Mulťa cuká nad 3000 ot/min
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Mulťa cuká nad 3000 ot/min
Zdravím,
řeším problém.
Motor při zátěži a ot. kolem 3200ot/min znatelně cuká. Nejvíce je to patrné na převodových stupních 1,2 a 3. Protože na 4 a 5 se motor točí jen kolem 2500, při běžné jízdě, tak se to neděje. Pokud motor pomalu vytočím nad těch 3200, je to jen lehké cukání.
Automechanik mi řekl, že to je čerpadlem v nádrži, že může být zanešený filtr a čerpadlo tím nevyvine potřebný tlak.
Mimo jiné Mulťa prošla výměnou rozvodového řemene. To mi zase řekl jinej mechanik, že by to mohlo být špatným seřízením (posun +-1-2 zuby). Ale podle mne, kdyby to bylo tím, tak by se to projevilo už po výměně, a ne až po 300km a tankování, taky by to cukání dělalo na vytočeném motoru na prázdno. Respektive by klesl výkon, byl by jinej zvuk motoru, mohl by se dusit či střílet do výfuku. Toto se ale neděje.
Za další jsou názory ohledně zapalovací cívky.
Pokud to dělá, je jedno, jestli je motor studený, vlažný či zahřátý. Občas to je v pohodě a jede jak má, jindy cuká.
Budu rád za jakýkoliv názor
řeším problém.
Motor při zátěži a ot. kolem 3200ot/min znatelně cuká. Nejvíce je to patrné na převodových stupních 1,2 a 3. Protože na 4 a 5 se motor točí jen kolem 2500, při běžné jízdě, tak se to neděje. Pokud motor pomalu vytočím nad těch 3200, je to jen lehké cukání.
Automechanik mi řekl, že to je čerpadlem v nádrži, že může být zanešený filtr a čerpadlo tím nevyvine potřebný tlak.
Mimo jiné Mulťa prošla výměnou rozvodového řemene. To mi zase řekl jinej mechanik, že by to mohlo být špatným seřízením (posun +-1-2 zuby). Ale podle mne, kdyby to bylo tím, tak by se to projevilo už po výměně, a ne až po 300km a tankování, taky by to cukání dělalo na vytočeném motoru na prázdno. Respektive by klesl výkon, byl by jinej zvuk motoru, mohl by se dusit či střílet do výfuku. Toto se ale neděje.
Za další jsou názory ohledně zapalovací cívky.
Pokud to dělá, je jedno, jestli je motor studený, vlažný či zahřátý. Občas to je v pohodě a jede jak má, jindy cuká.
Budu rád za jakýkoliv názor
- Reklama
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
Tak začnu já, ikdyž po mě bude třeba deset dalších s úplně odlišnými nebo třeba i podobnými názory.
Já osobně mám bohaté zkušenosti se snímačem otáček klikovky (dole pod motorem). Stává se i to, že to při vyšších otáčkách nedává ten impuls, co řídící jednotka uznává a dělá to pak kde co a zapalování takzvaně nestíhá.
Určitě to ale může být i cívkou nebo svíčkami. Nakonec proč ne i kabely, i to jsem už měl ikdyž u jiného auta. Projevy nejsou vždy totožné, jednomu to dělá při volnoběhu, jinému při vysokých otáčkách. Nezbývá než začít laborovat a testovat to. Kabely jsou v podstatě spotřební záležitost a svíčky taky, cívka a snímač tak trochu navíc.
Mnozí plně věří diagnostice a jeli by nejdřív tam. Může to být i trefa, ale často je to spíš okruh možných závad, ikdyž diagnostika jednu vytipuje. Možná mě někteří ukamenují, ale diagnostiky jsou různé a jednu chybu dokáží prezentovat různými způsoby...
Ideální je, pokud si můžeš někde půjčit a vyzkoušet. Mnoho servisů to objedná všechno, pak to namontují a Ty to zaplatíš. Nejrychleší, ale nejdražší řešení
Hodně zdaru!
Já osobně mám bohaté zkušenosti se snímačem otáček klikovky (dole pod motorem). Stává se i to, že to při vyšších otáčkách nedává ten impuls, co řídící jednotka uznává a dělá to pak kde co a zapalování takzvaně nestíhá.
Určitě to ale může být i cívkou nebo svíčkami. Nakonec proč ne i kabely, i to jsem už měl ikdyž u jiného auta. Projevy nejsou vždy totožné, jednomu to dělá při volnoběhu, jinému při vysokých otáčkách. Nezbývá než začít laborovat a testovat to. Kabely jsou v podstatě spotřební záležitost a svíčky taky, cívka a snímač tak trochu navíc.
