Problem otacky + kontrolka
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Problem otacky + kontrolka
Zdravim viem ze to tu uz bolo viac krat takato tema ale zatial mi nic nepomohlo. Mam Fiat Punto MKII rv.2001 1.2 8v. Ked je auto studene ide v celku dobre. Ale hned ako sa zohreje na cca. 80 stupnov zacne si samovolne pridavat otacky. Najskor to robilo iba pri volnobehu ale teraz uz jazdim ako keby som mal stale zapaty tempomat proste si drzi otacky aj po pusteni plynu pri zaradenej rychlosti. Pri preradovani sa otacky nevracaju. Niekedy ho samovolne vytoci az na 5tisic. Jedine co niekedy pomoze je ked prudko zoslapnem plyn. Toto robi asi prvych par km. Potom sa stane prestny opak auto po zoslapnuti spojky alebo vyradeni rychlosti okamzite zdochne. Bol som 3x na diagnostike a nic neukazalo. Pokial auto zvysuje otacky svieti kontrolka motora ale ked zacne zdochynat tak ta kontrolka iba blika. Vsetky cidla boli vycistene aj skrtiaca sviecky su nove. Vsetky tlaky v poriadku fakt uz neviem co by to mohlo byt. Dnes mi to zdochlo 5x kym som sa dostal do garaze. Zacina to byt dost nebezpecne jazdit s tym po meste kedze hned ako pustim spojku auto prida. Za rady dakujem a prosim nepiste mi sem ze pouzi vyhladavanie lebo som presiel vsetkych 29 stran co tu je.
- Reklama
Re: Problem otacky + kontrolka
No je zajímavý, že podobnou věc tu teď řešil majco a nevyřešil: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=18182
Díval jsem se na anglický forum, a taky se tam taková chyba vyskytuje dost. Ale řešení byly různý, špatný konektor(kabel) u krokovýho motorku, špatný potenciometr klapky nebo výměna ŘJ motoru.
Takže těžko něco přesně radit takhle od stolu.
Jinak ale blikající kontrolka jsou nezápaly na některém válci.
Díval jsem se na anglický forum, a taky se tam taková chyba vyskytuje dost. Ale řešení byly různý, špatný konektor(kabel) u krokovýho motorku, špatný potenciometr klapky nebo výměna ŘJ motoru.
Takže těžko něco přesně radit takhle od stolu.
Jinak ale blikající kontrolka jsou nezápaly na některém válci.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Problem otacky + kontrolka
Cital som jeho topic a myslim ze tak zle zatial na tom moje auto neni. Pri najhorsom vymenim skrtiacu popripade aj RJ. Rano je vonku -15 a auto okamzite nastartuje a krasne si drzi otacky. Vsetko sa zacne az po zohriati. Problem moze byt aj v tom ze auto stalo 9mesiacov bez pohnutia.
//edit Problem vyrieseny bol to regulator volnobehu na skrtiacej odpojil som ho a auto ide super aj bez neho. Ak bude mat niekto podobny problem nastartujte auto a odpojte kabel od regulatoru na skrtiacej. Po odpojeni otacky ihned klesnu (teda ak je pokazeny ako u mna). Samozrejme kontrolka motoru nezhasne ked bude odpojeny.
//edit Problem vyrieseny bol to regulator volnobehu na skrtiacej odpojil som ho a auto ide super aj bez neho. Ak bude mat niekto podobny problem nastartujte auto a odpojte kabel od regulatoru na skrtiacej. Po odpojeni otacky ihned klesnu (teda ak je pokazeny ako u mna). Samozrejme kontrolka motoru nezhasne ked bude odpojeny.