Zvlastna chyba katalizatora.

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od cimbo »

Vcera ked som tak isiel domov sa mi na pristrojovke rozsvietila na oranzovo kontrolka EOBD a hlaska na displeyi ma vystrasila "Engine Failure" auto vsak islo normalne bez problemov.
Hned dnes som s tym isiel do servisu Fiat, tam mi to skumali cca 2 hodiny a vysledok bol:
Bola to chyba katalizatora, ktoru vymazali, potom jazdili s autom skusali a aj ja som presiel cca 70km no zatial sa nic neobjavilo a merali aj vystupne hodnoty z vyfuku a tie su OK, v pohode by som presiel aj emisnou kontrolou.
Ani servisaci vo Fiate si nevedeli presne vysvetlit co by to mohlo sposobit.

Nemal tu niekto nahodov podobny problem, kto by mi vedel objasnit co sa mohlo stat, ze to zrazu vyskocilo.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od mad mike »

chyba katalyzátoru? spíš některé lambda sondy ne?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od cimbo »

mad mike píše:chyba katalyzátoru? spíš některé lambda sondy ne?
Diagnostika vypisovala chyba katalizatoru, to vsak aj ten chlapik z fiatu povedal ze to moze byt niektora sonda, ale riadiaca to berie ako poruchu katalizatora ...
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Karol »

Ano, pravdepodobne mas dve lambda sondy - jednu pred katalyzatorom (sluzi na spatnu vazbu a riadenie bohatosti zmesi - optimalizaciu stechiometrickeho pomeru palivo-vzduch) a druha je za katalyzatorom a ta hovori kolko kyslika tam ostalo. Ked pred katalyzatorom a za katakyzatorom je rovnake mnozstvo kyslika, znamena to, ze katalyzator ten kyslik nepouzil na dooxidovanie nespaleneho paliva resp. CO, CHx... takze asi nebude funkcny. Problem je v tom, ze ak su emisie po premerani OK, tak chybu mohla sposobit samotna druha lambda sonda - mozno jej vyhrievanie, napajanie vyhrievania a pod. Tiez si to viem predstavit po natankovani paliva s inou stechiometriou ako klasicky benzin - napriklad E85. Tam by sa to mohlo stat.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od cimbo »

Dlhsiu dobu som tankoval len Shell V-Power 95 a teraz naposledy som natankoval obycajnu 95 tiez na Shell. Takze ktovie mohlo to sposobit aj to. Ostava len jazdit a ak sa to objavy znovu tak to budem musiet nejako riesit. Este si spominam ze mi technik vo fiate hovoril, ze vystupna lambda sonda raz vykazala nejaku horsiu hodnotu, a potom uz znovu isla dobre.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Smrťák »

Pokud je vadná lambda za katem,tak bych nic neřešil. Nic neřídí ,pouze kontroluje funkci katalyzátoru. Také mám 2 lambdy a nakonec stejné auto ale s jiným motorem.. Při E 85 a víc svítí kontrolka běžně. A potom zase zhasne(po nalití běžného benzínu a ujetí cca. 1000km)
Sbohem. :-)
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od xeromax »

mne tato chyba vyskakuje ok kupy auta tj cca 2,5roka, ked ju zmazem vydrzi to pri jazde v meste cca 200km a mimo mesta tak do 100km, potom vyskoci znova.
auto je bez zmeny jazdnych vlastnosti tak to neriesim
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od cimbo »

Keby sa som potreboval, viem si vystupnu lambda sondu vymenit aj sam, alebo na to treba specializovany servis.
Ak si ju viem vymenit aj sam skuste mi poradit nejaky postup.
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od xeromax »

btw: ja som lambdy aj vymenilmezdi sebou, bezozmeny, chyba sa objavila takisto

lambdy vymenis v pohode, odpojis konektor odsrobujes staru zasrobujes novu, a zapojis konektor
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od cimbo »

Da sa to urobit aj pri otvorenej kapote, alebo treba dat auto na zdvihak?
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Karol »

Nuz to zalezi od pristupu, tak urcite zospodu je tam lepsi pristup. U mk1 je katalyzator pod autom, takze tam by nebolo o com (ak by tam bola druha lambda akoze nieje). Teoreticky by tu chybu mohla vyhadzovat lambda aj keby bola dobra, ale bez funkcneho zhavenia. Moze byt prerusene zhavenie, poistka, samotna spirala v lambde. No a ked nema svoju teplotu tak proste nefunguje. To zhavenie su take biele kable. Dobre by bolo premerat ako prud tak napatie. Inak este je tu jedna malo pravdepodobna moznost, ze katalyzator ma nepatrne znizenu ucinnost, emisnou prejde, ale RJ to uz zaznamena ako bliziaci sa problem. Ktovie. Ale ako pisal predomnou - druha lambda je tam na dve veci Na ho... a na nic.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od xeromax »

pri mk2 lambdu pred katom vymenis cez kapotu a za katom povolis odspodu a vyberies aj cez kapotu, nieje potrebne auto dvihat
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od cimbo »

Uz som to pozeral, a da sa ako tak k tym lambdam dostat. Urcite tam dam origo lambdy od fiatu, len je otazka ci staci vymenit zatial len tu vystupnu, alebo rovno obidve.

Este som pozeral ze kable k lambdam uz nemaju tu plastovu trubku okolo seba a bolo by dobre ich obalit nejakou paskou. Poznate nejaku nehorlavu pasku na taketo ucely ?
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od Karol »

Doporucujem najprv premerat samotne lambdy osciloskopom. Rychlost odozvy a tvar. Niekedy by teoreticky mohlo pomoct ocistit, ak je zakarbonovana a ma dlhsiu casovu konstantu (je pomala).
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
cimbo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 200
Registrován: 24 črc 2010, 16:37

Re: Zvlastna chyba katalizatora.

Příspěvek od cimbo »

1. ake hodnoty by mala mat ta sonda ?
2. cim sa cisti sonda od zakarbonovania ?

Dakujem
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“