Přestavba na E85
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Přestavba na E85
Máte někdo zkušenost s přestavbou našich motorů na E85? Znáte někoho kdo to už má?
Na netu píší samá pozitiva - levnější a ekologický provoz, nárůst výkonu, vyčištění motoru, návratnost cca 1rok.
Dá se tomu věřit?
http://www.bioethanole85.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na netu píší samá pozitiva - levnější a ekologický provoz, nárůst výkonu, vyčištění motoru, návratnost cca 1rok.
Dá se tomu věřit?
http://www.bioethanole85.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
- Reklama
Re: Přestavba na E85
Vzhledem k tomu, že spotřeba na E85 rapidně vzrůstá, nevidím to s návratností zas tak růžově. Taky jsem se o to jednu chvíli zabýval, ale pak si člověk přečte i pár názorů z druhé strany a ztratí zájem...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Přestavba na E85
Spotřeba na E85 rapidně stoupá?
Já myslel, že jen v případě neupraveného motoru.
Já myslel, že jen v případě neupraveného motoru.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
Re: Přestavba na E85
I nová "flexifuel" auta mají vyšší spotřebu s E85 (o litr či dva), asi to i potom vyjde o něco ekonomičtěji, ale za přestavbu by mi to nestálo. Navíc není imho jisté, že daňová podpora E85 přetrvá nějakou delší dobu...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Přestavba na E85
Spotřeba o litr větší než normálně. Přestavba asi hodina práce pokud nejsou zarezlé šrouby. Mnohem lepší starty než bez úprav. Podívej se na moji historii tankování. http://www.spritmonitor.de/en/detail/423297.html
Místo blbých keců jak to nejde a nejezdí je lepší to vyzkoušet a pak něco psát.Najeto na E85 zatím asi 10000 km a cena na km 2,28Kč.Jinak Multipla v létě skousne i čistý E85 bez úprav. Horší jen startovatelnost,chce to nechat chvilku zahřát. Velice zajímavé bylo měření emisí.
Místo blbých keců jak to nejde a nejezdí je lepší to vyzkoušet a pak něco psát.Najeto na E85 zatím asi 10000 km a cena na km 2,28Kč.Jinak Multipla v létě skousne i čistý E85 bez úprav. Horší jen startovatelnost,chce to nechat chvilku zahřát. Velice zajímavé bylo měření emisí.
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
Re: Přestavba na E85
Konečně někdo kdo to vyzkoušel!!!wenka píše:Spotřeba o litr větší než normálně. Přestavba asi hodina práce pokud nejsou zarezlé šrouby. Mnohem lepší starty než bez úprav. Podívej se na moji historii tankování. http://www.spritmonitor.de/en/detail/423297.html
Místo blbých keců jak to nejde a nejezdí je lepší to vyzkoušet a pak něco psát.Najeto na E85 zatím asi 10000 km a cena na km 2,28Kč.Jinak Multipla v létě skousne i čistý E85 bez úprav. Horší jen startovatelnost,chce to nechat chvilku zahřát. Velice zajímavé bylo měření emisí.
Tak se trošku rozepiš. Kolik stála přestavba?, jak to jede?, neodcházejí těsnění v palivovém systému?, atd..
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba na E85
My jsme to zkoušeli vloni na podzim seriozně na Puntu 1,1 vzali jsme plnou E85 najeli jsme místo 900km 580km tedy
s Nat95(1L/31,90kč) spotřeba 5,33 = náklady na 100km 170,27kč
s E85 (1L/24,90kč) spotřeba 8,27 = náklady na 100km 205,92kč
Punto hůř startovalo a o krapet hůř jelo
Dnes je Nat95 za 35,9 a tedy náklady na 100km jsou 191,34kč
Celou zkoušku jsme provedli na Fiatu Punto 1,1 55S najeto 65tis.km bez přestavby, ale kdyby se po přestavbě spotřeba pohybovala někde kolem 6,5 na 100 tak bych o tom asi přemejšlel, tomu ale moc nevěřím
V čem přesně spočívá přestavba a kolik stojí?
s Nat95(1L/31,90kč) spotřeba 5,33 = náklady na 100km 170,27kč
s E85 (1L/24,90kč) spotřeba 8,27 = náklady na 100km 205,92kč
Punto hůř startovalo a o krapet hůř jelo
Dnes je Nat95 za 35,9 a tedy náklady na 100km jsou 191,34kč
Celou zkoušku jsme provedli na Fiatu Punto 1,1 55S najeto 65tis.km bez přestavby, ale kdyby se po přestavbě spotřeba pohybovala někde kolem 6,5 na 100 tak bych o tom asi přemejšlel, tomu ale moc nevěřím
V čem přesně spočívá přestavba a kolik stojí?
