Výměna olejové vany

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Forest
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 14 lis 2009, 18:31

Výměna olejové vany

Příspěvek od Forest »

Ahoj,
chtěl bych se zeptat,jestli bych já, jako lajk, ale nechci se chválit,docela šikovnej :D ,zvládnul vyměnit olejovou vanu na Puntě asi MKII,r. 2001,motor 1.2 8ventil,44 kW.Jenom jestli byste mi nějak stručně nepopsali postup.Upozornili mě na to,kde bych moch udělat chybu.Moc díky,Tomáš
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od mad mike »

řekl bych že na tom nic není- vypustit olej, povolit šroubky, pomocí dřevěného nebo plastového klínku odloupnout vanu, očistit od zbytků těsnění, očistit sací koš čerpadla oleje, nasadit nové těsnění, vanu, dotáhnout opatrně do kříže šroubky , dát nový olejový filtr, napustit nový olej, projet a po čase překontrolovat případný ůnik oleje
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Forest
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 14 lis 2009, 18:31

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od Forest »

A kde by jste mi doporučili vanu koupit?Myslíte,že tahle by byla dobrá?http://autokelly.cz/#PATH=3761801;14476 ... ST=0|LNG=0|
A nic jinýho se teda sundavat nemusí?Čistě jenom šrouby,co drží vanu?To snad zvládnu.A dává se tam teda jenom těsnění?Nemusí se tam dát ještě nějaký lepidlo nebo silikon?
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od mad mike »

těžko říct,jestli záleží na kvalitě, vana je vana. bud je to plech nebo hliník.
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od peta.smolik »

nevím jak kdo lepí vanu ale já tam těsnění nedával a mám takovou černou pastu? nebo spíš lepidlo? padlo na to 3/4 tuby Byla to děsná sračka ale drží v poho... Docela problém byl tu starou origo sundat :D PS: pokud máš vanu ještě původní origo tak si nachystej svaly a trpělivost páč to jde sundat fakt blbě
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Forest
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 14 lis 2009, 18:31

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od Forest »

A která vydrží dýl?Plechová nebo hliníková?V autokelly maj ocelovou.To je vlastně jakoby plechová,ne?
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od mad mike »

ano ocel je plech, hliník nebo ocel záleží podle auta( já mám hliník), peťa má pravdu používá se na to i tmel. ohledně toho sundání jsou právě ty klínky.
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fénix
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 18 lis 2010, 13:22

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od Fénix »

Ocelová prorezne
Forest
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 14 lis 2009, 18:31

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od Forest »

Ještě bych se rád zeptal na jednu věc.Nevím, jestli to nebude proti pravidlům,ptát se v tomhle tématu na úplně jinou věc.Ale chtěl bych ještě odvzdušnit brzdy.Hrabal sem se jen v levém předním kole,stačí to odvzdušnit jen tam?Případně v jakém pořadí se to odvzdušňuje, pokud by bylo nutno odvzdušnit celej systém.Vím,že je to nějak křížem.A nemusí se s tím odvzdušnit i spojka?Napřed se našlape při utaženom odvzdušňováku a pak se pedál drží sešlápnutej a šroub se povolí,ne?Je tam ABS,takže vypnutej klíč.
Forest
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 14 lis 2009, 18:31

SACÍ KOŠ OLEJE

Příspěvek od Forest »

Tak se mi při demontáži vany stala velice nepříjemná věc. Utrhl sem sací koš.Nevíte,jestli se dá sehnat novej?Nebo nemáte někdo třeba starší?
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od Karol »

To sa ako da utrhnut ??? Len ten dierkovany spodok alebo celu rurku ? Ale bezpecne sa da zohnat novy. Mozno by to slo aj zvarit pod argonom, predsalen je to nizkotlaka cast.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
blba blondyna
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 13 úno 2011, 15:28

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od blba blondyna »

Rozhodně si dej velkýho majzla, až budeš přidělávat těsnění. Dá se velmi lehce skřípnout a poznáš to teprve, až se to ohřeje a začne téct...nemilý zážitek. Já to mám kolem lemu ještě posichrovaný nějakým silikonem.
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
Forest
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 14 lis 2009, 18:31

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od Forest »

A myslíš těsnění vany?Nebo toho sacího koše?Sací koš mi doufám svařej, už to mám vyjednanýPod tim košem je nějakký gufero mi připadá.To se musí taky měnit?A ještě se chci zeptat,když sem sundaval sběrný potrubí, tak se mi ty matky vytočili i se svorníkama.Nevadí to?Jak tam ty svorníky namontuju zpět?
Forest
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 14 lis 2009, 18:31

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od Forest »

Tak jsem zjistil,že ten koš asi zavařit nepude,protože to ruplo na přírubě,takže by to asi blbě těsnilo.Našel sem nabídku na starší za 500,- Chci se zeptat, jestli je to odpovídající cena nebo jestli neni přemrštěná.Nebo jestli třeba někdo nemáte, protože přímo od odborníků je to vždy lepší, kdo ví, co by mi poslali oni.Jestli vůbec vědí, jak to vypadá :D :D
Uživatelský avatar
blba blondyna
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 13 úno 2011, 15:28

Re: Výměna olejové vany

Příspěvek od blba blondyna »

Ano, myslela jsem těsnění vany. Je debilně velký a členitý, dává se tam pěkně blbě. Trochu jsme ho na jednom místě skřípli, úplně neznatelně a druhej den, když si to sedlo a olej se pořádně ohřál a zmenšil viskozitu, začalo to téct, značkovala jsem cestu jak starej fotr s prostatou. Muselo se to celý předělat a kolem dokola jsme to přetěsnili ještě nějakým červeným silikonem. Kamarád má ovšem dobré zkušenosti s nějakou těsnící hmotou, kterou používá přímo místo těsnění, myslím, že už to tu někdo zmiňoval.
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“