je nutná selenia?

Moderátor: peta.smolik

lubhol
Fiaťák
Příspěvky: 87
Registrován: 21 zář 2011, 11:53
Bydliště: Havířov

je nutná selenia?

Příspěvek od lubhol »

čus, je nutné do stila nalít selenii? nebo tam můžu nalít něco jiného, stačí třeba mogul extrem 10W 40..... ?
dík
už to jede :-)
STILO 1.6 MW r.v.2004, od koupě v.r.2011 nemocé....
AUDI 80 1.6 r.v.1990 max.spokojenost - čupr kára
ŠKODA 120 LS r.v.1984, LPG, max spokojenost
TRABANT..... to bylo dělo
Reklama
 

djpiecka1
Začátečník
Příspěvky: 31
Registrován: 06 srp 2011, 22:05

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od djpiecka1 »

selenia je prehnane draha a je zbytocne za tu sumu ju tam davat pretoze kvalitne su aj ostatne znacky olejov.ja mam v mojom stile SHELL HELIX HX6 10W-40 cena za 5l tohto oleja je 27eur(s dph)
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od kejml »

Nejdřív napiš, jakou máš motorizaci a pak přijímej rady.
Obecně platí, že není lepší olej než ten, který předepisuje výrobce motoru. Stejně tak interval výměny se neřídí použitým olejem, nebo jeho výrobcem.
Podle motoru zjisti, který tam patří Selenia a pak si najdi se stejnou viskozitní i výkonovou specifikací. Značka opravdu nerozhoduje.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Punto05
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 22 srp 2011, 20:23

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od Punto05 »

Do 1,2 8V stačí prakticky cokoliv co odpovídá specifikaci. U výkonnějších motorů je věcí každého soudruha jak se rozhodne. Ale rozhodně neplatí,že když dám místo Selenie 20K Agip Sint 2000 10w40 ,nebo Fuchs Titan MC tak se motor zadře ,exploduje,nebo bude po 100000 vylágrovaný. :mrgreen:
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
Uživatelský avatar
lukynen
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 219
Registrován: 26 bře 2011, 21:17
Bydliště: Znojemsko

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od lukynen »

Zdravím pánové,jestli mohu přidám pár svých poznatku s fity cca 10let.Při koupy každého vozu tam bylo něco jiného než doporučuje výrobce a při zhasínání kontrolky při startu-běh bez mazání-je nejkratší doba u selenie,díky řidkému oleji i při nižších teplotách. Tím pádem lepší mazání a menší opotřebení. S předposledním autem jsem naběhal cc 160 000 a motor nevim co je. tu stejnou TD 100 mařenku maji i kamarádi jezdící na shell a castrol tak dělali jak vačku tak turbo. Z mé zkušenosti si raději 400 připlatím a mám klid. Na netu jsou super ceny a dobré obchůdky. Přeji nejlepší funkčnost a spolehlivost :wink: :mrgreen:
Punto05
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 22 srp 2011, 20:23

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od Punto05 »

Selenia není řidší než srovnatelný olej stejné specifikace. Zhasínání kontrolky tlaku oleje neměřím se stopkami. :mrgreen: Jinak Shell a Castrol je pouze olejový mýtus. To samé Paraflu do chladiče. Fridex G +
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od hanzs »

lukynen: nic ti nebrání tam lít olej 5W-40, ten je při nízkých teplotách určitě řidší než klasika 10W-40.
Viskozní klasifikace je daná motorem jen částečně, záleží i na typu provozu - u benzínu jako je motor 1,6 např. kdo jezdí hodně město, hodně startů, tak je pro něj lepší 5W-40 (aby se motor rychle promazal), kdo jezdí hodně na dálnici (a spíš rychle) tak je pro něj lepší 10W-50 (aby se olej "neupekl").
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Jarda358
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 29 led 2012, 19:58

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od Jarda358 »

Co by jste řekli na olej Shell Helix Diesel HX7 10W40 API-CF, ACEA A3 / B3 / B4 , MB-Approval 229/2 vw50500
Do Stila 1.9 JTD z roku 2003, prosím o vaší krytiku, mně se zdá docela ok označení CF a B3 B4, ale nejsem odbornik

pak se mi ještě líbí tenhle
Motorový olej Mogul 10W-40 Diesel DTT PLUS,Specifikace ACEA E4 , Specifikace API CF

nevím kterej, parametry asi stejný rozdíl bude asi jen v ceně
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od hanzs »

jako ACEA B3/B4 a API-CF je ok, ten Mogul má už normu pro dodávková vozidla.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Kiňas
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 17 říj 2009, 19:56

