Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáček
Moderátor: peta.smolik
Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáček
Dobrý den. Jsem zde nový a hned mám problém s nově koupenou Cromou. Po 3000 km po koupení z ničeho nic když dám plyn na podlahu tak strašně pomale reaguje motor a leze jen pomale do otáček. při startování tak 2x až 3x protočí a nastartuje. Měl jsem napojeno na diagnostiku a ta neukázala žádnou chybu, vyměnil jsem palivový filtr za 2200 kč a žádná změna . prosím o radu nejde mi do hlavy že ŘJ nenapíše žádnou chybu. Předem děkuji za rady.
- Reklama
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
Ahoj, u tohoto vozu může být více věcí ale začal bych ucpaným EGR ventilem.To už dělávali i stila. Buď jen yčistit a nebo zaslepit.
Může to být i PDF a to je třeba projet na počítači míru zanesení a regenerovat ho. Teplota PDf višší jak +600 a otáčky nad 2000 alespoŇ 5 min -nejlépe dalnice.Třeba to pomůže. Kolik km ůdajně má najeto a odkud dovezeno?
Může to být i PDF a to je třeba projet na počítači míru zanesení a regenerovat ho. Teplota PDf višší jak +600 a otáčky nad 2000 alespoŇ 5 min -nejlépe dalnice.Třeba to pomůže. Kolik km ůdajně má najeto a odkud dovezeno?
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
Zdar zkusím to má najeto 99 000 km a dovezeno z itálie. Jezdím jen kratší trasy. Pomohla by vynucená regenerace ?
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
Problém vyřešen !!! Zaslepení starého EGR ventilu nepomohlo, objednal se nový a vše funguje. cena 6 000 Kč . Hlavně že to šlape.
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
Po jednodenním zajetí se zdá být vše Ok až na občasné cukání. Při sešlápnutí plynu je zase vše Ok . Nevíte čím to ?
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
Ahoj,je možny že je to jen naftou. Ja ji mám z německa 08 mam najeto 147 000 při koup a teď 163000,mám ji 3 měsíce a když jsem dovezl byl klid. Cirka po 4 nádržích začala mirně cukat. Začal jsem přidávat zimni aditiv do nádrže a je klid. Myslím si že problém je biosložka-nepřesnost v procentech při plnění cisteren.Zkus to dávat a nebo tankovat na lepších benzínkách.Je možnost i filtru PDF díky egru může být plný,počkej až zregeneruje-nebo nuceně v servisu přes počítač ,jinak bohužel nejde. Pochybuji že má najeto 99 000 ta tvoje musela by stát kolem 270 000 dle výbavy.
At ti jezdí s pozdravem Lukynen
At ti jezdí s pozdravem Lukynen
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
Tak je to výbava Emotion. 1.9 MultiJet 16v , rok výroby 2007 8. měsíc. Cena 200 000 ,- Kč. Vypadá hodně zachovale. Ceny těchto ojetin se pohybují tak srovnatelně tak jsem ji bral. Dělá to kolem 2000 otáček. když začne syčet turbo. když šlápnu na plyn tak to přestane ale když držím v těchto otáčkách tak cuká. Jako by nevědělo co chce. Naftou to není. EGR je novej . Tak uvidím zkontroluju hadičky zkusím diagnostiku a podívám se na procenta zanesení toho DPF filtru.
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
Ja mam emotion s příplatky,senzory světel a stěrače,navi na kombi,bluetooth,chromat.zrcátka,18 kola,výhřev sedáků,tažné . U těch 2000 mam slabounký ubrání výkonu-předpokládám lopatky turba a změna náklonu a 2100 zase letí. při regeneraci to krutě cuká jak se dostaneš pod 2000 a nejede a třepe se celé auto. Je škoda že se regenerace nesignalizuje na přístrojovce.
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
To lehounký cuknutí mi to dělalo předtím taky, to bylo Ok. Teď to stabilně cuká kolem těch 2000 ot. . Jezdím jen kratší trasy. Myslíš že se mě regeneruje DPF filtr. Mám to zajet na dlouhou trasu nad 2000 ot. ??
