1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Zdarek,
jde mi divny zvuk od rozvodů, jakoby zadírajícího se nenamazaného ložiska.
Rozvody jsem vyměnil (i s vodní pumpou), alternátor odpojil, sundal kryt svodů, kontroloval jsem také pavouka pro mazání vačky - čisto.
Ten zvuk se ozývá pokud je auto zahřáté a držíš otáčky okolo tisíce, při vyšších otáčkách nic slyšet není a na volnoběhu je to trochu také slyšet. Po výměně rozvodů se ten zvuk trošku zlepšil. Opravdu už nevím čím to je, napadá mě už jen ta vačka a nebo olejové čerpadlo. Nemáte s tím někdo zkušenost ?? Díky za rady
jde mi divny zvuk od rozvodů, jakoby zadírajícího se nenamazaného ložiska.
Rozvody jsem vyměnil (i s vodní pumpou), alternátor odpojil, sundal kryt svodů, kontroloval jsem také pavouka pro mazání vačky - čisto.
Ten zvuk se ozývá pokud je auto zahřáté a držíš otáčky okolo tisíce, při vyšších otáčkách nic slyšet není a na volnoběhu je to trochu také slyšet. Po výměně rozvodů se ten zvuk trošku zlepšil. Opravdu už nevím čím to je, napadá mě už jen ta vačka a nebo olejové čerpadlo. Nemáte s tím někdo zkušenost ?? Díky za rady
- Reklama
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
zkontroluj si vůli ventilů. jinak jestli to rachotilo i se sundanym drážkovým (klínový) řemenem, tak to jsou přesně ty možnosti co uvádíš. otázka kolik to má najeto, šály na vačce i klice by měli vydržet hodně, olejový čerpadlo jsem taky ještě neslyšel že by někdo měnil (tam se celkem nemá co opotřebit). taky nikde není psáno že ta nová kladka a pumpa je v cajku (předpokládám žes to ručně bajvočko otestoval). Jestli máš řemen napnutej na fest, tak to taky může zlobit (i když u novejch k+p by to mělo snýst). řemen se napíná tuším na průhyb 5-10mm, když to posuneš co nejblíž k těm 10, tak tomu celkově odlehčíš. Ucpaný kanálky můžou bejt i jinde než v pavouku (hlavně silikon je prevít), ale to by rachotilo i za studena, takže to bych spíš vyloučil.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Ten zvuk je uplně stejnej jako tady : http://www.youtube.com/watch?v=WZqo0WO_GRs" onclick="window.open(this.href);return false;
Teď mám tip na tu napínací kladku. Prý to chce jenom nějakou lepší.
Nejprve jsem chtěl vyměnit jen tu kladku ( na rozvodech najeto 40 000 ) tak jsem si koupil kladku za 350 korun zn. Febi. Dam ji tam a ten zvuk nezmizel.... Tak už zbývala jenom vodní pumpa. S vodní pumpou jsem si vzal už i řemen (Dayco) aby jsem to nemusel dělat po 20 000 znovu.. Všechno jsem to tam nandal a vyšponoval napínací kladku, pootočil klikovkou a došponoval jsem ji znovu aby se ten řemen jak jste uváděl dal prohnout mezi vodní pumpou a vačkovým kolem max o 0,5 - 1 cm. 2 hodiny práce v p*deli a zvuk je tam pořád sice je to tak o 50 % lepší ale stejně je to slyšet.. Jo a když jsem měl sundanou tu novou kladku (Febi), zkoušel jsem vůli ložiska a už tam nepatrná byla a to když jsem ji vybalil tak tam ta vůle nebyla.. Tak nevím koupím lepší kladku a pokud to tam bude pořád tak se na to vy*eru...
Napadá mě, jestli nemá vliv na tu kladku či vodní pumpu našponování řemene...?? Ikdyž jsem vše udělal podle manuálu.. průhyb řemene max o 1cm...
Děkuji za odpověď
Teď mám tip na tu napínací kladku. Prý to chce jenom nějakou lepší.