Naposledy upravil(a) peta.smolik dne 03 dub 2012, 23:27, celkem upraveno 1 x.
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba na E85
wenka: co to máš v tý Multiple za motor?
Fiat - Multipla - Multipla 1,6 16V
Gasoline, year 1999, 56 kW (76 PS), manual
Fiat - Multipla - Multipla 1,6 16V
Gasoline, year 1999, 56 kW (76 PS), manual
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Přestavba na E85
Jako ve všech jiných Multiplách vybíral jsem jej z nabídky která tam byla. Sice nesedí nějaká data,ale to mi nevadí.A už to nejde změnit bez nové registrace.peta.smolik píše:wenka: co to máš v tý Multiple za motor?
Fiat - Multipla - Multipla 1,6 16V
Gasoline, year 1999, 56 kW (76 PS), manual
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
Re: Přestavba na E85
Trochu se rozepíšu o přestavbě. Kdo nechce číst celé postupte za červeně označený text
protože mne už štvaly ceny benzínu a docela daleko jsem dojižděl do práce, řekl jsem si,že vyzkouším E85.Před Multinkou jsem měl Mareu na naftu a čerpal jsem informace z fora dieselpower. Předělal jsem si jí na jedlý olej.Objevilo se tam také téma přestavby na E85. Postupně se hlásili lidé kteří jezdili bez úprav a ono to šlo. Když opomenou horší starty tak auto jede jako na benzín. Uvážil jsem,že se do naturálu povinně přidává stejně E85 a tak na něj auto valstně jede také. Objevovaly se fámy o rozežraných hadičkách a těsnění. A teď si odpovězte sami. V nádrži máte mix E85 a benzínu a žere Vám to těsnění a hadičky? Pozoruje někdo z Vás ucpaný filtr? Protože mi na palubce svítil vstřikovač a byla diagnostikována závada vstřikovače,řekl jsem si nemám co ztratit. Začal jsem míchat E85 a benzín. Někde se píše o čistících schopnostech E85 a je to pravda. Po vyjetí jedné nádrže čistého E85 BEZ ÚPRAV MOTORU jsem dal Multinku na opravu vstřikovače. Sehnal jsem celou lištu a ta se vyměnila. Zůstala mi doma stará lišta z které jsem vstřikovače poslal na repasi do JETSERVISU. Zde mi odpověděli,že vstřikovač jsou jako nové co se týká čistoty. Bohužel u nich odcházejí cívky z důvodů umístění přímo ke zdroji vlhkosti. Prostě to nemá rádo slanou vodu odrážející se od kol a vozovky a zkratuje se to. Po konzultaci s opravářem těsníme lištu a zásuvky vstřikovačů silikonem. Od té doby je s vadami pokoj. Začínám tankovat jen čistý E85 kdykoli na něj na pumpě narazím. Většinou jej nemají a tak jsem nucen brát i benzín. Jak se blíží zima startování se zhoršuje a v mraze -5 už nenastartuji. V zimě jsem tedy nucen jezdit na směs 1:1 benzín a E85 . poměr je jiný vzhledem k tomu,že zimní E85 je vlastně E70 a benzín může obsahovat i 10% E85 již v sobě. Víme jak pumpaři palivo šidí.Dokonce se objevil případ obsahu 50% E85 v litru benzínu.
Zjišťuji,že takto v zimě jezdit nejde a zda není nějaké řešení. Přestavby prodávané firmami se mi zdají drahé zvlášť pokud nevím jak dlouho mi motor vydrží.Také je to jen napojení jednotky a nic jiného. ˇžádná výměna těsnění ani hadiček. Některé firmy ještě dporučují měnit svíčka za" prý lepší" americké. A tady si odpovězte sami když palivo stávající svíčka zapálí jak ještě může lépe hořet? Do svíčky vedu stejný proud a napětí. Co je to za zázrak když z něj "zázračná " svíčka vytvoří plasmu? Počítal s tímto výrobce motoru? Zcela jistě ne. Pravda nepočítal ani s E85. Tak to nechme být.
