Ventilová vůle
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- blba blondyna
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 13 úno 2011, 15:28
Ventilová vůle
Ahoj, prosím poraďte mi. Už se to tu párkrát řešilo, ale diskuse se vždycky zvrhly mimo téma, tak se zeptám sama za sebe. Ta moje plechovka při studeným startu (tj. když to pěkně vymrzne), klepe jako starej diesel, ovšem jen prvních 5-10 min, než se ohřeje. Soudě podle ostatních příspěvků to budou ventily, resp. ventilová vůle. V mém případě nastavovaná podložkami. Předchozí leta jsem to moc neřešila, protože to zlobí opravdu jen po vymrznutí a já jedu za zimu tak 5x. Ovšem teď si to bere matka na každodenní ježdění do práce. Tzn. i 10x týdně studený start. Řekla jsem si, že se tedy objednám v servisu a nechám si to nastavit - vyměnit podložky. Jaké bylo moje překvapení, když mě mechanik přesvědčoval, že se na to mám vybodnout, dokud to mlátí jen do ohřátí motoru, neboť po ohřátí by vůle byly zase moc velké. Nevím, co si o tom mám myslet. Přece se to nevyrábí tak, aby to v zimě klepalo, ne? Máte s tím nějaké zkušenosti? Dělat nebo nedělat? Jako to klepání není nijak hrozný (někdo tu dával video a já mám něco podobnýho), ale zase se mi nechce zbytečně nechat mršit motor, to je to jediný, co se ještě nepos.... Děkuji!
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
- Reklama
Re: Ventilová vůle
To se mi stalo pouze jednou. Ale to bylo -22 st.Od té doby nic,ani jsem to nijak neřešil.
Punto 1,2 8V 44kw MK2b
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: Ventilová vůle
Do štelovania ventilovej vôle sa mechanikom veľmi nechce,mne napríklad"autoopravár" povedal,že sa to nerobí,že je to zbytočné.Mne to v zime po naštartovaní tiež chvíľku klepe,tak to netúrujem a nechám ho ísť na voľnobehu a až,keď to prestane klepať tak odchádzam.Treba si nájsť pedanta,ktorý vie čo motor potrebuje-ale je otázka kde ho nájsť a ešte aj za rozumnú cenu opravy?!
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Re: Ventilová vůle
nechápem o čom tu točíte, klepe keď je studení, ale prestane keď sa motor zohreje, tak potom pochybujem že to je ventilovou vôľou, a to máte vymedzovanie vôle podložkami, ešte by som to pochopil ak by to bolo hydraulické štelovanie, pokial sa tam nenatlačí olej, ventilová vôla sa nastavuje pri studenom motore, nemyslím v zime, predpisaná vôľa ventilov v Punte, sací ventil: 0.35mm, výfukový: 0.45mm, snad by to bolo počuť pri 1.00mm aj to len skúsení mechanik, a ak si myslíte, že zima urobí taký rozdiel, nech si preštuduje niečo o materialoch, inak vačková hriadeľ sa točí dva krát pomenšie ako kľukova hriadeľ, aj podla toho sa dá určit čo je pôvodom toho zvuku
a pre neveriacich tabulka:
k tej tabulke: (o) znamená hydraulické štelovanie
(*) znamená variabilne časovanie
a pre neveriacich tabulka:
k tej tabulke: (o) znamená hydraulické štelovanie
(*) znamená variabilne časovanie
- Přílohy
-
- punto.JPG (72.61 KiB) Zobrazeno 4450 x
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: Ventilová vůle
Tak teda čo to teda klepe kým je studený,keď to nie sú ventily?Vysvetli mi to aby som to pochopil!
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Re: Ventilová vůle
čítal si pozorne čo som napísal "inak vačková hriadeľ sa točí dva krát pomenšie ako kľukova hriadeľ, aj podla toho sa dá určit čo je pôvodom toho zvuku" pochybujem že vieš rozlíšit otáčky kľukovky od vačky,zvuk je pravidelný s polovičnými intervalmi,niektoré motory ak stečie olej po naštartovaní zaklepú ako by šiel na sucho, tak do päť sekúnd to zmizne, ak si menil olej tak to poznáš, môžu klepať piesty alebo ložiská, ak sa motor zohreje zmizne to, a čo tak zbehnúť do značkového servisu, a neopravovat cez webskybar píše:Tak teda čo to teda klepe kým je studený,keď to nie sú ventily?Vysvetli mi to aby som to pochopil!
