zabehnutie motora po generálke

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
lubiki
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 23 led 2011, 15:53

zabehnutie motora po generálke

Příspěvek od lubiki »

Zdravím,
nie som automechanik, ani k tomu nemám vzťah a preto hľadám nejaké rady na tomto fóre....
mám generálkovaný motor - Punto II, 1,2 44kw (výmena ložísk na kľukovke, prebrúsenie hlavy, výmena piestnych krúžkov, výmena sviečok + elektroinštalácie, prebrúsené ventily, vymenené podložky po zdvíhatkami...) a chcel by som sa opýtať, ako ho najlepšie zabehnúť. V servise mi povedali, že mám jazdiť 5000 km na otáčkach okolo 2000 a maximálne 80-90km/hod.
Ďakujem
Reklama
 

Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: zabehnutie motora po generálke

Příspěvek od PotkanGT »

zaklad je nechat to pred jazdou zohriat a pocas tych 5000km to netýrat. staci uplne normalna jazda,ziadne dochodcovske slimacie tempo!
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: zabehnutie motora po generálke

Příspěvek od hanzs »

Jak to myslis pred jizdou zahrat? Jakoze to ma dat na volnobeh a pockat nez se to za 20min ohreje? To je asi blbost ne? Jako nechat to minutu a pak volnym tempem vyjet.
Ale jinak presne - motor netyrat, prilis nevytacet, ale ani to nenechat dusit na 2000 ot. do kopce, proste aby si bezel tak lehce...
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Re: zabehnutie motora po generálke

Příspěvek od Matto »

nemusíš mať žiadne obavy, pokial jazdíš normálne nebudeš mať problém,ja mám tak isto zgenerálkovaný motor ako popisuješ ty, presne tie isté veci sa na ňom robili, síce to bolo už dva roky dozadu ale čo si spomínam, stačí, ked budeš pvých cca5000km motor trošku šetriť, tzn. žiadné vytáčanie, hlavne u studeného motora si dávať pozor, ale nad 2000ot. min môžeš kludne , ja čo si pamätám tak aj 3500 ot./ min. som v pohode točil, a takisto motor nedusiť, snaž sa jazdiť v rozmedzí 1800-3500 ot./ min, no a pravdaže sem-tam skontroluj stav oleja, chladiacej kvapaliny, volnobeh či je pravidelný, z výfuku či nejde divný smrad alebo dym...skrátka trošku si ten motor všímaj :) ...ja mám od GO najazdené už skoro 40 tis. km a musím si zaklopať na čelo, zatial šlape ako hodinky...
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Uživatelský avatar
skybar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 30 črc 2009, 19:51
Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša

Re: zabehnutie motora po generálke

Příspěvek od skybar »

Presne tak a po 5000km vymeň olej+filter.
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: zabehnutie motora po generálke

Příspěvek od Martin »

Chci se zeptat,na kolik Tě ta generálka vyšla?Dík
lubiki
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 23 led 2011, 15:53

Re: zabehnutie motora po generálke

Příspěvek od lubiki »

Dakujem Vam za odpovede a ta oprava ma vyšla na 700 eur.
lubiki
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 23 led 2011, 15:53

Re: zabehnutie motora po generálke

Příspěvek od lubiki »

Ešte sa chcem opýtat ked mam auto na volnobeh akokeby v motore sem tam niečo škublo. Neviete čo to može byt? Dik
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: zabehnutie motora po generálke

Příspěvek od PotkanGT »

zapalovanie,sviečky,vstreky,vačka alebo nejaky ten snimac. treba hladat.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“