Zakoupil jsem tedy jen jednotku z tohoto odkazu http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45
Pán byl velice ochotný a dokonce jsem se trefil do období kdy měl sníženou cenu na jednotku 3. generace.
Snížená cena o 20 euro jen za sdělení zkušeností stála za to.
PŘESTAVBA PŘESTAVBA PŘESTAVBA PŘESTAVBA
Jednotka se napojí jedním konektorem na stávající dráty od vstřikovačů a bere si tak informace od řídící jednotky vstřikovačů druhý konektor se napojí již přímo na zásuvku vstřikovače. Zde je potřeba zjistit jaký typ zásuvky máte u vašeho miláčka. Pro Multiplu je to BOSCH EV1 ostatně z obrázků to jde docela dobře poznat. Ulevilo se mi jednotka měla správné konektory. Ke vstřikovačům je špatný přístup. Máme je ukryté v liště. A tak musela lišta dolů. Už se jednou montovala prozřetelně jsem při montáži použil nové šrouby s 6-ti hranou hlavou. Pokud to budete montovat poznáte,že stávající torx lehce protočíte ožvýkáte jste namydlení . Šrouby jsou zarezlé a není žádná legrace se s povolením poprat. U mne to šlo jako na drátkách.Budu popisovat jak to bylo u mého auta. Může se drobně lišit dle typu. Povolit držák olejové měrky,ten vyndat nebo jen odehnout,povolit další šrouby které drží hliníkové sání celkově asi 11 šroubů. Sání je nasazeno na 4 svornících které mají na sobě ještě menší závit v kterém drží kryty kabelů. Vše musí pryč aby se dalo sání alespoň odklopit. Po odklopení se již dostanete ke vstřikovačům. Vše provádíte na studeném motoru a s klíčky mimo zapalování.Odpojíte kabely od zásuvek a zapojíte kabely od jednotky. Kabely uspořádáte a dáte sání zpět.Můžete tak jako já k zamezení pronikání vlhkosti sání potřít silikonem a zásuvky u vstřikovačů také. Vše zamontujete zpět a u jednotky Vám zbude jeden kabel černé barvy a jeden kabel žlutý. Černá je uzemnění a žlutá zapalování. Kam si kabely umístíte je jen na Vás .
http://bioadapter.com/information.php?info_id=10
Jednotka si po zapnutí zapalování počítá čas do nastartování podle toho zařadí zimní nebo letní režim. Takže by měl být žlutý kabel umístěn tam kde je proud již při zapnutí zapalování.
Vše zamontováno a jdeme startovat. Jaké bylo moje zděšení když auto jelo jako sekačka. Zase jsem naletěl ukrajincům. Chvíli auto trápím šlapáním na plynový pedál a chod motoru se zlepšuje. Doporučuje se ujet s autem asi 20 km a střídat jízdní režimy aby se jednotka "naučila" vaše auto. Také musíte mít nastaven správný poměr michání bioethanolu. Ten se nastaví na jednotce mačkáním tlačítka je možno se řídit videem http://bioadapter.com/information.php?info_id=22.
A teď už jen natankovat správnou směs a začít počítat kdy se mi náklady začnou vracet. Dofám,že bude podpora biopaliv trvat delší čas.