Mnozí plně věří diagnostice a jeli by nejdřív tam. Může to být i trefa, ale často je to spíš okruh možných závad, ikdyž diagnostika jednu vytipuje. Možná mě někteří ukamenují, ale diagnostiky jsou různé a jednu chybu dokáží prezentovat různými způsoby...
Ideální je, pokud si můžeš někde půjčit a vyzkoušet. Mnoho servisů to objedná všechno, pak to namontují a Ty to zaplatíš. Nejrychleší, ale nejdražší řešení
Hodně zdaru!
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
Ono to fakt může být cokoliv. Pokud se to projevilo po natankování, ještě by nebylo od věci prověřit, jestli byl benzin ok.
Jinak začít od nejlevnějšího: - zkontrolovat svíčky, jestli tam nejsou karbonový nánosy (značilo by problémy se vstřiky, možná i ten slabý tlak od čerpadla) - vyčistit to sítko u čerpadla (asi bych nechal na mechanikovi, čerpadlo se blbě se to dos-tává ven) - nevím, jestli se dá cívka proměřit, ale pokud jo, tak to bych zkusil, případně vyměnit (tak 2K) - kontrola výfukovýho systému (vysypanej katík), lambda - čidla...
Až na něco přijdeš, dej vědět, já mám v motoru taky nějakou skrytou mouchu (asi čerpadlo), ale řeším to v jiným vlákně...
Jinak začít od nejlevnějšího: - zkontrolovat svíčky, jestli tam nejsou karbonový nánosy (značilo by problémy se vstřiky, možná i ten slabý tlak od čerpadla) - vyčistit to sítko u čerpadla (asi bych nechal na mechanikovi, čerpadlo se blbě se to dos-tává ven) - nevím, jestli se dá cívka proměřit, ale pokud jo, tak to bych zkusil, případně vyměnit (tak 2K) - kontrola výfukovýho systému (vysypanej katík), lambda - čidla...
Až na něco přijdeš, dej vědět, já mám v motoru taky nějakou skrytou mouchu (asi čerpadlo), ale řeším to v jiným vlákně...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
leos.k: ja ky je to motor 1.6 76kW? A zapalovaci civky mas jaky? Jestli jeste original Sagemy, tak to bude nejspis v nich.
Taky bych to napichnul na diagnostiku - sice se v tomhle pripade casto plete, misto vadne civky casto pise vadny vstrikovac, ale obvykle je to civka, pripadne svicka...
Taky bych to napichnul na diagnostiku - sice se v tomhle pripade casto plete, misto vadne civky casto pise vadny vstrikovac, ale obvykle je to civka, pripadne svicka...
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
ano jedná se 1.6 76kW.
Svíčky jsem měnil před 3 týdny, poté jsem ji projel cca 4km a vše se chovalo v pohodě.
Druhý den s ní jela manželka a říkala, že to zase cuká. V průběhu 3týdnů se minimálně 3x tankovalo. Většinou u LukOilu. Před 10 dny jsem s ní jel já a hned od začátku cukání při 3200ot/min. Po 120km přestávka, Mulťa stála na kopci, zaparkovaná napříč. Na zpáteční cestě, když jsem jel po čumáku z kopečka dolů, jsem cvičně motor vytočil na trojku nad 3200ot/min a v pohodě. Už jsem se radoval, že je vše OK. Po 5km, na rovince se problém znovu objevil. Od té doby jsem s ní už minulý týden nejel, jen manželka. V nějakým vláknu jsem si taky přečetl, že to může dělat víčko u hrdla nádrže. Tak jsem přetlak vypustil, zavřel a čekal, až s ní druhý den pojede manželka. Když jsem se poté zeptal, jak to jelo, bylo mi sděleno, že to tak necukalo. Taky mi říkala, že to tak nevytáčí, že už si zvykla na ten způsob jízdy. Zítra ji testnu a v sobotu uvidím. Pojedu s ní já.
Mimo jiné zapalovací cívka je Champion, svíčky BOSH (před tím tam byly taky). Jinak po proměření cívka vykazuje standartní odpory vinutí.
Ještě další poznatek. Má dodělaný dig. otáčkoměr. Snímání je děláno pomocí drátku omotaným kolem zapalovacích kabelů (otáčkoměr je tam už 3 rokem). Za jízdy otáčkoměr ukazuje standartně. Pokud jedu a brzdím motorem, otáčkoměr jakoby se zbláznil údaj lítá nahoru a dolů. To je v pořádku, takhle se to chová.
