HELP - 1.9D motor škube
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: HELP - 1.9D motor škube
mam rovnaky problem Fiat punto II 1.9 diesel autom cuká trhá pri normálných optimálnych otáčkach od tretieho az po piaty prevodový stupen zistil som ze mam upchaty výfuk konkrétne katalyzátor Chybu som odstránil kedze mi výfukové plyny tlacilo späť do sania vycistil som co som mohol Kym som na tuto chybu prisiel vymenil som palivovy filter, palivové čerpadlo, vstrekovacie ventily, vzduchovy filter,... Auto slo chvilocku super ale teraz sa mi to znova vratilo mohla by to byt ta lambda sonda??? Vie mi tu niekto poradit lebo uz ma to značne rozčuluje tipovat kde je chyba
nizkymi otackami to rozhodne nie je auto chvilku slo ako malo Poradte poradte poradte niekto
Diky
nizkymi otackami to rozhodne nie je auto chvilku slo ako malo Poradte poradte poradte niekto
Diky
- Reklama
Re: HELP - 1.9D motor škube
Otec má tiež Punto II 1.9D a to šklbanie je katastrofa, teda jemu to ani tak nepripadá, ale mne teda určite áno.
Už som mu tam zaslepil EGR, ktoré vyhadzovalo poruchu, nepomohlo. Tak že začal riešiť že kúpi nový EGR, ale teda som povedal že EGR by sa mal kúpiť až vtedy ak bude istota, že nie je napríklad problém v kabeláži. EGR teda šiel von, vyčistil sa , cievka sa oddelila od telesa ventilu, ale je tak nejak nerozoberatelná, konektor má 5 pinov a teda som začal riešiť ako to funguje. Dva piny by mali byť nejaké ovládacie napätie a zvyšné tri by mali mať funkciu oznamovania otvorenia / zatvorenia ventilu, pri meraní merákom s teste cez FIATECUSCAN som očakával že niekde namerám pohyblivé napätie teda nič / 12V ktoré uvládajú cievku, nemám schému a ani som nič nenamerál, tam kde nejaké napätie bolo sa počas testu EGR to napätie nemenilo.
Tak som to len zložil a EGR akože funguje, nehlási žiaden problém. Auto ale nadalej trhá, na druhý den bol otec dať vymazať kontrolku ABG nakolko človek čo mu vyváral dieru na prahu mu vymontoval sedačku skôr ako odpojil baterku. Ani na profi diagnostike sa chyba EGR neobjavila.
Nakolko je to TOTAL primitívny motor, kde nie je ani prvý riadiaci vstrek tak to tipujem na problém čerpadla / vstrekov. Neskúšal dať niekto otestovať vstreky či čerpadlo, nemal by to byť až tak drahý špás.
Mna by to už dávno nebavilo, ja som už dlhšie presedlal na benzín, lebo nemiením riešiť problémy moderných dieslov, ale aby sa takto niekto zožieral s primitívnym hladkým dieslom je fakt moc. Neviem ani kolko má otec na tom km, ale nejak nemám pocit že by to šlo zle alebo že by mal problém v zime naštartovať
Ešte som zabudol, že pri tých testoch cez ECUSCAN nepočujem že by ten EGR cvakal, ako trebárs pri teste iných ovládacích prvkov, ako trebárs uzatvárací ventil paliva na čerpadle
Už som mu tam zaslepil EGR, ktoré vyhadzovalo poruchu, nepomohlo. Tak že začal riešiť že kúpi nový EGR, ale teda som povedal že EGR by sa mal kúpiť až vtedy ak bude istota, že nie je napríklad problém v kabeláži. EGR teda šiel von, vyčistil sa , cievka sa oddelila od telesa ventilu, ale je tak nejak nerozoberatelná, konektor má 5 pinov a teda som začal riešiť ako to funguje. Dva piny by mali byť nejaké ovládacie napätie a zvyšné tri by mali mať funkciu oznamovania otvorenia / zatvorenia ventilu, pri meraní merákom s teste cez FIATECUSCAN som očakával že niekde namerám pohyblivé napätie teda nič / 12V ktoré uvládajú cievku, nemám schému a ani som nič nenamerál, tam kde nejaké napätie bolo sa počas testu EGR to napätie nemenilo.
