zrkadlá
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 40
- Registrován: 21 kvě 2007, 21:28
- Bydliště: Kladno 7
- Kontaktovat uživatele:
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
4 ftaxi a fšem ostatním
přimlouvám se za "ftaxiho", že se to tu řešilo, ale vůbec nic se nevyřešilo.
Mě teď poprvé v zimě přestalo na Mlokovi sklápět pravé zrcadlo, cukne jen o centimetr. Pak, když znovu zmáčknu, zase 1 cm. A tak pořád.
Spínače ze střechy interiéru jsem měl rozebrané, jsou netknuté, stejně jako patice vodičů. (Pozn. spínače jsou dokonce zlacené - Italové se vytáhli...).
Psalo se tu, že stačí namazat velkou patici (konektor) v pantech dveří. Nepomohlo. Stejná patice je ještě u okénečka (ten průhled před velkým oknem dveří) pod plastovým krytem. Taky byla naprosto čistá, namazaná, ani prach tam nejde. Byl jsem první, kdo tam lezl od výroby.
Takže: nebudu věřit některým, že se musí násilím vyrvat a zničit spodní pevné zrcátko a šťourat se vevnitř, protože servo na sklápění zjevně zabzučí, ikdyž jen na chvíli. Zatím poslední laborace mi naznačila, že když zahýbu paticí u pantů, při sklápění zrcátek, tak se zrcátko po kouskách sklápí. Takže budu muset projít všechny (asi 40) samiček v patici a stejně tak očistit 40 protihrotů v konektoru a pak se uvidí. Je možné, že se jede jediný vymačkal otvíráním dveří a teď zlobí. Anebo se překlesal jeden z kabelů.
Takže navrhuji to dořešit. Je to skoro tak častá "moucha" u Multipel, jako chybějící kryt pod motorem.
Spojme se a vyřešme to. Jednou pro vždy.
Dyť se dá všechno spravit, je to jen plech, plast a trochu drátů....
přimlouvám se za "ftaxiho", že se to tu řešilo, ale vůbec nic se nevyřešilo.
Mě teď poprvé v zimě přestalo na Mlokovi sklápět pravé zrcadlo, cukne jen o centimetr. Pak, když znovu zmáčknu, zase 1 cm. A tak pořád.
Spínače ze střechy interiéru jsem měl rozebrané, jsou netknuté, stejně jako patice vodičů. (Pozn. spínače jsou dokonce zlacené - Italové se vytáhli...).
Psalo se tu, že stačí namazat velkou patici (konektor) v pantech dveří. Nepomohlo. Stejná patice je ještě u okénečka (ten průhled před velkým oknem dveří) pod plastovým krytem. Taky byla naprosto čistá, namazaná, ani prach tam nejde. Byl jsem první, kdo tam lezl od výroby.
Takže: nebudu věřit některým, že se musí násilím vyrvat a zničit spodní pevné zrcátko a šťourat se vevnitř, protože servo na sklápění zjevně zabzučí, ikdyž jen na chvíli. Zatím poslední laborace mi naznačila, že když zahýbu paticí u pantů, při sklápění zrcátek, tak se zrcátko po kouskách sklápí. Takže budu muset projít všechny (asi 40) samiček v patici a stejně tak očistit 40 protihrotů v konektoru a pak se uvidí. Je možné, že se jede jediný vymačkal otvíráním dveří a teď zlobí. Anebo se překlesal jeden z kabelů.
Takže navrhuji to dořešit. Je to skoro tak častá "moucha" u Multipel, jako chybějící kryt pod motorem.
Spojme se a vyřešme to. Jednou pro vždy.
