x
-
- 25102010446.jpg (182.23 KiB) Zobrazeno 7600 x
-
- 25102010444.jpg (238.77 KiB) Zobrazeno 7600 x
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
- Reklama
- zokot
- Znalec
- Příspěvky: 828
- Registrován: 10 úno 2008, 00:31
- Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze
To je sranda - jako že to nic není Jako finál bych to stříknul barvou na podvozky ve spreji.
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Fiat GP 1.9 (2006)
Re: Koroze
Tak toto bych natřel barvou HAMMERLITE, a potom něčím na podvozky ale to wd40 je chyba je to třeba odmastit před nátěrem.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Koroze
bude se to muset odmastit to je mi jasny ale ted potrebuju aby ta koroze povolila tak jsem tam stříknul jak wd40 tak i ten odrezovač a myslím si že ten nátěr na podvozky body 950 by to měl chránit dostatečně
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
Re: Koroze
Jak už je to jednou chycený rzí a u tebe hodně,tak to nic nezastaví,to body je jen na chvíli. To HAMERLITE je přímo na zkorodovaný věci.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Koroze
hodně chycený? neřekl bych že je to tak strašný, to co je na těch obrázcích hodně chycené tak to je náprava která stejně půjde dolů
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
Re: Koroze
na podvozku porad pracuji, zatim se snažim odstranit veskery rez az na cisty kov, pak tam chci dat ten zaklad synorex extrax, na to body 950 a nakonec alkyton, myslite si ze to je dobra volba a neco to vydrzi? auto v zime jezdit nebude jen pres leto
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
Re: Koroze
Snaž se všude tu rez odstranit co nejvíc to půjde,třeba nejdříve šroubovákem nebo špachtlí na hrubo a pak to přejeď ocelovým kartáčem ve vrtačce.Až to budeš mít vše dole tak to natři pořádně odrezovačem,po zaschnutí uvidíš jak odrezovač zapracoval,některé více zrezlé místa pak přetři ještě jednou. To WD je blbost. Až budeš mít ty odrezené místa pořádně suché,tak ten povlak po odrezovači setřeš hadrou a můžeš následně přetřít antikorozní barvou.Nakonec pak přestříkat BODYčkem nebo nějakým kaučukem na spodky
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Koroze
jj to wdčko jsem sundal ale jinak to delam presne tak jak rikas. Jak dlouho by to mohlo mit zivotnost?liborko píše:Snaž se všude tu rez odstranit co nejvíc to půjde,třeba nejdříve šroubovákem nebo špachtlí na hrubo a pak to přejeď ocelovým kartáčem ve vrtačce.Až to budeš mít vše dole tak to natři pořádně odrezovačem,po zaschnutí uvidíš jak odrezovač zapracoval,některé více zrezlé místa pak přetři ještě jednou. To WD je blbost. Až budeš mít ty odrezené místa pořádně suché,tak ten povlak po odrezovači setřeš hadrou a můžeš následně přetřít antikorozní barvou.Nakonec pak přestříkat BODYčkem nebo nějakým kaučukem na spodky
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
Re: Koroze
pokud to uděláš poctivě a hlavně s odrezovačem tak to vydrží dlouho
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Koroze
dlouho je relativni pojem, to je kolik let?liborko píše:pokud to uděláš poctivě a hlavně s odrezovačem tak to vydrží dlouho
Punto sporting 1.6 90Hp
Punto 1.1 55Hp
Punto 1.1 55Hp
Re: Koroze
Jeden příklad v roce 1999 jsme dělali GO Fiata Uno,v té době se daly sehnat kousky ve stavech jako dneska punta MKI tudiž s orezlými spodky ale né shnité jako všechny Una dneska. Takže jsme spodek komplet škrábali a orezlé místa brousili až na plech,čistili,vystříkávali odrezovačem,natírali a nakonec se nově stříkalo Bodyčkem.V roce 2006 mi unko sestřelil debilek s fábijkou a unko šlo celé na díly na rozebrání a následně rozřezání zbylé kastle do šrotu. Po těch 7 letech byla podlaha netknutá,prahy,lemy jako nové.. když to uděláš poctivě,před každou zimou budeš spodek kontrolovat tak ti to vydrží dlouho a u punta to vydrží opravdu dlouho,všichni víme,že una hnily před očima
někteří ty orezlé místa jen tak na oko oškrábou a jen pak přetřou tlumexem nebo gumoasfaltem a pak se po půl roce diví že to rezne znova a znova
někteří ty orezlé místa jen tak na oko oškrábou a jen pak přetřou tlumexem nebo gumoasfaltem a pak se po půl roce diví že to rezne znova a znova
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Koroze
Trošku oživím téma koroze a jejího odstranění.
