Únik motorového oleje

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
zdenek_doli
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 28 črc 2009, 20:33

Únik motorového oleje

Příspěvek od zdenek_doli »

Ahoj všem,
mám problém s únikem motorového oleje. Po zjištění úniku jsem přetěsnil víko ventilů a vyměnil olj. vanu. Po umytí motoru se olej začíná ojevovat v oblasti mezi olej. filtrem a sběrným potrubým výfuku.
Nemám tušení odkud by to v tomto místě mohlo sáknout a tak prosím touto cestou o pomoc či nápad.
Reklama
 

racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Únik motorového oleje

Příspěvek od racer »

tam je už jenom těsnění pod hlavou, jseš si jistej, že je to olej. v tom místě se často vyskytuje i antifreeze (netěsní pumpa nebo ta trubka co vede s pumpy, nebo protimrazový zátky )
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
zdenek_doli
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 28 črc 2009, 20:33

Re: Únik motorového oleje

Příspěvek od zdenek_doli »

extra jsem to nezkoumal ,ale jako olej to vypadá, problém je že auto je r.v. 2000 a abych se podíval musí doů sběrné potrubí a to půjde jen a autogenem :(
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Únik motorového oleje

Příspěvek od racer »

to máš jakej motor?
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
zdenek_doli
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 28 črc 2009, 20:33

Re: Únik motorového oleje

Příspěvek od zdenek_doli »

1,2 44kw najeto přez 150 000km
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Únik motorového oleje

Příspěvek od racer »

co tam chceš řezat autogenem? sundáš matky na svodech u hlavy a to je všechno. to víko ventilů těsní dokonale? Neznamená, že když je nový těsnění, že to těsní (viz tolik propíraný nálitky). když bude nasáklý to těs pod hlavou, tak to ještě neznamená, že už dochází, často se stává že to stejká z toho ventilovýho víka, zejmená z prostoru, kde je cívka a pak se dostane na těs hl. a v tom žlabu se to rozteče po celý dílce a vypadá to jako když dochází, ale přitom je ještě ok, ale taky už nemusí. Těch 150 tis km už má nárok aby se z toho pomalu začala stávat olejnička a málo kdo to řeší.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Re: Únik motorového oleje

Příspěvek od majco »

predpokladám že ti tečie aj gufero vačky a olej steká po bloku až nad olejový filter kukni na to
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
zdenek_doli
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 28 črc 2009, 20:33

Re: Únik motorového oleje

Příspěvek od zdenek_doli »

autogenem nechci nic řezat jen prostě řeším únik! ten autogen je na povolení matic na svodech ,které jsou hodně zrezlé a já bych nechtěl něco zkur..t zhruba na 75 000 mi brousili hlavu motoru a je tam taky "nové těsnení". Možná ,že to jen moc řeším :( . Chtěl bych mít vše vpořádku nic víc. Rozhodně děkuji za připomínky a podněty. :wink:
zdenek_doli
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 28 črc 2009, 20:33

Re: Únik motorového oleje

Příspěvek od zdenek_doli »

ano vypadá to ,že by to mohlo být gufero vačky ... snad ... nechce se mi ty svody sundávat a taky nevím co by tam jako mohlo být, proto jsem nahodil tento dotaz
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Únik motorového oleje

Příspěvek od racer »

abys viděl na gufero vačky, tak bys musel sundat kryt rozvodů, ale stejně je tam blbě vidět a když nebude řemen nasáklej olejem, tak je zbytečný to řešit. ty matky na svodech řezat nemusíš, když jsou zarezlý, tak se vytočej i se ševtem z hlavy, nic se zkurvit nedá. akorát když jsou venku, tak je musíš s pomocí kontra matek vytočit, jde to blbě, ale jde. ševty pak rukou zašroubuješ do hlavy a dáš nový matky a je to. Ale máš pravdu v tom, že tam houby poznáš od kud to teče,je tam sice jenom těs. p.h., ale jak jsem psal stejkat to může odkudkoliv. Závěr zní: uniky oleje neřešit, teče to každýmu, to těsnění p.hl klidně už může docházet po těch jestli dobře počítám 75. po druhý to většinou vydrží o něco mín., ale kdyby se to projevovalo jenom unikem oleje a jiný projevy to nemá, tak to neřeš . punto co má přes 150 najeto a má suchej motor snad ani neexistuje.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“