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od Kiňas »

Nejdůležitější je dodržet olejovou nornu pro motor, než předraženou značku oleje. Pro motor je mnodem lepší měnit olej častěji, než tam nechávat drahý olej (selenii) třeba dva roky, nebo 30000 km. Ja měním na svým stile každých 15000 km Q8 5w40 http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=414" onclick="window.open(this.href);return false; třeba i dvajrát do roka a výměna mě vyjde kolem 1000,- i s olejovým a vzduchovým filtrem. Co je pro motor lepší, ať zváží každý sám, kdo má svoje auto rád, jestli čistý olej stejné výkonové specifikace, co předepisuje výrobce, měněný častěji, a nebo dražší selenie, černá a plná pevných mikročástic co pomalu šmirglují motor zevnitř, nechaná tam 30000km nebo dva roky?
Čauky Kiňas. :wink:
Stilo 1,9 Multijet 88kW
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od hanzs »

Kiňas: Akorát ani ta Selenia nemá výměnný interval 30tis. takže je to zbytečná spekulace, jak by vypadala po 30 tis.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Kiňas
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 17 říj 2009, 19:56

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od Kiňas »

Stilo 1,9 multijet 88kW r.v. 2006 jako je moje, má výměnný interval 30000km, nebo 2 roky, takže tvé informace nejsou zcela přesné, ale neříkám nic proti selenii,to ať si každý rozhodne sám, ale vím, že je to jen výrobní spojení italských výrobců, taky proč ne?
Čauky Kiňas
Stilo 1,9 Multijet 88kW
Uživatelský avatar
idefix
Znalec
Příspěvky: 726
Registrován: 22 lis 2010, 20:26
Bydliště: Kolín

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od idefix »

Kiňas píše:Stilo 1,9 multijet 88kW r.v. 2006 jako je moje, má výměnný interval 30000km, nebo 2 roky, takže tvé informace nejsou zcela přesné, ale neříkám nic proti selenii,to ať si každý rozhodne sám, ale vím, že je to jen výrobní spojení italských výrobců, taky proč ne?
Čauky Kiňas
Ono to bude ,asi model od modelu jiný v servisce mám po 20 tisicích nebo po jednom roce výměna oleje,Stilo 1,9 JTD 85Kw r.v. 12/2003 kupeno v Čr.Jinak dávám Mogul Racing 5W-40
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Kiňas
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 17 říj 2009, 19:56

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od Kiňas »

idefix píše:
Kiňas píše:Stilo 1,9 multijet 88kW r.v. 2006 jako je moje, má výměnný interval 30000km, nebo 2 roky, takže tvé informace nejsou zcela přesné, ale neříkám nic proti selenii,to ať si každý rozhodne sám, ale vím, že je to jen výrobní spojení italských výrobců, taky proč ne?
Čauky Kiňas
Ono to bude ,asi model od modelu jiný v servisce mám po 20 tisicích nebo po jednom roce výměna oleje,Stilo 1,9 JTD 85Kw r.v. 12/2003 kupeno v Čr.Jinak dávám Mogul Racing 5W-40
Máš pravdu, stilo 1,9 jtd 85kW má interval 20tisíc a stilo 1,9 jtdm 88kW má interval dva roky nebo 30tisíc s nutností roční návštěvy v servise. Vede se tu diskuze o selenii, já dávám do stila Q8, ty Mogul, o kterém jsem také uvažoval, z mého pohledu jsou tyto oleje Q8,Mogul i Selenie nebo i jiné s normou B4 pro motory s přímím střikem srovnatelné kvality a jak říkám, motoru prospěje olej měněný častěji za menší cenu rozhodně lépe, než dražší, který se v autě nechá běhat déle. Ale to ať si každý zváží sám.
Čauky Kiňas
Stilo 1,9 Multijet 88kW
datelos
Fiaťák
Příspěvky: 141
Registrován: 14 lis 2011, 19:46

Re: je nutná selenia?

Příspěvek od datelos »

Do mého stila se lije už pátým rokem cartechnic 5W40, specifikace ASPI SL/CF,ACEA A3,B3,B4,splnující normu VW,MB,BMW. Bohužel Fiat normu nemá, ale předepsané specifikace ano.Měním po cca 12000-jeden rok. Na selenii mám nabídku 1490kč za 5l, ale myslím že už to asi ničemu nepomůže.
Fiat Stilo 1,9JTD 85KW r.v.2004, najeto 258000km
Odpovědět

Zpět na „Stilo“