
TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 99
- Registrován: 19 zář 2010, 17:07
TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
zdravim mam taky problem ked auto nastartujem zohrejem na prevadzkovu teplotu tak pocas jazdy mi teplotny budik neukazuje ani prevadzkovu teplotu a akonahle ked zastavim tak sa postupne dviha teplota a zdvihne sa az na 3/4 teploty na budiku cca niakich 110 stupnov a dost mi tlakuje hadice ked chcem otvorit vicko na chladiacu tak niaki tlak vyfuci a potom sa voda dviha dviha az ako keby chcela vivriet ale auto ma normalnu spotrebu vykon v pohode olej nezere takze to bude asi tesnenie pod hlavou ci ?? dik za rad y odpovede 

- Reklama
- linomaniac
- Fiaťák
- Příspěvky: 118
- Registrován: 03 pro 2010, 14:24
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
myslim ze kazde auto tlakuje chladiaci okruh aby nevrel pri sto stupnoch
Punto Cabrio S60
Fix
It
Again
Tomorrow
Fix
It
Again
Tomorrow
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
termostat 70%, sahara 10%, zkusit odvzdušnit, až pak bych řešil těsnění
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
Chladic je teply ? Aku ma teplotu voda v chladici ? To ze sa dviha tlak je v poriadku. Pri vyssom tlaku to vre pri vyssej teplote - kuchta. V elektrarni je bezne pracovat s tesne podkritickou vodou teploty 300 °C a je to stale kvapalina.
Ak sa ale v tomto pocasi zahrieva na tak vysoku teplotu (110 °C), tak tam asi predsalen nieco nebude v poriadku. Ak je horuci chladic, tak mozno by som problem hladal v tom, ze nespina ventilator (sahara), kedze teplota stupne prudko az pri zastaveni. To by ukazovalo na vplyv prudiaceho vzduchu.
Ak vsak ani chladic nieje teply a napriek tomu budik ukazuje taku teplotu, tak skor termostat.
Ak sa ale v tomto pocasi zahrieva na tak vysoku teplotu (110 °C), tak tam asi predsalen nieco nebude v poriadku. Ak je horuci chladic, tak mozno by som problem hladal v tom, ze nespina ventilator (sahara), kedze teplota stupne prudko az pri zastaveni. To by ukazovalo na vplyv prudiaceho vzduchu.
Ak vsak ani chladic nieje teply a napriek tomu budik ukazuje taku teplotu, tak skor termostat.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
mě na volnoběh při teplotě kolem 20° sahara nesepne vůbec. to to musím hodně dlouho protůrovat, aby se zapla. zapíná se tak 2 čárky nad půlkou. při 110 ° by měla běžet jak divá. ale při teplotě kolem 20° a funkčním termostatu by se to na 110° dostat vůbec nemělo i bez sahary. (nemyslim tim když někdo nechává na místě nastartovaný auto půl hodiny).
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
Tiez mam problem, nespina mi ventilator, cely okruh je horuci, takze to nechladi. Co tam treba vymenit ?
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
ventilator zvykne mat vlastny teplotny spinac (vypnuty/zapnuty). Zvykne byt priamo na chladici. Chyba moze byt bud v nom, pripadne v samotnom ventilatore, resp. cca 20 A poistke ktora ho isti. Treba zacat tym, ze ventilator odpojis a napojis priamo nakratko na baterku ci sa rozbehne. Ak ano, tak hladaj dalej. Ak by ventilator fungoval, zameral by som sa na teplotny spinac. Pri poriadne zahriatom motore by mal byt zopnuty. Ak nieje, tak ho treba vymenit.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
Pozrel som tu 40A poistku, je v poriadku. Takze ostava snimac.
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
- intel_sk
- Znalec
- Příspěvky: 701
- Registrován: 12 čer 2011, 14:42
- Bydliště: Košice-Sidlisko JUH
- Kontaktovat uživatele:
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
ahojte,pisem do toho vlakna totiz mam nizku prevadzkovu teplotu....ja neviem no poviem to tak ze pri vylete do Bardejova sa moj motor nezohrial (podla budika)ani na pol centimetra od zakladu.....no povedzte je to narmalne ???dava niekto na chladic roletku ohladom skorsieho zohriatia motora ??
Naposledy upravil(a) intel_sk dne 20 lis 2011, 23:08, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500min rv.96/MK1 silver flash
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
Ukaž mi jedničkové punto kterému ukazuje budík správně provozní teplotu 

CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
to ci je motor zohriaty dostatocne citis aj ked si otvoris kurenie. ked som mal zly termostat,tak to fukalo uplne vlazny vzduch a rucicka ukazovala cca 1/4 budika.
po vymene termostatu to kury kapanek silnejsie a rucicka je za jazdy cca v 1/2 budka.
po vymene termostatu to kury kapanek silnejsie a rucicka je za jazdy cca v 1/2 budka.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
Nepřesně jsem to napsal,měl jsem na mysli jen motory 1.1 a 1.2 jak to mají TD,GT a 1.6 nevim,ale nejspíš podobně
termostat můžete mít v pořádku a teplotu vody taky,jenomže jaksi origo čidlo a budík na přístrojovce spolu nehrajou a neukazují přesně.Už jsem to na svem puntu řešil,měl jsem na stole asi 5 kusů čidel jak origo tak i nové náhražky z autokelly,a každé ukazovaly jiné hodnoty odporu,tak se pak není čemu divit.Mě ukazuje ručička při plném otevření termostatu čtvrt budíku a když se mi rozjede ventilátor tak ukazuje necelou půlku.

termostat můžete mít v pořádku a teplotu vody taky,jenomže jaksi origo čidlo a budík na přístrojovce spolu nehrajou a neukazují přesně.Už jsem to na svem puntu řešil,měl jsem na stole asi 5 kusů čidel jak origo tak i nové náhražky z autokelly,a každé ukazovaly jiné hodnoty odporu,tak se pak není čemu divit.Mě ukazuje ručička při plném otevření termostatu čtvrt budíku a když se mi rozjede ventilátor tak ukazuje necelou půlku.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
Dobrý deň.Som tu nový a chcem poprosiť o radu.Dnes som bol u švagra,má punto I a poprosil ma.či by som mu pomohol so spínaním ventilátora na chladiči.Mal vypustenú vodu a dával tam alycol a teraz mu rýchlo ohreje motor,hadice sú natlakované,čo chápem-vodu som nalieval pomaly a mal som otvorené obidva odvzdušňováky.Ale čo mazaráža je,že spodná hadica na chladiči je studená,aj keď motor je už zohriaty,ručička je v červenom poli a spod víčka preteká prehriata voda a kúrenie nekúri.Ventilátor na chladiči nezopne,lebo tam zrejme nieje dostatočná teplota-pritom čidlo som meral v horúcej vode,to je v pohode.Neviete,čo to môže byť?Babrali sme sa s tým skoro celý deň.Mne sa zdá,akoby vodná pumpa nebrala vodu z tej spodnej hadice,keďže je studená.Ďakujem.Ešte podotknem,že tam má chladič z Tipa,ktorý je vyšší asi o 60mm
Re: TEPLOTA motora -Tlakuje hadice
treba to dobre odvzdusnit , niekedy to trva dlhsie
Punto 55 1.1S 40kW r.96 ; 3D ; prejdená TransAlpina 2163mn.m.-Transfagaras-Bukurešť 2235km