Problem s teplotou motoru 1.2 8V
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Problem s teplotou motoru 1.2 8V
Caute Fiataci tak bych potreboval zase radu ... Menil sem v zime termostat protoze punto netopilo. Pak bylo vse ok a ted ty horka taky vse v cajku i kdyz sem treba stal na primem slunku, venku 30citky...Az dnes sem jel delsi trasu asi 50km a na semaforech a pak uz i normalne za jizdy cca 60 km/h ve vesnici se mi rozsvitila kontrolka teploty (nemam budik). Tak sem zastavil nechal to schladit au z sem nejak dojel dom. Ted sem to zkousel a venku cca 15 stupnu a asi po 5 minutach na volnobeh mi sepne sahara a uz se nevypne az tak po dalsich 5-8m se mi rozsviti kontrolka teploty kdy to prekroci 120 °C. Nevim cim by to mohlo byt. Rozvody se delaly pred 15 tis., termostat ma pul roku... Zkousel jsem jeslti termostat propousti dal horkou vodu a vypada ze jo. Hadice co z nej vede ven i dovnitr chladice je uplne vřelá ale chladic jako takovy je jen vlazny (i kdyz sahara nejede). Vylezlo to az nejakych 125°C a pak sem to radsi chcipl... Dela to ted uz i za jizdy kdy jedu treba 40 na trojku ze se po chvili jizdy rozsviti kontrolka... Na diagnostice sem to mel napichle prez ecuscan a nic zajimaveho sem se tam nedocetl.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
- Reklama
Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V
Tak sem zjistil ze to prestalo i topit z ventilatoru jde uplne studeny vzduch a motor 98°C takze koupim dalsi termostat a uvidim az to vymenim ...
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V
Tesneni pod hlavou...
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V
Těsnění pouze v případě,že by se to zavzdušňovalo a stoupala by hladina ve vyrovnávací nádržce.Ale pokud se ni takového neděje pak to zřejmě neokruhuje.Pak čerpadlo ( lopatky v háji), termostat,zanešený chladič.bobas píše:Tesneni pod hlavou...
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V
Ja by som tipoval vodné čerpadlo,vravíš,že to začalo robiť odrazu,tak preto tento tip.
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V
Ted sem tam hodil novy termostat a problem furt stejny. Pokud zavru expanzku deklikem tak se to prehriva, pokud necham otevrenou tak ok. Zda se mi ze z expanzky sou u citit spaliny takze to vypada na tu hlavu
...

šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V
Kdyz to netopi je to hlava,kdyby to byl chladic,tak se v aute teplem upece, kdyby pumpa,melo by to aspon lehce topit,ne ze vubec...
Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V
Tak sem byl v servisu a je to foukle tesneni hlavy. Cenovka za opravu 3ooo ,- Je to moc nebo akorat ? At me moc nenatahnou. Rikal ze je potreba nove tesneni, srovnat hlavu a ze ta cena je akorat za praci ze tesneni neni drahe....
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V
A rozvodovy remen pri tom nevymenia ??? To tam akoze chcu dat stary ??? Ako chapem, u bezkonfliktneho motoru je to v principe jedno, ked sa roztrhne, nic sa nestane, ale predsalen nieje dobre mat neplanovane prestoje niekde daleko v zahranici.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km