Netesny airbox 1.4 16V
Moderátor: peta.smolik
Netesny airbox 1.4 16V
Zdravim vsetkych davam sem temu, ktoru som otvoril aj na konkurencnom fore, aby sa to dostalo viac ludom...
****************************************************************************
Vcera som absolvoval prvy krat vymenu sviecok po 30000km, k tomu snad len tolko, podla elearnu to ide v pohode, je tam jedna nepresnost: navyse zacvak na liste veducej kable k cievkam, je schovany pod hadicou od airboxu, len poznamka aby to niekto nerval nasilu, kedze podla navodu to drzi len jeden srob . Pozor na konektory cievok, aj snimaca vacky su tam vsade poistky proti vypadnutiu ! Sviecky som nevytacal uplne svieckovym klucom, ale iba povolil a posledne dovytocenie a vybratie cievkou - ma tesnu gumu na konci co dobre sviecku drzi. /Nemam kluc kde mi sviecka ostane a inac neviem ako by som ju vytiahol ked je tak hlboko...
Bohuzial pri tejto rozborke som objavil podla mna docela pruser...
Jedna sa o netesny !!! AIRBOX !!! Jeho prevedenie umoznuje prisavanie vzduchu ZA filter. Proste plastove vylisky su krive ako sable a v rohoch je vacsia medzera ako je hrubka gumy na filtry !!! Jednoznacne toto boli zmatky a mali skoncit v kosi !
/Chlapcom na kontrole kvality vo fiate navrhujem trebars nejako fyzicky ublizit pre zaciatok, co myslite ???/
Zvonka je mozne hybat filtrom v rohoch 1-2 mm horedole...Toto som rozhodne necakal a nic nedonuti nasavany vzduch neist cestou mensieho odporu, ze...Nasledky netusim ani nechcem zistovat na svojom aute, kratkodobo isto nic, ale dlhodobo, nebodaj v prasnom prostredi, no proste "sproste slova podla vyberu"...
Kto mate 1.4 16V atmosferu vo svojom zaujme by ste to mali zhodit dole min pozret, su to 3 sroby, jedna plastova sponka na vratnej hadici do expanzky a jedna kovova spona na hadicu od airboxu 5 minut max...Len pri otvoreni kapoty uvidite prdlajz, zvrchu to je krasne rovne jak naschval...
Mna by zaujimalo ako ste na tom ? Ci mam len blby kus nahodu, alebo je to standart ??? Nemam nic na porovnanie...Mohlo by sa to tykat aj Stila s tymto motorom ?
Uz som to dotesnil pridanou gumou zo stareho vzduchaca, nalepil som ju natvrdo rovno do toho boxu. Teraz je 100% tesne, iba to ide tazsie zatvorit ...Tie tri samorezky co to drzia pokope su sice o cca 4 mm menej zasrobovane ale este ok...
fotky povodneho stavu : http://imageshack.us/g/687/09082012584.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
********************************************************************************************
http://imageshack.us/photo/my-images...082012593.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images...082012595.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images...082012596.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
som to vyriesil "zadarmo" vid. obrazky
z logiky veci, kolko je este OK prisateho nekontrolovaneho vzduchu mimo filter ?? u mna je to 0%, alebo inak minimum co viem technicky dosiahnut !
lepsi automechanik este vlepi filter cez obojstrannu pasku do boxu a ano aj taky su ! videl som, na vlastne oci, ked by mi nejaky "odbornik" povedal ze je to v poriadku ako som to mal, uz mu nedam zarobit ani euro a idem het
mozeme teoretizovat sak v sani je podtlak, tak si to tesnenie pricucne
mozeme sa bavit, ze sak nikto nebude mat auto 400 000km aby sa ho to zaujimalo, ok, mna to nastvalo teraz mozem spokojne spat, dal som vediet na forum, kazdy sa zariadi aby bol spokojny, viac nemozem spravit
mne je inak jedno z hladiska zakaznika ci k deformacii pride pri prevadzke, alebo mi namontuju zmatkovy kus, v podstate potom som iba nepravom obvinil vystupnu kontrolu, ale FIAT firma je zodpovedna !
rozdiel je iba v tom, ze sa nejedna o vyrobnu chybu, ale konstrukcnu...
