Zapalovací cívky

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
jetta18
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 20 kvě 2010, 09:31

Zapalovací cívky

Příspěvek od jetta18 »

Ahoj Punťáci. Objevil se u mého motoru 1.2 8V r.v.2001 problém, že občas během jízdy motor jakoby škubne a objeví se oranžová kontrolka motoru. Zajel jsem na diagnostiku, kde mi to hlásí tuto chybu: P0352 Cívka zapalování B primár/sekundár. Pravděpodobně se poroučí jedna ze zapalovacích cívek. Před cca půl rokem jsem měnil jednu(tu blíž ke chladiči). Chtěl jsem se zeptat, zda nevíte,která z těch dvou je značená jako A a která jako B.
Díky všem za rady...
Reklama
 

Punto05
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 22 srp 2011, 20:23

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od Punto05 »

Nevím o tom ,že by se značily A a B . Jsou úplně stejné. Cívky je dobré měnit jako celek'2 a tu třetí si nechat jako náhradní(tedy tu dobrou)
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
jetta18
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 20 kvě 2010, 09:31

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od jetta18 »

Punto05 píše:Nevím o tom ,že by se značily A a B . Jsou úplně stejné. Cívky je dobré měnit jako celek'2 a tu třetí si nechat jako náhradní(tedy tu dobrou)
Vím,že jsou úplně stejné..ale ta chyba tam byla přesně takto napsaná...takže bude lepší obě vyměnit i když tu jednu už jsem nedávno měnil?
Punto05
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 22 srp 2011, 20:23

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od Punto05 »

Nevím jak to bere ŘJ. Kterou považuje za B. V servisu to snad ví. Já neříkám,že máš měnit obě,ale ,že je to lepší. Nakonec kup cívku,dej ji tam a když se závada neprojeví,tak jsi vyměnil tu pravou. :wink:
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
jetta18
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 20 kvě 2010, 09:31

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od jetta18 »

Punto05 píše:Nevím jak to bere ŘJ. Kterou považuje za B. V servisu to snad ví. Já neříkám,že máš měnit obě,ale ,že je to lepší. Nakonec kup cívku,dej ji tam a když se závada neprojeví,tak jsi vyměnil tu pravou. :wink:

Ahoj,díky za rady. Tak nakonec jsem ohmmetrem změřil obě cívky dle návodu Jak na to a zjistil jsem,že jedna cívka po ohřátí výrazně mění svůj odpor na primárním vynutí - dle knížky by zde mělo být cca 0,6Ohm a byla zde hodnota téměř 1MOhm. Takže jsem tuto cívku vyměnil a zatím je klid:)
Punto05
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 268
Registrován: 22 srp 2011, 20:23

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od Punto05 »

No vidíš jak jsi odborně zdatný. Gratuluji.
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
jetta18
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 20 kvě 2010, 09:31

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od jetta18 »

Punto05 píše:No vidíš jak jsi odborně zdatný. Gratuluji.
Díky za pochvalu.) a byla to ta cívka,kterou jsem zhruba ped půl rokem vyměňoval...tak uvidíme jak dlouho vydrží tahle...
smithi14
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 15 srp 2010, 11:03

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od smithi14 »

chlapy a čo stoja také cievky kebyže cem meniť všetky? čo by ma to vyšlo bo teraz som dal do auta 500 eur a objavilo sa mi šklabanie s motorom sviečky sú nové /NGK/ škrtiaca klapka vymontovaná vyčistená no robí to aj tak skúsim tie cievky abo čo by to ešte mohlo byť rv. 2000 1.2 8 V 44kw
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od hanzs »

Civky jsou tam dvě. Každá je pro dva válce. tj. cena 2x 500-1200Kč podle výrobce.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Uživatelský avatar
skybar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 30 črc 2009, 19:51
Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od skybar »

Auto mi začalo pocukávať-nepravidelne okolo 2000ot,teda som pomeral zap.cievky,sekundár v norme,ale na primároch som na meral 0,9ohmu,môže to spôsobovať to trhanie?,keď správne hodnoty sú 0,495-0,605ohmov a v manuále sa uvádza,že ak je hodnota menšia ako 0,495ohmu,alebo je nekonečný odpor treba vymeniť cievku!Tiež mi to neštartuje na šup,ale treba 4x-5x potočiť a chytí,potom už chytá na šup.Alebo to robí snímač otáčok?,na ňom som nameral 960ohmov a má byť od 650 do720ohmov
Viete mi niekto poradiť čo s tým?Alebo blbne dodávka paliva?!
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od hanzs »

Skybar: jak si měřil ten primár? Odečetl si hodnotu, kterou ti ukáže měřák, když měřící kabely spojíš naprázdno? Obvykle měřák ukáže nějakých cca 0,4 ohm, které je pak třeba odečíst od naměřené hodnoty.
Obecně ale nějakému měření cívek nevěřím ,nemá vypovídací hodnotu, protože když cívka pracuje, jsou na ní tisíce Voltů a může docházet k vysonapěťovým průrazům - ale měřák měří při velmi nízkých napětích, takže se to neprojeví.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Uživatelský avatar
skybar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 30 črc 2009, 19:51
Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od skybar »

Tak cievky by mali byť OK ak odrátam tých 0,4ohmu,tak potom neviem čo by to mohlo robiť,žeby ten snímač otáčok?alebo prívod paliva?Ináč na primárnom okruhu je napätie nižšie ako na sekundári tak to meranie má význam.
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Zapalovací cívky

Příspěvek od hanzs »

No to je těžký - dodávku paliva bych asi zkusil tak, že odpojíš hadičku od benzínu a necháš běžet čerpadlo a koukáš jestli to dává pořád stejný silný proud. A co se týká cívek nebo čidla otáček, tam už jen asi pokus omyl. Já si spíš tipuju cívku.
Ale případně to může dělat i svíčka a kabely se svíčkám....
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“