Menší problém v mrazech

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Menší problém v mrazech

Příspěvek od Jezdec »

Dobrý den,
mám pár problému s Puntem v mrazech, a to sice že:
1) Punto hůře startuje, někdy až na po čtvrté
2) Už se mi 2x stalo, že když jsem nastartoval, rozsvítila se kontrolka serva a posilovač vypl, musel jsem punto vypnout a znova nastartovat, a až po té bylo vše v pořádku.
3) Jednou když jsem zařadil zpátečku, tak se na palubovce rozsvítily všechny kontrolky, až po chvíli zhasly
4) A včera odpoledne po nastartování se mi dokonce vynulovaly hodiny..
Punto mám celou zimu garážované, nestojí venku, napadla mě jedině baterka. Může to být vše příčinou slabší baterie? Nebo to je pouze těmi velkými mrazy? V létě jsem žádný z těchto problému řešit nemusel.
Díky za každou radu.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Reklama
 

Azri
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: 29 led 2012, 22:07

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od Azri »

mne sa stalo vcera ze pri startovani (naskocil na 2 pokus) mi na sekundu zhasli vsetky kontrolky a resetlo mi to palubny pocitac. potom auto naskocilo ale je mi jasne ze pri -18 vonku sa nic ine ani neda cakat (auto bohuzial zimuje vonku). hlavne ked ma clovek 42 baterku
polomiso
Fiaťák
Příspěvky: 190
Registrován: 24 zář 2009, 23:09
Bydliště: Nové Zámky

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od polomiso »

Je to baterkou. Mne robilo to isté aj pri pokazenom alternátore. A teraz aj pri slabej baterke(40 Ah 330A). Kúpil som Vartu 52Ah 470A a už je to ok. Len mi nevošla do krabice na dĺžku. Stačí odrezať prednú časť plastovej ohrádky a zabezpečiť to nejako proti odleteniu batérie pri prudkom zabrzdení( napr. sťahovacie pásky) alebo zohnať držiak z punta HGT/JTD s dĺžkou 230mm.
mk2b 1.4 16V 5D
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od Jaroslav1 »

Také jsem včera špatně startoval,nemělo to otáčky a tak jsem přeměřil baterku zátěžákem a byla dobrá. Tak jsem uvažoval že mi to dělá startér,jenže do demontáže starteru se mi teď v zimě nechtělo a tak jsem si půjčil baterku Varta Silver Dynamic 63Ah,a 610A .Dnes při -18 to nastartovalo v pohodě na poprvé. V pondělí si ji jdu koupit. Původní baterka byla 50Ah a 420 A, 3 roky stará a tak je zřejmě na 1,9 JTD v létě dostačující ale v zimě slabá. Ten kastlík na baterku je malý a tak se musí o 5 cm prodloužit nejlépe směrem ke kabině. Jaké baterie tam máte vy na dieselech? A jaké starty pří těchto mrazech?
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od hanzs »

Jaroslav1: můžeš zkusit tuhle Exide 64Ah - je speciálně udělaná aby byla malá, má jen 242mm na délku. Otec jí má ve 2.0HDI a dobrý.
http://www.battery-import.cz/autobateri ... 12v--ea640" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale koukám, že těch 242mm bude stejně moc.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od Jaroslav1 »

Zdravím, tak kastlík už je rozšířený, těch 242mm je tam celkem dobře. Kastlík měl 207mm a tak jsem odřízl to čelo, (má držák na kabel) a je z plastu. Na té plastové straně jsem to prostavil a nanýtoval plastem a na druhý straně jsem ohnul plech a na čelo jsem to taky nanýtoval a na bok který je z plechu nabodoval C-očkem. Ještě je tam asi 1cm mezera k nádobce brzd.kapaliny.Ta EXIDE PREMIUM 64Ah /640A by byla ještě lepší asi i lacinější než VARTA,no uvidím v pondělí jakou seženu. Dneska je celkem dost velký výběr baterií,jen mít tiskárnu na Love. :)
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od Jezdec »

Tak dneska jdu na ten kastlík, včera manželka odjela ráno do práce a odpoledne volala že nemůže nastartovat. Vzal jsem se synem auto, startovací kabely a jely za ní. Bohužel ani přes kabely se nepodařilo nastartovat, tak jsem koupil od našeho opraváře novou, už ne 45 ale 62 (velikostně stejná jako 55 ale cena jen o 200kč vyšší), odlomil jsem plastový držák a teď to točí celým autem :mrgreen: . Už je i s kontrolkou stavu nabytí takže je pokoj. Jen mě sere že mi začal téct olej z motoru, vypadá to jako z měrky. Neví tady někdo kde je odvětrání kliky? Doufám že to nebude tak vážné.

