Ruční brzda
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Ruční brzda
Zdarec, prosím, poraďte. Co mám dělat, když mi na TK řekli, že mi brzdí málo ruční brzda? Za brzdu tahám jak ďas a furt to brzdí málo. Teď ještě navíc přestala fungovat ABS-ka.
- Reklama
Re: Ruční brzda
No nejdřív zjisti příčinu. Předpokládám bubny. Většinou bývá problém v těch samoštelech na paknách. Smete se to ozubení a ručka nebrzdí jak má. Tak se na to mrkni. Řešení - buď koupíš nový pakny, nebo zkusíš ozubení opravit - dá se malým pilníčkem (dočasný řešení). A s ABS si zajeď na diagnostiku, řeknou ti, co a jak.
Hustokrutost
Re: Ruční brzda
1. samostavy (na chvilku se to dá vyřešit že vyčistíš a nastavíš ručně, stk pak uděláš)
2. jestli to už nebrzdí vůbec (ručka), tak se ti utrhlo lano nebo vyvlíklo s mechanismu (je to tam dost forově vyřešený)
3. abs-máš odrbanej magnetickej kroužek na náboji od pružiny ruční brzdy (příčina bod 1 a2)=novej náboj
2. jestli to už nebrzdí vůbec (ručka), tak se ti utrhlo lano nebo vyvlíklo s mechanismu (je to tam dost forově vyřešený)
3. abs-máš odrbanej magnetickej kroužek na náboji od pružiny ruční brzdy (příčina bod 1 a2)=novej náboj
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Ruční brzda
Tak to bylo tím, že se takovýto hejblátko od ruční brzdy opřelo o ložisko a zničilo to ten kroužek....
Všechno jsem tam ale promazal a ručka už brzdí normálně...abs je ale v háji...nový ložisko....1500...
Po tom co jsem rozebral buben, začal nějako votravovat, jde z něj při brždění takové podivné skřípaní (ovšem né vždy, třeba 100km vše v pohodě, pak to zas 20km otravuje a zas dobrý). Skřípaní bylo z počátku provázeno ještě chybouvou hláškou (diagnostika říkala - špatný počet zubu na ozubeném soukolý, palubka ukazovala rozsvícené světýlko od ruční brzdy...po restartu motoru chybová hláška z přístrojovky zmizela, objevilo se asi 5x během 100 km)
Nevíte jestli se daj tyhle blbý brzdy nějakým způsobem vyměnit za kotoučový? Nebo jak by jste postupovali v mém případě? Kupovat nový ložisko bez paken asi nemá smysl. Co buben, je v pořádku? Jak poznám sjetej buben? Má smysl brát díly z vrakáče?
Všechno jsem tam ale promazal a ručka už brzdí normálně...abs je ale v háji...nový ložisko....1500...
Po tom co jsem rozebral buben, začal nějako votravovat, jde z něj při brždění takové podivné skřípaní (ovšem né vždy, třeba 100km vše v pohodě, pak to zas 20km otravuje a zas dobrý). Skřípaní bylo z počátku provázeno ještě chybouvou hláškou (diagnostika říkala - špatný počet zubu na ozubeném soukolý, palubka ukazovala rozsvícené světýlko od ruční brzdy...po restartu motoru chybová hláška z přístrojovky zmizela, objevilo se asi 5x během 100 km)
Nevíte jestli se daj tyhle blbý brzdy nějakým způsobem vyměnit za kotoučový? Nebo jak by jste postupovali v mém případě? Kupovat nový ložisko bez paken asi nemá smysl. Co buben, je v pořádku? Jak poznám sjetej buben? Má smysl brát díly z vrakáče?