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
zkusit to můžeš,ohřej auto ve městě(musí se nahřát na 600 °C)a pak vyraž na cestu mimo kde jsi schopen držet cca 8 minut 2200-2500 a třeba se vypálí. dvakrát se mi začal vypalovat ve městě a myslel jsem že je to poslední chvíle a za mnou bílo-neudržel jsem otáčky. To jsou moje zkušenosti s městem. Mim o když jedu tak to ani nepoznám. Dle provozu se vypaluje 1000-1500. zkuš a uvidíš
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
Ještě mě napadlo zkus prostříknout seleniod na naklápění lopatek turba. Je na hrazdě sahary-nad chladičema a vedou k němu 2 slabé hadičky. dej jim a ventilu trochu silikonového oleje. pic
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
1. Croma ale aj vsetky vozidla vybavene DPF alebo FAP nie su urcene na kratke trasy, cize sa ti postupne zenesie EGR a jeho naslednym zanasanim a znefunkcnenim sa zanesie aj DPF. Tento sa bude coraz castejsie snazit vypalovat, no ale ked jazdis kratke trasy, tak asi sa nebude mat kedy vypalit.
2. Ked si menil EGR / inac da sa v pohode vycistit /, mali ti dat pred neho ciastocnu dierovanu zaslepku, ktora odstranuje trhanie motora okolo 2000 ot, ktore spominas.
Takze z tohto vyplyva pokial jazdis kratke trasy DPF a EGR odstranit / chips tuning / a je navzdy po problemoch, inac budes casto stat na kraji cesty a volat odtahovku, pretoze ked sa upcha DPF, alebo zasekne EGR v otvorenej polohe Croma stoji.
2. Ked si menil EGR / inac da sa v pohode vycistit /, mali ti dat pred neho ciastocnu dierovanu zaslepku, ktora odstranuje trhanie motora okolo 2000 ot, ktore spominas.
Takze z tohto vyplyva pokial jazdis kratke trasy DPF a EGR odstranit / chips tuning / a je navzdy po problemoch, inac budes casto stat na kraji cesty a volat odtahovku, pretoze ked sa upcha DPF, alebo zasekne EGR v otvorenej polohe Croma stoji.
Fiat Croma 1,9 JTD 16V, Emotion, Navi,185 PS, 400 NM, DPF, EGR off
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
Díky moc rotwajlere. Takže pokud mi to zase netáhne ( nejde do otáček ) tak to nedokončilo vypalování DPF. Pokud dám na diagnostice vynucené vypálení mělo bych mít na chvíli zase pokoj ? Můžeš mi ještě napsat co všechno budu do budoucna potřebovat pro odstranění DPF a EGR. Mylím si že nikdo v mém okolí to neumí. Díky za odpověď a cenné rady.
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
TAk jsem dal vynucené vypalování, zatím se zdá být vše Ok až na to že auto furt cuká kolem 2000 ot., je slyšet přerušované syčení turba ale když šlápnu na plyn je vše ok, ventilek na naklápění lopatek u turba je nový. Nevíte někdo čím to ? Jako by málo vzduchu nebo tak něco. Předem díky za odpověďi.
Re: Fiat Croma II 1.9 JTD 16v 110kw r.v. 2007, nejde do otáč
V zasade DPF, EGR, swir klapky su previazane. Poskodenie jedneho z tychto elementov sposobuje poskodenie ostatnych elementov. Ak su nefunkcne swir klapky, motor produkuje viac sadzi a tym sa skor naplnuje -upchava DPF. Ak sa DPF rychlo naplnuje, teda nema potrebnu priepustnost ,viac sadzi sa vracia cez EGR do sania a tym upchava EGR a swir klapky.Idealne podmienky pre tento motor je programovo odstranene DPF, EGR a funkcne swir klapky.
Pre Slaviii - Do buducna treba najst firmu, ktora sa s tym seriozne zaobera v tvojom okoli.Cena programoveho odstranenia DPF a EGR plus chip je v SR cca. 280 EUR a ide dolu. Potom alebo predtym, treba mechanicky odstranit vnutro DPF a moze sa aj zaslepit EGR - pokial je funkcny, teda tesni netreba zaslepovat, pretoze aj tak sa nebude otvarat.
Pre Slaviii - Do buducna treba najst firmu, ktora sa s tym seriozne zaobera v tvojom okoli.Cena programoveho odstranenia DPF a EGR plus chip je v SR cca. 280 EUR a ide dolu. Potom alebo predtym, treba mechanicky odstranit vnutro DPF a moze sa aj zaslepit EGR - pokial je funkcny, teda tesni netreba zaslepovat, pretoze aj tak sa nebude otvarat.
Fiat Croma 1,9 JTD 16V, Emotion, Navi,185 PS, 400 NM, DPF, EGR off