Dyť se dá všechno spravit, je to jen plech, plast a trochu drátů....
leve OK, prave Italie ;)
taky se hlasim - leve funguje normalne, prave po italsku - obcas se mu chce, obcas mene a nekdy vubec
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 60
- Registrován: 26 čer 2007, 19:57
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Pravé zrcátko
Ahoj,
taky se připojuju. Nejdřív blblo, teď vůbec nesklápí. Konektory jsem vyčistil a promazal. Po resetu jednotky (odpojení zrcátka a připojení) se někdy chytne, ale sklopí se třeba 3x a pak už nic
taky se připojuju. Nejdřív blblo, teď vůbec nesklápí. Konektory jsem vyčistil a promazal. Po resetu jednotky (odpojení zrcátka a připojení) se někdy chytne, ale sklopí se třeba 3x a pak už nic
zrcátko
Takže to uvedu na pravou míru. Včera jsem to rozdělával. Pokud někomu nejde sklápět zrcátko nebo se za jízdy chvěje nebo sklápí bývá problém v opotřebeném plastovém ozubeném kroužku v kloubu zrcátka. Nejlepší je sundat vnitřní kryt na dveřích a odšroubovat tři inbusové šrouby pod krytem.
Odpojit konektor a sundat zrcátko. ODSTRANIT spodní zrcátko
- to znamená rozbít možná se někomu komu bude samolepící fólie méně lepit podaří ho sundat v celku , ale neveřím tomu drží celoplošně opravdu fest. Jsou pod ním dva šroubky TORX. Naklonit vrchní větší zrcátko a udpojit packy 1a dle obr.
Tím se dostanete k dalším čtyřem šroubům TORX. Poté už jde zrcátko rozdělat. Problém bývá v motoru sklápění ne natáčení zrcátka. Zde vyobrazení motoru a nechanismu naklánění zrcátka do 4 směrů. V tomhle problém není.
bohužel jsem to nenafotil. Když tak to zkusim ještě jednou rozdělat kvůli tomu abych udělal foto. Motor je ve spodní části - taková kostka s přívodem el. Stačil by vyměnit plastový ozubený věnec, ke kterému se dostanete po odstranění ozubené podložky pod kterou je docela silná pružina ( při montáži je potřeba lis jinak si nedovedu představit jak by ji tam někdo dával ručně ) pote jde celý kloub rozebrat ( šrouby torx ).
V mém případě se mě za jízdy zrcátko začalo sklápět - pootočil jsem plastový věnec a odpojil sklápění. Bohužel nikde jsem nenašel nikoho, kdo by věnec prodával jako náhradní díl. Takže výměna celého zrcátka kvůli plastu za 10 kč,- (dle mého výrobní cena prstenu - kdyby to někdo dělal jako náhradní díl dám klidně i 300,-) Pokusim se napřed sehnat starší zrcátko z vrakáče jinak nové za 2500,-
KAŽDOPÁDNĚ PŘI ROZDĚLÁNÍ ZRCÁTKA SE MUSÍ ROZBÍT SPODNÍ ZRCADLO
Odpojit konektor a sundat zrcátko. ODSTRANIT spodní zrcátko
- to znamená rozbít možná se někomu komu bude samolepící fólie méně lepit podaří ho sundat v celku , ale neveřím tomu drží celoplošně opravdu fest. Jsou pod ním dva šroubky TORX. Naklonit vrchní větší zrcátko a udpojit packy 1a dle obr.
Tím se dostanete k dalším čtyřem šroubům TORX. Poté už jde zrcátko rozdělat. Problém bývá v motoru sklápění ne natáčení zrcátka. Zde vyobrazení motoru a nechanismu naklánění zrcátka do 4 směrů. V tomhle problém není.
bohužel jsem to nenafotil. Když tak to zkusim ještě jednou rozdělat kvůli tomu abych udělal foto. Motor je ve spodní části - taková kostka s přívodem el. Stačil by vyměnit plastový ozubený věnec, ke kterému se dostanete po odstranění ozubené podložky pod kterou je docela silná pružina ( při montáži je potřeba lis jinak si nedovedu představit jak by ji tam někdo dával ručně ) pote jde celý kloub rozebrat ( šrouby torx ).