Re: Ruční brzda
ozubený kolo abs bylo u mk 1. mk2 má magnetickej kroužek. nevim co máš ty. z vrakáče má smysl akorát to ložisko bud v cajku, nebo v háji, ale s ok kroužkem (poznáš to jednoduše nesmí bejt odrbaná ta ochráná pryž) a opatrně ho stáhnout a nalisovat na to tvoje. zkontroluj jestli nemáš nějak zdeformovanou tu pružinu ručky ta dělá právě tu kolizi. Já osobně jsem měl na jednom kole zdeformovanou pružinu a ta to totálně dodrbala. na druhym kole byla pružina ok, ale už to trošku škrtalo o tu pryž, takže abych trošku zvětšil tu mezeru, tak jsem vyměnil i pakny a bubny (bubny byly pod míru, pakny ještě celkem ok), rozhejbal samostavy a je klid. ty samostavy musej lítat jinak budeš za chvilku zas tam kde seš ted. šuchrat to chvilku může než si to sedne. hlavně to nesmí mít pazvuky při jízdě se zataženou ručkou to značí že drbeš kroužek.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Ruční brzda
Ten samostav jde nějak mimo mé chápání. Chápu že když se smáčkne a posléze roztáhne pootočí se. To dělá to perko a zároveň západka ve spolupráci s těmi zoubky. Nechápu proč ale proti tomu pérku je takový to zamezovátko, jež nedovoluje roztažení toho pérka a tím i posunutí zoubků....jak by to mělo správně fungovat?
Současný stav samostavů je takový že pérko spolupracuje se zoubky jak má, ovšem na levém kole nedovoluje to zamezovátko otočení, takže samostav jsem nucen nastavovat ručně.
Současný stav samostavů je takový že pérko spolupracuje se zoubky jak má, ovšem na levém kole nedovoluje to zamezovátko otočení, takže samostav jsem nucen nastavovat ručně.
Re: Ruční brzda
Podobny problem som mal aj ja nedavno a po vcerajsku sa mi asi vratil spat. Ostavala mi vysiet zadna prava brzda po pouziti rucnej. Na chybe bol ten samostav, ktory ma udrzovat stale rovnaku vzdialenost pakni od bubna. Ten vobec neboln pohyblivy. Rozbehal som ho a jelo vsetko ako malo, ked som to nasadil a zacal na zdvihnutom aute brzdit, bolo pekne pocut ako pracuje. Lenze vcera mi zasa zacal pistat monotonny zvuk od brzdy, ale len do vtedy kym po tom nebuchol kladivom alebo nenasiel nejaku vhodnu jamu. A i ked sa mi zdali ze pakne su fajn auto uz na rucne poskakuje dole kopcom, ked som nalozeny iba ja. Tak ich musim vymenit, akurat netusim ci tam mam ABS alebo nuie, to sa pytam o topic vyssie. Kazdopadne bachqa na ten bowden od brzdoveho lanka pretoze to moze urobit bordel na naboji
Čierny Punťo 11/07 Mk2b 60
Re: Ruční brzda
ty samostavy když tam dávate, tak trošku musíte vytočit ručně. když to necháte na minimu (nejkratší), tak jak to píšou v hloupejch knížkách, tak vám to nepřeskočí (teda aspon u některejch neorig. paken)=ručka chodit moc nebude. na vysvětlení funkce je potřeba vložit foto.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Ruční brzda
chcel by som sa opytat, ze ked potiahnem rucnu brzdu tak mi to tam tak pukne a nebrzdi to..predtym to islo hore ale nebrzdilo to tiez..pakne su nove tak sa chcem spytat ci treba vymenit iba lanka alebo este nieco
fiat punto 1.2 8v 44kw r.v. 2000 LPG
Re: Ruční brzda
bud lanka, nebo jestli to dělá od tý doby co tam jsou nový pakny, tak samostavy viz. výše
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Ruční brzda
sundej kryt pod ručkou a to vahadlo by mělo bejt zhruba vyvážený, když jedna strana jde výrazně napřed, tak, je prasklý lanko. jinak taky můžou zlobit samostavy. nic jinýho by to bejt nemělo
fiat punto II 1,2-8V (44KW)