Tak som to len zložil a EGR akože funguje, nehlási žiaden problém. Auto ale nadalej trhá, na druhý den bol otec dať vymazať kontrolku ABG nakolko človek čo mu vyváral dieru na prahu mu vymontoval sedačku skôr ako odpojil baterku. Ani na profi diagnostike sa chyba EGR neobjavila.
Nakolko je to TOTAL primitívny motor, kde nie je ani prvý riadiaci vstrek tak to tipujem na problém čerpadla / vstrekov. Neskúšal dať niekto otestovať vstreky či čerpadlo, nemal by to byť až tak drahý špás.
Mna by to už dávno nebavilo, ja som už dlhšie presedlal na benzín, lebo nemiením riešiť problémy moderných dieslov, ale aby sa takto niekto zožieral s primitívnym hladkým dieslom je fakt moc. Neviem ani kolko má otec na tom km, ale nejak nemám pocit že by to šlo zle alebo že by mal problém v zime naštartovať
Ešte som zabudol, že pri tých testoch cez ECUSCAN nepočujem že by ten EGR cvakal, ako trebárs pri teste iných ovládacích prvkov, ako trebárs uzatvárací ventil paliva na čerpadle
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 30 říj 2012, 17:03
- Bydliště: Zvolen, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - 1.9D motor škube
Jeden typ pre Vás, čerpadlom to nie, uz som vymenil v aute 3 čerpadla, pri dvoch to robilo, pri jednom nie. Zatial to typujem na spojku. Mám pocit, lambda sondu toto auto nemá. S tym katalizator to tiez nieje zly napad, musim rozobrat a tiez zistim. Auto ma sice 170 tisic km, takze to moze byt cim kolvek - spojka, katalizator, chybna váha vzduchu.
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
Re: HELP - 1.9D motor škube
Už som to debatoval cez viacerých odborníkov na čerpadlá, a je to problém opotrebeného čerpadla, repas 600€, každý jeden povedal presne to isté ako sa spomenulo Punto 1.9D , respektíve Lucas EPIC
Re: HELP - 1.9D motor škube
Možná by stálo za pokus prověřit funkci stop ventilu.
Viz tady:
http://fiatmareaclub.com/viewtopic.php?f=2&t=4664" onclick="window.open(this.href);return false;
Viz tady:
http://fiatmareaclub.com/viewtopic.php?f=2&t=4664" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: HELP - 1.9D motor škube
Marea používa iné čerpadlo ako Punto II, repas LUCAS EPIC stojí reálne 600€, vidím to momentálne na objednanie sady tesnení pre čerpadlo a vyskúšam ho opraviť, auto síce postojí nejaký týžden, najčastejší problém je nejaká vydraná hriadelka a snímač otáčok ktorý pre volu hriadela nedokaže optimálne snímať otáčky, mám možnosť si v práci trebárs tú hriadelku vyrobiť novú ak by bolo treba. Auto sa bude predávať a preto v tomto momente buchnúť do čerpadla 600€ by bolo úplne choré. Uvidím, sada tesnení by mala stát nejakých 30-50€ aspon podla toho čo som vyčítal na weboch PSA, kde sa používalo tiež čerpadlo Lucas EPIC, akurát to u Fiatu je novšie
Ak to budem robiť, určite to nafotím a hodím aj nejaké info
Ak to budem robiť, určite to nafotím a hodím aj nejaké info
Re: HELP - 1.9D motor škube
Ano toto je elektronicky řízené čerpadlo ale myslím že stopventil tam bude schovaný v té elektronice. EGR (zaslepit) a katalizátor (vykuchat) ve jménu ekologie dusí tento motor.
Re: HELP - 1.9D motor škube
Zdravim vas. Podarilo sa uz niekomu z vas realne dlhodobo odstranit tento problem? ... Ja som zatial menil palivovy filter a vycistil sitko nadrze a stale nic tak teraz mi mechanik radil ze dalsia vec ma byt repas trysiek a ak nepomoze to tak zase cerpadlo... ale poviem pravdu ze nemam moc chut slepo hadat a minut pri tom vsetky uspory ...
