Blikajuca kontrolka motora+trhanie
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Blikajuca kontrolka motora+trhanie
Zdravim,
mam problem s fiat punto (r.v 2002), motor 1.2 8v. Vcera mi pocas jazdy zacala blikat oranzova kontrolka motora a zo zaciatku som nepostrehol ziadne problemy, auto islo v pohode, otacky nepadali a potom to prestalo blikat. Dnes som sa vybral na trochu dlhsiu cestu a hned po nastartovani a prejdeni cca 100 metrov zacala zase blikat, po tom co sa motor zohrial tak prestala. Priblizne po 40 km zacala blikat zase ale motor zacal strajkovat, trhalo nim (tak som spomalil) a na 4 nedokazal nabrat rychlost (otacky boli pod 2000) tak som podradil a vytocil ho viac. Motor ako keby chytil a vsetko bolo ok, po dalsich 20 km zacal strajkovat zase (ked som zastavil na krizovatke). Ani raz mi nezdochol ale mal som pocit ze to ide na 3 valce a celym autom trhalo ked som stal na krizovatke (volnobeh, vyradena rychlost). Som sofer zaciatocnik a toto je moje prve auto, uvital by som vsak nejake rady alebo tipy co by mohlo byt zle, na co sa pozriet atd. Na diagnostike som este nebol. Dakujem
mam problem s fiat punto (r.v 2002), motor 1.2 8v. Vcera mi pocas jazdy zacala blikat oranzova kontrolka motora a zo zaciatku som nepostrehol ziadne problemy, auto islo v pohode, otacky nepadali a potom to prestalo blikat. Dnes som sa vybral na trochu dlhsiu cestu a hned po nastartovani a prejdeni cca 100 metrov zacala zase blikat, po tom co sa motor zohrial tak prestala. Priblizne po 40 km zacala blikat zase ale motor zacal strajkovat, trhalo nim (tak som spomalil) a na 4 nedokazal nabrat rychlost (otacky boli pod 2000) tak som podradil a vytocil ho viac. Motor ako keby chytil a vsetko bolo ok, po dalsich 20 km zacal strajkovat zase (ked som zastavil na krizovatke). Ani raz mi nezdochol ale mal som pocit ze to ide na 3 valce a celym autom trhalo ked som stal na krizovatke (volnobeh, vyradena rychlost). Som sofer zaciatocnik a toto je moje prve auto, uvital by som vsak nejake rady alebo tipy co by mohlo byt zle, na co sa pozriet atd. Na diagnostike som este nebol. Dakujem
- Reklama
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
rano som isiel do prace a rovnaky problem. auto nastartovalo bez problemov aj ked stoji vonku a v noci bolo cca -10. zase blikala kontrolka ale uz boli momenty ked svietila 2-3 minuty, potom zhasla, zase sa rozblikala atd. auto islo relativne v pohode, na volnobeh nim triaslo ale nedokazem posudit ci koli motoru alebo koli tomu ze bola zima.
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
kontrola cívek a kabelů k svíčkám, resp svíček ??
cívky celkem odcházejí - na Puntu I se stejným motorem se mi stalo to samé - po výměně vadné cívky bylo vše OK
cívky celkem odcházejí - na Puntu I se stejným motorem se mi stalo to samé - po výměně vadné cívky bylo vše OK
Fiat Punto 5d 02, 1.2 8v, AC,ABS, 6airbag,
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
urcite to skontrolujem, finta je v tom ze na to nemam moznosti a dostanem sa k tomu az cez vikend. dovtedy necham auto stat na parkovisku nech ho zbytocne netyram. podrobnejsie som preliezol forum a najcastejsi problem - kable, sviecky a cievky. dufam ze to nebude riadiaca jednotka alebo nieco horsie
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
blikající kontrolka znamená jen dvě možnosti.
1) Potřeba spárovat čidlo otáček (stává se po výměně ŘJ nebo čidla)
2) Nezápaly v některém válci.
U tebe to bude určitě ten druhý případ. Takže nejspíš cívka, nebo kabely a svička.
1) Potřeba spárovat čidlo otáček (stává se po výměně ŘJ nebo čidla)
2) Nezápaly v některém válci.
U tebe to bude určitě ten druhý případ. Takže nejspíš cívka, nebo kabely a svička.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
vie niekto poradiť,po štarte mi ostane svietiť kontrolka motora,žiadne trhanie,v čom by mohol byť problem.skušal som aj odpojiť baterku
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
Ne to nejde, důvodů mohou být desítky.
