Nova croma zle startuje
Moderátor: peta.smolik
Re: Nova croma zle startuje
Tak spotřeba ve městě 7.6 a mimo město 5.8 jsou dobré hodnoty. Nevím kolik jsi si přestavoval, že ti to bude žrát. My máme 2.4, ta je navíc s automatem, a mimo město žere 6,5l , na dálnici při 140 (tacho) si vezme 7l a ve městě krátké pojížďky 11l. vše při lehké noze a na autě je ještě dpf (táta je kliďas, takže na to moc nešlape). Podle mého jsou ty honoty v pořádku, ale je klidně možné, že tam je něco v nepořádku.
No to auto taky něco váží (ta naše má pohotovostní hmotnost 1827 kg), tak si to něco vezmě, plus to prostě není vw tdi motor se spotřebou 4l kopec nekopec
No to auto taky něco váží (ta naše má pohotovostní hmotnost 1827 kg), tak si to něco vezmě, plus to prostě není vw tdi motor se spotřebou 4l kopec nekopec
Fiat Croma 2,4 jtdm emotion
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 23
- Registrován: 08 lis 2009, 19:40
Re: Nova croma zle startuje
No ja mám 2,4 a na spotebu sa nestazujem. Pri 110 km/h ukazuje počítač 4,7 L, pri 140 ukazuje 6 L a v meste sa pohybujem za 8 L. Ked jej dávam plné bomby, tak najviac som mal spotrebu 11 L / 100km. Ale to som ozaj isiel len plyn/brzda po meste.
Fiat Croma 2,4 JTD , 460Nm, 238 HP, DPF off, max: 245km/h :)
Re: Nova croma zle startuje
Hmmm, a to jsou hodnoty už po odstranění dpf??? To by pak odpovídalo, že bez dpf je spotřeba o 1 - 1,5 litru menší. Tak to se ten filtr vyplatí (ekologie jako prase ). Zase na druhou stranu nemusím ve městě čuchat ty smrady. Ale kdo jezdí dálnice a dlouhé trasy, tak je to ekoblbostrudo.miskolci píše:No ja mám 2,4 a na spotebu sa nestazujem. Pri 110 km/h ukazuje počítač 4,7 L, pri 140 ukazuje 6 L a v meste sa pohybujem za 8 L. Ked jej dávam plné bomby, tak najviac som mal spotrebu 11 L / 100km. Ale to som ozaj isiel len plyn/brzda po meste.
Fiat Croma 2,4 jtdm emotion
-
- Začátečník
- Příspěvky: 23
- Registrován: 08 lis 2009, 19:40
Re: Nova croma zle startuje
Ano ta spotreba sa znížila po odstránení DPF. Ale ked tomu autu nakladáš, tak dymí jak hovado.
Fiat Croma 2,4 JTD , 460Nm, 238 HP, DPF off, max: 245km/h :)
Re: Nova croma zle startuje
Jen tak mimochodem co se týká tohoto tématu. Máme stejný problém - první studený start - motor s sebou trhá, jde nepravidelně, vydává zajímvaé zvuky , celé to trvá tak 15 - 30 vteřin, pak se to uklidní a běží super. Jakmile je motor alespoň malinko ohřátý, jde start bez problémů. Také to cuká při 50-70 (někdy), kdy s jen lechtá plyn, při plném zatížení jede bez problémů.
Na autě je ještě dpf, vstřiky byly dávány nové před 30000 km, žhaviče jsou prý ok, na diagnostice není žádná závada, na examineru bylo vše v pořádku, ještě jsem koupil nový palivový fitlr, ale můj technik je momentálně na dovolené.
Pokud výměna filtru (preventvní) nepomůže, budu muset hledat dál. Jetšě si chci koupit VAG na diagnostiku, abych mohl zkontrolovat dpf atd... (s tím samo souvisí EGR), dále na mém motoru jsou bohužel swirl ventily - co jsem se na ně zběžně podíval, tak byly čisté, nevypadlé a vypadaly, že fungují. Snad to jedna z těch věcí bude
Na autě je ještě dpf, vstřiky byly dávány nové před 30000 km, žhaviče jsou prý ok, na diagnostice není žádná závada, na examineru bylo vše v pořádku, ještě jsem koupil nový palivový fitlr, ale můj technik je momentálně na dovolené.
