Kouř z chladiče
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Kouř z chladiče
Tak sem po zimě ujel s puntem 50km max a začalo se z něj solidně kouřit. Když sem otevřel kapotu, tak to jde od chladiče a mam podezření že chladič se hřeje a větrák nesepíná. Nemám na palubce ukazetel teploty, tak se bojím abych to neuvařil .. je nějakej lepší způsob jak zjistit jestli mi sepne větrák?
- Reklama
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: Kouř z chladiče
Začalo ti to vrieť počas jazdy,lebo v tom prípade ti neotvára termostat?Ak po zastavení,tak ti nezopne spínač ventilátora teda ak máš merák s bzučiakom tak nie je problém zistiť či spínač funguje,stačí dať spínač do vriacej vody vtedy by mal zopnúť a po vybratí z vody by sa mal znovu vypnúť.To všetko za predpokladu,že funguje aj vodná pumpa a je tam dosť chladiacej kvapaliny.
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Re: Kouř z chladiče
Jestli to není u 1242 nějak jinak, než bylo zvykem, odpoj konektor od snímače a spoj piny kusem drátu. Ventilátor by se měl rozběhnout. Pro kontrolu spínače ho ani není třeba odmontovat, vezme se multimetr (200 Kč - Tesco, Baumax atd.) a změří se odpor na jeho kontaktech. Studený motor - rozepnuto, odpor nekonečno, zahřátý motor sepnuto, odpor kolem 0. Jestli se ale nerozsvítila kontrolka přehřátí motoru, pátral bych spíš po nějaké netěsnosti chladiče nebo hadic. Polámané termostaty zatím zůstávaly u všech mých Fiatů viset otevřené, ergo kdyby byl v háji, vařit by se to nemělo, spíš podchlazovat.
Re: Kouř z chladiče
Bylo to za jizdy, takze je pravda ze to by spis mohl byt termostat stale zavrenej .. no o vikendu na to mrknu, diky za tipy.
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: Kouř z chladiče
Mne to za jazdy vrelo iba keď som ho kúpil,vymenil som termostat a mal som pokoj,potom sa mi ale stalo ako spomínal cinzano,že chladilo veľa a zase som musel meniť termostat lebo bol stále otvorený,teraz už mám zase pokoj a za jazdy mi ventilátor nezopína,lebo chladič to spoľahlivo uchladí,keď zastanem na semafóroch tak vtedy mi zapína ventilátor.
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Re: Kouř z chladiče
Ventilátor skusíš i tak, že ho odpojíš, napojíš tam třeba klakson a zatroubíš. Měl by se roztočit, pokud ne tak je po smrti . Pokud se ti přehřívá a ventilátor jede tak je v pr... termostat. Já jsem měl zase opačný problém, mi zůstal otevřený. Dal jsem nový a pokoj.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Kouř z chladiče
Takze ventilator sepina, vyzkouseno. Prostriknul sem vsechny kontakty co sem nasel, dalsi cesta cca 20km v pohode. Takze uvidime jestli se to jeste zopakuje. Voda z chladice nezmizela.
Re: Kouř z chladiče
No vydíš, tak můžeš mrskat další kyláky
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Kouř z chladiče
mam problem ,nalejem vodu ,odvzdušnim ,zohrejem,zohreje sa hadica od termostatu k chladiču,zohreje sa chladič ,nabehne ventilátor všetko ok , ale po nejakej chvíli sa rozsvieti kontrolka prehriatia motora a vyvarí sa všetka voda, cez veko chladiča ,stane sa to vždy, prosim o radu
Re: Kouř z chladiče
Termostat je dobrý? Nezůstane zavřený? Skus ho vyhodit a potom to projeď bez něho. Pokud to bude ok tak je špatný termostat.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné