Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak olej

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak olej

Příspěvek od kubinec »

zdravím, prosím o radu - mám FIAT PUNTO I 1.1

za měsíc mě čeká STK a přes těsnění víka ventilů teď jak začali ty mrazy tak prosakuje mastnota (olej)(vyměněno bylo před 3 roky)

na podzim jsme vyměnoval olej, je nutné teda vyměnit i "nový olej" co je teď v motoru ,nebo stačí jen vyměnit to těsnění,

anebo kdybych to nechal tak, tak mě na STK nevyrazí,že mám špinavý motor?

je to složitá výměna těsnění? nebo se to dá vyměnit i doma v garáži?

děkuji
anebo co mohlo být příčinou že tak najednou začal prosakovat olej?
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od liborko »

CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od kubinec »

a ještě jsem si všiml,že na víčku kam se lije oil, je taková bílá emulze, je to jen vlhko nebo voda v oleji,je to ted v mrazech normální jev?
jinak oil ukazuje na měrce pořád stejně
díky
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od liborko »

no záleží kolik té emulze tam máš,nejspíš těsnění pod hlavou
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Danny Mk2
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 19 črc 2011, 07:19
Bydliště: Ostrava

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od Danny Mk2 »

Nebo krátké jízdy,nedostatečně prohřátý motor.....
Lancia Y 1.1.....
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od CrazyApe »

Ja prosel i s celym motorem zaolejovanym. Menil jsem tesneni a jak byl motor ochcany od oleje tak sem to (zatim) nevycistil pac v te zimě ... a nic nerikal, jen to napsal do lehkych zavad....
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od kubinec »

tak ty krátké jízdy to teda jo, bo venku -20°C a to jen do obchodu cca 1km tam 1km zpátky okno stále zamrzlé,motor samozřejmě neprohřátý, otáčky furt jsou zvýšené(asi sitič automat)

a to ještě začíná pod chladičem,nevím kde, být od nemrzky na tom rámu kapalina, sice pod autem nic není zatím,ale nevím odkud to teče, jestli z chladiče nebo se povolila nějaká spona,nevím jak to zjistit,
lehl bych si pod auto,ale v tom mrazu - nereálné brrr

uvažoval jsme nad tím sajrajtem co utěsnuje chladič tekoucí, ale co když chladič je dobrý?
myslíte že to utěsnuje i škvírky na hadicích apod.?
a kam se to leje/sype,, do nádržky nebo nějak do chladiče? no nevím
děkuji
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od Jaroslav1 »

Jest-li ti můžu poradit tak tam nic takovýho nedávej,muže ti to ucpat chladič a nebo radiator topení a to pak něco stojí. Já to zkouším tak že studený chlad.systém natlakuji ruční pumpou na 0,5atm a pak to jde vidět odkud to teče.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
blba blondyna
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 13 úno 2011, 15:28

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od blba blondyna »

Já se přidám k dotazu výše. Taky jsem teď párkrát zaznamenala malinko emulze na vršku měrky (na víčko jsem nekoukala). Většinou poté, co si matka dojela 5km tam a z5 pro pečivo nebo prostě popojížděla. Po dojetí z práce (20 km) nebo úplně zastudena je to čistý, olej se neztrácí. Tatík mi tvrdil, že to je u starejch aut v zimě normální, že tam "někde" kondenzuje vlhkost. (Aquafobin do paliva liju.) Jelikož ovšem stále čekám, kdy foukne těsnění (má na to věk a matka jezdí jako prase), radši se ptám.
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
Uživatelský avatar
kubinec
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 12 bře 2008, 10:13
Bydliště: M-Al-ce

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od kubinec »

mám doma kompresor, takže bych to zkusil naktlakovat kmpresorem, ale kam ho napojit a tlakovat? do jakého otvoru?
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak

Příspěvek od Jaroslav1 »

kubinec píše:mám doma kompresor, takže bych to zkusil naktlakovat kmpresorem, ale kam ho napojit a tlakovat? do jakého otvoru?
Né.Né kompresorem to neďelej nebo-ti tam vlítne větší tlak a rupne ti chladič nebo topení a nebo hadice. Můžeš to napojit na víčko expanzky. Já mám jiné víčko expanzky a v něm umístěný ventilek z duše a manometr a přes to to tlakuji ruční pompou. Nepouštěj
tam více tlaku než půl atm!!To uplně stačí a budeš vidět jak to někde chčije nebo kape.Můzeš si pomoci i nějakým korkovým nebo gumovým špuntem přes který to tam nafoukneš a který ti někdo podrží na expanzce.Jaroslav.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“