Pokud výměna filtru (preventvní) nepomůže, budu muset hledat dál. Jetšě si chci koupit VAG na diagnostiku, abych mohl zkontrolovat dpf atd... (s tím samo souvisí EGR), dále na mém motoru jsou bohužel swirl ventily - co jsem se na ně zběžně podíval, tak byly čisté, nevypadlé a vypadaly, že fungují. Snad to jedna z těch věcí bude
Fiat Croma 2,4 jtdm emotion
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 12 lis 2006, 20:26
- Bydliště: Písek
Re: Nova croma zle startuje
Mám skoro stejný problém,při startu skoro chytne,kucká a chcípne.Diagnostika FiatECuscan 3.1.1(plná verze) hlásí - žádná závada.Je možné že je to ve žhavení? Může mi někdo přiblížit kde se nachází rele žhavení? Žhavičky jsem zkontroloval tak ty jsou vpořádku.Děkuji za pomoc.Standa
-
- Začátečník
- Příspěvky: 23
- Registrován: 08 lis 2009, 19:40
Re: Nova croma zle startuje
Chlapi, to auto je prekliate. Ja som už menil kadečo. Žhaviče, vstrekovače, naftový filter, DPF OFF, skúšal som všetky druhy nafty a stále nič. Pred mesiacom som vymenil hlavu a zatial auto ide v pohode. Auto som kúpil pred dvoma rokmi za 8300 a doteraz som donho dal cca 5000 eur. Zato som mohol mat už aj nejaké nové, ale nie Cromu. Je to super auto, až na túto jednu chybičku. Ale ja už dúfam, že ten problém som odstránil
Fiat Croma 2,4 JTD , 460Nm, 238 HP, DPF off, max: 245km/h :)
Re: Nova croma zle startuje
suhlasim s prispevkom od kolegu tu vyssie nadomnou. co sa tyka nasej cromy, od mojho posledneho prispevku sa prakticky nic nezmenilo, v aute sa nikto nevrta, pretoze to aj tak k nicomu nevedie. ranne starty cista ostuda,dymi to jak tatra, spotreba nic moc, ozyva sa uz aj dvojhmota. myslim ze nova croma sa do dejin fiatu zapise ako velky omyl
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 12 lis 2006, 20:26
- Bydliště: Písek
Re: Nova croma zle startuje
Ahoj Fiaťáci , nakonec po týdením hledání a pátrán jsem Cromu odtáhl do servisu se strašným pocitem.(protože jsem celý život všechny auta,včetně předposlední Cromy (rv 92,2,5 TDS) opravoval vždy sám).V servisu Fiat jim diagnostika také napsala že je bez závad.Potom až mechanik zjistil že je otevřený EGR ventil a bylo po problémech.Výfuk šel ihned do sání a to byl celý problém. Prý se stává že se zanese a nechá se vyčistit,budu vidět.Jinak je CROMA 1,9 16V perfektní kára.Nechá se někde sehnat elektro schéma? Ahoj
Re: Nova croma zle startuje
Zdravím
Som šťastným majiteľom Fiatu Grande Punto 1,9 JTD multijet 88kw.
Ale mám sním problém, vlastním ho už 3 mesiace, a ešte stále som neprišiel nato prečo to blbo štartuje !
Píše mi problém zo žhavením... kontrolka po naštartovaní bliká a paluvovka vypíše aj hlásenie.
Robí mi to nasledovné potiaže, skusím ich rozpísať.
Problém je v sutených štartoch, dlho točí motor a nejde naskočiť, lenže : ked je zima, napr. (-3) tak lepšie naštartuje, ako ked je vonku 10 stupnou.... ked je zima skoro hned naskočí.
Ked je motor zohriaty, alebo už raz naskočil a vypnem, naštartuje bezproblémov... ked je poriadne zohriaty, tak ani nevypíše chybu žhavenia. Najväčší problém je vtedy, ked vypnem motor cca na take 3 hodiny ( jasne že zohriaty) a potom proste nechce naskočiť!!! vymenil som už aj žhaviče ( bosch duraterm) a auto bolo na dvoch diagnostikach, a to na takej Uni , jedina zobrazena chyba bola chyba žhavenia, a auto bolo aj na diagnostike vo Fiate na tom ( ex-neviem čo) a tam im tiež vypísalo iba tuto chybu. Na obydvoch miestach som dal odmerať vstrekovače aj čerpadlo, vraj dokonale, idealne, super... neni šanca aby to robilo to!!!
