Vyvrety chladic - dojazd na doliatu kvapalinu?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Vyvrety chladic - dojazd na doliatu kvapalinu?
Caute, vyvrel mi chladic, a mam podozrenie na prasknute tesnenie pod hlavou alebo vadny termostat. Myslite, ze by som s tym vedel zrana prejst tak 15 km do servisu na doliatu chladiacu kvapalinu a start studeneho motora? Ak by som udrzoval teplotu motora do zasvietenia kontrolky, ake je tam riziko poskodenia?
Punto Classic 1.2 8V
- Reklama
Re: Vyvrety chladic - dojazd na doliatu kvapalinu?
Nuz ak je skutocne tak prasktnute tesnenie pod hlavou, tak skutocny problem je niekde inde - poskodenie nesposobi ani tak samotne prehriatie motoru ako skor mozne vniknutie vody do valcu. Je otazka ci voda vnika do oleja, von alebo do valca. Najnebezpecnejsia je ta posledna moznost. Voda je totiz nestlacitelna. Skontroluj ci nevnika do oleja, bol by speneny. V kazdom pripade ked je prasknute tesnenie pod hlavou, radsej prehovor niekoho aby ta odtiahol do servisu. Nestoji ti to za znicene ventily a vackovku keby ta voda zacala vnikat intenzivnejsie.
Ak vnika voda do valcu, z vyfuku by mala vychadzat para. Ak blbne termostat, moze ostat bud otvoreny alebo zavrety. Ked ti cez poistak na expanzke vysla para, tak bol samotny chladic teply ? Ak nebol teply, tak asi ostal termostat zavrety. Potom by som o tesneni pod hlavou neuvazoval a je to na 99 % termostat. Riskol by som to s autom do toho sevisu, pre istotu by som v kabine kuril naplno. Aj to nepatrne pomoze.
Ak vnika voda do valcu, z vyfuku by mala vychadzat para. Ak blbne termostat, moze ostat bud otvoreny alebo zavrety. Ked ti cez poistak na expanzke vysla para, tak bol samotny chladic teply ? Ak nebol teply, tak asi ostal termostat zavrety. Potom by som o tesneni pod hlavou neuvazoval a je to na 99 % termostat. Riskol by som to s autom do toho sevisu, pre istotu by som v kabine kuril naplno. Aj to nepatrne pomoze.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvrety chladic - dojazd na doliatu kvapalinu?
Klidně to dojeď já sem takhle před pěti lety ujel skoro 50km s přestávkama a z dolitím asi 10 litrů vody ale dojel
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Vyvrety chladic - dojazd na doliatu kvapalinu?
Diky chlapi, tak nakoniec som sa nechal pre istotu odtiahnut do neautorizovaneho servisu.
Mam najazdenych vyse 100 tis km.
Vymenili tesnenie pod hlavou, rozvody, termostat, vodnu pumpu a chladiacu kvapalinu.
Vseho vsudy aj s robotou 300 eur, to je asi v norme, ci?
Mam najazdenych vyse 100 tis km.
Vymenili tesnenie pod hlavou, rozvody, termostat, vodnu pumpu a chladiacu kvapalinu.
Vseho vsudy aj s robotou 300 eur, to je asi v norme, ci?
Punto Classic 1.2 8V