OT: Pokec o Pandách

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr.Bean
Znalec
Příspěvky: 585
Registrován: 17 led 2010, 21:56
Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od Mr.Bean »

Imobilizér není pro zloděje nějaká velká překážka
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo

Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Reklama
 

Uživatelský avatar
Japa
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 23 lis 2008, 14:58
Bydliště: Karviná

Re: Palivové čerpadlo - dráty

Příspěvek od Japa »

mr.bean píše:Dobře, počkám :)

Netuší někdo, kde v Pandě najít dráty k palivovému čerpadlu? Podle manuálu k němu pojistka není. Potřeboval bych je někde přerušit aby se zabránilo nastartování... Díky
Palivové čerpadlo je u nádrže pod zadním sedadlem, podívej se na barvy drátků a pak je hledej ve svazku u přístrojovky.
Anebo přivod paliva k motoru můžeš přerušit elektromagnetickým ventilem, který budeš ovládat skrytým vypínačem.
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
jiřík
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 23 bře 2012, 15:46

Re: Palivové čerpadlo - dráty

Příspěvek od jiřík »

Ventilem přerušovat palivo silně nedoporučuji... neboť čerpadlo bude tlačit do slepého uzavřeného místa a po chvilce se spálí..
Uživatelský avatar
Mr.Bean
Znalec
Příspěvky: 585
Registrován: 17 led 2010, 21:56
Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od Mr.Bean »

Díky, zkusím se podívat na ty dráty...
A ještě dotaz.. Když zapnu zapalování tak slyším takové bzučení. To je to čerpadlo?
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo

Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
jiřík
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 23 bře 2012, 15:46

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od jiřík »

pokud to slyšíš zezadu tak to je čerpadlo ;-) pokud od motoru tak může bzučet víc věcí, od krokového motorku volnoběhu až po relé, nejlepší by bylo odpojovat napájecí relé pro ECM, v tom případě nepůjde ani čerpadlo prostě nic :-)
Uživatelský avatar
Japa
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 23 lis 2008, 14:58
Bydliště: Karviná

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od Japa »

Jiříku, k tomu ventilu - za normálního provozu by nikdy k uzavření ventilu nedošlo, jednalo by se čistě o zabezpečovací zařízení pro případ neopravněné manipulace.
Ale vidím, že tomu rozumíš, tedy můj dotaz: Po zapnutí klíčku se ihned sepne čerpadlo, které pár vteřin běží a pak se zastaví (pokud tedy nestartuji), tzn. někde je tlakový spínač, který čerpadlo po nárustu tlaku v potrubí vypne - je to tak? A kde je ten tlakový spínač, u čerpadla nebo někde v motorovém prostoru?
A co se týče odpojení napájení napájecího relé - nehlásila by v takovém případě řídící jednotka chybu?
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
sgy
Fiaťák
Příspěvky: 166
Registrován: 24 lis 2006, 18:25
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od sgy »

jak to myslíte, že imobilizér není problém pro zloděje? znamená to jeho odkódování zlodějem nebo jak to je v dnešní době?
jiřík
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 23 bře 2012, 15:46

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od jiřík »

sgy píše:jak to myslíte, že imobilizér není problém pro zloděje? znamená to jeho odkódování zlodějem nebo jak to je v dnešní době?
Ano, pokud si zloděj donese svou jednotku je to hned ;-)
Japa píše:Jiříku, k tomu ventilu
-1/ za normálního provozu by nikdy k uzavření ventilu nedošlo, jednalo by se čistě o zabezpečovací zařízení pro případ neopravněné manipulace.
Ale vidím, že tomu rozumíš, tedy můj dotaz:
2/ Po zapnutí klíčku se ihned sepne čerpadlo, které pár vteřin běží a pak se zastaví (pokud tedy nestartuji), tzn. někde je tlakový spínač, který čerpadlo po nárustu tlaku v potrubí vypne - je to tak? A kde je ten tlakový spínač, u čerpadla nebo někde v motorovém prostoru?
3/A co se týče odpojení napájení napájecího relé - nehlásila by v takovém případě řídící jednotka chybu?
1/nejde o to zda-li by došlo za jízdy ale když by to někdo zkoušel nastartovat :-),