Chce to zajet na diagnostiku, nebo si pořídit vlastní (kabel cca 20e) a soft je zdarma.
Chce to zajet na diagnostiku, nebo si pořídit vlastní (kabel cca 20e) a soft je zdarma.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
problem vyrieseny. nastatie to bola iba vadna sviecka. vymenil som radsej vsetky 4. takisto som si kupil kabel na diagnostiku a hlasilo to len zle zapalovanie na 2 valci, po vymene sviecky a zmazani chyb z RJ uz kontrolka neblika/nesvieti. auto dnes absolvovalo 100 km cestu a vsetko bolo ok
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
Tak gratulace - bylo to dle příznaků.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
tak problem pretrvava. islo to v pohode a strajkuje to znova. dnes bolo auto na STK a emisnej, emisna sa koli tomu nedala urobit kedze to nezapalovalo spravne. skontrolovali sme kable a cievky. akurat neviem ci kontrola bola spravne prevedena. diagnostika ukazuje nezapaly na 2 valci :-/. nejake tipy co pozriet, pripadne ako spravne skontrolovat tie cievky?
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
Nastartuj a v tme sa pozri do motoroveho priestoru. Ak to niekde prebija, uvidis svetielkujuce bud kable alebo cievky (ak mas kryt tak ho musis dat dole). Svetielkuje to ked to niekde prebija. Ak budu svietit kable, tak ich treba vymenit. Ak cievka, tak cievku vymenit. Je dolezite kable podviazat a usmernit, aby sa nedotykali kovovych sucasti. Kable by sa navzajom nemali dotykat, lenze kedze tam je malo miesta, tak to inak nejde, fakt je ten, ze kable veduce k rovnakej cievke sa dotykat mozu, kedze je medzi nimi nulove napatie a hadzu iskru sucasne. takze kable k rovnakym cievkam kludne zviaz dokopy. Navzajom sa tie dvojice vsak nesmu dotykat a ani inych kovovych sucasti, takze podvazovat niecim nevodivym.
Tipoval by som to na kable alebo cievku.
Tipoval by som to na kable alebo cievku.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
dik za odpoved. odvtedy co som to tu napisal auto jazdi v pohode, startuje, nic mi neblika. akceleracia tiez v pohode. takze neviem co s tym je/bolo
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
Tak tiez by som skontroloval tie kable a cievky. Tie kable mozu byt stare a sem tam to moze dakde prerazat. Tiez cievky...
Napada ma este jedna vec.
Na tychto 1.2 8V bol problem s riadiacou jednotkou a spravalo sa to presne tak ako pises. Bol tam problem s budenim cievky a auto slo na 3-2 valce. Ale nechcem malovat certa na stenu bo riesilo sa ti vymenou riadacej jednotky co je dost mastne. Chcelo by to dat pozriet poriadnemu mechanikovy...
Napada ma este jedna vec.
Na tychto 1.2 8V bol problem s riadiacou jednotkou a spravalo sa to presne tak ako pises. Bol tam problem s budenim cievky a auto slo na 3-2 valce. Ale nechcem malovat certa na stenu bo riesilo sa ti vymenou riadacej jednotky co je dost mastne. Chcelo by to dat pozriet poriadnemu mechanikovy...
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
uz som rozmyslal aj nad RJ. zase sa mi do toho nechce davat tolko penazi. je to 10 rocne auto. ma kotel nabehane (samozrejme stocene o 100k :-/ ) a nedal som zanho nejake strasne peniaze. kupil som si ho na trening kedze vodicak som urobil minuly rok. nechce sa mi velmi zvysovat hodnotu auta. az sa otepli tak sa urobi este raz poriadna kontrola.
podozrieval som uz aj palivo (tesco tesco) pripadne tie mrazy co boli ale neviem ci to malo nejaky vplyv
podozrieval som uz aj palivo (tesco tesco) pripadne tie mrazy co boli ale neviem ci to malo nejaky vplyv
Re: Blikajuca kontrolka motora+trhanie
Dobry postreh moze to byt aj palivo. Ono mne sa zda, ze ten problem s RJ mali iba rocniky 2000, vyssie to bolo v pohode uz. Ale ruku do ohna za to nedam.
S tym palivom. Skusil by som tanknut plnu priklad a dat do paliva aditivum. Konkretne je dost do pohody velfobin ten naviaze drobne ciastocky vody na seba a prestane to robit neplechu.
S tym palivom. Skusil by som tanknut plnu priklad a dat do paliva aditivum. Konkretne je dost do pohody velfobin ten naviaze drobne ciastocky vody na seba a prestane to robit neplechu.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.