Riešil som snimi aj to že proste ked je to Common-rail, tak je to vysokotlake čerpadlo, a malo by naštartovať aj bez žhavenia, čo mi potvrdil aj mechanik, že je ked je teplo tak to ani nežhavý. Potom prešiel na EGR a na elektronicky riadenu škrtiacu klapku, ked mi už nemal sčím argumentovať. Vraj toto ešte nemali.
Ak ste už mali podobny problem, tak prosím odpíšte. Musím dodať že je to ročník 2008 a ma najazdenych 90 000 km....
V každom servise mi tvrdili že to bude nejaka haluz alebo maličkosť... lenže ajtak stym nevedia rady!
Som šťastným majiteľom Fiatu Grande Punto 1,9 JTD multijet 88kw.
Ale mám sním problém, vlastním ho už 3 mesiace, a ešte stále som neprišiel nato prečo to blbo štartuje !
Píše mi problém zo žhavením... kontrolka po naštartovaní bliká a paluvovka vypíše aj hlásenie.
Robí mi to nasledovné potiaže, skusím ich rozpísať.
Problém je v sutených štartoch, dlho točí motor a nejde naskočiť, lenže : ked je zima, napr. (-3) tak lepšie naštartuje, ako ked je vonku 10 stupnou.... ked je zima skoro hned naskočí.
Ked je motor zohriaty, alebo už raz naskočil a vypnem, naštartuje bezproblémov... ked je poriadne zohriaty, tak ani nevypíše chybu žhavenia. Najväčší problém je vtedy, ked vypnem motor cca na take 3 hodiny ( jasne že zohriaty) a potom proste nechce naskočiť!!! vymenil som už aj žhaviče ( bosch duraterm) a auto bolo na dvoch diagnostikach, a to na takej Uni , jedina zobrazena chyba bola chyba žhavenia, a auto bolo aj na diagnostike vo Fiate na tom ( ex-neviem čo) a tam im tiež vypísalo iba tuto chybu. Na obydvoch miestach som dal odmerať vstrekovače aj čerpadlo, vraj dokonale, idealne, super... neni šanca aby to robilo to!!!
Riešil som snimi aj to že proste ked je to Common-rail, tak je to vysokotlake čerpadlo, a malo by naštartovať aj bez žhavenia, čo mi potvrdil aj mechanik, že je ked je teplo tak to ani nežhavý. Potom prešiel na EGR a na elektronicky riadenu škrtiacu klapku, ked mi už nemal sčím argumentovať. Vraj toto ešte nemali.
Ak ste už mali podobny problem, tak prosím odpíšte. Musím dodať že je to ročník 2008 a ma najazdenych 90 000 km....
V každom servise mi tvrdili že to bude nejaka haluz alebo maličkosť... lenže ajtak stym nevedia rady!
Re: Nova croma zle startuje
P@trik píše:Zdravím
Som šťastným majiteľom Fiatu Grande Punto 1,9 JTD multijet 88kw.
Ale mám sním problém, vlastním ho už 3 mesiace, a ešte stále som neprišiel nato prečo to blbo štartuje !
Píše mi problém zo žhavením... kontrolka po naštartovaní bliká a paluvovka vypíše aj hlásenie.
Robí mi to nasledovné potiaže, skusím ich rozpísať.
Problém je v sutených štartoch, dlho točí motor a nejde naskočiť, lenže : ked je zima, napr. (-3) tak lepšie naštartuje, ako ked je vonku 10 stupnou.... ked je zima skoro hned naskočí.
Ked je motor zohriaty, alebo už raz naskočil a vypnem, naštartuje bezproblémov... ked je poriadne zohriaty, tak ani nevypíše chybu žhavenia. Najväčší problém je vtedy, ked vypnem motor cca na take 3 hodiny ( jasne že zohriaty) a potom proste nechce naskočiť!!! vymenil som už aj žhaviče ( bosch duraterm) a auto bolo na dvoch diagnostikach, a to na takej Uni , jedina zobrazena chyba bola chyba žhavenia, a auto bolo aj na diagnostike vo Fiate na tom ( ex-neviem čo) a tam im tiež vypísalo iba tuto chybu. Na obydvoch miestach som dal odmerať vstrekovače aj čerpadlo, vraj dokonale, idealne, super... neni šanca aby to robilo to!!!