2/Čerpadlo se sepne přes relé které ovládá řídící jednotka která ho sepne na předem nastavenou dobu :-) po nastartování motoru ho spíná na stálo. žádné čidlo tlaku paliva v motoru není, pouze membránový ventil (na konci vstřikovací lišty) který po dosažení určitého tlaku pustí přebytek Z5 do nádrže, je to ovšem čistě mechanická záležitost bez elektriky. :-)

3/nikoli, jednotka by se chovala jako když zapneš klíček s odpojenou baterií ;-)

EDIT: ještě k tomu tlaku paliva. Neměří se protože to je v podstatě neměnná hodnota která je nastavená tou membránou ve ventilu, na předem určenou hodnotu, se kterou motor počítá, pouze se krapet mění v závislosti na podtlaku v sacím traktu (zase mechanická záležitost, ovládá se tou hadičkou z ventilu do sání). S výše uvedeným motor počítá a tak je netřeba něco měřit ;-)
sgy
Fiaťák
Příspěvky: 166
Registrován: 24 lis 2006, 18:25
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od sgy »

tzn, že si donese vlastní imobilizér a k němu nakódovanou řídící jednotku? pokud tomu tak je, tak v podstatě probíhá i klasické načtení klíče přes bodycomputer do řídící jednotky motoru... v tomto případě navrhuji udělat spínač na anténu imobilizéru, je to jen jeden drát a pokud zloděj nedostane signál svého klíče do elektronické podoby do systému, tak mu bude zbytečné tam dávat nové jednotky :)
jiřík
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 23 bře 2012, 15:46

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od jiřík »

Kdepak, jednotka má úplně funkci immo, vypnutou. prostě ji ani nevyžaduje :-)
Uživatelský avatar
Japa
Fiaťák
Příspěvky: 98
Registrován: 23 lis 2008, 14:58
Bydliště: Karviná

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od Japa »

Jiříku, díky za vysvětlení. :)
Ford S-Max 1,9 TDCi, r. v. 2011
Fiat Panda 1,2, r.v. 2010
Fiat Stilo 1,9 JTD, r. v. 2004 - Ex.
Fiat Brava 1,9 TD, r. v. 1997 - Ex.
Fiat Tipo 1,9 TD, r. v. 1992 - Ex.
Fiat 127, r. v. 1977 - Ex.
Fiat 850 Sport Coupe, r. v. 1969 - Ex.
Uživatelský avatar
Mr.Bean
Znalec
Příspěvky: 585
Registrován: 17 led 2010, 21:56
Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od Mr.Bean »

To je paskvil, co?
Obrázek
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo

Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od peta.smolik »

Zajímavá... Studie?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
Mr.Bean
Znalec
Příspěvky: 585
Registrován: 17 led 2010, 21:56
Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od Mr.Bean »

Studie asi ne... Řekl bych, že si nějakej šikula hrál s Photoshopem... Čumák je sice z Bravy, ale na zadek není vůbec šáhnuto
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo

Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Uživatelský avatar
fru
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 22 lis 2008, 16:44

Re: Pokec o Pandách, zajímavé fotky, odkazy...

Příspěvek od fru »

doufám že ti, co si koupí Pandu 3 nebudou svého rozhodnutí litovat. Mám tím na mysli především přesunutí výroby na jih slunné ale líné Italíe. Myslím že se dá udělat chyba i na jinak automatizované montážní lince s jasným technologickým postupem a nástrojem Poka-yoke. Já jsem chtěl měnit původně hned, ale takticky počkám a dvojka zůstane zatím doma.
Naposledy upravil(a) fru dne 30 bře 2012, 18:54, celkem upraveno 1 x.
Panda forever
Aktualně F500L
Odpovědět

Zpět na „Panda“