Vzhledem k tomu že jsem se konečně pustil do zásadnější renovace auta a také proto, že jsem fanda úsloví "všechno jde, když se chce" a nakonec také díky svým skromným znalostem chémie jsem se rozhodl bádat, jak co nejúčiněji odstranit korozi. Metody jsou dvě, ale opravdu funkční je jen jejich kombinace:
1) mechanické odstranění
Zapomeňme na nějaké škrábání povrchu šroubovákem, špachtlí, nebo jiným předmětem, smysl nemá ani brusný papír v ruce. Pokud potřebujeme očistit korozi pořádně, tj. na čistý kov, což je nezbytně nutné pro zabránění návratu koroze, je dobrým pomocníkem flexa a brusný lamelový kotouč. Ten je dobrý především na rovné plochy, jako jsou třeba lemy blatníku, dveří apod. Povrch je vždy nutné brousit až do úplného odstranění koroze.
Jenže většinou má rezavý předmět složitější tvar, takže se s flexou všude nedá dostat, navíc povrch je po broušení flexou poměrně dost nerovnoměrný. V tuto chvíli je nejlepší metodou tryskání (tzv. pískování), kterým se dá očistit i silně zkorodovaný povrch. Nevýhodou je, že tato služba není dostupná na každém rohu a vyjde poměrně draho...třeba tryskání ráfků vyjde okolo 150-250 Kč za kus. Bohužel, ani tryskané abrazivo se nedostane všude, metoda je to ale velmi efektivní.
2) chemické odstranění
Tahle metoda má jednu zásadní výhodu. Dostane se všude. Nevýhodou je ale fakt, že nejúčinnější metoda, tj. ponor předmětu do lázně, je v domácích podmínkách možná jen na menší předměty. Proto se často používá na dočištění po mechanickém odstraňování. Chemikálie navíc vyjdou na poměrně dost peněz, je proto potřeba dobře koukat, kde nakupujeme, a vybírat norální obchody, takže rovnou zapomeňte na všechny OBI, Hornbachy, Baumaxy a podobné zloděje, kde barvy, laky a chemie stojí 2-3x víc, než v běžném obchodě. Např. u nás v OBI stojí litr kyseliny solné 89 Kč, v normálních Barvách-lacích stojí zcela identická kyselina 35 Kč.
K postupu - dost jsem experimentoval s odrezovači, ale je to běh na dlouhou trať. Nejlepší je předmět ponořit a nechat ponořený nejlépe několik dní. Hlavní složkou odrezovače je kyselina fosforečná, kterou nalezneme ale i třeba v CocaCole, Pepsi a dalších kolách a dokonce i stejně působí. Zkoušel jsem to a stačí na dva dny namočit zkorodovaný předmět do koly a podstatná část rzi je pryč. Jenže... s odrezovači se mi stává, že povrch zůstane špinavý, porostlý nějakými solemi. Váhal jsem co s tím a koupil jsem kyselinu solnou (chlorovodíkovou). Stačilo pár minut a zbytky koroze a nečistoty se rozpustily a výsledkem je perfektně čistý povrch. Ten je samozřejmě ještě nutné neutralizovat, např. roztokem jedlé sody, nebo esterifikovat alkoholem, např. denaturovaným lihem, aby bylo zabráněno dalšímu rozrušování povrchu kyselinou.
