Špatný chod motoru MPi

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Špunta75
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 05 srp 2011, 22:40

Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od Špunta75 »

Zdravím, mám takovej menší problémek. Měnili jsme v garáži blok motoru a po výměne a osazení všeho na místo jsme zjistili, že nám nesedí, resp. nevíme kam patřej všechny podtlaky a hadičky na sacím potrubí s klapkou. Je to motor 1,2 8V 54kW MPi. Mám napojenej zezadu sání podtlak na posilovač brzd, dále zapojení vyhřívání škrtící klapky chladící kapalinou, kde je přívod zepředu hned nad regulátoru volnobežných otáček nebo co to je=je to tak správně??. dál máme zezadu škrtící klapky napojenou hadici s přívodem benzínových par v potrubí do krabičky aktivního uhlí (tady si nejsem jistej jeslti to tak má být..správně slouží aktivní uhlí na zkapalnění benzínových par z nádrže a také aby v létě nebouchla nádrž v důsledku jejich rozpínání..může to mít něco společnýho se zapojením do sacího potrubí??-nevím zda to je dobře zapojené takto. Ale druhej přívod nebo odvod té krabičky aktivního uhlí je právě do nebo z nádrže do krabičky aktivního uhlí) z pravého kraje sacího potrubí těsně u hlavy je nějakej snímač, nejspíš snímač teploty chladící kapaliny..tam je napojená hadice na chladící kapalinu. Z pravé strany máme hadičku podtlaku napojenou na snímač tlaku paliva ve vstřikovací liště. a ten zbytek asi 3 otvoru je volnej, pouze tam vysej hadičky a nevím kam s nima a potřeboval poraďit. Samozřejme že jde motor nepravidelně a kolísaj otáčky z důvodu přisávání falešného vzduchu..jde mi o to aby to nedělalo a myslím si že problém je právě v podtlakách, možná nejen to. Nejlepší by bylo kdyby mi někdo nafotil a popsal z každé strany kolem dokola kde jsou nějaké snímače a podtlaky kolem škrtící klapky a sacího potrubí. Motor jde právě nepravidelně, ohřátý na volnoběh sem tam zakolísá otáčkáma (už předtim na tamtom původním motoru s tímto sacím potrubím to dělal taky-nejspíše špatnej regulátor volnoběžných otáček nebo jak se nazývá) ale jakmile se mu začalo přidávat( na tomto vyměněným)..chvíli jakoby normálně na 4 válce pak na 3 a někdy jak na 2 skoro. Jakmile se mu trochu více přišláplo, tak se skoro udusí, ale když je tak v 3500 ot/min a trochu se mu tůruje, tak jde jak pila, ale je to jen malé rozmezí otáček a při poklesu otáček do vejfuku střílí jak ohřítý 2.0 turbo bez katu, tak si myslim že nebude jenom problém v podtlakcáh ale i zapojení kabelů nebo něčeho jiného. Kdyby byl někdo ochotný a poslal mi také schéma zapalování na té cívce kam jakej kabel kam má jít, byl bych také rád (nerad bych slyšel větu motor pálí 1-3-4-2 a podle toho to zapoj), ale nějak prakticky když se podívám na tu cívku na hlavě, abych věděl kam jakej kabel má jít na jekej válec. Díky moc všem za rady. Když to zpočítám, tak na tom sacím potrubí je celkem 8 přívodů včetne vyhřívání klapky, přívod chladící kapaliny do hlavy a podtlak posilovače brzd a jiných podtlaků který nevim co jsou a kam patřej..ještě jendou díky moc jeslti tu bude někdo ochotnej semnou komunikovat. Jiank auto mi stojí s uřízlým katalyzátorem, takže výfukový plyny jdou hned od vlnovce ven..možná proto to tak střílí..mám dojem na špatný regulátor otáček, když to kolísá, pak možná špatně zapojený kabely. Mám vyčištěnou škrtící klapku, nové kabely a svíčky a auto stálo půl roku asi se 7 litrma benzínu Carrera 95 (divim se že z něho není ještě voda, ale motor na to chtne hned na poprví a nějak se s nim zkamarádil) a ted ho na to pokoušim rozjíždet..když se motor poprvý roztáčel na tento benzín okamžitě chytnul a když se s nim jelo tak ani moc necukal, spíš střílel trochu do vejfuk a šel nějak nepravidelně, hlavně studenej, ohřítej na volnoběch běží dá se říct Ok a jakmile se mu zatůruje začne se dusit, bejt nepravidelnej a začne to střílet do vejfuku. Je to celý nějaký divný...Nejspíš se nikdo v tomhle slohu nebude orientovat..tak to rád vysvětlim jednodušejí a znova. :P
Reklama
 

Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od peta.smolik »

Měnil si motor 1,2 MPI 75 za stejný? Nebo si dal místo 60ky 75ku?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Špunta75
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 05 srp 2011, 22:40

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od Špunta75 »

jojo stejný. Měl by podle prodávajícího mít tenhle nalítáno kolem 148 000 km. Takže méně než ten původní
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od peta.smolik »

Zkus to vyfotit... Já si to teď nedovedu představit jak a co má kam jít...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Špunta75
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 05 srp 2011, 22:40