podla mna ta druha je horsia
****************************************************************************
Vcera som absolvoval prvy krat vymenu sviecok po 30000km, k tomu snad len tolko, podla elearnu to ide v pohode, je tam jedna nepresnost: navyse zacvak na liste veducej kable k cievkam, je schovany pod hadicou od airboxu, len poznamka aby to niekto nerval nasilu, kedze podla navodu to drzi len jeden srob . Pozor na konektory cievok, aj snimaca vacky su tam vsade poistky proti vypadnutiu ! Sviecky som nevytacal uplne svieckovym klucom, ale iba povolil a posledne dovytocenie a vybratie cievkou - ma tesnu gumu na konci co dobre sviecku drzi. /Nemam kluc kde mi sviecka ostane a inac neviem ako by som ju vytiahol ked je tak hlboko...
Bohuzial pri tejto rozborke som objavil podla mna docela pruser...
Jedna sa o netesny !!! AIRBOX !!! Jeho prevedenie umoznuje prisavanie vzduchu ZA filter. Proste plastove vylisky su krive ako sable a v rohoch je vacsia medzera ako je hrubka gumy na filtry !!! Jednoznacne toto boli zmatky a mali skoncit v kosi !
/Chlapcom na kontrole kvality vo fiate navrhujem trebars nejako fyzicky ublizit pre zaciatok, co myslite ???/
Zvonka je mozne hybat filtrom v rohoch 1-2 mm horedole...Toto som rozhodne necakal a nic nedonuti nasavany vzduch neist cestou mensieho odporu, ze...Nasledky netusim ani nechcem zistovat na svojom aute, kratkodobo isto nic, ale dlhodobo, nebodaj v prasnom prostredi, no proste "sproste slova podla vyberu"...
Kto mate 1.4 16V atmosferu vo svojom zaujme by ste to mali zhodit dole min pozret, su to 3 sroby, jedna plastova sponka na vratnej hadici do expanzky a jedna kovova spona na hadicu od airboxu 5 minut max...Len pri otvoreni kapoty uvidite prdlajz, zvrchu to je krasne rovne jak naschval...
Mna by zaujimalo ako ste na tom ? Ci mam len blby kus nahodu, alebo je to standart ??? Nemam nic na porovnanie...Mohlo by sa to tykat aj Stila s tymto motorom ?
Uz som to dotesnil pridanou gumou zo stareho vzduchaca, nalepil som ju natvrdo rovno do toho boxu. Teraz je 100% tesne, iba to ide tazsie zatvorit ...Tie tri samorezky co to drzia pokope su sice o cca 4 mm menej zasrobovane ale este ok...
fotky povodneho stavu : http://imageshack.us/g/687/09082012584.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
********************************************************************************************
http://imageshack.us/photo/my-images...082012593.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images...082012595.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images...082012596.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
som to vyriesil "zadarmo" vid. obrazky
z logiky veci, kolko je este OK prisateho nekontrolovaneho vzduchu mimo filter ?? u mna je to 0%, alebo inak minimum co viem technicky dosiahnut !
lepsi automechanik este vlepi filter cez obojstrannu pasku do boxu a ano aj taky su ! videl som, na vlastne oci, ked by mi nejaky "odbornik" povedal ze je to v poriadku ako som to mal, uz mu nedam zarobit ani euro a idem het
mozeme teoretizovat sak v sani je podtlak, tak si to tesnenie pricucne
mozeme sa bavit, ze sak nikto nebude mat auto 400 000km aby sa ho to zaujimalo, ok, mna to nastvalo teraz mozem spokojne spat, dal som vediet na forum, kazdy sa zariadi aby bol spokojny, viac nemozem spravit
mne je inak jedno z hladiska zakaznika ci k deformacii pride pri prevadzke, alebo mi namontuju zmatkovy kus, v podstate potom som iba nepravom obvinil vystupnu kontrolu, ale FIAT firma je zodpovedna !
rozdiel je iba v tom, ze sa nejedna o vyrobnu chybu, ale konstrukcnu...
podla mna ta druha je horsia
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
- Reklama
Re: Netesny airbox 1.4 16V
Mám podobne "odchlípenú" spodnú časť airboxu. Ale nezdá sa mi, žeby to netesnilo...
