Pro majitele aut s CNG
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Pro majitele aut s CNG
Mám dotaz ohledně problematiky aut s CNG:
1. Jak často musí být provedena revize CNG zařízení?
2. Kde a kdo je schopen tuto revizi provádět?
3. Kdo je schopen měřit emise CNG a vydat protokol potřebný pro provedení STK?
Děkuji za vaše odpovědi
srokis - muti 1,6 Bipower r.v.2000
1. Jak často musí být provedena revize CNG zařízení?
2. Kde a kdo je schopen tuto revizi provádět?
3. Kdo je schopen měřit emise CNG a vydat protokol potřebný pro provedení STK?
Děkuji za vaše odpovědi
srokis - muti 1,6 Bipower r.v.2000
- Reklama
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pro majitele aut s CNG
Řekl bych, že zatím to u nás není dostatečně legislativně ošetřené. Svoji Multi jsem koupil na konci října a dokonce i s revizí (+STK a Em). Podle toho člověka co mi ji dovezl to byl docela problém. Nakonec mu revizi udělali ve firmě, kde normálně dělají LPG. Ale pochybuju, že na to byli nějak speciálně vybaveni, spíš šlo jen o kulaté razítko pro STK. Když jsem předtím jezdil na LPG (9 let) tak po mě chtěli revizi až posledních pár let. Slyšel jsem, že snad na CNG žádné revize nejsou třeba, ale to asi těžko. Doufám, že než půjdu na příští STK tak už bude jasno.
1,6 16V BiPower
Ahoj, mohl bych se zeptat na na tvou multiplu?
-který máš rok výroby
-kolik kilometrů má auto najeto
-jaké problémy zatím řešíš nebo co se ti pokazilo?
-moc by mě zajímala i spotřeba jednak benzínu i CNG
-jaký je dojezd na jednotlivé nádrže
-jde poznat že multipla Bipower je o 200kg těžší neř benzín?
-je Bipower otypován na 6 míst?
-je velký výkonový rozdíl mezi CNG a benzínem z tvého pohledu.
Uvažuji již delší dobu o koupi Bipoweru ale nemůžu se rozhodnout a mám z toho strach jednak kdo mi spraví když se to po.ere a z těch prohlídek.
Díky
-který máš rok výroby
-kolik kilometrů má auto najeto
-jaké problémy zatím řešíš nebo co se ti pokazilo?
-moc by mě zajímala i spotřeba jednak benzínu i CNG
-jaký je dojezd na jednotlivé nádrže
-jde poznat že multipla Bipower je o 200kg těžší neř benzín?
-je Bipower otypován na 6 míst?
-je velký výkonový rozdíl mezi CNG a benzínem z tvého pohledu.
Uvažuji již delší dobu o koupi Bipoweru ale nemůžu se rozhodnout a mám z toho strach jednak kdo mi spraví když se to po.ere a z těch prohlídek.
Díky
To: Saki
ad1 - rv.2000
ad2 - 135tis.km (když jsem ji v 6/2006 kupoval, měla 118tis.km)
ad3 - na začátku jsem vyměnil horní uložení PP tlumiče, obě tyčky stabilizátoru + gumy stabilizátoru, preventivně olej + filtry, kabely a svíčky, vše v hodnotě cca 7 tis.Kč, práci jsem si dělal sám. Auto od té doby jezdí celkem bez problémů. Na podzim jsem vyměnil termostat, protože teplota motoru byla pořád nízká, a počítač to vždy po 50km vyhodnotil jako závadu a auto se přeplo z plynu samo na benzín. Nedávno jsem ještě řešil rosení skel, ale to už jsem taky spravil.
ad4 - spotřebu na benzín jsem neřeši(nepočítal), protože 99% jezdím na plyn. Dle info od jiných, spotřeba benzínu kombinovaně cca 10l/100km. Spotřeba plynu dle vlastních zkušeností je cca 5kg plynu/100km. Jízda v režimu 50% město + zbytek okresky.
ad5 - na benzín cca 350km, plyn 450km
ad6 - nevím, s čistokrevným benzínem jsem neměl možnost jezdit, tak že nemůžu porovnat, ale rozdíl asi je jako jezdit s autem bez posádky nebo s plně obsazeným. Myslím, že se více sjíždí pneu, ale to je subjektivní.
ad7 - jasně, že je otypován pro 6 míst, ale jetli to platí pro všechny, nevím.
ad8 - dle mého názoru je rozdíl celkem zanedbatelný. Autu v režimu CNG ztratí trochu na výkonu, nicméně při běžném provozu je tento deficit zanedbatelný.