protože mne už štvaly ceny benzínu a docela daleko jsem dojižděl do práce, řekl jsem si,že vyzkouším E85.Před Multinkou jsem měl Mareu na naftu a čerpal jsem informace z fora dieselpower. Předělal jsem si jí na jedlý olej.Objevilo se tam také téma přestavby na E85. Postupně se hlásili lidé kteří jezdili bez úprav a ono to šlo. Když opomenou horší starty tak auto jede jako na benzín. Uvážil jsem,že se do naturálu povinně přidává stejně E85 a tak na něj auto valstně jede také. Objevovaly se fámy o rozežraných hadičkách a těsnění. A teď si odpovězte sami. V nádrži máte mix E85 a benzínu a žere Vám to těsnění a hadičky? Pozoruje někdo z Vás ucpaný filtr? Protože mi na palubce svítil vstřikovač a byla diagnostikována závada vstřikovače,řekl jsem si nemám co ztratit. Začal jsem míchat E85 a benzín. Někde se píše o čistících schopnostech E85 a je to pravda. Po vyjetí jedné nádrže čistého E85 BEZ ÚPRAV MOTORU jsem dal Multinku na opravu vstřikovače. Sehnal jsem celou lištu a ta se vyměnila. Zůstala mi doma stará lišta z které jsem vstřikovače poslal na repasi do JETSERVISU. Zde mi odpověděli,že vstřikovač jsou jako nové co se týká čistoty. Bohužel u nich odcházejí cívky z důvodů umístění přímo ke zdroji vlhkosti. Prostě to nemá rádo slanou vodu odrážející se od kol a vozovky a zkratuje se to. Po konzultaci s opravářem těsníme lištu a zásuvky vstřikovačů silikonem. Od té doby je s vadami pokoj. Začínám tankovat jen čistý E85 kdykoli na něj na pumpě narazím. Většinou jej nemají a tak jsem nucen brát i benzín. Jak se blíží zima startování se zhoršuje a v mraze -5 už nenastartuji. V zimě jsem tedy nucen jezdit na směs 1:1 benzín a E85 . poměr je jiný vzhledem k tomu,že zimní E85 je vlastně E70 a benzín může obsahovat i 10% E85 již v sobě. Víme jak pumpaři palivo šidí.Dokonce se objevil případ obsahu 50% E85 v litru benzínu.
Zjišťuji,že takto v zimě jezdit nejde a zda není nějaké řešení. Přestavby prodávané firmami se mi zdají drahé zvlášť pokud nevím jak dlouho mi motor vydrží.Také je to jen napojení jednotky a nic jiného. ˇžádná výměna těsnění ani hadiček. Některé firmy ještě dporučují měnit svíčka za" prý lepší" americké. A tady si odpovězte sami když palivo stávající svíčka zapálí jak ještě může lépe hořet? Do svíčky vedu stejný proud a napětí. Co je to za zázrak když z něj "zázračná " svíčka vytvoří plasmu? Počítal s tímto výrobce motoru? Zcela jistě ne. Pravda nepočítal ani s E85. Tak to nechme být.
Zakoupil jsem tedy jen jednotku z tohoto odkazu http://bioadapter.com/product_info.php? ... ucts_id=45
Pán byl velice ochotný a dokonce jsem se trefil do období kdy měl sníženou cenu na jednotku 3. generace.
Snížená cena o 20 euro jen za sdělení zkušeností stála za to.
PŘESTAVBA PŘESTAVBA PŘESTAVBA PŘESTAVBA
Jednotka se napojí jedním konektorem na stávající dráty od vstřikovačů a bere si tak informace od řídící jednotky vstřikovačů druhý konektor se napojí již přímo na zásuvku vstřikovače. Zde je potřeba zjistit jaký typ zásuvky máte u vašeho miláčka. Pro Multiplu je to BOSCH EV1 ostatně z obrázků to jde docela dobře poznat. Ulevilo se mi jednotka měla správné konektory. Ke vstřikovačům je špatný přístup. Máme je ukryté v liště. A tak musela lišta dolů. Už se jednou montovala prozřetelně jsem při montáži použil nové šrouby s 6-ti hranou hlavou. Pokud to budete montovat poznáte,že stávající torx lehce protočíte ožvýkáte jste namydlení . Šrouby jsou zarezlé a není žádná legrace se s povolením poprat. U mne to šlo jako na drátkách.Budu popisovat jak to bylo u mého auta. Může se drobně lišit dle typu. Povolit držák olejové měrky,ten vyndat nebo jen odehnout,povolit další šrouby které drží hliníkové sání celkově asi 11 šroubů. Sání je nasazeno na 4 svornících které mají na sobě ještě menší závit v kterém drží kryty kabelů. Vše musí pryč aby se dalo sání alespoň odklopit. Po odklopení se již dostanete ke vstřikovačům. Vše provádíte na studeném motoru a s klíčky mimo zapalování.Odpojíte kabely od zásuvek a zapojíte kabely od jednotky. Kabely uspořádáte a dáte sání zpět.Můžete tak jako já k zamezení pronikání vlhkosti sání potřít silikonem a zásuvky u vstřikovačů také. Vše zamontujete zpět a u jednotky Vám zbude jeden kabel černé barvy a jeden kabel žlutý. Černá je uzemnění a žlutá zapalování. Kam si kabely umístíte je jen na Vás .
