Montazi pridavneho budiku
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Montazi pridavneho budiku
Zdravim chtel bych se zeptat mam Punto mk2 bez otackomeru a teploty vody. A chtel bych si tam namontovat budik na vodu Ale nevim kam mam presne namontovat cidlo nenasel sem zadnou zatku,a nechce se mi rezat hadice.
- Reklama
Re: Montazi pridavneho budiku
Garantujem ti, ze tam teplomer mas. Mozno nieje vyvedeny na pristrojovu dosku, ale bezpecne tam uz namontovany je. Je to jeden z dolezitych udajov pre riadiacu jednotku motora. Ked aj nemas budik na pristrojovke, ale napojis pocitac na RJ, tak vidis dve teploty - teplotu nasavaneho vzduchu a teplotu motora. Podla mna sa staci napojit na vhodne kable. Signal z cidla je vo svojej podstate analogovy a do digitalnej podoby ho prevadza az AD prevodnik v RJ. Takze ak sa napojis na kabel priamo z neho a odoberies signal napatia, mal by si zistit zavislost napatie vs. teplota. Potom vhodnymi predradnikmi alebo bocnikmi sa da upravit rozsah daneho meraku tak aby sedel. Pripadne zozen pristrojovku z lepsie vybaveneho punta a domontuj jeden budik. Neviem ci su tam v jednom zo styoch konektorov pristrojovky vyvedene kable k teplotmeru, ale urcite to tu uz niekto na fore riesil tak skus pohladat ci tam kable boli alebo ich musel tahat.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Montazi pridavneho budiku
Samozřejmě, že nebudeš řezat hadice a také není třeba nic dekódovat z ŘJ ! I když nemáš teploměr, určitě máš aspoň kontrolku, která se rozsvítí při přehřátí. Tato kontrolka čerpá informaci z čidla, které je umístěno ve "vodním" okruhu. Stačí toto čidlo vyměnit a provést úpravu (výměnu) přístrojového štítu. Perfektně je to popsáno v části Punto - Interiér ve vláknu TYP - výměna přístrojové desky MK1 na 7. straně. Vztahuje se to sice pro MK1, ale pro MK2 to jistě nebude moc odlišné. (Myslel jsem si, že MK2 mají všechny teploměr). Součásti úpravy získáš i otáčkoměr. Prováděl jsem to také, přístrojový štít jsem koupil za 600,-Kč ve fiatdily.cz. Hodně štěstí.FilipD píše:Zdravim chtel bych se zeptat mam Punto mk2 bez otackomeru a teploty vody. A chtel bych si tam namontovat budik na vodu Ale nevim kam mam presne namontovat cidlo nenasel sem zadnou zatku,a nechce se mi rezat hadice.
Stilo MW 1,4 16V. MY 2007
Re: Montazi pridavneho budiku
Pozor,Mk 2 nemá dvě čidla teploty jak tomu bylo u Mk1!Tak že žádné výměny nejdou udělat.U Mk1 stačilo vyměnit spínač kontrolky(kousek pod nalévacím otvorem oleje) za čidlo pro teploměr.Pak se jen přehodil panel přístrojů a fungovalo to.Mk2 má jen jeden snímač,společný pro kontrolku přehřátí i pro ŘJ.Nejjednodušší bude vyměnit panel přístrojů,taky se na to časem chystám.
Lancia Y 1.1.....
Re: Montazi pridavneho budiku
Danny Mk2 píše:Pozor,Mk 2 nemá dvě čidla teploty jak tomu bylo u Mk1!Tak že žádné výměny nejdou udělat.U Mk1 stačilo vyměnit spínač kontrolky(kousek pod nalévacím otvorem oleje) za čidlo pro teploměr.Pak se jen přehodil panel přístrojů a fungovalo to.Mk2 má jen jeden snímač,společný pro kontrolku přehřátí i pro ŘJ.Nejjednodušší bude vyměnit panel přístrojů,taky se na to časem chystám.
Takze jestly vas dobre chapu, tak kdyz tam dam vice prvkove budiky to znamena otackomer,rychlomer, ukazatel teploty, a nadrz. Na puvodni zasuvky tak mi to bude fungovat. A co otackomer ten si bude brat informace z ktereho cidla. Mate to nikdo uz vyskousene otackomer by se mi totis hodil.
