1,3 JTD - čidlo teploty nasávaného vzduchu, váha vzduchu

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
pechoucekvlastimil
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 24 črc 2012, 20:21

1,3 JTD - čidlo teploty nasávaného vzduchu, váha vzduchu

Příspěvek od pechoucekvlastimil »

Zdravím,
aktuálně řeším problém u svého Fiat Idea 1,3 JTD (stejný motor se dává i do Punta, proto to dávám sem). Co jsem ho koupil, tak to auto čoudilo, rozhýbal jsem váhu vzduchu (byla zatvrdlá), ale čoudí to stále, takže jsem jí nechal vypojit a po vypojení to již tolik ten kouř nedělá. Čím to může být? Vadnou váhou? Na novou to nereaguje a auto se jen cuká.

Dnes jsem to vzal na diagnostiku a tam mi to ukázalo, že je chyba v čidlu nasávaného vzduchu a prý bude potřeba výměna - kde to čidlo v tom motoru je? Našel jsem schéma k Fiat Brava ap., ale vše je na benzín, nikolik DIESEL.

Díky, sorry za trochu chaotický dotaz

VP
Reklama
 

hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: 1,3 JTD - čidlo teploty nasávaného vzduchu, váha vzduchu

Příspěvek od hanzs »

Váha vzduchu vypada takhle: http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... 4nzheblDs=" onclick="window.open(this.href);return false;
takže nevim, co jsi na tom rozhejbaval... pravděpodobně si rozhejbaval něco uplně jiného .)

A čidlo nasávaného vzduchu je imho váha vzduchu, akorát řečeno jinými slovy... pokud tím nebylo mysleno čidlo tlaku nasávaného vzduchu, tedy MAP.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,3 JTD - čidlo teploty nasávaného vzduchu, váha vzduchu

Příspěvek od mad mike »

nechci kecat, nemám po ruce manuál, ale myslím že čidlo teploty nas. vzduchu je v tomto případě součástí váhy vzduchu. nebo je umístěno na sání někde poblíž váhy :).
Řekl bych že před připojením nové váhy by se měl provést reset řj - dělává se tak, že se po zadřátí motoru odpojí na cca 5minut baterie a zapne nějaký spotřebič aby se vybil zbytek napětí, připojí se nový díl a znovu se připojí baterie. další možnost je načíst přes diadnostiku
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“