http://bioadapter.com/information.php?info_id=10
Jednotka si po zapnutí zapalování počítá čas do nastartování podle toho zařadí zimní nebo letní režim. Takže by měl být žlutý kabel umístěn tam kde je proud již při zapnutí zapalování.
Vše zamontováno a jdeme startovat. Jaké bylo moje zděšení když auto jelo jako sekačka. Zase jsem naletěl ukrajincům. Chvíli auto trápím šlapáním na plynový pedál a chod motoru se zlepšuje. Doporučuje se ujet s autem asi 20 km a střídat jízdní režimy aby se jednotka "naučila" vaše auto. Také musíte mít nastaven správný poměr michání bioethanolu. Ten se nastaví na jednotce mačkáním tlačítka je možno se řídit videem http://bioadapter.com/information.php?info_id=22.
A teď už jen natankovat správnou směs a začít počítat kdy se mi náklady začnou vracet. Dofám,že bude podpora biopaliv trvat delší čas.
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba na E85
No kamráde to není zlý... Kdesi sem viděl reklamu na ten směšovač a cenu kolem 5tis = 200euro a proto mně to tak nějak ani nezajímalo ale 85euro zní o dost lépe ale spíš mám strach co by tohle palivo udělalo s mým Puntem s najetýma 200tis.km ale jak píšeš že oni už to pumpaři stejně míchají aniž bychom o tom věděli a takže naše motory už na to jezděj. Příště zkusím začít opatrně míchat...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Přestavba na E85
Nabídka jednotky na přestavbu pro motor 1,6 16v.
Včetně zásuvek ke vstřikovačům. Jedná se o jiný typ jednotky než je popsaný v mém příspěvku. Tato jednotka je plně konfigurovatelná. Nastavíte si hodnoty jaké chcete. Pomocí kabelu a software/ obsah balení/ a notebooku/ ten v balení není /. Zapojení ke vstřikovačům je stejné jako u originálních zásuvek. Cena 2500Kč. Dotazy buď formou Soukromé Zprávy nebo na e-mail vaclavkadlec@seznam.cz
Včetně zásuvek ke vstřikovačům. Jedná se o jiný typ jednotky než je popsaný v mém příspěvku. Tato jednotka je plně konfigurovatelná. Nastavíte si hodnoty jaké chcete. Pomocí kabelu a software/ obsah balení/ a notebooku/ ten v balení není /. Zapojení ke vstřikovačům je stejné jako u originálních zásuvek. Cena 2500Kč. Dotazy buď formou Soukromé Zprávy nebo na e-mail vaclavkadlec@seznam.cz
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
Re: Přestavba na E85
Kamarád jezdí už druhý rok na neupraveném pažoutu 106, eskortu a nově i meganu v poměru 1:1 a pochvaluje si. Prý je to živější a spotřebu má oproti naturalu čistého o 4 dcl na 100 km vyšší, což není špatné. Takže já jdu do toho taky.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Přestavba na E85
Tak dej vědět zkušenosti, až získáš.Jezdec píše:Kamarád jezdí už druhý rok na neupraveném pažoutu 106, eskortu a nově i meganu v poměru 1:1 a pochvaluje si. Prý je to živější a spotřebu má oproti naturalu čistého o 4 dcl na 100 km vyšší, což není špatné. Takže já jdu do toho taky.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Přestavba na E85
Samo, do sonáty jsem to lil a neměl jsem problém. Jenže nám zavedly na benzince poplatek za placení kartou a tak jsem se nasral a nejezdím tam. Jinak mi to trochu hůř startovalo přes zimu ale jinak v poho. Kyblíka budu zkoušet a uvidíme .
Naposledy upravil(a) Jezdec dne 03 čer 2012, 21:13, celkem upraveno 1 x.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné