Uno 1.3 turbo
Moderátor: peta.smolik
Uno 1.3 turbo
Zdravím. Koupil jsem Uno Turbo s kastlí nového modelu ale s motorem 1.3. Nejde jsem se dočetl že jde jednoduchou úpravou turba zvednout plnící tlak. Nevíte o tom prosím někdo něco? Jede to oproti bývalému Saxu 1.4 VTS o poznání líp, ale kdyby to bylo ještě trochu lepší, vůbec by to nevadilo... Děkuju za rady
- Reklama
Re: Uno 1.3 turbo
Na turbe je prepúšťací ventil, ten treba upraviť. Ale ku tomu je vždy dobre zmeniť mapu elektroniky a to už nie je pre teba iste jednoduché.
Re: Uno 1.3 turbo
Takže to v garáži neudělám, jasně. Tak upravit tu pružinu na přepouštěcím ventilu nestačí? Kdekoliv jsem o tom právě četl, tam kluci psali že stačí tohle. Ale ta mapa k tomu dává smysl. Mělo by tlačit prý kolem 0.5, 0.6, mě to ukazuje zhruba 0.45. Bude velký rozdíl když se to zvedne třeba na nějakých 0.7 a bude to mít vliv na životnost motoru? Opravdu nevím protože s přeplňovanými motory nemám zkušenosti. Díky!
Re: Uno 1.3 turbo
Na zivotnost motoru to bude mit znacny vliv, a to hlavne pri nachylnosti k detonacnimu horeni a nadmernemu namahani zejmena spoje na hlave ojnice. Pokud moc neznas problematiku preplnovanych motoru tak bych se o tom s nekym poradil a pak ho poprosil at ti upravu vykona nejni to jen o zvyseni plniciho tlaku a popripade zvyseni i davky benzinu. ale vetsi tlak ma vetsi teplotu takze to musis spravne chladit apod. opravdu to hracka nejni nehlede na konecny vypocet dynamicke komprese motoruTomekkk píše:Takže to v garáži neudělám, jasně. Tak upravit tu pružinu na přepouštěcím ventilu nestačí? Kdekoliv jsem o tom právě četl, tam kluci psali že stačí tohle. Ale ta mapa k tomu dává smysl. Mělo by tlačit prý kolem 0.5, 0.6, mě to ukazuje zhruba 0.45. Bude velký rozdíl když se to zvedne třeba na nějakých 0.7 a bude to mít vliv na životnost motoru? Opravdu nevím protože s přeplňovanými motory nemám zkušenosti. Díky!
Re: Uno 1.3 turbo
skľudom to daj na 0,7, len by som začal tankovať 98 oktan,,, o 0,25 to nezavazi,, mne seria fuka 0,6 a jazdim na 0,9 mam posunutý predzapal. a vsetko slape ako ma, len tankujem 98, a to ci ti detonuje budes pocut ak mas sluch v poriadku
Re: Uno 1.3 turbo
Vím, odkaz jinam není fér, ale zkus se zeptat i na italiancars.org
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Re: Uno 1.3 turbo
A co tak nedělat s turbem nic a dát cooler třeba z Avie??? Chladnější, lepší, ne?
No a co jsem viděl na videích tak na Unu to má tlačit nějakých 0.75 a mě to na plný výkon tlačí max. 0.5. Odchází turbo, nebo je problém jinde? V noze a v pedálu ne Ty byly v inkriminovaný okamžik na podlaze
Poraďte prosím
No a co jsem viděl na videích tak na Unu to má tlačit nějakých 0.75 a mě to na plný výkon tlačí max. 0.5. Odchází turbo, nebo je problém jinde? V noze a v pedálu ne Ty byly v inkriminovaný okamžik na podlaze
Poraďte prosím
Re: Uno 1.3 turbo
mozes tam dat intercooler z hocicoho ale rozdiel nepocitis. co sa tyka toho tlaku presne tak jak pises uno ma tlacit 0,75bar .dovod preco ti to tlaci len 0.5bar je prosty. ked sa pozres z hora na turbo vsimnes si na nom taku valcovu kravinu do ktorej ide podtlakova hadicka a von z nej tiahlo ktore ovlada obtokovu klapku na turbe. ta kravina sa odborne nazyva actuator a vo vnutry je membrana a pružina. čím je ta pružina tuhsia,tym dlhsie ti drzi klapku privretu a turbo moze natlacit viac. u teba je problem v tom ze ta pruzina je rokmi oslabena a nedokaze ten tlak udrzat a otvara klapku moc skoro.
oblbnut sa to da celkom jednoducho. staci si zohnat poriadne tuhu strunu(napriklad z bubnovych brzd) a tu strunu natiahnut od toho actuatoru po tu klapku aby ju drzala zatvorenu.
potom sa chod vozit a sleduj rozdiel.pokial je tlak stale maly tak tam pridaj este jednu strunu.
co sa tyka max tlaku bezne sa da na serivom une jazdit 1bar ale to uz budes muset odpojit ten konektor na pravej strane sania(idu donho dva kable) aby ti elektronika neodpajala palivo a motor mohol fungovat aj na vyssi tlak.
PS: dost ale zalezi na tom v akom stave je motor a hlavne turbo.pokial ma volu alebo zacina zrat olej tak odporucam max 0,75bar. vyssi tlak by turbo moc dlho fukat nevydrzalo a cakal by ta repas.
oblbnut sa to da celkom jednoducho. staci si zohnat poriadne tuhu strunu(napriklad z bubnovych brzd) a tu strunu natiahnut od toho actuatoru po tu klapku aby ju drzala zatvorenu.
potom sa chod vozit a sleduj rozdiel.pokial je tlak stale maly tak tam pridaj este jednu strunu.
co sa tyka max tlaku bezne sa da na serivom une jazdit 1bar ale to uz budes muset odpojit ten konektor na pravej strane sania(idu donho dva kable) aby ti elektronika neodpajala palivo a motor mohol fungovat aj na vyssi tlak.
PS: dost ale zalezi na tom v akom stave je motor a hlavne turbo.pokial ma volu alebo zacina zrat olej tak odporucam max 0,75bar. vyssi tlak by turbo moc dlho fukat nevydrzalo a cakal by ta repas.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps