Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20 čer 2011, 21:59
Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Jelikož mám problém se startováním našeho FIATa 1.2 60 8V - nevím jaká závada to může být - chtěl bych poprosit místní znalce o radu.
Do této chvíle jsem si myslel že je závada na řídící jednotce - protože vždy když mi nejde nastartovat se mi rožne kontrolka CODE a EOBD.
A le teď ty moje poznatky - mám zato že se jen něco přehřívá. Jak jsem si myslel že je vadná řídící jednotka, začal jsem odpojovat baterku
aby se vymazali chyby z paměti - pomáhalo to jen do doby než jsem potřeboval odjet po příjezdu cca kolem 1 hodiny.
POZNATKY A ZKUŠENOSTI: Vždy po příjezdu - byť jen cca 5 km.
1) KDYŽ JSEM BATERKU ODPOJIL - ráno 6,00 hod - celkem chladno; po zapojení baterky auto nastartovalo i po cca 45 minutách.
2) KDYŽ JSEM BATERKU NEODPOJIL - odpoledne - teplota kolem 25°C - po 40 minutách auto nestartovalo - svítí CODE a EOBD po 3 hodinách opakovaný pokus - auto nastartovalo, podotýkám NEODPOJENÁ baterie.
Druhý den:
1) KDYŽ BATERKU ODPOJÍM - po 20 minutách od příjezdu - auto nestartuje, nestartuje ani po 40 minutách - zkoušeno odpoledne kolem 15 hodiny - velké horko, nepomáhá ani odpojení baterie - jako minulý den ráno - viz bod 1. Dokonce nestartuje ani navečer - cca po 3 hodinách
stále dost velké teplo. Ponechána odpojená baterie přes noc - ráno v pohodě nastartováno ihned po připojení baterie.
Prosím o radu - už nevím jak dál - kromě návštěvy značkového servisu - čemuž bych se chtěl vyhnout (špatné zkušenosti - učni nepříjdou ani na vypálenou žárovku - alespoň ve značkovém servisu blízko mého bydliště).
Údajně by snad mohl být špatný jeden se snímačů otáček - klikovky nebo vačky - známý měl tyto problémy z Alfou.
Řídící jednotku mám sice nějakou Čínu - není originál - již jsem se na tomto foru zajímal, myslím si pokud auto startuje a jezdí, s nadsázkou byť jen jednou denně - pak si musí odpočinout, je výměna řídící jednotky až to poslední co udělat. Možná mi nic jiného nezbyde, nebo je možné že budu muset vyměnit oba snímače otáček i řídící jednotku - sice to bude dražší jak celý auto, ale co nadělat, když v našem největším autobazaru prodávají 100% odzkoušené vozy-zmetky a na reklamace a uplatnění pojištění reagují záporně.
Prosím možná už máte někdo zkušenosti z tímto problémem, a dokážete poradit, v podstatě jde o dceřino auto, a je dost zklamaná.
Do této chvíle jsem si myslel že je závada na řídící jednotce - protože vždy když mi nejde nastartovat se mi rožne kontrolka CODE a EOBD.
A le teď ty moje poznatky - mám zato že se jen něco přehřívá. Jak jsem si myslel že je vadná řídící jednotka, začal jsem odpojovat baterku
aby se vymazali chyby z paměti - pomáhalo to jen do doby než jsem potřeboval odjet po příjezdu cca kolem 1 hodiny.
POZNATKY A ZKUŠENOSTI: Vždy po příjezdu - byť jen cca 5 km.
1) KDYŽ JSEM BATERKU ODPOJIL - ráno 6,00 hod - celkem chladno; po zapojení baterky auto nastartovalo i po cca 45 minutách.
2) KDYŽ JSEM BATERKU NEODPOJIL - odpoledne - teplota kolem 25°C - po 40 minutách auto nestartovalo - svítí CODE a EOBD po 3 hodinách opakovaný pokus - auto nastartovalo, podotýkám NEODPOJENÁ baterie.
Druhý den:
1) KDYŽ BATERKU ODPOJÍM - po 20 minutách od příjezdu - auto nestartuje, nestartuje ani po 40 minutách - zkoušeno odpoledne kolem 15 hodiny - velké horko, nepomáhá ani odpojení baterie - jako minulý den ráno - viz bod 1. Dokonce nestartuje ani navečer - cca po 3 hodinách
stále dost velké teplo. Ponechána odpojená baterie přes noc - ráno v pohodě nastartováno ihned po připojení baterie.
Prosím o radu - už nevím jak dál - kromě návštěvy značkového servisu - čemuž bych se chtěl vyhnout (špatné zkušenosti - učni nepříjdou ani na vypálenou žárovku - alespoň ve značkovém servisu blízko mého bydliště).
Údajně by snad mohl být špatný jeden se snímačů otáček - klikovky nebo vačky - známý měl tyto problémy z Alfou.
Řídící jednotku mám sice nějakou Čínu - není originál - již jsem se na tomto foru zajímal, myslím si pokud auto startuje a jezdí, s nadsázkou byť jen jednou denně - pak si musí odpočinout, je výměna řídící jednotky až to poslední co udělat. Možná mi nic jiného nezbyde, nebo je možné že budu muset vyměnit oba snímače otáček i řídící jednotku - sice to bude dražší jak celý auto, ale co nadělat, když v našem největším autobazaru prodávají 100% odzkoušené vozy-zmetky a na reklamace a uplatnění pojištění reagují záporně.
Prosím možná už máte někdo zkušenosti z tímto problémem, a dokážete poradit, v podstatě jde o dceřino auto, a je dost zklamaná.
FIAT Punto 1.2 60 8V říjen/2001
- Reklama
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Sice jsem nic takového nezažil,ale nebyl by někdo,kdo by mohl přečíst paměť závad před odpojením baterky?Myslím tedy mimo drahý servis.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20 čer 2011, 21:59
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Ok to jsem dělal několikrát - pokaždé si to nějaké závady vymyšlelo - asi 4, z toho se tedy jedna stále opakovala - rozkodovaný imobilizér.Martin píše:Sice jsem nic takového nezažil,ale nebyl by někdo,kdo by mohl přečíst paměť závad před odpojením baterky?Myslím tedy mimo drahý servis.
Jednotku jsem měl na vymázání - stálo mě to 2 litry a závada se pořád objevuje - ale startují oba klíče - tedy u studeného motoru, u teplého ani jeden - takže tam bude jinde zakopaný pes.
Asi budu muset sehnat z vrakáče nový motor i s s komplet sadou řídící jednotky, ale co když je to jen nějaký ten snímač otáček.
FIAT Punto 1.2 60 8V říjen/2001
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Mám chlapíka v Praze který na to přijde. Napis mu na sbrezina@volny.cz
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20 čer 2011, 21:59
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Super - ihned vyzkouším.kejml píše:Mám chlapíka v Praze který na to přijde. Napis mu na sbrezina@volny.cz
Dík za radu - jsem tonoucí a chytám se každého stébla.
FIAT Punto 1.2 60 8V říjen/2001
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
No zajimavá závada. Snímače by to mohli způsobovat,ale nevím, jestli tvoje meotorizace má 2 snímače otáček,pak si myslím, že by jsi narazil i na závadu, že by auto v průběhu jízdy začalo zdechat, cukat atd. Prožoe pokud to má 2 snímače otáček,tak jeden udává to, že jednotka zná otáčky motoru, samotný fakt, že se vůbec otáčí a druhý bude udávat polohu vačky a podle něj jednotka zjistí, jak má pálit. Navíc by jednotka vyhodila asi hlášku, že je jedno čidlo bez signálu, nebo že signály z čidel na sebe nenavazují. Chtělo by to napíchnout na diagnostiku bez odpojení baterky a v momentě, kdy to nejde nastartovat. Taky by to chtělo zjistit 2 základní poznatky a to, jestli tam v momentě závady jde jiskra a benzín!!!!! Jinak jednou jsem řešil podobný problém na peugeot boxer a byl to imob.Napřed zhasínala kontrolka, tak byla závada taková nepochopitelná ale po čase trápení už nezhasla kontrolka imob. tak až pak se na to přišlo, že to dělal imob.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20 čer 2011, 21:59
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Tak to by asi mohl být dost problém - máš pravdu, nevím jestli naše motorizace má dva snímače, ale vyrobeno říjen 2001, snad asi jo, protože jak píšeš, že by auto začalo cukat a zdechat - jednou to udělalo, na cestě cca 20 km - velké horko, ale auto bylo pul hodiny odpojené od baterky, protože nechtělo natočit, po pul hodině natočilo - naprázdno běželo asi 5 minut a jak jsem chtěl odjet, ujel jsem asi 300 metrů auto 2x poskočilo a zacukalo a zdechlo - zdálo se mi i po otevření motoru jako by i něco zasmrdělo. Ale toto bylo jen jednou - a od té doby jezdíme jen do 10 km.punťas hgt píše:No zajimavá závada. Snímače by to mohli způsobovat,ale nevím, jestli tvoje meotorizace má 2 snímače otáček,pak si myslím, že by jsi narazil i na závadu, že by auto v průběhu jízdy začalo zdechat, cukat atd. Prožoe pokud to má 2 snímače otáček,tak jeden udává to, že jednotka zná otáčky motoru, samotný fakt, že se vůbec otáčí a druhý bude udávat polohu vačky a podle něj jednotka zjistí, jak má pálit. Navíc by jednotka vyhodila asi hlášku, že je jedno čidlo bez signálu, nebo že signály z čidel na sebe nenavazují. Chtělo by to napíchnout na diagnostiku bez odpojení baterky a v momentě, kdy to nejde nastartovat. Taky by to chtělo zjistit 2 základní poznatky a to, jestli tam v momentě závady jde jiskra a benzín!!!!! Jinak jednou jsem řešil podobný problém na peugeot boxer a byl to imob.Napřed zhasínala kontrolka, tak byla závada taková nepochopitelná ale po čase trápení už nezhasla kontrolka imob. tak až pak se na to přišlo, že to dělal imob.
To by asi byla ta lepší varianta, kdyby to byl imobilizer, tak to by asi byl průser - co to prosímtě obnáší, dá se to vyměnit, nebo odpojit a vyřadit úplně, co na to řídící jednotka, bude auto funkční?
Dík za ospověď.
FIAT Punto 1.2 60 8V říjen/2001
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
jak si došel na to přehřívání?
co dělá teploměr či kontrolka? po jízdě voda v expanzce vaří?
protože pokud by to auto vařilo tak mám dojem, že půjde nastartovat až po vychladnutí, což víceméně odpovídá i tvému popisu
co dělá teploměr či kontrolka? po jízdě voda v expanzce vaří?
protože pokud by to auto vařilo tak mám dojem, že půjde nastartovat až po vychladnutí, což víceméně odpovídá i tvému popisu
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20 čer 2011, 21:59
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Nepřehřívá se auto jako takové - teploměr OK, voda OK. Nepřehřívá se voda, přehřívá se nebo je vadný nějaký díl, spíš se mi líbí a zamlouvá ta možnost vadného snímače. Vždy to ale udělalo když bylo auto teplý, do 10 minut po příjezdu ještě nastartuju, ale řekněme po 20 - 30 minutách už ne, jedině jak píši když bylo chladno a ještě k tomu brzo ráno - po příjezdu na parkoviště do práce, jsem šel cca po 40 minutách vyzkoušet amad mike píše:jak si došel na to přehřívání?
co dělá teploměr či kontrolka? po jízdě voda v expanzce vaří?
protože pokud by to auto vařilo tak mám dojem, že půjde nastartovat až po vychladnutí, což víceméně odpovídá i tvému popisu
auto nastartovalo, ale odpoledne doma, když bylo horko jsem nenastartoval ani po 3 hodinách, až jsem pro jistotu odpojil baterku a navíc až ráno, nastartovat šlo.
Vím že to vypadá nepochopitelně, ale 19.8 jedu k odborníkovi - doufám že dojedu, pro jistotu nebudu motor vypínat, protože jedu 150 km, jen doufám že to nezačne cukat a chcípat jak je uvedeno v příspěvku výše, ale jestli to bude tím snímačem tak to asi tak dopadne, že těch 150 km pojedu celý den.
FIAT Punto 1.2 60 8V říjen/2001
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Len tak z prdele co hovori udaj z tlakoveho senzoru ? (MAP senzor) Ten je vacsinou piezoelektricky a mohol by byt ovplyvneny vonkajsou teplotou. Ak hlasi jednotke uplne blbosti, tak ani nenastartuje. Pri vypnutom motore by mal ukazovat priblizne atmosfericky tlak, pri nastartovanom samozrejme mensi, cim vyssie otacky, tym nizsi tlak. Samozrejme treba kuknut aj ostatne snimace teploty, nasavaneho vzduchu hlavne, ale pochybujem ze je to v tom. To, ze to po resete nastartuje moze byt tym, ze jednotka vymaze adaptacne hodnoty a riadi sa sice neoptimalizovanymi, ale priblizne presnymi hodnotami z pamate. Bohuzial neviem ktore veliciny podliehaju optimalizacii v jednotke a ktore su naopak fixne a nemenne. Neviem ako je to s MAP tlakom.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
snímačem polohy vačky to nebude (kdyš je špatnej tak to ani na chodu nepoznaš páč jeho význam je po zaokrouhlení žádnej) ten uplně vypust z hlavy. Hlavní je snímač otáček dole na klikovce, ten když je ko tak to ani většinou nejde nastartovat nebo to dělá při jízdě hrozný haluze. Mohlo by to bejt ono,tim začni, pujč si ho na vrakáči, ale spíš si myslim, že bude chyba v tý číně. Motor se s ŘJ měnit nemusí.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
racer ma pravdu - snimacem vacky to nebude, motor vrci i bez nej. Snimac na klice by to byt mohl - ten umi takhle blbnout, taky tu nedavno nekdo psal, ze u jeho konektoru odchazi kabelaz.
A ta cinska ridici jednotka - to mi nejde do hlavy, jako docela jsem se o to zajimal a zadny cinsky jednotky do Fiata jsem jeste nevidel?
A ta cinska ridici jednotka - to mi nejde do hlavy, jako docela jsem se o to zajimal a zadny cinsky jednotky do Fiata jsem jeste nevidel?
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
Všechno, co tu chlapíci napsali, může pravda.
Ty se hlavně vyhni zásahům pokus/omyl. Žere to čas a peníze.
Sežeň si mechanika, který má diagnostiku, osciloskop a mozek. Závadu potřebuješ lokalizovat, abys jí mohl odstranit.
Ty se hlavně vyhni zásahům pokus/omyl. Žere to čas a peníze.
Sežeň si mechanika, který má diagnostiku, osciloskop a mozek. Závadu potřebuješ lokalizovat, abys jí mohl odstranit.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20 čer 2011, 21:59
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
OK zkusím nechat vyměnit ten snímač na klice, tím nic nepokazím - asi.hanzs píše:racer ma pravdu - snimacem vacky to nebude, motor vrci i bez nej. Snimac na klice by to byt mohl - ten umi takhle blbnout, taky tu nedavno nekdo psal, ze u jeho konektoru odchazi kabelaz.
A ta cinska ridici jednotka - to mi nejde do hlavy, jako docela jsem se o to zajimal a zadny cinsky jednotky do Fiata jsem jeste nevidel?
Jednotka samozřejmě není čínská, ale dovezená z Anglie - udajně, zakoupena na ebay - asi tak před 14 dny jsem jí tam viděl za 2,5 litru.
Napsáno čína - myšleno neoriginál MAGNETTI MARELLI.
FIAT Punto 1.2 60 8V říjen/2001
-
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20 čer 2011, 21:59
Re: Přehřívání - bohužel nevím čeho: HELP ME
JJ na diagnostice to bylo několikrát, ale osciloskop to je ono, už mi to navrhoval právě ten kámoš co za ním jedu - osciloskop prý odhalí špatný snímač.kejml píše:Všechno, co tu chlapíci napsali, může pravda.
Ty se hlavně vyhni zásahům pokus/omyl. Žere to čas a peníze.
Sežeň si mechanika, který má diagnostiku, osciloskop a mozek. Závadu potřebuješ lokalizovat, abys jí mohl odstranit.
Děkuji za rady - teď už můžu jen doufat, že to dám dohromady.
FIAT Punto 1.2 60 8V říjen/2001