Nejprve jsem chtěl vyměnit jen tu kladku ( na rozvodech najeto 40 000 ) tak jsem si koupil kladku za 350 korun zn. Febi. Dam ji tam a ten zvuk nezmizel.... Tak už zbývala jenom vodní pumpa. S vodní pumpou jsem si vzal už i řemen (Dayco) aby jsem to nemusel dělat po 20 000 znovu.. Všechno jsem to tam nandal a vyšponoval napínací kladku, pootočil klikovkou a došponoval jsem ji znovu aby se ten řemen jak jste uváděl dal prohnout mezi vodní pumpou a vačkovým kolem max o 0,5 - 1 cm. 2 hodiny práce v p*deli a zvuk je tam pořád sice je to tak o 50 % lepší ale stejně je to slyšet.. Jo a když jsem měl sundanou tu novou kladku (Febi), zkoušel jsem vůli ložiska a už tam nepatrná byla a to když jsem ji vybalil tak tam ta vůle nebyla.. Tak nevím koupím lepší kladku a pokud to tam bude pořád tak se na to vy*eru...
Napadá mě, jestli nemá vliv na tu kladku či vodní pumpu našponování řemene...?? Ikdyž jsem vše udělal podle manuálu.. průhyb řemene max o 1cm...
Děkuji za odpověď
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
podle zvuku asi ta kladka, málá vůle by normálně takovej rachot dělat neměla ale u uplně nový kladky by tam nemělo bejt nic, když jí v ruce protočíš necinkaj tam kuličky (málo tuku, nebo žádnej) už jsem takový ložisko viděl. Občas se objeví i nákej padělek. Nová kvalitní kladka by měla bejt tichá i když jí napneš na fest (akorát pak mín vydrží). To byl asi případ i tý původní 40 je docela málo. jestli to auto má najeto do 200 tis, tak by s tim nic jinýho bejt nemělo. Kdyby náhodou tě ještě lákalo se podívat na olejový čerpadlo, tak ho pak hlavně netěsni silikonem=může se pak ucpat nákej kanálek=něco přidřež=papír. taky když nastavuješ řemen, tak se dole řid hlavně podle setrvačníku (ty obrázky rysek u čerpadla co jsou v manuálech typu ,,jak na to´´ a pod. jsou první cestou k neuspěchu)
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Hned jsem tušil který pazvuk máš na mysli a video mi to jen potvrdilo.Dělá mi to na puntě a seicentě taky.Punto méně hlasitě už delší dobu a seicento mi to začlo dělat cca 3 měsíce zpět(možná už déle ale nevšiml jsem si) Nepřišel jsem na to čím to je,na puntě jsem nedávno měnil altík a nepřestalo,takže ložiska né.Rozvody na puntu jsem dělal před 40tis. ale kladku mám SKF,ta by měla vydržet jednou tolik.Takže těžko říct čím to. Jediné co mě ještě napadlo tak uložení vačky
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Tak už mi docházejí možnosti... Altík to není, kryt sodů také ne, ani kryt rozvodů to není a vačkový hřídel také ne (myslím že by to vačkový hřídel dělal i za studena a hlavně ne jen v určitých otáčkách).
Zítra pojedu pro novou kladku a napíši sem jak to dopadlo Věřím, že to pomůže více lidem..
Zítra pojedu pro novou kladku a napíši sem jak to dopadlo Věřím, že to pomůže více lidem..
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Vyměň ji a dej vědět ..když se nad tim člověk logicky zamyslí tak jediné co by to asi mohlo dělat tak ta kladka,nebo pumpa. Pak už jen nezbyde nic jiného než si vyčistit uši a strčit hlavu pod kapotu do motoru a poslouchat odkud z kterého místa to jde
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Dobrý den,
dnes jsem koupil novou napínací kladku zn. SKF, během dopoledne jsem ji namontoval a je (možná dočasně, nevím až ukáže čas) ten hrozný zvuk pryč.
Řemen jsem dotáhl tak, aby šel prohnout mezi vodní pumpou a vačkovým kolem o 1cm zhruba.
Ta stará kladka má malou vůli v ložisku a jde ztuha otáčet, nevím zda je to u ložiska normální.. Pro info měla najeto 400 km.
