Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od hanzs »

A nemůže to být tím, že není zapojený to čidlo u ventildeklu - tj. čidlo vačkové hřídele...? Tahle novější jednotka ho možná chce. No nejlíp to napíchnout a tam se pozná.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Reklama
 

majco 1979
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 02 dub 2009, 10:48

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od majco 1979 »

Skusil som par krat motor vytocit nad 5000 otacok, ale kontrolka stale svieti na cerveno
Urobil som zatial len nejakych 15km, tak uvidim , ci sa to casom podda...
ked nie kaslem na to, na diagnostiku uz nejdem, nemam chut uz pchat do toho prachy, za 10 minut zobere 30 e...
Vsetko ide, emisie su ok, je po stk, tak uvidim, ci zhasne , alebo ju vyberiem z tacho :x
majco 188
Uživatelský avatar
OndraK
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 21 lis 2009, 22:46
Bydliště: Praha

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od OndraK »

http://aukro.sk/elm327-diagnosticky-kab ... 86518.html" onclick="window.open(this.href);return false; + FiatEcuScan a máš to za 20€ nafurt :)
Punto 1.2 8V, rv. 02 - slouží dál už zase nám
Saab 9-5 Aero

ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od hanzs »

Jak říká OndraK - kup si vlastní kabel a na týpka 30e můžeš udělat dlouhej nos! :)
jsou dvě možnosti:
1) KKL-vagcom kabel = umí i airbagy (což se docela hodí)
2) ELM327 kabel = umí i mazání serv. intervalu apod., neumí airbagy

Tak si jeden vyber (nebo kup oba :)
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
majco 1979
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 02 dub 2009, 10:48

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od majco 1979 »

Takze som tu zas, problem s otackami pretrvava, vymena riadiacej jednotky nepomohla, v nej ziadna chyba nebola.

Zas je to tu , rano nastartujem a cim vacsia zima je vonku , tym su vyssie otacky na volnobehu, naposledy to bolo az 5000 pri minus 15 :shock:


Ked sa ohreje vyzera to byt ok, ale kolisu stale...

Diagnostika stoji za prd , nic neodhalila, podla mna bude zle nejake cidlo asi teploty vody, alebo uz neviem.

Vela ludi mi uz povedalo, ze diagnostika neukaze chybu a pri tom tam je...

Kazdopadne zajtra sa objednavam do servisu a som zvedavy co to bude nakoniec... Dam vediet, mozno to niekomu z vas pomoze.
majco 188
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od hanzs »

Samozřejmě diagnostika není všemocná a ani není možné, aby všechny chyby co mohou nastat obsáhnula.
Jak jsem psal mělo by se vyjít z toho, jaké otáčky ukazuje ŘJ jako aktuální a jaké jako teoretické (požadované) viz. tady ve FESu:
http://merkur_sound.sweb.cz/otacky%20punto%201_2.PNG" onclick="window.open(this.href);return false;
- od toho se dá odpíchnout - bude vidět, jestli ŘJ správně vidí aktuální otáčky, bude vidět, jaké požaduje.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
majco 1979
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 02 dub 2009, 10:48

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od majco 1979 »

Neviete prosim Vas kde je na 1,2 Punte II snimac teploty vody.
Dakujem , moja chyba s tymi otackami je s najvacsou pravdepodobnostou v nom.
majco 188
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od hanzs »

Dle DTE je postup:
Vyndat baterku
Vyndat koš baterie
Nyní je přístup ke snímači a dá se vymontovat viz. obr:
http://merkur_sound.sweb.cz/sn_teploty_punto%201_2.PNG" onclick="window.open(this.href);return false;

- osobně si ale nemyslím, že to tím bude - i kdyby ukazoval nesmysl, ŘJ nemůže chtít dát 5000 ot. na volnoběh.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od racer »

prasklá nebo netěsná podtlaková hadice. ta z brzdovýho posilovače do klapky. s to novou jednotkou ti to svítí proto, že ty máš auto r.2000 pravděpodobně bez snímače polohy vačkovýho hřídele (ten se dával až někdy v pruběhu roku 2000) a ta nová jednotka ho nenajde=tak aby tě nenapadlo tam nechat tu novější jednotku. čidlo teploty je na plastu sacího potrubí kousek od cívek, jestli ti ukazuje budík normálně to znamená že se ti ručička dostane po zahřátí do poloviny, tak to můžeš vyloučit.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
majco 1979
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 02 dub 2009, 10:48

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od majco 1979 »

Dakujem , snimac vymenim dnes vecer a uvidime, u fiatu si nemozete byt isty nicim...
Kazdopadne mam jednu riadiacu jednotku a skrtiacu klapku do foroty :lol:

Podla mna nejake cidlo kaze r.j. aby pridavala plyn, cim viac zima tym viac pridaj , tak uvidime, r.j. a skrtiacu a krokovy motorcek som vylucil, diagnostika ukazuje , ze je vsetko ok , hadice su vsetk ok, podotahovane, skontrolovane...
majco 188
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od racer »

mě to právě přesně taklhe dělalo, když jsem zapomněl zapojit tu podtlakovou hadici (ty otáčky byly ještě asi vyšší). může tam bejt malá prasklina nebo náká netěsnost, radši si to ještě jednou zkontroluj. čidlo teploty to na 90% nebude, je vázaný i na budík, takže jestli ten ukazuje normálně, tak čidlo bude ok.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od hanzs »

Já si myslím, že to je střelba naslepo - chce to mít po napojenou diagnostiku a dívat se na livedata reálných a požadovaných otáček.
To čidlo teploty sice se snižující teplotou způsobí, že ŘJ chce vyšší otáčky - ale má to limit cca 2000 ot. víc prostě ŘJ nepovolí ani kdyby bylo minus padesát nebo čidlo vadné.

To co říká Racer může být pravda. To chce zkontrolovat - a opět se to dá lehce na diagnostice, když se koukne na tlak sání měl by být cca 300-350mbar.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
majco 1979
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 02 dub 2009, 10:48

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od majco 1979 »

Pozriem aj tu hadicu co ide z posilovaca brzd do skrtiacej klapky a uvidime, cidlo uz mam kupene, vecer sa do toho pustim...
Diagnostika neukazala ziadnu chybu, aj tlaky, proste vsetko sa pretestovalo aj krokovy motorcek aj otacky sedeli-ozajstne s pozadovanymi, proste podla examineru je vsetko naporiadku... :lol:

Kazdopadne vsetkym dakujem za rady a pomoc, vecer budem mudrejsi a napisem ako som dopadol...
majco 188
majco 1979
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 02 dub 2009, 10:48

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od majco 1979 »

Caute, mali ste pravdu, vymena teplotneho cidla vody samozrejme nepomohla, problem pretrvava, vsetky hadicky prekontrolovane, nikde ziadna prasklina, alebo uvolneny spoj, vsetko je ok. Prezrete detailne 3. ludmi

Rezignoval som , auto je na predaj za symbolicku cenu :(
majco 188
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od hanzs »

majco: no už se toho nedá moc poradit, protože už si skoro všechno vyměnil - jediný ještě co mě napadá - k tomu krokovýmu motorku do klapky vede kabel má 4 vodiče. Ten se proměřoval? tj. jestli vodiče od ŘJ všechny vedou (jestli není nejaký zlomený) a jestli nejsou vzájemně zkratované? To je totiž asi poslední věc, kterou si neměnil?
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“