Aby to nebylo tak jednoduché, tak jak jsem už zmínil, nejúčinnější metoda, tedy ponor, je většinou neproveditelná, takže přistupujeme k mechanickému čištění a to doladíme čištěním chemickým. Hlavně se nevyplácí šetřit, protože koroze se dříve nebo později vrátí a čím důkladněji povrch ošetříme, tím později k tomu dojde.
Vzhledem k tomu že jsem se konečně pustil do zásadnější renovace auta a také proto, že jsem fanda úsloví "všechno jde, když se chce" a nakonec také díky svým skromným znalostem chémie jsem se rozhodl bádat, jak co nejúčiněji odstranit korozi. Metody jsou dvě, ale opravdu funkční je jen jejich kombinace:
1) mechanické odstranění
Zapomeňme na nějaké škrábání povrchu šroubovákem, špachtlí, nebo jiným předmětem, smysl nemá ani brusný papír v ruce. Pokud potřebujeme očistit korozi pořádně, tj. na čistý kov, což je nezbytně nutné pro zabránění návratu koroze, je dobrým pomocníkem flexa a brusný lamelový kotouč. Ten je dobrý především na rovné plochy, jako jsou třeba lemy blatníku, dveří apod. Povrch je vždy nutné brousit až do úplného odstranění koroze.
Jenže většinou má rezavý předmět složitější tvar, takže se s flexou všude nedá dostat, navíc povrch je po broušení flexou poměrně dost nerovnoměrný. V tuto chvíli je nejlepší metodou tryskání (tzv. pískování), kterým se dá očistit i silně zkorodovaný povrch. Nevýhodou je, že tato služba není dostupná na každém rohu a vyjde poměrně draho...třeba tryskání ráfků vyjde okolo 150-250 Kč za kus. Bohužel, ani tryskané abrazivo se nedostane všude, metoda je to ale velmi efektivní.
2) chemické odstranění
Tahle metoda má jednu zásadní výhodu. Dostane se všude. Nevýhodou je ale fakt, že nejúčinnější metoda, tj. ponor předmětu do lázně, je v domácích podmínkách možná jen na menší předměty. Proto se často používá na dočištění po mechanickém odstraňování. Chemikálie navíc vyjdou na poměrně dost peněz, je proto potřeba dobře koukat, kde nakupujeme, a vybírat norální obchody, takže rovnou zapomeňte na všechny OBI, Hornbachy, Baumaxy a podobné zloděje, kde barvy, laky a chemie stojí 2-3x víc, než v běžném obchodě. Např. u nás v OBI stojí litr kyseliny solné 89 Kč, v normálních Barvách-lacích stojí zcela identická kyselina 35 Kč.
K postupu - dost jsem experimentoval s odrezovači, ale je to běh na dlouhou trať. Nejlepší je předmět ponořit a nechat ponořený nejlépe několik dní. Hlavní složkou odrezovače je kyselina fosforečná, kterou nalezneme ale i třeba v CocaCole, Pepsi a dalších kolách a dokonce i stejně působí. Zkoušel jsem to a stačí na dva dny namočit zkorodovaný předmět do koly a podstatná část rzi je pryč. Jenže... s odrezovači se mi stává, že povrch zůstane špinavý, porostlý nějakými solemi. Váhal jsem co s tím a koupil jsem kyselinu solnou (chlorovodíkovou). Stačilo pár minut a zbytky koroze a nečistoty se rozpustily a výsledkem je perfektně čistý povrch. Ten je samozřejmě ještě nutné neutralizovat, např. roztokem jedlé sody, nebo esterifikovat alkoholem, např. denaturovaným lihem, aby bylo zabráněno dalšímu rozrušování povrchu kyselinou.
Aby to nebylo tak jednoduché, tak jak jsem už zmínil, nejúčinnější metoda, tedy ponor, je většinou neproveditelná, takže přistupujeme k mechanickému čištění a to doladíme čištěním chemickým. Hlavně se nevyplácí šetřit, protože koroze se dříve nebo později vrátí a čím důkladněji povrch ošetříme, tím později k tomu dojde.