mk2b 1.4 16V 5D
Re: Netesny airbox 1.4 16V
mne sa podarilo pohybat tesnenim filtra zvonka cca 1-2mm, pri uzavretom boxe, guma na filtri je hadam nato aby bola stlacena aspon minimalne
pokial by som mal iba krive plasty, ale dotlacene tesnenie, tak nic neriesim
pokial by som mal iba krive plasty, ale dotlacene tesnenie, tak nic neriesim
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: Netesny airbox 1.4 16V
bajo777 píše "/Chlapcom na kontrole kvality vo fiate navrhujem trebars nejako fyzicky ublizit pre zaciatok, co myslite ???/"
CHYBA JE NA STRANE DODAVATEľA, TO BY SI MUSEL VŠIMNUT OPERATOR A NAHLASIť TO NADRIADENEMU, INAK SI TO NEMA KTO VŠIMNUT VO FIATE,FIAT SI VYRABA IBA KAROSERIU, VIEM AKO TO FUNGUJE ROBíM V AUTOMOBILKE
CHYBA JE NA STRANE DODAVATEľA, TO BY SI MUSEL VŠIMNUT OPERATOR A NAHLASIť TO NADRIADENEMU, INAK SI TO NEMA KTO VŠIMNUT VO FIATE,FIAT SI VYRABA IBA KAROSERIU, VIEM AKO TO FUNGUJE ROBíM V AUTOMOBILKE
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Netesny airbox 1.4 16V
rogi este napis v akom stave to mas u seba pls
na druhom fore pisal jeden, ze na novom to mal ok a teraz to ma ohnute najskor teplom od zvodov...
na druhom fore pisal jeden, ze na novom to mal ok a teraz to ma ohnute najskor teplom od zvodov...
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: Netesny airbox 1.4 16V
skúšal som to iba hmatom,na rohoch je medzera tak 3mm a medzi rohmi tak 1mm, musel by som to dať dolu aby som to mohol posúdiť či to tesní alebo nie, tomu teplu sa nedá zabránit ani dalším vložením plechu lebo je to tesne urobené, stačilo inak umiestnit filter a bolo by to ok inak všetký automobilky používaju plasty my stým neurobíme nič len to musíme riešiť
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Netesny airbox 1.4 16V
ako zakaznik chcem co najmenej plastu v aute, ale z hladiska mojej prace co najviac , to je dilema
tiez som tak trochu zapojeny do automotive biznisu v jeho predvyrobnej faze, nie priamo v automobilke
tiez som tak trochu zapojeny do automotive biznisu v jeho predvyrobnej faze, nie priamo v automobilke
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: Netesny airbox 1.4 16V
menil som "luft" filter, tiež mám airbox v rohoch na spodu vyhnutý, je to nešťastná konštrukcia, možno ak by boli zámky bližšie krohom bolo by to OK. To prehnutie smerom von od spoja spôsobilo tesnenie silikonové na filtri a teplo. Za studena to bolo OK ale plast po zahriati zmäkol a tesnenie , ktoré bolo stlačené rohy vyhtlačilo von. Pre istotu a pokoj v duši som do rohov naniesol karosársky tmel, snad som to nedokurvil tým svojským "tuningom" že sa rohy viac vyhnú
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Netesny airbox 1.4 16V
Myslim, ze aj tmelom sa da, len bacha aby pri stlaceni si nevytlacil nieco von do sania, tym padom hrozi ze si to motor potiahne .
Zato som volil vlepenie celej gumy, lebo samozrejme u mojho riesenia toto riziko nieje. Zrovna karosarsky tmel co ja poznam, je pri naneseni dost "riedky", ked si ho nechal zavadnut, tak si myslim ze to budes mat OK.
Zato som volil vlepenie celej gumy, lebo samozrejme u mojho riesenia toto riziko nieje. Zrovna karosarsky tmel co ja poznam, je pri naneseni dost "riedky", ked si ho nechal zavadnut, tak si myslim ze to budes mat OK.
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: Netesny airbox 1.4 16V
naniesol som to na stranu vstupu vzduchu do filtra,ten tmel je s kartuše, keď vytvrdne je ako guma, snad to rozoberiem ked budem menit filter
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"