Sečteno a podtrženu -muti na CNG doporučuji.
Rád jsem odpověděl, nicméně Sakimu připomínám, že tato diskuze měla být věnována především ohledně revizí CNG zařízení.
srokis
ad1 - rv.2000
ad2 - 135tis.km (když jsem ji v 6/2006 kupoval, měla 118tis.km)
ad3 - na začátku jsem vyměnil horní uložení PP tlumiče, obě tyčky stabilizátoru + gumy stabilizátoru, preventivně olej + filtry, kabely a svíčky, vše v hodnotě cca 7 tis.Kč, práci jsem si dělal sám. Auto od té doby jezdí celkem bez problémů. Na podzim jsem vyměnil termostat, protože teplota motoru byla pořád nízká, a počítač to vždy po 50km vyhodnotil jako závadu a auto se přeplo z plynu samo na benzín. Nedávno jsem ještě řešil rosení skel, ale to už jsem taky spravil.
ad4 - spotřebu na benzín jsem neřeši(nepočítal), protože 99% jezdím na plyn. Dle info od jiných, spotřeba benzínu kombinovaně cca 10l/100km. Spotřeba plynu dle vlastních zkušeností je cca 5kg plynu/100km. Jízda v režimu 50% město + zbytek okresky.
ad5 - na benzín cca 350km, plyn 450km
ad6 - nevím, s čistokrevným benzínem jsem neměl možnost jezdit, tak že nemůžu porovnat, ale rozdíl asi je jako jezdit s autem bez posádky nebo s plně obsazeným. Myslím, že se více sjíždí pneu, ale to je subjektivní.
ad7 - jasně, že je otypován pro 6 míst, ale jetli to platí pro všechny, nevím.
ad8 - dle mého názoru je rozdíl celkem zanedbatelný. Autu v režimu CNG ztratí trochu na výkonu, nicméně při běžném provozu je tento deficit zanedbatelný.
Sečteno a podtrženu -muti na CNG doporučuji.
Rád jsem odpověděl, nicméně Sakimu připomínám, že tato diskuze měla být věnována především ohledně revizí CNG zařízení.
srokis
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
Ahoj, přispívám svou trochou do diskuse, ale bydlím v Praze, takže to ber obecně.
TK+EK jsem řešil minulý týden (Multipla BiPower r.v. 2001, 149 000km). První krok byla revize plynu. To mi udělal p. Halada v Letňanech (jeho firma dělá přestavby, opravy a revize vozidel na CNG). Od něj jsme dostali kontakt na stanici emisní kontroly, kde dělají i CNG. A na závěr STK - to bylo už jako s jakýmkoliv jiným autem, t.zn. kdekoliv, plyn je vůbec nezajímal.
Takže bych se sháněl u Vás po nějakém servisu, kde dělají přestavby aut na plyn, oni budou vědět další.
Co se týče dalších dotazů, tak můžu říct že jsem měnil akorát přední tlumiče (to je dražší, 1 kus 4000,-), teď mě budou čekat brzdy - ne že by to nebrzdilo, ale kotouče jsou dost sjeté. Jinak bez problému. Spotřeba je dobrá, na nádrž plynu najedu kolem 400km, ale víc než 50% v Praze. Teď manželka jela na otočku Brno, tak se najelo na nádrž 500 km (ona jezdí piánko - 100 až 120km/h). Na benzín nevím, tankovali jsme na 33000km 2x.
Váha navíc je znát, motor má na plyn o cca 8kW výkonua 15 Nm krouťáku míň, musí se víc držet v otáčkách. Jenom jednou jsem musel přepnout na benzín, protože ani dvojka to nachtěla moc brát, ale to bylo ve 23% stoupání. Ale ta láce provozu to bohatě vynahrazuje.
Zdraví Bušoun.