/F/I/A/T/ Punto mk1 # 60SX 6speed # Novitec look #
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 320
- Registrován: 11 srp 2008, 22:33
- Bydliště: Kosice-sidl. THC
Re: Koroze
Na flexu veľký pozor...podbehy som brusil s lamelovym kotucom a iba jemne som priložil flexu a v sekunde ostala diera ..Má to silu..a to som mal len 150-flexu. Tenke plechy by som s tým už nebrusil nikdyludeco píše:Trošku oživím téma koroze a jejího odstranění.
Vzhledem k tomu že jsem se konečně pustil do zásadnější renovace auta a také proto, že jsem fanda úsloví "všechno jde, když se chce" a nakonec také díky svým skromným znalostem chémie jsem se rozhodl bádat, jak co nejúčiněji odstranit korozi. Metody jsou dvě, ale opravdu funkční je jen jejich kombinace:
1) mechanické odstranění
Zapomeňme na nějaké škrábání povrchu šroubovákem, špachtlí, nebo jiným předmětem, smysl nemá ani brusný papír v ruce. Pokud potřebujeme očistit korozi pořádně, tj. na čistý kov, což je nezbytně nutné pro zabránění návratu koroze, je dobrým pomocníkem flexa a brusný lamelový kotouč. Ten je dobrý především na rovné plochy, jako jsou třeba lemy blatníku, dveří apod. Povrch je vždy nutné brousit až do úplného odstranění koroze.
Jenže většinou má rezavý předmět složitější tvar, takže se s flexou všude nedá dostat, navíc povrch je po broušení flexou poměrně dost nerovnoměrný. V tuto chvíli je nejlepší metodou tryskání (tzv. pískování), kterým se dá očistit i silně zkorodovaný povrch. Nevýhodou je, že tato služba není dostupná na každém rohu a vyjde poměrně draho...třeba tryskání ráfků vyjde okolo 150-250 Kč za kus. Bohužel, ani tryskané abrazivo se nedostane všude, metoda je to ale velmi efektivní.
2) chemické odstranění
Tahle metoda má jednu zásadní výhodu. Dostane se všude. Nevýhodou je ale fakt, že nejúčinnější metoda, tj. ponor předmětu do lázně, je v domácích podmínkách možná jen na menší předměty. Proto se často používá na dočištění po mechanickém odstraňování. Chemikálie navíc vyjdou na poměrně dost peněz, je proto potřeba dobře koukat, kde nakupujeme, a vybírat norální obchody, takže rovnou zapomeňte na všechny OBI, Hornbachy, Baumaxy a podobné zloděje, kde barvy, laky a chemie stojí 2-3x víc, než v běžném obchodě. Např. u nás v OBI stojí litr kyseliny solné 89 Kč, v normálních Barvách-lacích stojí zcela identická kyselina 35 Kč.
K postupu - dost jsem experimentoval s odrezovači, ale je to běh na dlouhou trať. Nejlepší je předmět ponořit a nechat ponořený nejlépe několik dní. Hlavní složkou odrezovače je kyselina fosforečná, kterou nalezneme ale i třeba v CocaCole, Pepsi a dalších kolách a dokonce i stejně působí. Zkoušel jsem to a stačí na dva dny namočit zkorodovaný předmět do koly a podstatná část rzi je pryč. Jenže... s odrezovači se mi stává, že povrch zůstane špinavý, porostlý nějakými solemi. Váhal jsem co s tím a koupil jsem kyselinu solnou (chlorovodíkovou). Stačilo pár minut a zbytky koroze a nečistoty se rozpustily a výsledkem je perfektně čistý povrch. Ten je samozřejmě ještě nutné neutralizovat, např. roztokem jedlé sody, nebo esterifikovat alkoholem, např. denaturovaným lihem, aby bylo zabráněno dalšímu rozrušování povrchu kyselinou.
Aby to nebylo tak jednoduché, tak jak jsem už zmínil, nejúčinnější metoda, tedy ponor, je většinou neproveditelná, takže přistupujeme k mechanickému čištění a to doladíme čištěním chemickým. Hlavně se nevyplácí šetřit, protože koroze se dříve nebo později vrátí a čím důkladněji povrch ošetříme, tím později k tomu dojde.