Poznatek spočívá v tom, že jedu a pomalu přidávám plyn, otáčky normálně rostou. Jakmile se přibližuju k 3200ot/min, tak začně údaj na otáčkoměru lítat. Ne tak jako při brždění motorem, ale místo překmitu +- desítky, tak to překmitává +- 100. Takže v tuto chvíli otáčkoměr ukáže 3400 poté hned 3200. Jakoby docházelo k vynechávání zapalování.
Tak jsem si řekl, že ještě vytáhnu z otáčkoměru signálovej vodič a podívám se na to osciloskopem při jízdě. Uvidím.
Vím že diagnostika není všemocná, ale počítám s ní jako s další alternativou.
Dnes jsem se věnoval benzínovému čerpadlu, udělal jsem si takové udělátko a stejně jsem se nechytal a vzdal jsem to. Na to servisáci musí mít určitě nějaký přípravek. Rukama se tam člověk pořádně nedostane a v prstech takovou sílu nemá.
Svíčky jsem měnil před 3 týdny, poté jsem ji projel cca 4km a vše se chovalo v pohodě.
Druhý den s ní jela manželka a říkala, že to zase cuká. V průběhu 3týdnů se minimálně 3x tankovalo. Většinou u LukOilu. Před 10 dny jsem s ní jel já a hned od začátku cukání při 3200ot/min. Po 120km přestávka, Mulťa stála na kopci, zaparkovaná napříč. Na zpáteční cestě, když jsem jel po čumáku z kopečka dolů, jsem cvičně motor vytočil na trojku nad 3200ot/min a v pohodě. Už jsem se radoval, že je vše OK. Po 5km, na rovince se problém znovu objevil. Od té doby jsem s ní už minulý týden nejel, jen manželka. V nějakým vláknu jsem si taky přečetl, že to může dělat víčko u hrdla nádrže. Tak jsem přetlak vypustil, zavřel a čekal, až s ní druhý den pojede manželka. Když jsem se poté zeptal, jak to jelo, bylo mi sděleno, že to tak necukalo. Taky mi říkala, že to tak nevytáčí, že už si zvykla na ten způsob jízdy. Zítra ji testnu a v sobotu uvidím. Pojedu s ní já.
Mimo jiné zapalovací cívka je Champion, svíčky BOSH (před tím tam byly taky). Jinak po proměření cívka vykazuje standartní odpory vinutí.
Ještě další poznatek. Má dodělaný dig. otáčkoměr. Snímání je děláno pomocí drátku omotaným kolem zapalovacích kabelů (otáčkoměr je tam už 3 rokem). Za jízdy otáčkoměr ukazuje standartně. Pokud jedu a brzdím motorem, otáčkoměr jakoby se zbláznil údaj lítá nahoru a dolů. To je v pořádku, takhle se to chová.
Poznatek spočívá v tom, že jedu a pomalu přidávám plyn, otáčky normálně rostou. Jakmile se přibližuju k 3200ot/min, tak začně údaj na otáčkoměru lítat. Ne tak jako při brždění motorem, ale místo překmitu +- desítky, tak to překmitává +- 100. Takže v tuto chvíli otáčkoměr ukáže 3400 poté hned 3200. Jakoby docházelo k vynechávání zapalování.
Tak jsem si řekl, že ještě vytáhnu z otáčkoměru signálovej vodič a podívám se na to osciloskopem při jízdě. Uvidím.
Vím že diagnostika není všemocná, ale počítám s ní jako s další alternativou.
Dnes jsem se věnoval benzínovému čerpadlu, udělal jsem si takové udělátko a stejně jsem se nechytal a vzdal jsem to. Na to servisáci musí mít určitě nějaký přípravek. Rukama se tam člověk pořádně nedostane a v prstech takovou sílu nemá.
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
S tema civkama to beru zpet, ona Multipla to ma jinak nez Stilo, je to sice stejny blok motoru, ale je tam jina elektronika, jam mam uz 4 samostatne civky, ty jeste ne - jako to maji Bravo, Brava I.
Takze v tvym pripade to mohou byt i kabely... jinak civka se moc promerit neda... jestli je tam vysokonapetovy pruraz, tak se deje jen pri vysokem napeti, coz merak neumi. A takovy pruraz se umi chovat ruzne podle teploty a vlhkosti vzduchu.
