Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na možné následky jízdy s Puntem, r.v. 1999, motor 1,2 benzín se zamrzlou chladící kapalinou. Nevím kolik kilometrů jsem ujel (odhaduji maximálně 20), než jsem si všiml kontrolky přehřátého motoru a auto odstavil. Dřív jsme si všiml poklesu výkonu. V každém případě po otevření kapoty se kouřilo z motoru a ani po půl hodině se motor nepodařilo opětovně nastartovat.
Odtahem se vybila baterie. Po několika dnech, kdy jsem čekal, až se teploty dostanou nad nulu a chladící kapalina rozmrzne, jsem nabil baterii a nastartovat se nyní daří. Jen si nejsem jistý, zda tou jízdou bez chladící kapaliny (se zamrzlou kapalinou) se motor nějak nepoškodil. Mám pocit, že slyším "klepání", které dřív slyšet nebylo.
Co se může s motorem stát po jízdě bez chladící kapaliny?
Děkuji za odpověď.
Punto-jízda bez chladící kapaliny
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Punto-jízda bez chladící kapaliny
to nie je bohvie čo, 20km ísť s prehriatím motorom, väčšinou si to každý všimne po pár km
tak rátaj že to poznačilo tieto časti motora, piesty, krúžky,ventily, tesnenie pod hlavou a hlavu motora
motor pôjde ale ubral si mu zo života.

tak rátaj že to poznačilo tieto časti motora, piesty, krúžky,ventily, tesnenie pod hlavou a hlavu motora

Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Punto-jízda bez chladící kapaliny
Taky se toho zas tak moc stát ale nemuselo páč mráz byl strašnej... Každopádně bude asi v čudu termostat a typuju těsnění pod hlavou a to klepání může způsobovat že se maličko pohla hlava a vůle se změnily a tak to klepe a možná taky vodní pumpa bude už na prd... Asi bych začal výměnou těsnění a přebroušením hlavy a tu pumpu bych asi taky vyměnil až to budeš mít tak vymezit znova vůle ventilů pak termostat ale ten je za pár korun... Když budeš brousit hlavu zbruš jí trochu víc(osobní zkušenost) líp ti to pak pojede páč se sníží kompresní poměr taky bys měl vyměnit olej a měly by se udělat i rozvody
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Punto-jízda bez chladící kapaliny
Mrknul bych ještě na chladič.Je to první místo který zamrzne a většinou to taky od..re.
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Re: Punto-jízda bez chladící kapaliny
To klepání je pravděpodobně na klice z důvodu přehřátí oleje a ucpání nějakého mazacího kanálku(přepálený a přiškvařený olej).Hrozí dříve nebo později vylágrování motoru.
Re: Punto-jízda bez chladící kapaliny
Děkuji všem za rady.... upřímně... to auto je spíš na odpis. Nemá smysl do něj investovat.
Krom toho motoru má asi vyklepaný zadní tlumiče, možná problém v silentblocích, najeto 130 000, dírku v předním skle, ruplou vzpěru u sedadla řidiče, zaseknutý zadní zámek, ruplý chladič klimatizace, klepe při zatížení, při brždění, ...
Takže na velké opravy to nevidím. Uvidíme, co to udělá, když se s tím bude jezdit na malé vzdálenosti.
Krom toho motoru má asi vyklepaný zadní tlumiče, možná problém v silentblocích, najeto 130 000, dírku v předním skle, ruplou vzpěru u sedadla řidiče, zaseknutý zadní zámek, ruplý chladič klimatizace, klepe při zatížení, při brždění, ...
Takže na velké opravy to nevidím. Uvidíme, co to udělá, když se s tím bude jezdit na malé vzdálenosti.