Začnu asi tím, že když motor nastartuji jako studený, tak šlape celkem dobře, otáčky volnoběho do zahřátí drží cca 13OO otáček a poté pomalu klesají až na nějakých 750 otáček na volnoběh. Občas se stane, že ihned po nastartování studeného motoru jakoby vynechá, najednou klesnou otáčky a zase se rychle vrátí na původní otáčky a motor škubne. Další problém, který s tím pravděpodobně souvicí je v tom, že pokud studený motor nastartuji a chci vyjet, motor na jedničku a dvojku jako škupe a občas mi přijde, že chvilkama přestane táhnout jakoby když se začne dusit. Po zahřátí je to již OK. Pouze na volnoběh lehce kolísají otáčky +-50otáček. Další věc je ta, že když je motor ohřátý na provozní teplotu, tak nejsem schopen udržet otáčky na požadovaných otáčkách. Vytočím motor na neutrál třeba na 2 tis. a když lehce povolím plyn abych otáčky udržel konstantní, tak je cítit, jak se motor zatřese a okamžitě otáčky spadnou na nějakých 700 nebo 800 otáček, přitom plyn držím stále ve stejné poloze.
Punťas má najeto 175 tis. km a je pravidleně servisovaný. Svíčky mám NGK a mají najeto cca 8 tis. km, rozvody + vodní pumpa nové, vzduchový filtr nový, klapka čištěná již několikrát sprejem (na pohled čistá). Při napojení na Vag motor nevyhazuje žádnou chybu (viz. příloha). Nevím si rady už...cívky, lambda, klapka, kabely ke svíčkám??? Je toho moc...dík za rady!!!
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)