Dobrá zpráva pro Vás je, že to není ani přidřeným vačkovým hřídelem ani klikovým a ani olejovým čerpadlem. Je to záležitost na 90% té kladky, nevím zda záleží na napnutí řemene ale ten zvuk po výměně kladky zmizel.
Nevím, jestli by se mohl rozvodový řemen vlivem tohohle zvuku z kladky přetrhnout, snad ne a i kdyby NEMĚLO by se snad nic stát. Zvuky od motoru samozřejmě jdou např.: alternátor atd. přeci jen auto je 11 let staré. Jen pro informaci, auto má najeto nyní 140 398 km.
Doufám že Vám, co máte obdobný zvuk od rozvodů pomůže také výměna té kladky
dnes jsem koupil novou napínací kladku zn. SKF, během dopoledne jsem ji namontoval a je (možná dočasně, nevím až ukáže čas) ten hrozný zvuk pryč.
Řemen jsem dotáhl tak, aby šel prohnout mezi vodní pumpou a vačkovým kolem o 1cm zhruba.
Ta stará kladka má malou vůli v ložisku a jde ztuha otáčet, nevím zda je to u ložiska normální.. Pro info měla najeto 400 km.
Dobrá zpráva pro Vás je, že to není ani přidřeným vačkovým hřídelem ani klikovým a ani olejovým čerpadlem. Je to záležitost na 90% té kladky, nevím zda záleží na napnutí řemene ale ten zvuk po výměně kladky zmizel.
Nevím, jestli by se mohl rozvodový řemen vlivem tohohle zvuku z kladky přetrhnout, snad ne a i kdyby NEMĚLO by se snad nic stát. Zvuky od motoru samozřejmě jdou např.: alternátor atd. přeci jen auto je 11 let staré. Jen pro informaci, auto má najeto nyní 140 398 km.
Doufám že Vám, co máte obdobný zvuk od rozvodů pomůže také výměna té kladky
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Samozrejme, že je dôležité správne došponovanie remena. Typol by som, že tá kladka preto odišla, že bol velmi došponovaný remeň tak sa to jednoducho vydralo. Môže to síce byť aj chyba výroby, že tá kladka bola zle vyrobená ale dosť nepravdepodobné.
Rozvodový remen sa nemá prečo rozrhnúť pokial je správne došponovaný a v dobrom stave. Keby sa ti aj rozrthol tak hneď sa nestane neštastie, lebo tieto 1.2 8 ventilové keď praskne rozvodák tak nestretnú sa piesty s ventilmi.
Rozvodový remen sa nemá prečo rozrhnúť pokial je správne došponovaný a v dobrom stave. Keby sa ti aj rozrthol tak hneď sa nestane neštastie, lebo tieto 1.2 8 ventilové keď praskne rozvodák tak nestretnú sa piesty s ventilmi.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Tak byl pul roku klid a je to tu znovu.. nicmene vymenim ji jeste naposledy, tu starou reklamuju a uvidime. Delam to uz ale naposled !!!
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
mne to robila kladka, moze to robit aj pumpa
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
me to taky robi kladka, uz treti..
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Ahojte. Mam tiez zvuk od rozvodov po zohriati motora a je to len na 700rpm na volnobehu. Ked otacky malinko pridam,je to ok. Zvuk je take neravidelne stebotanie a ide to na 90% z vodnej pumpy. Ale moja otazka znie : moze vodna pumpa po starte za studena,ked je vonku okolo 10 'C nepravidelne klepkat??? Dakujem.
Punto 1,2 8V 5dv
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
Hoši tenhle zvuk dělá ale klíňák... Už se to tu řešilo někde tuším))) Teda já to rozřešil))) Vyměňte klíňák a ten starej otočte naruby čeká tam na vás překvapení co dělá tenhle zvuk
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: 1.2 8V zvuk od rozvodů po zahřátí motoru
A čo ma tam má čakať? Veď povedz,ak vieš. Ja som kliňák menil pred 2 rokmi cca 20000km a vtedy som menil aj rozvody. Ale ako som písal hore,tak za studena to klepe a za tepla kviká. Mechanik to tipol na pumpu,alebo olejové čerpadlo. Mohol sa mýliťak neviem,ale je to na mašlu. Tak každá rada dobrá. Ďakujem
Punto 1,2 8V 5dv