Riešil som snimi aj to že proste ked je to Common-rail, tak je to vysokotlake čerpadlo, a malo by naštartovať aj bez žhavenia, čo mi potvrdil aj mechanik, že je ked je teplo tak to ani nežhavý. Potom prešiel na EGR a na elektronicky riadenu škrtiacu klapku, ked mi už nemal sčím argumentovať. Vraj toto ešte nemali.
Ak ste už mali podobny problem, tak prosím odpíšte. Musím dodať že je to ročník 2008 a ma najazdenych 90 000 km....
V každom servise mi tvrdili že to bude nejaka haluz alebo maličkosť... lenže ajtak stym nevedia rady!
Re: Nova croma zle startuje
ahoj zkousel jsi zmerit tlak paliva pri startováni? Jinak si myslel Examiner?
Re: Nova croma zle startuje
Ahoj kolego píši na ten studený start,kolegovy to na railu dělal tlakový ventil přímo na čerpadle a chybu nenapíše. Reguuje tlak na čerpadle a tím ,že je teplo a motor nenažhavý tak to nezapálí tu naftu-doměnka. Zkus vyměnit ten,je to něco jako stop ventil na starém dieslu. Zkus třeba pomůže.
Re: Nova croma zle startuje
zdravím
Auto bolo 2x pripojene na ten examiner, boli zmerane vstreky, čerpadlo... všetko optimalne, dokonale... určite meral vstreky aj pritom ako to nechcelo naskočiť, aj čerpadlo... všetko bolo v norme.
žhavenie to nie je.. aj keby nešlo... preto mi uplne studeny motor naštartuje skôr ako ked vypnem teply motor na 3 hodiny?
chybu žhavenia to raz vypíše, a raz nie... po vymene čidla teploty motora.
Občas ked dlho točí tak mi vypíše že je prehriaty motor.. a ten je studeny, lebo stal.
Jazda je normalna, auto ťaha, nežere...
Vo fiate spomýnali že to môže byť bud EGR alebo škrtiaca klapka.. že proste ostava zatovrena...
Proste hačik je vtom že to píše chybu žhavenia ako jedinu chybu... ale žhavenie, myslím ako samotne to že by to nežhavilo to robiť nemôže... a v sktučnosti to žhaví iba asi pri teplotach okolo 8C ... a mne to blbne aj pri +30.
Auto bolo 2x pripojene na ten examiner, boli zmerane vstreky, čerpadlo... všetko optimalne, dokonale... určite meral vstreky aj pritom ako to nechcelo naskočiť, aj čerpadlo... všetko bolo v norme.
žhavenie to nie je.. aj keby nešlo... preto mi uplne studeny motor naštartuje skôr ako ked vypnem teply motor na 3 hodiny?
chybu žhavenia to raz vypíše, a raz nie... po vymene čidla teploty motora.
Občas ked dlho točí tak mi vypíše že je prehriaty motor.. a ten je studeny, lebo stal.
Jazda je normalna, auto ťaha, nežere...
Vo fiate spomýnali že to môže byť bud EGR alebo škrtiaca klapka.. že proste ostava zatovrena...
Proste hačik je vtom že to píše chybu žhavenia ako jedinu chybu... ale žhavenie, myslím ako samotne to že by to nežhavilo to robiť nemôže... a v sktučnosti to žhaví iba asi pri teplotach okolo 8C ... a mne to blbne aj pri +30.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 51
- Registrován: 12 lis 2006, 20:26
- Bydliště: Písek
Re: Nova croma zle startuje
Nezůstává viset EGR ventil při teplém motoru?Zkusil bych vyndat EGR ventil,zaslepit oba otvory(výfuk,sání) ale aby to jelo musí být EGR připojený nebo místo něj dát odpor 9,5-10 ohmů(což je odpor cívky).Mám vyzkoušeno že bez EGR to jezdí lépe.