V mém případě se mě za jízdy zrcátko začalo sklápět - pootočil jsem plastový věnec a odpojil sklápění. Bohužel nikde jsem nenašel nikoho, kdo by věnec prodával jako náhradní díl. Takže výměna celého zrcátka kvůli plastu za 10 kč,- (dle mého výrobní cena prstenu - kdyby to někdo dělal jako náhradní díl dám klidně i 300,-) Pokusim se napřed sehnat starší zrcátko z vrakáče jinak nové za 2500,-
KAŽDOPÁDNĚ PŘI ROZDĚLÁNÍ ZRCÁTKA SE MUSÍ ROZBÍT SPODNÍ ZRCADLO
Multipla 99´ - modrá, 1,6 16V 100
Sraz multipla n° 30 ®
Sraz multipla n° 30 ®
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: zrkadlá
Já jsem nic neriskoval a rovnou zakoupil nové a vyměnil. Teď fungují obě plně k mé spokojenosti. Ale co mě přitom překvapilo, že čidlo venkovní teploty je v tom levém vnějším zpětném zrcátku. Je to dost neobvyklé umístění.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
Re: zrkadlá
Také jsem vše pořádně promazal WD40 a hlavně pořádně domačkal konektory pod spínačem u stropního světla a vše začalo fungovat jak má!
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: zrkadlá
fšem
...já myslel, že jsem to napsal, ale asi jsem zapomněl: (už tu někdo popisoval stejnou situaci) Když jsem odjel v létě vloni do Hrvatska, jednou mi to nedalo a zkusil jsem sklopit, ikdyž už mi to půl roku na jedné straně nesklápělo. A ejhle ! Funguje !!! Prostě se to vyhřálo na sluníčku, kde bylo asi 60´C uvnitř auta a černej plast zvenku na zrcátku a zase to jde... Od té doby sklápím a vyklápím pokaždé, když s autem jedu. Ano, pokaždé. Už mu nedovolím, aby se zase zaseklo, nebo zlenivělo a přestalo sklápět.
Omlouvám se, není to návod, nebo rada, protože nevím, co se tam vlastně vysušilo, nebo vyhřálo, že to až u moře začalo šlapat, ale nejsem první, komu se na dovolené v teple zničehonic rozběhlo. Každopádně stojím za svým, že když už to jde, nenechávejte ho odpočnout. Ono se to jen tak neoběhá, tomu něvěřím....
Závěr: Komu se nehýbe, jeďte k moři. Komu se hýbe, hýbejte s ním denně.
...já myslel, že jsem to napsal, ale asi jsem zapomněl: (už tu někdo popisoval stejnou situaci) Když jsem odjel v létě vloni do Hrvatska, jednou mi to nedalo a zkusil jsem sklopit, ikdyž už mi to půl roku na jedné straně nesklápělo. A ejhle ! Funguje !!! Prostě se to vyhřálo na sluníčku, kde bylo asi 60´C uvnitř auta a černej plast zvenku na zrcátku a zase to jde... Od té doby sklápím a vyklápím pokaždé, když s autem jedu. Ano, pokaždé. Už mu nedovolím, aby se zase zaseklo, nebo zlenivělo a přestalo sklápět.
Omlouvám se, není to návod, nebo rada, protože nevím, co se tam vlastně vysušilo, nebo vyhřálo, že to až u moře začalo šlapat, ale nejsem první, komu se na dovolené v teple zničehonic rozběhlo. Každopádně stojím za svým, že když už to jde, nenechávejte ho odpočnout. Ono se to jen tak neoběhá, tomu něvěřím....
Závěr: Komu se nehýbe, jeďte k moři. Komu se hýbe, hýbejte s ním denně.
Re: zrkadlá
Taky přidám svou trošku do mlýna. Já zrcátka sklápím pokaždé když jedu do garáže, jinak bych se tam nevešel, tzn, že u mě nemají šanci zlenivět. Také se mi občas stalo, že se pravé zrcátko nesklopilo. Vždycky jsem s ním jen zahýbal ručně a pak se zase chytlo. Nikdy jsem nic nemazal ani nerozebíral. V létě jsem byl taky v Chorvatsku, ale nemyslím že by to mělo nějaký vliv na funkci těch zrcadel, protože někdy v prosinci se opět pravé zaseklo. Rozhýbal jsem ho normálně jako vždy a od té doby je zase pokoj. Nevím čím je to způsobené, ani to neřeším.bikus píše:fšem
...já myslel, že jsem to napsal, ale asi jsem zapomněl: (už tu někdo popisoval stejnou situaci) Když jsem odjel v létě vloni do Hrvatska, jednou mi to nedalo a zkusil jsem sklopit, ikdyž už mi to půl roku na jedné straně nesklápělo. A ejhle ! Funguje !!! Prostě se to vyhřálo na sluníčku, kde bylo asi 60´C uvnitř auta a černej plast zvenku na zrcátku a zase to jde... Od té doby sklápím a vyklápím pokaždé, když s autem jedu. Ano, pokaždé. Už mu nedovolím, aby se zase zaseklo, nebo zlenivělo a přestalo sklápět.
