Dalsi problem s HGT ;-)
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
No ja som mal tiez riadny problem odsrobovat tu klapku.
Ale napodiv mi to islo potom torxovym klucom v kombinacii s kombinackami :D
Biceps som mal ako Arnie
Ale islo to, wdcko tam asi moc nepomoze.
Ten pneumaticky "hříbek" mas o par stran pozadu Radko. Ja som to tiez pozeral ako somar, ze to bude malicke,
pritom je to taka gumova gula o priemere asi 6cm.
Ale napodiv mi to islo potom torxovym klucom v kombinacii s kombinackami :D
Biceps som mal ako Arnie
Ale islo to, wdcko tam asi moc nepomoze.
Ten pneumaticky "hříbek" mas o par stran pozadu Radko. Ja som to tiez pozeral ako somar, ze to bude malicke,
pritom je to taka gumova gula o priemere asi 6cm.
fiat stilo 1,6 16v
- Reklama
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
bakelitová gula s gumou a pružinou uvnitř a táhlem, nahoře je napsané SOLEX a made in žabožrouti . jinak nový stojí cca8000kč
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Napíšu to sem sjednoceně, než abych citoval několik příspěvků Ty zdvihátka ventilů fungují tak, jak psal Mike. Uvnitř je pružinka a kulička nebo co a kanálkem se do něj dostává olej. Když je pružinka uvnitř slabá, neudrží se v tom hydroštelu olej, tudíž vznikají vůle a když se začne vačka o něho opírat, tak tlak vačky se nepřenese tlumeně přes olej na ventil, ale až se hydroštel zmáčkne, narazí a začne otevírat ventil-to je potom ten klepavý zvuk. Převážně se to děje krátce po nastartování, než čerpadlo dotlačí řádně olej-pokud je ovšem to zdvihátko řádně v háji, tak rachotí i při běhu motoru. Při horším variátoru, kdy vzniká vůle jakoby mezi rozvodama a vačkou, tak vačka neklouže po zdvihátku, ale jakoby má tendenci na hydroštel narážet a tím mu k jeho životnosti taky moc nepřidá.
Jinak Miku já jsem měl sundaný celý plastový sání. To jsem prolíval acetonem a nestačil jsem se divit, jaký humus to vyplavovalo. No a pak jsem měl sundaný i ten zbylý hliníkový kus co je mezi hlavou a plastovým sáním (jak jsou v něm usazeny vstřiky) Tam jsem zjistil tu závadu s tím prosakováním oleje do sání-jak jsem psal, v tom hliníkovým kusu jsou kanálky pro ten varíátor...
Jinak Miku já jsem měl sundaný celý plastový sání. To jsem prolíval acetonem a nestačil jsem se divit, jaký humus to vyplavovalo. No a pak jsem měl sundaný i ten zbylý hliníkový kus co je mezi hlavou a plastovým sáním (jak jsou v něm usazeny vstřiky) Tam jsem zjistil tu závadu s tím prosakováním oleje do sání-jak jsem psal, v tom hliníkovým kusu jsou kanálky pro ten varíátor...
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Ty vole nepřipsal si jednu nulu????mad mike píše:bakelitová gula s gumou a pružinou uvnitř a táhlem, nahoře je napsané SOLEX a made in žabožrouti . jinak nový stojí cca8000kč
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
to je pálka co? bohužel nuly jsou správně. proto se s tím tak drbu, místo abych koupil nový.
ohledně toho sání, je tam nějaká záludnost? extrémně blbý přístup, šrouby atd.? právě se na to vyčištění a kontrolu klapek chystám taky, bo mě to prosakuje na tech gumách
ohledně toho sání, je tam nějaká záludnost? extrémně blbý přístup, šrouby atd.? právě se na to vyčištění a kontrolu klapek chystám taky, bo mě to prosakuje na tech gumách
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
jak tak čtu konkrétně toto téma, tak by se od nás mohly učit servisy
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
tss o tom ani nepochybuj...mad mike píše:jak tak čtu konkrétně toto téma, tak by se od nás mohly učit servisy
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Jinak co se týká sundání sání..... já osobně si to nedovedu představit, jak by se to dalo sundat s motorem v autě. Já se do toho pustil právě proto, že jsem měl motor venku. Záludností je tam hned několik. Nebudu psat o tom, že je potřeba odpojít hadičky atd atd... Sání drží na těch gumových mezikusech a zespod na 4 šroubky-to bude malér. Myslím, že povolit půjdou jedině tak zespod na zvedáku. 2 jsou uprostřed, celkem hezky přístupné a 2 jsou po stranách dost zasunutý. Extra problém bude s tím co je na straně altíku. Musíš sundat klíňák a myslím, že i celý altík musí důle.Tam potom povolit tuším 3 šruby, aby šel sundat hliníkový výlitek (nejsem si jistý, ale myslím že je to ten, ve kterým je uložená ta jakoby spojovačka té dlouhé poloosy. Až pak, když tohle sundáš, tak se dostaneš na ten poslední šroubek a sání jde důle. Dneska jsem dorazil pozdě z práce,ale zítra by to mělo byt lepší, tak bych mohl pořídit nějaké fotky a snad kdyby někdo chtěl i toho variátoru.... můžu oskenovat i narychlo namalovaný aretační přípravek na kliku....
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
díky. že bude motor muset ven toho jsem se obával . už jednou jsem přehazoval motor na Tipu a řekl jsem nikdy více.
ale až se naskytne příležitost tak,asi na to znovu dojde, protože minimálně to sání by chtělo určitě vyčistit.
jinak docela dobře je to popsané v manuále
ale až se naskytne příležitost tak,asi na to znovu dojde, protože minimálně to sání by chtělo určitě vyčistit.
jinak docela dobře je to popsané v manuále
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Vidíš, tam jsem nehleděl..... schválně se na to mrknu. Jinak nevím, jak na Tipu, ale u hgt ten motor nejde zas až tak špatně. Nedomyšlený je jenom to, že mohli dát odnímatelnou tu přední příčku. Bylo by to úplně super. Jinak povolíš poloosy, sundáš nárazník, chladiče, odpojíš řazení, hadice od topení sundáš výfuk+ pár blbin, z pojistkové skříně odpojíš myslím 3 svorkovnice a celý motor i s elektrikou jde ven-tohle se mi hodně líbilo. Nejlepší je to dělat na zvedáku, ale i doma v garáži jsem to udělal.pod motor jsem dal paletu, odšrouboval motor a předek auta jsem zvedl hydr. zvedákama a paleťákem jsem vycestoval s motorem ven... práce tak na púl dne i s kafíčkem...mad mike píše:díky. že bude motor muset ven toho jsem se obával . už jednou jsem přehazoval motor na Tipu a řekl jsem nikdy více.
ale až se naskytne příležitost tak,asi na to znovu dojde, protože minimálně to sání by chtělo určitě vyčistit.
jinak docela dobře je to popsané v manuále
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
no já garáž právě nemám a dělal jsem to na zahradě pod konstrukcí na klepání koberců, na tom přes řetězový zvedák(kočku)viselo auto protože motor musel jít ven spodem, navíc bez převodovky, mě to s kafem a cigárem trvalo 4 dny
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Mike,s tymi servismi si to vystihol. Je skoda ze takych machrov ohladom HGT ako ty a Puntas je tu na fore malo.Dost uvazujem nad vymenou toho variatora,ale ked uz by to bolo cele rozobrane,tak by som chcel menit aj ine veci a ktomu chybaju ako sa u vas hovori "peníze"
HGT
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
nejsem machr přes hgt, jenom jsem se s ním dost nazlobil, nikdo mi neuměl poradit, protože spousta lidí to viděla poprvé a tak jsem si musel všechno probádat sám. Může za to asi i moje zvědavost-všechno rozebrat Jinak já jsem teď dělal spojku-komplet sada 3tis, pálka jsou ty hydroštely-8ks 3200 kč + vodní pumpa,rozvoďák,napínací kladka těsnění pod sání a pod výfuk, gufera na vačky cca 3tis. No práci raději ani nepočítám-to mě zase bavilo do toho takhle rýpat. Co mě na hgt sere tak je palivový systém-dost nedořešený a pak to, že ačkoliv je zapal. a vstřikování made in japan, tak na jejich preciznost mi připadne, že software moc nedořešili. Taky jsem dospěl názoru, že než u tohodle motoru dělat nějaký radikálnější opravy, je lepší koupit druhý.
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
já machr taky nejsem, pozor. jen se snažím dozvědět o tom autě co nejvíc a předat to dál, hodně čerpám z manuálu.
je fakt že jsem se vyučil "automechanikem" na favoritu a tipu. u punta se taky snažím opravit co můžu, servisy jsou drahé. naposledy mě nasrali že si za banální výměnu vlnovce, která trvá když to přeženu 1,5 hodiny naůčtovali 1000kč bez papíru a drbali se s tím 4,5hodiny .
hodila by se mi garáž a taky víc "prostředků"
je fakt že jsem se vyučil "automechanikem" na favoritu a tipu. u punta se taky snažím opravit co můžu, servisy jsou drahé. naposledy mě nasrali že si za banální výměnu vlnovce, která trvá když to přeženu 1,5 hodiny naůčtovali 1000kč bez papíru a drbali se s tím 4,5hodiny .
hodila by se mi garáž a taky víc "prostředků"
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Jsem na tom taky tak nějak obdobně. O autě jsem nevěděl nic, ale ty trable co jsem s ním měl.... na tom jsem se vyškolil všechno si dělám sám a nikoho pokud možno na to auto nepustím, pořídil jsem si diagnostiku, spoustu ND..... Pozoruji, že během pár měsíců si toto auto pořídilo hodně lidí a stojí "pár" korun. Když jsem ho kupoval já, bylo jich jako šafránu a drahý jak........