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 30 říj 2012, 17:03
- Bydliště: Zvolen, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - 1.9D motor škube
Repas trysiek, na co? Tryska tam sluzi len na dodanie paliva do valcov, davkovanie urcuje cerpadlo.
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
Re: HELP - 1.9D motor škube
Poradim ti vymen mechanika. Lebo takto viem servisovat auto aj ja, ze vymenim hento, tamto a ked to nebude fungovat tak pokracujeme dalej s vymienanim. Na tych hladkych 1.9 blblo cerpadlo takze tam hladaj pricinu.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: HELP - 1.9D motor škube
Moje Punto 1.9DS začalo cukat až po zahřátí motoru,kdy otvírá EGR.Podle tohoto návodu:
http://www.forum-auto.com/marques/fiat/sujet172.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
jsem EGR zaslepil a je klid.Můj suběktivní dojem je že auto má lepší zátah i od nižších otáček.Motor má najeto 130 000, sundal jsem i trubku co vede od EGRu do sání, bylo tam víc jak deci sajrajtu.
http://www.forum-auto.com/marques/fiat/sujet172.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
jsem EGR zaslepil a je klid.Můj suběktivní dojem je že auto má lepší zátah i od nižších otáček.Motor má najeto 130 000, sundal jsem i trubku co vede od EGRu do sání, bylo tam víc jak deci sajrajtu.
Re: HELP - 1.9D motor škube
Stiahol som si program DELPHI DIRECT EVOLUTION, kde sú obrázky čerpadla vrátane ND a obj. kodov. Ten nešťastný snímač otáčok je tá sranda na konci čerpadla pri výstupoch na vstreky - pozícia 761 (objednávací kod je jednak na nom napísaný , ale pre istotu 9160-114A)
V servisich mi ešte niečo splietali o vydranej hriadelke, bude to asi tá mini hriadelka ktorá je naskrutkovaná do hlavnej hriadele. Podstatné asi je, že by čerpadlo nemuselo byť demontované a už vôbec nie otvárané. Cena toho snímaču je síce závratná takmer 300€, ale vždy lepšie ako demontovať čerpadlo a riešiť repas za 600€ s tým že na vás niekto zarobí dalších 300€ s tým že má na tom práce tak na 30 minut.
Bol tu spomínaný STOP ventil, povedal by som že celé to funguje asi tak, že ak snímač otáčok nevyšle signál o tom že sa otáča čerpadlo (teda aj motor) tak ECU automaticky aktivuje STOP ventil, ktorý uzatvára palivo. Nijak inak si to neviem vysvetliť
V servisich mi ešte niečo splietali o vydranej hriadelke, bude to asi tá mini hriadelka ktorá je naskrutkovaná do hlavnej hriadele. Podstatné asi je, že by čerpadlo nemuselo byť demontované a už vôbec nie otvárané. Cena toho snímaču je síce závratná takmer 300€, ale vždy lepšie ako demontovať čerpadlo a riešiť repas za 600€ s tým že na vás niekto zarobí dalších 300€ s tým že má na tom práce tak na 30 minut.
Bol tu spomínaný STOP ventil, povedal by som že celé to funguje asi tak, že ak snímač otáčok nevyšle signál o tom že sa otáča čerpadlo (teda aj motor) tak ECU automaticky aktivuje STOP ventil, ktorý uzatvára palivo. Nijak inak si to neviem vysvetliť
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 30 říj 2012, 17:03
- Bydliště: Zvolen, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - 1.9D motor škube
Další poznatok po včerajšku a asi aj dosť všeobecný a pod. problém budu mať asi aj ostatný.