Omlouvám se, není to návod, nebo rada, protože nevím, co se tam vlastně vysušilo, nebo vyhřálo, že to až u moře začalo šlapat, ale nejsem první, komu se na dovolené v teple zničehonic rozběhlo. Každopádně stojím za svým, že když už to jde, nenechávejte ho odpočnout. Ono se to jen tak neoběhá, tomu něvěřím....
Závěr: Komu se nehýbe, jeďte k moři. Komu se hýbe, hýbejte s ním denně.
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu
Re: zrkadlá
Taky sklápím při každým párkování. Teď v zimě se mi párkrát stalo, že když byl kloub zasněžený hutnějším mokrým sněhem, tak se levý nechtělo úplně otevřít. Někdy pomohlo několikrát zmáčknout otvírací čudl, jindy jsem musel vylézt a kloub očistit. Nicméně to nepovažuji za závadu, naopak si myslím, že je dobře, že se to mechanizmus nesnaží tlačit silou...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: zrkadlá
kdyby někdo potřeboval tak prodám použitelná (a použitá) zpětná zrcátka, kdysi sklopná a vyhřívaná, teď nesklápejí a nevyhřívají, ale el. seřizování funguje bez problémů , na jednom zrcátku je oloupaný hliníkový držák. Mám nové, takže tyto předám dál, cena dohodou.
608322266.
608322266.
Re:
bikus píše:4 ftaxi a fšem ostatním
přimlouvám se za "ftaxiho", že se to tu řešilo, ale vůbec nic se nevyřešilo.
Mě teď poprvé v zimě přestalo na Mlokovi sklápět pravé zrcadlo, cukne jen o centimetr. Pak, když znovu zmáčknu, zase 1 cm. A tak pořád.
Spínače ze střechy interiéru jsem měl rozebrané, jsou netknuté, stejně jako patice vodičů. (Pozn. spínače jsou dokonce zlacené - Italové se vytáhli...).
Psalo se tu, že stačí namazat velkou patici (konektor) v pantech dveří. Nepomohlo. Stejná patice je ještě u okénečka (ten průhled před velkým oknem dveří) pod plastovým krytem. Taky byla naprosto čistá, namazaná, ani prach tam nejde. Byl jsem první, kdo tam lezl od výroby.
Takže: nebudu věřit některým, že se musí násilím vyrvat a zničit spodní pevné zrcátko a šťourat se vevnitř, protože servo na sklápění zjevně zabzučí, ikdyž jen na chvíli. Zatím poslední laborace mi naznačila, že když zahýbu paticí u pantů, při sklápění zrcátek, tak se zrcátko po kouskách sklápí. Takže budu muset projít všechny (asi 40) samiček v patici a stejně tak očistit 40 protihrotů v konektoru a pak se uvidí. Je možné, že se jede jediný vymačkal otvíráním dveří a teď zlobí. Anebo se překlesal jeden z kabelů.
Takže navrhuji to dořešit. Je to skoro tak častá "moucha" u Multipel, jako chybějící kryt pod motorem.
Spojme se a vyřešme to. Jednou pro vždy.
Dyť se dá všechno spravit, je to jen plech, plast a trochu drátů....
Tak to bych byl rad pac mne nejde zrcatko u ridice a mas pravdu ze se to tu resilo ale nedoresilo a mneli by sme to vyresit jo a kdyz sme u toho nevite kde bych koupil kryt motoru za rozumne penize.