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od Špunta75 »

no lepší by bylo kdyby to spíš nafotil někdo mě a popsal co kam je. Jiank já bych to nafotil a všude bych psal nevim a nevim..asi teda u těch 3 podtlaků no
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od liborko »

Hoď sem foto motoru a zaznač tam barevně kde a jakou hadičku potřebuješ vědět kam vede a kde je zapojená,popř.bych ti udělal foto zítra mojeho motoru,takhle z paměti bez fotek je to těžké radit,když těch hadic je tam hafo. A ještě se zeptám,rozvody máš nastavené správně,nemáš to třeba posunuté o zub.. dva..? ventilovou vůli máš nastavenou správně? Jinak když sundáš dekl na indučkách tak je tam na držáku těch induček zevnitř vyraženo pořadí zapojení káblů od každého vývodu tušim že 2134 ale nejsem si jistý
Naposledy upravil(a) liborko dne 06 srp 2011, 00:39, celkem upraveno 2 x.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od liborko »

teda vlastně už dneska bych ti to vyfotil když je pár minut po půlnoci :lol:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Špunta75
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 05 srp 2011, 22:40

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od Špunta75 »

no je tam asi těch 4 podtlaků co netuším k čemu jsou..jsou hned za skřtící klapkou na zadní části potrubí. Jinak ty rozvody jsou napnuté celkem dost a myslim že o zub to nebude, to by na volnoběh nešlo ohřátý tak čistě..si myslim. Je v tom víc věcí. určitě dlouho odstátej benzín, u těch kabelů si nejsem uplně taky jistej. No můžu na parkovišti udělat jen tak kontrolu těch rozvodů jeslti jsou dobře nastavené a jak? :roll:
Špunta75
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 05 srp 2011, 22:40

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od Špunta75 »

Jinak Liborko koukal jsem ti na profil a co se týče tvé práce na Punťíku..nedá se to ani víc pochválit, než skvělá práce :wink: ..Jinak můj problém s podtlakama bych možná vyřešil, kdybys mi vysvětlil a popsal fotku jak máš na první stránce první fotku tvého motoru před přestavbou, jak je fotka z profilu na rozvody a kráásně tam svítěj ty čtyři podtlaky na sacím potrubí a to je přesně ten problém :? :lol: Tak zítra nemusíš otevírat kvůli vyblejsknutí motoru ani kapotu a stačilo by jenom popsat ty podtlaky na fotečce a byl bych spokojen :) Potom už jenom správně zapojené kabely z cívky do válců, jak mají správně být a jsem nad míru spokojen :) Prozatím.. :lol:
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od liborko »

nejdou mi sem vkládat fotky,nevim proč zase :roll: http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... i7209.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Špunta75
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 05 srp 2011, 22:40

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od Špunta75 »

Skvělý, tak jsem si to představoval, díky moc :wink: jinak prosímtě ten map. senzor to je asi snímač hustoty nebo tlaku vzduchu pro ECU viď? Jinak nevím kam s ním?? Jo a jak si psal přívod vody, tak si nejsem jistej jeslti ho mám připojenej i tam jak máš ty, ale máme ho myslim i hned zepředu skřítící klapky, jako jedinej výstupek nad tím regulátorem otáček jak je nebo co to je..Mám teď v tom chaos a jsem mimo auto abych se na to podíval, tak to kdyžtak ještě překontroluji. Dej mi kdyžtak vědět co s tím. Dííky :wink:
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od liborko »

Špunta75 píše:Skvělý, tak jsem si to představoval, díky moc :wink: jinak prosímtě ten map. senzor to je asi snímač hustoty nebo tlaku vzduchu pro ECU viď? Jinak nevím kam s ním?? Jo a jak si psal přívod vody, tak si nejsem jistej jeslti ho mám připojenej i tam jak máš ty, ale máme ho myslim i hned zepředu skřítící klapky, jako jedinej výstupek nad tím regulátorem otáček jak je nebo co to je..Mám teď v tom chaos a jsem mimo auto abych se na to podíval, tak to kdyžtak ještě překontroluji. Dej mi kdyžtak vědět co s tím. Dííky :wink:
Map sensor je snímač podtlaku v sání,je umístěný pod plastovým deklem v místě kde je upevněný konektor lambda sondy.Voda je zezadu jak jsem ti zaznačil a zepředu je taky u krokového motorku (reg.volnoběžných otáček),je to vstup a výstup.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Špunta75
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 05 srp 2011, 22:40

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od Špunta75 »

No on jak se motor vyměňoval tak je trochu bordel v kabelech a plastový kryt jeslti myslíš ten nad filtrboxem, tak ty kabely jsou venku a nevím ani co tak patří pdo něj, nejspíš 2 pojistky v plastovým krytu. A když je to snímač, tak to musí mít nějakou podobu..jakou prosímtě, jak bych po poznal? :?:
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2731
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od liborko »

map sensor http://imageshack.us/photo/my-images/829/mapdm.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Špunta75
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 05 srp 2011, 22:40

Re: Špatný chod motoru MPi

Příspěvek od Špunta75 »

noo..jenom problém, že jsem tuhle krabičku na štekry s tím vástupkem nikde nenašel, reso, neviděl :cry: a tak daleko od sacího potrubí nemůže být, kdyt je ta hadička celekm krátká..pátral a nenašel..a nová za 1500 se mi nechce kupovat :shock:
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“