TK+EK jsem řešil minulý týden (Multipla BiPower r.v. 2001, 149 000km). První krok byla revize plynu. To mi udělal p. Halada v Letňanech (jeho firma dělá přestavby, opravy a revize vozidel na CNG). Od něj jsme dostali kontakt na stanici emisní kontroly, kde dělají i CNG. A na závěr STK - to bylo už jako s jakýmkoliv jiným autem, t.zn. kdekoliv, plyn je vůbec nezajímal.
Takže bych se sháněl u Vás po nějakém servisu, kde dělají přestavby aut na plyn, oni budou vědět další.
Co se týče dalších dotazů, tak můžu říct že jsem měnil akorát přední tlumiče (to je dražší, 1 kus 4000,-), teď mě budou čekat brzdy - ne že by to nebrzdilo, ale kotouče jsou dost sjeté. Jinak bez problému. Spotřeba je dobrá, na nádrž plynu najedu kolem 400km, ale víc než 50% v Praze. Teď manželka jela na otočku Brno, tak se najelo na nádrž 500 km (ona jezdí piánko - 100 až 120km/h). Na benzín nevím, tankovali jsme na 33000km 2x.
Váha navíc je znát, motor má na plyn o cca 8kW výkonua 15 Nm krouťáku míň, musí se víc držet v otáčkách. Jenom jednou jsem musel přepnout na benzín, protože ani dvojka to nachtěla moc brát, ale to bylo ve 23% stoupání. Ale ta láce provozu to bohatě vynahrazuje.
Zdraví Bušoun.
Ahoj!
svou Multiplu Bipower jsem si dovezl nedavno z Nemecka. S administrativou kolem prihlasovani individualne dovezeneho vozu s pohonem na CNG nasledujici zkusenost:
1. pro Fiat Multipla Bipower existuje homologace ES
sam ten papir nevlastnim, ale z Fiatu mi potvrdili, ze pro Multiplu Bipower (model 186) existuje
2. na web strankach ministerstva dopravy existuje dokument "Schválení a registrace jednotlivě dovezených vozidel s plynovým pohonem ( LPG, CNG )" z 1.3.2004. Viz link:
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... ozidel.htm
V tomto dokumentu se uvadi mimo jine, ze:
A) Schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného vozidla s plynovým pohonem:
- vozidlo s homologaci ES, ktere je již v prvovýrobě vybaveno plynovým pohonem (coz je pripad Multiply Bipower), jednotlivé díly (komponenty) plynové soustavy nemusí být označeny dle EHK č. 67, resp. EHK č. 110. Cilize netreba ani zlute samolepky CNG.
- Příloha k technickému průkazu vozidla jednotlivě dovezeného se nevydává.
Pri prihlasovani auta na magistratu hl. m. Prahy nejprve urednik prilohu k TP pozadoval (ma pry ji vystavit stanice STK). Ale lide z STK (USMD Praha Roztyly) mu telefonicky vysvetlili, ze se myli - prave na zaklade v.u. dokumentu.
Jinak jako STK stanici muzu doporucit prave USMD v Praze, jsou celkem OK a auta na plyn umi.
Dale mam od puvodniho nemeckeho majitele k dispozici dokument od nemeckeho TUV, kde je stanovena doba na revizi plynovych lahvi kazdych 10 let (zbyva mi tudiz jeste dalsich 5 Tento papir (mimochodem osuntela kopie) urednika na magistratu pri prihlasovani finalne presvedcil a auto mi prihlasili i bez CNG prilohy k technicaku.
Jak casto delat revizi plynu v CR nevim. Zadny revizni papir nemam a dle zmineneho dokumentu ho po mne ani nikdo nemuze chtit.
Ale jistota je jistota - radsi jsem si to nechal prohlednout (Zdenek Halada, Ekogas v Praze), aby mi to nebouchlo pod zadkem A dobry!