ak si stále myslíš že sú to ventili kup si prípravok aby si môhol vybrat podložky zo zdvihatok, počítam tak 30€, lebo doma to nevyrobíš, daj dole víko ventilov, zmeraj aka je vôla na všetkých ventiloch, pozapisuj si kde aká je, tam kde bude velka alebo mala vyber podložku, ak na nej nebude vidieť akú ma hrúbku, zmeraj mikrometrom ak máš doma môžeš rátat z toho čo si si pozapisoval, jedna podložka tak 2€, tolerancia je päť stoviek
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Ventilová vůle
Tak. Vůlema na ventilech to být může, ale taky nemusí. To jak ti tvrdil mechanik, že po ohřátí by byly ještě větší, je blbost. To by mlátilo ještě víc. Spíš bych to viděl na vůli na vačce. A tu nevymezíš.
Jinak přípravek na výměnu podložek určitě doma vyrobit lze. Nedávno jsem jeden svůj vyrobený nechal u kamaráda, tak jsem si hold udělal druhý.
Každopádně není nic jednoduššího, než vzít měrky, sundat ventildekl a změřit, kolik tam je. Nevím, odkud jsi, ale klidně se ti na to podívám, pohybuju se Brno - Zlín. Podložek mám celkem dost.
Jinak přípravek na výměnu podložek určitě doma vyrobit lze. Nedávno jsem jeden svůj vyrobený nechal u kamaráda, tak jsem si hold udělal druhý.
Každopádně není nic jednoduššího, než vzít měrky, sundat ventildekl a změřit, kolik tam je. Nevím, odkud jsi, ale klidně se ti na to podívám, pohybuju se Brno - Zlín. Podložek mám celkem dost.
Hustokrutost
- blba blondyna
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 13 úno 2011, 15:28
Re: Ventilová vůle
Hm....tak já jsem od Liberce....achjo! Ale děkuju za nabídku. Asi udělám kompromis a pokusím se v zimě dotáhnout někoho kompetentního a nastartovat mu auto, aby si to poslech. Třeba mi taky řekne, že jsem blbá a že je to u tý křusky už normální. A co se týče kolegy výše - děkuji za rady, vážím si jich, ale nechoď na mě se značkovým servisem. Do Fiatu to jezdilo těch cca 8 let, než jsem si to od známýho koupila (on byl první majitel). Myslel si, že pro to auto dělá jen to nejlepší, ale asi jakmile zjistili, že tomu rozumí jako koza petrželi, zprasili to tak, že ještě dnes se občas divím. Tato "péče" servisu Fiat mě následně vyšla na skoro 50 000,-. Kdybych to chtěla vyjmenovat, budu jak pan Lorenc. Takže pomalu s tou flintou.
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25 říj 2008, 17:48
- Bydliště: Úpice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilová vůle
Nejen ventily mohou klepat,ale také vůle na pístních čepech.Na volnnoběhu to klepe a se zvyšujícími otáčkami to zaniká.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Re: Ventilová vůle
a kolik si tak může servis za vymezení ventilových vůlí vzít?
Re: Ventilová vůle
Ahoj,mám na puntu 1.2 54KW opačný problém.Když auto nastartuji a je studené motor pár vteřin neklepe,ale po chvíli jde jak šicí stroj.Tak nevím zdali ventily nebo uložení vačky.Ventily jsem měřil a byli v rozmezí + - 0,5 až necelá +1.0 od udávaných hodnot.Dík za názor.
Re: Ventilová vůle
a necvakají ti vstřiky? Jinak ta vačka to může taky dělat,nejlíp když ji vytáhneš a necháš si zkontrolovat v servise její házivost,popř.vytáhni ji z uložení a zkontroluj jestli máš v jednotlivých uloženích rýhy,musí být perfektně hladké.Mě to taky dělalo ale jezdit se s tím normálně dá pokud tedy neháže nějak extra mocDussič píše:Ahoj,mám na puntu 1.2 54KW opačný problém.Když auto nastartuji a je studené motor pár vteřin neklepe,ale po chvíli jde jak šicí stroj.Tak nevím zdali ventily nebo uložení vačky.Ventily jsem měřil a byli v rozmezí + - 0,5 až necelá +1.0 od udávaných hodnot.Dík za názor.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87