Re: Montazi pridavneho budiku
Zase ti mohu jenom říct, jak to je u MK1 : Signál pro otáčkoměr je na pinu 23 z konektoru ŘJ. Kdyby ses podíval na odkaz, který jsem ti napsal výše (Punto - Interiér/TYP výměna přístrojové desky/7. stránka) - tam jsou i krásné fotografie.
Stilo MW 1,4 16V. MY 2007
Re: Montazi pridavneho budiku
Omg, prosimtě, jasně řekl, že má mkII, tak mu nemotej hlavu.
Otáčkoměr na originálních budících bude mít signál imho z čidla otáček klikového hřídele. Ale ve výsledku je to jedno. Při výměně celých budíků to bude nabeton fungovat.
Přídaným otáčkoměrům je nejlepší natáhnout kabel od zapalovacích cívek.
Otáčkoměr na originálních budících bude mít signál imho z čidla otáček klikového hřídele. Ale ve výsledku je to jedno. Při výměně celých budíků to bude nabeton fungovat.
Přídaným otáčkoměrům je nejlepší natáhnout kabel od zapalovacích cívek.
Punto 1.2 8V, rv. 02 - slouží dál už zase nám
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Re: Montazi pridavneho budiku
Na beton to bude fungovat až přitáhneš k otáčkoměru drát. I když vyměníš celý přístrojový štít, v konektoru k původnímu štítu signál k otáčkoměru není. Ten musíš přitáhnout. Možností je více. Ty bys to táhl od čidla otáček klikového hřídele, já jsem uváděl z konektoru ŘJ. To je vyzkoušená varianta. Další možnost je ze svorkovnice vedle pojistek (modrý drát). Všechny varianty jsou rovnocenné. Zdrojem je samozřejmě čidlo otáček klik. hřídele. Stylově nejčistější a asi i nejpohodlnější je vzít signál ze svorkovnice vedle pojistek. Až sem je kabeláž shodná pro všechny výbavy. Pokud drát taháš ať už od čidla nebo z ŘJ, táhneš zbytečně drát, který už tam jednou je. Pochybuji, že by to MK2 měl řešené podstatně jinak.
Stilo MW 1,4 16V. MY 2007
Re: Montazi pridavneho budiku
Přístrojovku jsem měnil na svém předchozím jedničkovém puntu,byla tam ta sociál verze s hodinami.Žádný drát jsem nemusel přidávat,vytáhl jsem konektory,nacvakal je do nové přístrojovky,vyměnil snímač teploty u motoru a vše fungovalo.U Mk2 by asi chtělo použít tu lepší přístrojovku ze stejného ročníku,s ohledem na displej(ukazatel spotřeby).Já se tam chystám dát tu bez otáčkoměru,jen teplota-rychlost-palivo,používá se např.v Pandách.Jen si tam přidám ukazatel voltů v síti.
Lancia Y 1.1.....
Re: Montazi pridavneho budiku
Jsi snad tatar?! FilipD se ptá na mkII, tak do toho nemotej mkI. Na mkI vím jak to je, dokonce jsem si tam přístrojovku s otáčkoměrem dával. mkII je řešená zásadně jinak a buď si jistej, že na pinu 23 u řídící jednotky je jinej signál než otáčkoměr. do mkII přístrojovky jde jeden kabel (narozdíl od 4 v mkI), ve kterém je všechno co by přístrojovka mohla potřebovat. To, že mkI a mkII mají společné některé mechanické díly neznamená že bude i elektrika stejná.lettro píše:Na beton to bude fungovat až přitáhneš k otáčkoměru drát. I když vyměníš celý přístrojový štít, v konektoru k původnímu štítu signál k otáčkoměru není. Ten musíš přitáhnout. Možností je více. Ty bys to táhl od čidla otáček klikového hřídele, já jsem uváděl z konektoru ŘJ. To je vyzkoušená varianta. Další možnost je ze svorkovnice vedle pojistek (modrý drát). Všechny varianty jsou rovnocenné. Zdrojem je samozřejmě čidlo otáček klik. hřídele. Stylově nejčistější a asi i nejpohodlnější je vzít signál ze svorkovnice vedle pojistek. Až sem je kabeláž shodná pro všechny výbavy. Pokud drát taháš ať už od čidla nebo z ŘJ, táhneš zbytečně drát, který už tam jednou je. Pochybuji, že by to MK2 měl řešené podstatně jinak.
Punto 1.2 8V, rv. 02 - slouží dál už zase nám
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8