indukčné cievky potopené v oleji

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
jackhack
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 18 led 2012, 22:54

indukčné cievky potopené v oleji

Příspěvek od jackhack »

Ahojte mam problem s mojim puntom HGT, motor ide na volnobehu nepravidelne, akoby sa dusi, dnes sme pozerali indukcne cievky a boli z 1/3 v oleji, po vybrati sviecok sa na nich taktiez nachadzal olej. Je mozne ze by sa dostal na indukcne cievky nejako inak olej ako cez tesnenie veka ventilov? Tesnenie bolo pred cca 2-rokmi menene. V motore chybalo aj pol litra oleja. Po precisteni indukcnych cievok a sviecok (sviecky su uz znacne opotrebovane) sa zdalo ze siel motor po nastartovani zrazu ok, ale to sme skusali len chvilku (motor bol uz zahriaty),takze na sitic by nemal ist a mozno to pomohlo, lenze po jazde par km sa to nejako vracia.
Jedna zapalovacia cievka je nejaka obhoreta netusim z coho takze zrejme preraza na kostru motora.
Ked sa motoru prida nad 1000 otaciek tak sa cely uz netrasie. Pri cca 2000 otackach sa motor este nejako divne sklbe no nad 2300 asi uz ide relativne v pohode.
Volnobezne otacky sa mi inak pohybuju okolo cca 600-650 rpm co je dost malo a motorom strasne trha.
Skrtiaca klapka uz bola cistena, nejako nepomohlo v nicom.

Myslite si ze ked vymenim tu jednu zapalovaciu cievku a vsetky sviecky, ze by to uz nemuselo tak blbnut?
Moze take vyrazne sklbanie motorom sposobovat aj vadna lambda sonda? Pri jej odpojeni z konektoru motor vobec nejde horsie, ale ani lepsie (myslim si ze by to malo ist este horsie ked je odpojena ci?).
Fiat Punto HGT 1.8
Reklama
 

jackhack
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 18 led 2012, 22:54

Re: indukčné cievky potopené v oleji

Příspěvek od jackhack »

nikto nema podobny problem so zaplavenymi cievkami??
Fiat Punto HGT 1.8
PuntoRacer
Všeználek
Příspěvky: 1106
Registrován: 08 srp 2008, 09:59
Bydliště: Kosice - KWP

Re: indukčné cievky potopené v oleji

Příspěvek od PuntoRacer »

ja som tieto veci ( sviecky, svieckove kable, cievky, klapku, filter) skumal a menil ked mi auto blblo na plyne ... nakoniec sa zistilo, ze plyn bol nekvalitny (LPG)...takze podla mna by to mohla robit aj kvalita benzinu...kde tankujes? ale s tym olejom to ti neviem pomoct
FIAT PUNTO STILE 1.2 16V GT Look
Facebook ---> Peto Hidasi
jackhack
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 18 led 2012, 22:54

Re: indukčné cievky potopené v oleji

Příspěvek od jackhack »

no tak pri LPG sa hned prejavi akakolvek zavada, pricom na benzine to az take problemy robit nemusi...
ja tankujem momentalne na OMV, Shell, alebo Slovnaft
tankovanie na Jurki a pod. mi uz stacilo teda... :D
uz som skusal aj rozne pripravky od STP na precistenie nadrze od vody, alebo na precistenie vstrekov no nic nepomohlo.
objednam si urcite cievku a sviecky je uz potrebne vymenit, kedze boli uz riadne vypalene
Fiat Punto HGT 1.8
oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: indukčné cievky potopené v oleji

Příspěvek od oldoss »

Takto od PC tazko radit... Ale urcite by som to dal pozriet nejakemu sikovnemu mechanikovi popripade keby aj rozhodi motor. Olej na svieckach a na induckach nevesti nic dobre.
Tiez ked uz budes chcet menit tak sa vacsinou odporuca menit obe zapalovacie cievky tedy pokial je to na tom motore robene, ze su tam dve cievky- jedna pre dva valce.
Za dalsie by som to urcite napichol na diagnostiku a pozrel, ze ci nahodou auto daco nehlasi. Neviem nesvieti Ti ziadna kontrolka? Bo menit lambda sondu bez nejakej relevantnej info, ze je zla je podla mna blbost...
Ten volnobeh je velmi zly resp. jeho otacky. Urcite by som skontroloval skrtiacu klapku popripade ju aj vycistil. Pokial si hu este necistil tak smelo do toho. Neveril by si aky bordel sa tam zvykne za tie roky usadit. O jej cisteni je tu aj tema staci pohladat.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 565
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: indukčné cievky potopené v oleji

Příspěvek od rogi »

ak som dobre pochopil, má na každý valec jednu cievku, tak isto to mám aj ja na BRAVO
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: indukčné cievky potopené v oleji

Příspěvek od hanzs »

Rogi: pravdu máš.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
jackhack
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 18 led 2012, 22:54

Re: indukčné cievky potopené v oleji

Příspěvek od jackhack »

skrtiaca klapka bola uz cistena a nic nepomohlo :(
V danom motore je na kazdy valec pre kazdu sviecku zvlast indukcna cievka.
volnobezne otacky kolisu cca 550-700, proste motor sa uplne klepe , ale akonahle sa prida plyn, tak motor sa netrasie, proste vzdy az na volnobehu to robi
snad to bude tou vadnou cievkou,ze to preraza na kostru motora, ale zaujimalo by ma odkial sa tam dostalo tolko oleja (ak sa este nedostava dalej...)
diagnostika ukazuje iba chybu vyparnika benzinu v nadrzi, to ani netusim na co to je ze nejaky skrat na kostru
neviete niekto ci ma Puntas HGT aj EGR ventil??? :roll:
Fiat Punto HGT 1.8
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“