Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak olej
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak olej
zdravím, prosím o radu - mám FIAT PUNTO I 1.1
za měsíc mě čeká STK a přes těsnění víka ventilů teď jak začali ty mrazy tak prosakuje mastnota (olej)(vyměněno bylo před 3 roky)
na podzim jsme vyměnoval olej, je nutné teda vyměnit i "nový olej" co je teď v motoru ,nebo stačí jen vyměnit to těsnění,
anebo kdybych to nechal tak, tak mě na STK nevyrazí,že mám špinavý motor?
je to složitá výměna těsnění? nebo se to dá vyměnit i doma v garáži?
děkuji
anebo co mohlo být příčinou že tak najednou začal prosakovat olej?
za měsíc mě čeká STK a přes těsnění víka ventilů teď jak začali ty mrazy tak prosakuje mastnota (olej)(vyměněno bylo před 3 roky)
na podzim jsme vyměnoval olej, je nutné teda vyměnit i "nový olej" co je teď v motoru ,nebo stačí jen vyměnit to těsnění,
anebo kdybych to nechal tak, tak mě na STK nevyrazí,že mám špinavý motor?
je to složitá výměna těsnění? nebo se to dá vyměnit i doma v garáži?
děkuji
anebo co mohlo být příčinou že tak najednou začal prosakovat olej?
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
- Reklama
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
a ještě jsem si všiml,že na víčku kam se lije oil, je taková bílá emulze, je to jen vlhko nebo voda v oleji,je to ted v mrazech normální jev?
jinak oil ukazuje na měrce pořád stejně
díky
jinak oil ukazuje na měrce pořád stejně
díky
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
no záleží kolik té emulze tam máš,nejspíš těsnění pod hlavou
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
Nebo krátké jízdy,nedostatečně prohřátý motor.....
Lancia Y 1.1.....
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
Ja prosel i s celym motorem zaolejovanym. Menil jsem tesneni a jak byl motor ochcany od oleje tak sem to (zatim) nevycistil pac v te zimě ... a nic nerikal, jen to napsal do lehkych zavad....
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
tak ty krátké jízdy to teda jo, bo venku -20°C a to jen do obchodu cca 1km tam 1km zpátky okno stále zamrzlé,motor samozřejmě neprohřátý, otáčky furt jsou zvýšené(asi sitič automat)
a to ještě začíná pod chladičem,nevím kde, být od nemrzky na tom rámu kapalina, sice pod autem nic není zatím,ale nevím odkud to teče, jestli z chladiče nebo se povolila nějaká spona,nevím jak to zjistit,
lehl bych si pod auto,ale v tom mrazu - nereálné brrr
uvažoval jsme nad tím sajrajtem co utěsnuje chladič tekoucí, ale co když chladič je dobrý?
myslíte že to utěsnuje i škvírky na hadicích apod.?
a kam se to leje/sype,, do nádržky nebo nějak do chladiče? no nevím
děkuji
a to ještě začíná pod chladičem,nevím kde, být od nemrzky na tom rámu kapalina, sice pod autem nic není zatím,ale nevím odkud to teče, jestli z chladiče nebo se povolila nějaká spona,nevím jak to zjistit,
lehl bych si pod auto,ale v tom mrazu - nereálné brrr
uvažoval jsme nad tím sajrajtem co utěsnuje chladič tekoucí, ale co když chladič je dobrý?
myslíte že to utěsnuje i škvírky na hadicích apod.?
a kam se to leje/sype,, do nádržky nebo nějak do chladiče? no nevím
děkuji
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
Jest-li ti můžu poradit tak tam nic takovýho nedávej,muže ti to ucpat chladič a nebo radiator topení a to pak něco stojí. Já to zkouším tak že studený chlad.systém natlakuji ruční pumpou na 0,5atm a pak to jde vidět odkud to teče.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
- blba blondyna
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 13 úno 2011, 15:28
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
Já se přidám k dotazu výše. Taky jsem teď párkrát zaznamenala malinko emulze na vršku měrky (na víčko jsem nekoukala). Většinou poté, co si matka dojela 5km tam a z5 pro pečivo nebo prostě popojížděla. Po dojetí z práce (20 km) nebo úplně zastudena je to čistý, olej se neztrácí. Tatík mi tvrdil, že to je u starejch aut v zimě normální, že tam "někde" kondenzuje vlhkost. (Aquafobin do paliva liju.) Jelikož ovšem stále čekám, kdy foukne těsnění (má na to věk a matka jezdí jako prase), radši se ptám.
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
mám doma kompresor, takže bych to zkusil naktlakovat kmpresorem, ale kam ho napojit a tlakovat? do jakého otvoru?
Mitsub Galant 1988, 1,8GLS,
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Šk Favorit 19?
Rnt Megane 2,0, 84kW, 1996
punto,1998, 1.1
Lada 2101 a 2110
Fi Idea 2004, 1.9JTD
Dae Kalos 2003,1,2
Opel Corsa
Re: Těsnění pod víkem ventilů prosakuje, je třeba měnit pak
Né.Né kompresorem to neďelej nebo-ti tam vlítne větší tlak a rupne ti chladič nebo topení a nebo hadice. Můžeš to napojit na víčko expanzky. Já mám jiné víčko expanzky a v něm umístěný ventilek z duše a manometr a přes to to tlakuji ruční pompou. Nepouštějkubinec píše:mám doma kompresor, takže bych to zkusil naktlakovat kmpresorem, ale kam ho napojit a tlakovat? do jakého otvoru?
tam více tlaku než půl atm!!To uplně stačí a budeš vidět jak to někde chčije nebo kape.Můzeš si pomoci i nějakým korkovým nebo gumovým špuntem přes který to tam nafoukneš a který ti někdo podrží na expanzce.Jaroslav.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.