Takze v tvym pripade to mohou byt i kabely... jinak civka se moc promerit neda... jestli je tam vysokonapetovy pruraz, tak se deje jen pri vysokem napeti, coz merak neumi. A takovy pruraz se umi chovat ruzne podle teploty a vlhkosti vzduchu.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
Já bych se soustředil na sítko,které je přímo na čerpadle v nádrži.Jednou jsem měl tu čest tohle řešit u Favorita.Chovalo se to dost podobně.pokud jsi to nechal odpočinout,tak to chvilku dalo pokoj,ale potom to cukalo znova.vyhrotilo se to až tak,že motor po nějaké době jízdy zacukal až chcípnul.Nešlo nastartovat.počkalo se cca 20 minut a opět naskočil,ale jelo to jen nějkou chvíli,potom opět cukání a chcípnutí.
po krkolomném vyndání čerpadla z nádrže,bylo to sítko plné takového šlemu.Vyprání,vyčištění vnějšího i malého vnitřního sítka a favorit od té doby chodí doposud.je to už cca 6 let.
Tak si myslím,že by to mohlo být podobné.Ale zase mne matou ty podivně vynechávající impulzy na tom vstupu otáčkoměru.To by mohlo mít souvislost se snímačem(Hallova sonda) na řemenici na klice.Je to ten dole pod řemenicí.Vynechává ve vyšších otáčkách a nebo špatný dotyk v konektoru-oxidace.
Jo a vynechává to i na místě při přidání plynu?
po krkolomném vyndání čerpadla z nádrže,bylo to sítko plné takového šlemu.Vyprání,vyčištění vnějšího i malého vnitřního sítka a favorit od té doby chodí doposud.je to už cca 6 let.
Tak si myslím,že by to mohlo být podobné.Ale zase mne matou ty podivně vynechávající impulzy na tom vstupu otáčkoměru.To by mohlo mít souvislost se snímačem(Hallova sonda) na řemenici na klice.Je to ten dole pod řemenicí.Vynechává ve vyšších otáčkách a nebo špatný dotyk v konektoru-oxidace.
Jo a vynechává to i na místě při přidání plynu?
1.6 16V r.v.2000
115tis.km
"Rin Tin Tin "
115tis.km
"Rin Tin Tin "
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
Slabý tlak čerpadla by se měl dát detekovat tak, že se auto na neutrál vytočí do vysokých otáček a pokud má tendenci chcípat (čerpadlo nestíhá), mohlo by být pes zakopaný pod zadními sedačkami. Ale vydělat to čerpadlo je prý celkem maso (mně to dělal mechanik a málem to vzdal...).
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
Na volnoběch to právě neudělá, vytáčím to pomalu až na 4000-5000 a nic. Jen když se to blíží k těm 5000, tak začíná otáčkoměr lehce lítat +- 100, ale to už může být v principu snímání..... Jinak zakuckání motoru vůbec nepozoruji. Dělá to na zatíženém motoru. To by potom všechno ukazovalo na ten filtr u čerpadla. Další názor je, že na volnoběch prej motor tolik benzínu nepotřebuje, tak mu ten, popřípadě, nižší tlak benzínu stačí. Jakmile jde do záběru, už mu to od určitejch otáček nestačí.
Filtr v nádrži je moje priorita č.1, ale jak čerpadlo vyndat. Už jsem si dokonce udělal udělátko, ale stejně bez úspěchu.
Dnes to zkusím projet a píchnu na otáčkoměr osciloskop a uvidím.
Filtr v nádrži je moje priorita č.1, ale jak čerpadlo vyndat. Už jsem si dokonce udělal udělátko, ale stejně bez úspěchu.
Dnes to zkusím projet a píchnu na otáčkoměr osciloskop a uvidím.
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
Já si myslim, že ten přívod paliva by měl jít zkontrolovat i bez vyndavání čerpadla - prostě někde u vstřiků odpojit přívod benzínu, otočit klíčkem a koukat jak benzin tryská z hadičky, pokud stále a rovnoměrně, tak je to ok. Případně mám pocit, že někde na aukru prodávají měřák tlaku paliva za pár kč.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Mulťa cuká nad 3000 ot/min
Měl jsem podobný problém a byl to prodřený kabel od lamda sondy.Diagnostika Bosch hlásila vadná lamda sonda.Kabel nebyl uplně přerušený a dělalo to jen někdy podle vlhkosti a teploty vzduchu
Multipla1,6 100 16V
Tmavě modrá metla
Most
Tmavě modrá metla
Most