Ahoj zbynek
svou Multiplu Bipower jsem si dovezl nedavno z Nemecka. S administrativou kolem prihlasovani individualne dovezeneho vozu s pohonem na CNG nasledujici zkusenost:
1. pro Fiat Multipla Bipower existuje homologace ES
sam ten papir nevlastnim, ale z Fiatu mi potvrdili, ze pro Multiplu Bipower (model 186) existuje
2. na web strankach ministerstva dopravy existuje dokument "Schválení a registrace jednotlivě dovezených vozidel s plynovým pohonem ( LPG, CNG )" z 1.3.2004. Viz link:
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... ozidel.htm
V tomto dokumentu se uvadi mimo jine, ze:
A) Schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného vozidla s plynovým pohonem:
- vozidlo s homologaci ES, ktere je již v prvovýrobě vybaveno plynovým pohonem (coz je pripad Multiply Bipower), jednotlivé díly (komponenty) plynové soustavy nemusí být označeny dle EHK č. 67, resp. EHK č. 110. Cilize netreba ani zlute samolepky CNG.
- Příloha k technickému průkazu vozidla jednotlivě dovezeného se nevydává.
Pri prihlasovani auta na magistratu hl. m. Prahy nejprve urednik prilohu k TP pozadoval (ma pry ji vystavit stanice STK). Ale lide z STK (USMD Praha Roztyly) mu telefonicky vysvetlili, ze se myli - prave na zaklade v.u. dokumentu.
Jinak jako STK stanici muzu doporucit prave USMD v Praze, jsou celkem OK a auta na plyn umi.
Dale mam od puvodniho nemeckeho majitele k dispozici dokument od nemeckeho TUV, kde je stanovena doba na revizi plynovych lahvi kazdych 10 let (zbyva mi tudiz jeste dalsich 5 Tento papir (mimochodem osuntela kopie) urednika na magistratu pri prihlasovani finalne presvedcil a auto mi prihlasili i bez CNG prilohy k technicaku.
Jak casto delat revizi plynu v CR nevim. Zadny revizni papir nemam a dle zmineneho dokumentu ho po mne ani nikdo nemuze chtit.
Ale jistota je jistota - radsi jsem si to nechal prohlednout (Zdenek Halada, Ekogas v Praze), aby mi to nebouchlo pod zadkem A dobry!
Ahoj zbynek
Multipla Bipower SX, 2001
Re: Pro majitele aut s CNG
Ahoj, Mulťu mám 14 dní, takže jsem prošla všemi přihlašovacími ceremoniemi. Revize na CNG platí jen jeden rok. Je potřeba si dát pozor na životnost lahví na plyn, které se musí pak vyměnit. Mám rok výroby 2000 a lahve jsou do 2015. Jinak revizi mi dělali na LPG. Ahoj Janasrokis píše:Mám dotaz ohledně problematiky aut s CNG:
1. Jak často musí být provedena revize CNG zařízení?
2. Kde a kdo je schopen tuto revizi provádět?
3. Kdo je schopen měřit emise CNG a vydat protokol potřebný pro provedení STK?
Děkuji za vaše odpovědi
srokis - muti 1,6 Bipower r.v.2000
Ahoj, taky mám cca 14 dní multiplu na CNG r.v.2000, je to super poježdění ale jak tady čtu tak mi nejsou moc jasné ty revize.
- Kdo po mě bude chtít ty revize a kde je uvedeno že je musím mít?
- Co dělat až skončí životnost lahví a kde to zjistím když mám jenom velký a malý techničák?
Díky za odpovědi
Saki
- Kdo po mě bude chtít ty revize a kde je uvedeno že je musím mít?
- Co dělat až skončí životnost lahví a kde to zjistím když mám jenom velký a malý techničák?
Díky za odpovědi
Saki
Životnost lahví zjistí při technické prohlídce plynového zařízení, kde lahve mají na sobě výrobní štítky a tam je napsán rok, kdy končí životnost lahví.Saki píše:Ahoj, taky mám cca 14 dní multiplu na CNG r.v.2000, je to super poježdění ale jak tady čtu tak mi nejsou moc jasné ty revize.
- Kdo po mě bude chtít ty revize a kde je uvedeno že je musím mít?
- Co dělat až skončí životnost lahví a kde to zjistím když mám jenom velký a malý techničák?
Díky za odpovědi
Saki
U mého CNG je to 2015, auto bylo vyrobeno na přelomu roku 99/00 a do provozu šlo v říjnu 00. To, že mám mít za rok další kontrolu, mám napsáno v revizní zprávě na plynové zařízení. Nevím přesně jestli je tam nějaká směrnice, ale myslím, že ano. Přinesu to a opíšu, jestli to pomůže