Palivové čerpadlo

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

kanix
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 28 bře 2012, 15:04

Palivové čerpadlo

Příspěvek od kanix »

Zdravim, nejspise mi odeslo palivove cerpadlo, ale nez koupim nove, chtel bych se ujistit. Nevite jak ho otestovat? Napr pripojit na trafo(12V) ?? Diky
Reklama
 

cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od cinzano »

Třeba, případně na baterku. Čerpadlo se může zadřít, pokud někdo jezdí s prázdnou nádrží.
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od turbom »

Ahoj,
Shodou okolnosti resim to same. Vlivem zatim nezjistenych pricin(bordel v nadrzi, voda apod) mi odeslo uz druhe palivove cerpadlo. To stare mi mechanik nyni zprovoznil odbornou ranou kladivem :wink: Zatim funguje. To, ktere mi odeslo po par mesicich nemuzu rozbehat. Mlatit jsem zkousel x krat. Na 12v trafu slabe piska, pokud uhodim na plášt, tak se rozbzuci vice, ale citim spaleninu a zrejme netlaci-. Takze to vypada na zadreni.
Napada me, ze je zaoxidovane ulozeni vtulky-hridelky, protoze vzduch zezpoda nahoru proudi.
Jeste mu chci dat sanci, ale vypada to na nerozebiratelne spojeni. Pokud ho rozeberu, nedam nikdy zpatky ten plášt tak, aby nesel vzduch i okolo. Navic je ponorene v benzinu, takze nejake vymazavani neprichazi v uvahu.

Take by me zajimalo, zda se delaji nejake repase. Nove bych byt tebou nekupoval, ja kupoval na MK2a pouzitou-kompletni saci soustavu a vypadala jak nova za tretinovou cenu.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od cinzano »

Jo, poklepání může pomoct. Čerpadlo musí být ponořené, neb se tak chladí i maže. Na vzduchu se může zadřít, což jsou právě ty případy, když se jezdí se skoro prázdnou nádrží. Nahlédl jsem do moudré knihy a provozní tlak to má 1 bar, neboli by se to dalo vobastlit tak, že by se vlastní čerpadlo dalo nahradit třeba čerpadlem z Una nebo Tipa atd.
kanix
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 28 bře 2012, 15:04

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od kanix »

turbom: jo zabouchat driv pomohlo, ted uz je asi uplne mrtvy.. nevys jak na nej pripojit to trafo? myslim na ktery konektory, jejich tam pet...
jiřík
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 23 bře 2012, 15:46

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od jiřík »

to ze ho připojíte na baterku je o ničem když nevíte jestli dokaze natlačit potřebný tlak.. 100% ho vyzkoušíte jen tak že ho dáte změřit na zkušebně. jinak nová palivová čerpadla se dají na aukru koupit od 300 (čínská) a od 600 evropská. tak bych to neřešil. :-)
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od turbom »

kanix: jedine zmerit multimetrem, jaky kam tece napeti.

Ja mam cerpadlo z MK2a, tam jsou jen dva dratky a jeste oznacene + a -.

jiřík: tak mi tam najdi cerpadlo pro rok Mk2a - 2002. Ja tam vidim jen cerpadla pro MK1.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od cinzano »

jiřík píše:100% ho vyzkoušíte jen tak že ho dáte změřit na zkušebně.
Zkušebnu lze snadno nahradit starým tlakoměrem na duše s gumovou hadičkou (bejval v každý šáde, tatínkovi nebo dědovi se jistě válí pod ponkem aspoň jeden). Z konce hadičky uřízneme ventilek, nasuneme na výstupní otvor čerpadla, čerpadlo ponoříme do zavařovací sklenice naplněné benzinem, připojíme na napájení s dodržením správné polarity, hodnotu dodávaného tlaku následně snadno odečteme na stupnici :idea:
Jestli má konektor na nádrži pět kontaktů, je to nejspíš proto, že tři jsou od palivoměru, dva od samotného čerpadla. Uspořádání pinů viz moudrá kniha, z hlavy to nevím.
jiřík
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 23 bře 2012, 15:46

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od jiřík »

cinzano píše:
Zkušebnu lze snadno nahradit starým tlakoměrem na duše s gumovou hadičkou (bejval v každý šáde, tatínkovi nebo dědovi se jistě válí pod ponkem aspoň jeden). Z konce hadičky uřízneme ventilek, nasuneme na výstupní otvor čerpadla, čerpadlo ponoříme do zavařovací sklenice naplněné benzinem, připojíme na napájení s dodržením správné polarity, hodnotu dodávaného tlaku následně snadno odečteme na stupnici :idea:
Jestli má konektor na nádrži pět kontaktů, je to nejspíš proto, že tři jsou od palivoměru, dva od samotného čerpadla. Uspořádání pinů viz moudrá kniha, z hlavy to nevím.
Dobře tak zjistíš že čerpadlo ti momentálně dokázalo natlačit 3bar. a k čemu ti to je? potřebuješ vědět jestli tlak nepoklesá po určitém čase a kolik pumpa při daném tlaku přepraví paliva... viz přikládám graf z měření čerpadla:

Kód: Vybrat vše

http://rx7cz.net/pdf/PP13.pdf
zavadskos
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 20 zář 2012, 03:28

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od zavadskos »

zdravim. ak je auto odstavene povedzme 4 hod a stlacim odvzdusnovaci ventil na vstrekovacej rampe, mal by odtial vystreknut benzin? alebo sa system natlakuje az po zapnuti zapalovania? dakujem :?
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od peta.smolik »

Palivové čerpadlo dobré se zárukou http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-555 ... adrze.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a možnost i jiných dílů v akci
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
zavadskos
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 20 zář 2012, 03:28

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od zavadskos »

co to znamena? ked tam nie je tlak po par hodinach, je to v p...?
rou31
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 21 srp 2010, 17:30

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od rou31 »

Caute, mam pocit ze mi strajkuje cerpadielko, ako keby sem tam davalo menej paliva. Chcem sa opytat ci ten tlak z cerpadla je podstatny, t.j. mal by byt 1,2 bar. Mam doma nove cerpadlo ale zo 6-valca a to dava 2,4 baru. Bude to robit nejake problemy? Alebo ho musim priskrtit? Dik
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od r.trieska »

Oprášim tému.
Máte prosím fintu, ako uvolniť prstenec palivového čerpadla (č.5) ?
Skúšal som tyčkou a kladivom, nič.
Pretlak som vopred uvolnil.
Přílohy
pal.cerpadlo.jpg
pal.cerpadlo.jpg (65.36 KiB) Zobrazeno 5825 x
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Palivové čerpadlo

Příspěvek od turbom »

Sehnat nebo si pujcit ve Fiatu originalni "klic".

Ja ho take povoloval tyckou a kladivem, ale musel jsem davat poradne rany, aby odlehlo.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“