To Azri: Fiátek je v garáži ale je tam tepleji o proti venku tak o 4 stupně. Není to teplá garáž.

Sonátu mám venku a po týdnu jsem ji teď ráno šel skusit a naskočila i když s obtížemy. Jak jsem měl uno tak za celou dobu ani jeden problém s baterkou a byla tam 7 roků. Jen jednou jsem čistil startér.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od Jaroslav1 »

to Jezdec,odvětrání klikové skříně je vyvedeno hadicí z krytu hlavy válců do sání. Ty startovací kabely jsi měl určitě z Hypermreketu že? Izolace na nich je silná ale uvnitř je slabé měď.lanko a tak tam teče málo proudu, a ještě ty kleště mají na konci zoubky,tak-že zase slabý přechod proudu.(jsou na prd).Jednou jsem taky takové použil na startování Favorita a tak tak že to naskočilo. Nyní vozím udělaný z lanka o průřezu 10mm a klěště ukostřovací od trafo svářečky,ale mám je pro případ kdyby někdo potřeboval pomoci se startem,osobně je asi nebudu potřebovat, zítra si jdu také pro novou baterku EXIDE 64Ah a také s ukazatelem nabití,mrazy mají ještě pokračovat a tak ať nejsou problémy se zimními starty. :)
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od Jezdec »

Jaroslav1 děkuji děkuji, to víš píšeme tady na střídačku s mladým tak nemám takový přehled. Ty startovací kabely jsem měl od souseda takže nevím kde je koupil, ale ta baterka je po smrti. Jak jsem otočil klíčkem tak se budíky rozsvítily a jak jsem chtěl nastartovat tak to luplo a tma, potom už ani nesvítily i když byli na kabelech. Hlavně že je po problému, jen ještě se podívat na to odvětrání, mám potečený motor a altík od oleje co stříká měrkou ven. Ale v té zimě na to prdím, musím vydržet než se počasí trochu umoudří. Teď je -13 stupňů a protivný vítr, v garáži mám o 4 stupně tepleji tak zmrzat nebudu. Tak zatím díky a ať dobře koupíš :wink:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od peta.smolik »

.
Naposledy upravil(a) peta.smolik dne 07 úno 2012, 16:08, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od Jaroslav1 »

hanzs píše:Jaroslav1: můžeš zkusit tuhle Exide 64Ah - je speciálně udělaná aby byla malá, má jen 242mm na délku. Otec jí má ve 2.0HDI a dobrý.
http://www.battery-import.cz/autobateri ... 12v--ea640" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale koukám, že těch 242mm bude stejně moc.
Zdravím a děkuji za informaci,dnes jsem namontoval tuto baterku,je s ukazatelem a starty perfektní,kastlík upraven. :)
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
vvz
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 21 srp 2011, 16:50

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od vvz »

Nechtělo se mi věřit, že přetlak v klikové skříni vytlačí měrku. Odpojil jsem odvětrávací hadici z víka hlavy a zkusil jsem ji profouknout. Byla úplně "zabetonovaná" (zmrzlá voda v kolínku, co vede do hadice sání). Protože mám garáž, tak jsem to rozebral a led vysušil. Ke kolínku je připojena ještě jedna hadička. Ta byla také plná ledu.
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Menší problém v mrazech

Příspěvek od Jezdec »

Tak problém vyřešen, sundaly jsme kryt i s filtrem, odpojili kolínko a pod ním je taková drátěnka (kartáček) a ten byl totálně zasraný. Vyhodili jsme ho, daly nový a pohoda. Baterka točí s celým autem :lol: , teď mě ještě čeká vyměnit termostat, zůstal otevřený, vyměnit napínák vzadu v bubnu na ruční brzdu a doufám, že bude chvíli pokoj. Hlavně jsem rád že to už není pojízdná olejnička :lol:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“