Zvlastna chyba katalizatora.

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od mad mike »

ad1. Hledat :wink:
ad2. plynový sporák - opatrně se opálí nad plamenem
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Reklama
 

Uživatelský avatar
marsiano
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 23 bře 2011, 08:53
Bydliště: Sokolov

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od marsiano »

fakt opálí nad plamenem, já myslel že by se to dalo očistit nějakým ředidlem?
Fiat Punto II 1,8 16V HGT Abarth
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od cimbo »

1. osciloskop netusim kde by som zohnal, takze z toho asi nic nebude
2. zvlastna metoda :), ale asi ucinna. Skusim.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Uživatelský avatar
marsiano
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 23 bře 2011, 08:53
Bydliště: Sokolov

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od marsiano »

napětí lambda sond jde změřit i přes PC Fiatecuscan

mě ty 2 lambdy ukazují hodnoty při zahřátem motoru 0,1-0,8V (obě kolísají)
no a ta třetí u catu má stálou hodnotu 0,3V

je to v pořádku??

občas mi to vyhodí takovouto chybu:

Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 1)
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi vysoký signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
Fiat Punto II 1,8 16V HGT Abarth
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Smrťák »

Při posledním měření emisí jsem měl lambda 1,017, obsluha se divila :lol: :lol:
Sbohem. :-)
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Karol »

Nuz ta prva blizsie pri motore musi kolisat, kedze je zapojena do regulacie bohatosti zmesi a jej napatie zavisi od zbytkoveho kysliku (predstav si, ze sa snazis balancovat s dlhou tycou postavenou kolmo na dlani ruky, tak hybes rukou nalavo, napravo, dopredu, dozadu, aby tyc nespadla - takto sa daju predstavit tie oscilacie v pripade regulacie bohatosti zmesi). Ta druha byva stabilnejsia, kedze pred nou je katalyzator a ten dost z toho kyslika minie.

Ono sa to fakt najlepsie kontroluje osciloskopom. Voltmetrom sa da skontrolovat zhavenie lambdy. Tece tade okolo 5 A. Skus zohnat niekoho kto ma osciloskop ze by ste to napojili.

Ak ju budes cistit, tak pri spatnej montazi natri zavit protizaderovou medenou pastou. Nezapece sa tam.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
marsiano
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 23 bře 2011, 08:53
Bydliště: Sokolov

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od marsiano »

no já konkrétně tam mám 3 lambdy 2 na svodech (ty kolísají) a 1 za katíkem (ta nekolísá)
Někde jsem tady četl že by měli kolísat 0,4-0,6V což u mě je jinak, znamená to tedy že jsou špatný.
Měřil jsem to přes PC pomocí toho programu fiatecuscan.
Fiat Punto II 1,8 16V HGT Abarth
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Smrťák »

3 LAMBDY? TO UŽ JE INFLACE
Sbohem. :-)
Uživatelský avatar
marsiano
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 23 bře 2011, 08:53
Bydliště: Sokolov

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od marsiano »

to jo :D jako by nestačila jedna!!! No a už jsem s toho debil :D
Vubec tedy nevim jak zjistit jestli jsou OK, no a v servise to řeší tak že je všechny vymění i když jsou OK.
Fiat Punto II 1,8 16V HGT Abarth
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Smrťák »

V servisu jsou chytří :wink:
Sbohem. :-)
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Karol »

Nuz to je vrchol odbornosti, ked namiesto odborneho premerania a kontroly ich radsej vymenia. :lol:
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od cimbo »

Karol píše:Nuz to je vrchol odbornosti, ked namiesto odborneho premerania a kontroly ich radsej vymenia. :lol:
Ja by som to skor nazval realita ...
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
dombo
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 04 lis 2009, 21:28

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od dombo »

ja som riesil podobny broblem cez zimu... odisla mi lambda pred catom. ja mam 2, vymenil som ich medzi sebou a vsetko ide bez problemu - dokonca to ani nereportuje chyby (hoci lambda za catom ukazuje somariny, co sa tyka napatia: minusove hodnoty, 1,8V a pod :D ).

3 lambdy sa davaju do novych aut preto, aby ak jedna z dvoch pred katalyzatorom odide, tak auto ide normalne dalej. ak obidve ukazuju rovnake hodnoty, tak predpokladam, ze by mohli byt OK.

teraz uz iba riesim, ako si opravim auto, ked mi odide ta pred katalyzatorom a druha je pokazena :D
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Smrťák »

Chceš snad říct,že všechna nová auta mají 3 lambdy? :shock: Vyřešíš to tak,že si koupíš novou lambdu? :lol:
Sbohem. :-)
dombo
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 04 lis 2009, 21:28

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od dombo »

nie vsetky, ale niektore. a tie, ktore maju, tak to maju preto, aby sa nestalo, ze budu jazdit so zlou a znecistovat zivotne prostredie. totie euro normy ci co :)

a ano, budem musiet kupit. len ta prva mi odisla z nicoho nic. tak dufam, ze ju druha nebude nasledovat.
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“