Pískání, vrzání....
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 12
- Registrován: 08 pro 2010, 20:03
Pískání, vrzání....
Ahoj chtěl bych se zeptat mám punto 1.1 a ozývají se divné zvuky jde to od rozvodu bud je to vodní pumpa nebo ložisko na klice nebo vačka nevíte co to nejčastěji dělá děkuji za odpovědi
- Reklama
Re: Pískání, vrzání....
Podle mne to nejčastěji dělá uvolněný klíňák nebo ložisko na altíku ale je to jen moje teorie
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Re: Pískání, vrzání....
Napada ma este mastny remen piska. Tak kukni ci ti nan niekde nepresakuje olej ci voda
Fiat Punto 60SX Cult 1.2 8V mk1
Fiat Punto Sporting 1.2 16V mk2a
Fiat Punto Sporting 1.2 16V mk2a
- blba blondyna
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 13 úno 2011, 15:28
Re: Pískání, vrzání....
Pokud to slyšíš od rozvodů, tak mně to například dělala napínací kladka - vadné ložisko. Znělo to trochu jako když se klouže řemen. Nejvíc se to projevovalo až po ohřátí, když se to roztáhlo a začlo dřít - za studena šlo volně. Zvuk se znatelně měnil s otáčkami. Mechanik říkal, že tohle vydává pomalu každý druhý starší fiat a že se to může a taky nemusí zadřít. Mě to znervózňovalo, tak jsem ji vyměnila a mám pokoj. Jinak souhlasím s kolegou výše že častá možnost je i alternátor. Už se to tady v diskusi řešilo, zkus pohledat.
Naposledy upravil(a) blba blondyna dne 17 zář 2011, 08:22, celkem upraveno 1 x.
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
-
- Začátečník
- Příspěvky: 12
- Registrován: 08 pro 2010, 20:03
Re: Pískání, vrzání....
Dík moc za odpovědi ale kladka to nebude protože to dělalo už dřív ale trochu jinak a po výměně rozvodů se to změnilo ja jiný zvuk a rozmezí otáček ten zvuk to mění podle našponování rozvodového řemenu myslím si že to bude ta vačka ale jistě to nevím
Re: Pískání, vrzání....
Ložisko na klice určitě ne, na vačce taky ne (pokud teda nemáš ucpaný mazací kanálky a ložisko se ti nehobluje nasucho), pumpa taky ne. Takže zbývá kladka, anebo altík. A jestli se to mění podle našponování řemene, tak prostě kladka. Vím, říkals, že se měnily rozvody, ale dělals to ty - určitě byla kladka vyměněná za novou? Anebo nemáš moc řemen našponovaný? Když je moc, tak to děla velmi divný zvuky. Povol ho tzv. "na kšandy" a uvidíš.
Hustokrutost
- blba blondyna
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 13 úno 2011, 15:28
Re: Pískání, vrzání....
Ta kladka to být může i tak - mmě to dělala nová kladka, po výměně rozvodů. Nechala jsem tam dát jinou a ta je už OK. není to ojedinělý případ, údajně se to stává celkem často. Asi ty ložiska montujou Mongolové... A co ten alternátor?
Naposledy upravil(a) blba blondyna dne 17 zář 2011, 08:23, celkem upraveno 1 x.
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
Re: Pískání, vrzání....
mam presne tieto iste priznaky a ten zvuk po zohriati motora je hlavne pri volnobehu,tak som rad,ze ste mi takto poradili, ale som si vsimol este jeden zvlastny zvuk a to za jazdy,ked prudsie pridam,tak je pocut take cinkanie a ked sa uz motor dostane nad 2000 otaciek,auto sa rozbehne a cinkanie prestane. Dakujem za vsetky rady. Prosim rady,ako daj si radio hlasnejsie,zatvor okno atd. netreba
Punto 1,2 8V 5dv
Re: Pískání, vrzání....
Zdravím Fiaťákov,
poprosím o Váš názor k nasledovnému stavu:
Pred cca 2 mesiacmi som komplet menila spojku.
Po cca 2000 km začal vŕzgať spojkový pedál....20 km jazda večer, 20 km ráno.....potom večer pri jazde už toľko nevŕzgal, ale keď som vytlačila spojku v motore hrkoce, ako keby sa chcel rozpadnúť...Išla som hneď za mechanikom, ktorý mi menil spojku. Počúval, čudoval sa a že vraj aké šmejdy to vyrábajú, že to nič nevydrží. Aby som to reklamovala, kúpila (tuším) ložisko, že to vymení.
Moja otázka: Je naozaj možné, aby boli na trhu takéto náhradné diely? Auto mám 7 rokov a neboli s ním väčšie problémy. Počula som aj názor, že montáž spojky je možné zvrzať.
Aký je Vás názor?
Ďakujem.
poprosím o Váš názor k nasledovnému stavu:
Pred cca 2 mesiacmi som komplet menila spojku.
Po cca 2000 km začal vŕzgať spojkový pedál....20 km jazda večer, 20 km ráno.....potom večer pri jazde už toľko nevŕzgal, ale keď som vytlačila spojku v motore hrkoce, ako keby sa chcel rozpadnúť...Išla som hneď za mechanikom, ktorý mi menil spojku. Počúval, čudoval sa a že vraj aké šmejdy to vyrábajú, že to nič nevydrží. Aby som to reklamovala, kúpila (tuším) ložisko, že to vymení.
Moja otázka: Je naozaj možné, aby boli na trhu takéto náhradné diely? Auto mám 7 rokov a neboli s ním väčšie problémy. Počula som aj názor, že montáž spojky je možné zvrzať.
Aký je Vás názor?
Ďakujem.
Re: Pískání, vrzání....
s tim vrzánim... Mě jaksi vrže servo čerpadlo. :-/
Re: Pískání, vrzání....
Servo počujem tiež, ale aktuálne neriešim....silnejší (zvuk) vyhráva
Re: Pískání, vrzání....
na spojce se toho moc zvrzat nedá.
a) spojkový ložisko na trhu se dá najít všeljaká veteš
b)vysypaný ložisko u hnacího hřídele převodovky
a) spojkový ložisko na trhu se dá najít všeljaká veteš
b)vysypaný ložisko u hnacího hřídele převodovky
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Pískání, vrzání....
Díky moc...diagnostika mechanika bola zatiaľ sluchovo-vizuálna...vytlač spojku...počúvanie...
Zajtra ide moje auto na opravu. Kupujem ložisko spojky, ak to bude niečo iné dohodnem si s mechanikom, že kúpi on a vymení.
Samozrejme posuniem info o výsledku aj pre ostatných
Zajtra ide moje auto na opravu. Kupujem ložisko spojky, ak to bude niečo iné dohodnem si s mechanikom, že kúpi on a vymení.
Samozrejme posuniem info o výsledku aj pre ostatných
Re: Pískání, vrzání....
Jsem zvědavej. Napiš
Re: Pískání, vrzání....
Výsledok opravy: ložisko bolo naozaj KO...asi to bol riadny "šit". Obávam sa, že podobne šitný je aj zvyšok spojkovej sady ktorý zostal nevymenený...
Mám nový problém Rosia sa mi predné svetlá z vnútornej strany (od žiarovky). Normálne na nich "stojí" voda. Zlé utesnenie, alebo bežný stav pri Fiatoch?
Mám nový problém Rosia sa mi predné svetlá z vnútornej strany (od žiarovky). Normálne na nich "stojí" voda. Zlé utesnenie, alebo bežný stav pri Fiatoch?