1. zanesený EGR ventil - konkretné ta časť, ktorá je umiestnená pod tepelným štítom motora (kryt vačkového hriadela) - usadeniny a zlepence výfukových sadzí
2. povolené potrubie od filtra vzduchu, ktoré je pripojené od spodnej časti tepelného štítu, jedna šrauba tam vobec ani nebola (sú tam dve, jedna vpredu a druha skrytá pri bloku motora)
3. z vysokou pravdepodobnosťou je nejaka prepážka medzi saným vzduchu a vačkovým hriadelom, v mojom pripade bude poškodená, alebo nespravne dosadá na svoje miesto
výsledok - hore opysaný bod 1 a 2 boli kompletne od oleja
riešenie - rozobratie, hrube očistenie od usadenýn, zbavenie oleja handrou, očistenie teleného štítu musí počkat, vzhľadom k tomu, ze je popreletaný trubkami na privod nafty do trysiek, potom bude očistený benzinom (poprípade riedidlom), opätovné zloženie a spravné dotiahnutie
výsledok prace cca 1,5 h - trhanie zmizlo, a nie uplne, ak pred tym bolo trhanie na 100 %, tak teraz je na 5 - 10 % povodnej intenzity
1. zanesený EGR ventil - konkretné ta časť, ktorá je umiestnená pod tepelným štítom motora (kryt vačkového hriadela) - usadeniny a zlepence výfukových sadzí
2. povolené potrubie od filtra vzduchu, ktoré je pripojené od spodnej časti tepelného štítu, jedna šrauba tam vobec ani nebola (sú tam dve, jedna vpredu a druha skrytá pri bloku motora)
3. z vysokou pravdepodobnosťou je nejaka prepážka medzi saným vzduchu a vačkovým hriadelom, v mojom pripade bude poškodená, alebo nespravne dosadá na svoje miesto
výsledok - hore opysaný bod 1 a 2 boli kompletne od oleja
riešenie - rozobratie, hrube očistenie od usadenýn, zbavenie oleja handrou, očistenie teleného štítu musí počkat, vzhľadom k tomu, ze je popreletaný trubkami na privod nafty do trysiek, potom bude očistený benzinom (poprípade riedidlom), opätovné zloženie a spravné dotiahnutie
výsledok prace cca 1,5 h - trhanie zmizlo, a nie uplne, ak pred tym bolo trhanie na 100 %, tak teraz je na 5 - 10 % povodnej intenzity
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
Re: HELP - 1.9D motor škube
Jak píše "oskarzv" problém se zaneseným sáním od EGRu bude mít každý. V tvojem případě bych ještě zkusil EGR zaslepit ( ustřihnout plíšek kvůli vysokým teplotám né z hliníku a dvě dírky ) našroubovat pod přírubu od EGRu k sání.
Re: HELP - 1.9D motor škube
Ak si myslel mna tak EGR zaslepený bol, ale je zasa spojazdnený, sanie bolo davnejšie vyčistené, a posledne sa vyčistil aj EGR. Cez víkend ak bude čas to pôjdem poriešiť. Môj predpoklad je stále ten, že snímač otáčok na čerpadle ovláda pomocou ECU STOP ventil, tým že je snímač opotrebený a nevie korektne snímať dochádza k "privieraniu" STOP ventilu a v čerpadle "ubúda" palivo a preto ako keby nevstrekovalo čerpadlo dostatočné množstvo paliva. Nemám žiadne dalšie vysvetlenie kôli čomu inému by tam ten snímač otáčok bol. V prípade starších Peugeotov či Citroenov vela majitelov vyhodilo pôvodný Lucas EPIC a nahradilo ho za mechanický BOSCH, prerobili plyn z elektronického na lankový a nemali problém. U CR diesla snímač otáčok má opodstatenie, ale nie u diesla kde sú total primitívne vstreky, ktoré vstrekujú na základe nastavenia rozvodu a predvstreku
Jediné čo ma napadlo je, že na STOP ventil asi privediem cez nejaký vypinač +12V tak aby som ho vedel ovládať ručne a uvidím či za jazdy zmizne trhanie ak bude STOP ventil trvale napájaný - teda otvorený
Jediné čo ma napadlo je, že na STOP ventil asi privediem cez nejaký vypinač +12V tak aby som ho vedel ovládať ručne a uvidím či za jazdy zmizne trhanie ak bude STOP ventil trvale napájaný - teda otvorený