Lukyman píše:Koupil jsem si nedávno Fiat Cromu 2.4jtd r.05 (najeto 100 000). Mám několik problémů a postřehů:
1. Blbne otevírání dveří u řidiče - pouze zvenku to někdy nejde otevřít za první potáhnutí, někdy pomůže zatáhnutí za kliku 2x za sebou, teď jsem nemohl otevřít vůbec. Všechny ostatní dveře jdou otevřít. Klíčem jdou dveře otevřít. Chová se to jako kdyby byly dveře zavřený. Nevíte, kde je problém???
2. Řízení - při jízdě, když se jede rovně, se chová řízení tak nějak zvláštně, jako kdyby to mělo takový trhaný pohyb. Při rychlejším pohybu volantem toto nepozoruji. Stav kapaliny jsem ještě nekontroloval, je k němu blbej přístup

.
3. Automat - jak jsem si četl různý články, jak poznat špatný automat. Tak jsem při seznamovací jízdě vše vyzkoušel podle návodů. Automat zrychluje bez cukání jak pod lehkým plynem, tak pod plným plynem, podřazení vše funguje jak má. Ale když jedu ustálenou rychlostí od těch 40 - 60 km/h, tak když opravdu jen lehoučce šlapu na plyn a jen se snažím udržovat rychlost, to někdy poskakuje (jako kdyby nevěděl jestli má přidat plyn nebo ubrat). Nevím jestli to je vlastnost automatu nebo je někde problém (v automatu nebo v motoru - nevím co z těch dvou to způsobuje, motor při těchto ryclostech drží 1200-1500 otáček).
4. Jako většina Fiatů tak i tento po zhasnutí vypne světla. Mám xenony. Zajímalo by mě jestli xenonům či předřadníkům vadí, když startuju už se zapnutými světly resp. světla nevypínám vůbec. Jestli to je nějak ošetřený a nevadí jim to??
5. Nefugují zadní parkovací senzory - na palubce svítí trojúhelník. Nevíte jestli se dá jednotlivý senzor opravit nebo se to řeší výměnou kus za kus.
díky za názory.
1. Co se týče dveří, tak zatím jsem to nechal být už to neblbne - nevím co to způsobuje. Naopak se mi zlomila vnitřní klika u spolujezdce - po domácku jsem opravil (zalepení, zadrátování, přidána osička a vyrobeno slabší péro)
2. Dvojku jsem už také vyřešil - na vině byla axiální táhla. Obě vyměněny plus udělána nová geometrie. Teď už se řídí bez problémů.
3. Trojka definitivně nezpůsobuje automat, ten je na 100% v pořádku. Sice ještě není v automatu vyměněn olej, ale to musí počkat do jara, kdy budu vyměňovat i olej v motoru tak to udělám najednou. Vyměnil jsem ještě všechny filtry tj. i palivový filtr. Cukání se ještě sem tam obejví, ale cukání se razantně snížilo. Zřejmě bude chyba ještě někde - tipuju na kombinaci egr, dpf a swirl klapky.
4. Zatím neřeším - občas to vypnu občas ne. Zatím xenony neprotestují.
5. Zadní parkovací senzor nadále nezprovozněny. Koupil jsem jiné čidlo a závada je stejná. Tudíš je chyba někde v kabelech, na to je nejlépe sundat zadní nárazník, na to zatím není čas.
Další věci co jsem řešil: Po sundání spodního krytu motoru, jsem zjistil, že auto dostalo lehkou ránu do spodu a předního nárazníku. Nárazník to přežil, jen lehké škrábance. Je malinko ohnutý chladič klimy (naštěstí je funkční) a pak ještě to dostal chladič motoru, ten bohužel začal po 2 měsících téct. Proběhla výmena za nový. Dále nebyly zprovozněný ostřikovače světel. Byl zlomený levý držák ostřikovače (koupen nový resp oba dva, jelikož mi nechtěli prodat jeden). Po spuštění ostřikovaču jsem zjistil, že obě klapky ostřikovačů jsou špatné (u jedný je jedna nožička špatná a druhá je zkroucená) a následně začal pravý téct. Tudíž nastalo odpojení ostřikovačů a dočasné zaslepení (až budou prachy a chuť budu řešit - už mám po stk

).
A naposledy mi odešel alternátor reps. didový můstek (najeto 104 000 km). Nechal jsem ho repasovat. Dále jsem tam měl ještě origo baterku, tak ta v zápětí jak odešel alternátor odešel taky do věčných lovišť. Koupena nová s lepšími parametry.
V jednom tématu jsem ještě řešil rádio. Dosud nevyřešeno, sehnal jsem jiné origo navigaci, ale ještě nemám odblokováno resp. zadán master code, který k tomu nebyl. Byl jsem s tím u dvou týpků, kteří odblokovávaj rádia a ti si s tím zatím neporadili. Volal jsem i do imofy, a ti říkali, že budou posílat ofiko požadavek přímo do Itálie a že se čeká až měsíc plus za to chtějí 1500. Jelikož dnes jedu na dovolenou, tak jsem jim to zatím nedal. Neznáte někoho, kdo umí odblokovat rádio?
Snad mi teď auto chvíli pojede bez investice
