Vycistenie skrtiacej klapky

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od mad mike »

ted nevím jestli u tvojeho auta ten krokomotorek je. jak je staré to auto? zkus provést reset
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Reklama
 

Lizzy
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 19 srp 2010, 18:57

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Lizzy »

mad mike píše:ted nevím jestli u tvojeho auta ten krokomotorek je. jak je staré to auto? zkus provést reset
r.v. 2000. jak sa robi reset?
mdanny
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 09 bře 2011, 21:00

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od mdanny »

Ahoj prosim te mam stejne punto a mam stejny problem,muzes mi prosim popsat jak jsi vymontoval skrtici klapu a jake potrebujes klice a naradi? take to zkusim vycistit diki
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od mad mike »

reset - zahřeješ na provozní teplotu a pak odpojíš baterii, pak zapneš nějaký spotřebič, třeba otočíš klíčkem a po 10min baterii připojíš a auto projedeš normálním stylem.
napadá mě máš pevně zapojené konektory? pak co konektor snímače polohy pedálu plynu? u tebe je volnoběh řízený elektronicky natáčením klapky , takže krokomotor tam není
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Lizzy
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 19 srp 2010, 18:57

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Lizzy »

mdanny píše:Ahoj prosim te mam stejne punto a mam stejny problem,muzes mi prosim popsat jak jsi vymontoval skrtici klapu a jake potrebujes klice a naradi? take to zkusim vycistit diki
vies co, pozriem sa na to este cez vikend, spravim zopar fotiek a postnem tu cely postup. vydrzis dovtedy? kazdopadne som potreboval na odmontovanie klapky torx kluc (45 a este tam nieco bolo vyrazane ale si to nepamatam)

to mad mike: odpajal som jediny konektor a to bol konektor od skrtiacej klapky. konektor snimaca polohy pedalu ani neviem kde je. skusim spravit ten reset ako si napisal, mozno sa to upravi. kazdopadne potom si mozme skontrolovat moj postup, ked ho tu hodim. mozno na nieco prideme
Lizzy
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 19 srp 2010, 18:57

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Lizzy »

1. odpojil som bateriu
2. odpojil som tu plastovu trubku, co ide od vzduchoveho filtra ku klapke (obrazok 1 - su tam vyznacene tri miesta, kde som to odpajal)
3. odpojil som kable, co sli do klapky (jeden konektor) - obrazok 2 - zabudol som to odfotit, je tam iba priblizna poloha tych kablikov
4. odskrutkoval som 4 skrutky (torx 45) - obrazok 3
5. dal som dole skrtiacu klapku, poriadne prestriekal carburator cleanerom, aby tam nebola ziadna spina - obrazok 4
6. namontoval som skrtiacu klapku v opacnej postupnosti ako som ju odmontovaval a pripojil bateriu


Ked sa pozriem proti slnku cez skrtiacu klapku, vidim tam netesnosti (obrazok 5). Je to v poriadku alebo chyba?
Kazdopadne - ked nastartujem, mam otacky okolo 1100, staci, ze raz pridam plyn a otacky mi potom uz stale kolisu od 1700 do 2400. takze oprava u mna neuspesna a neviem co mam robit dalej. asi iba servis :cry:
Přílohy
obrazok3.jpg
obrazok3.jpg (172.11 KiB) Zobrazeno 6854 x
obrazok2.jpg
obrazok2.jpg (175.36 KiB) Zobrazeno 6854 x
obrazok1.jpg
obrazok1.jpg (169.28 KiB) Zobrazeno 6854 x
Lizzy
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 19 srp 2010, 18:57

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Lizzy »

dalsie obrazky k predchadzajucemu navodu :)
Přílohy
obrazok5.jpg
obrazok5.jpg (83.6 KiB) Zobrazeno 6854 x
obrazok4.jpg
obrazok4.jpg (98.2 KiB) Zobrazeno 6854 x
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od mad mike »

ty netěsnosti tam mají být.
pak mě teda napadá čidlo teploty vzduchu nebo snímač otáček.
mrknul bych i na snímač polohy plynu(plynového pedálu).
ohledně toho kolísání pohledej na foru, je tu o tom dost
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Lizzy
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 19 srp 2010, 18:57

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Lizzy »

vzhladom na to, ze do tych veci, co si pisal sa nevyznam, skusim to dat do servisu a potom tu napisem riesenie, ako som dopadol a co bola chyba
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od mad mike »

https://www.club-fiat.com/search.php?ke ... mit=Hledat
než to dáš do servisu tak si projdi třeba toto.
u těch snímačů omrkni jestli nejsou poškozené, zoxidované konektory atd.
jinak použij funkci Hledat, najdeš tu cokoli potřebuješ
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
Maťo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 279
Registrován: 04 led 2011, 19:54
Bydliště: SK-Orava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Maťo »

Čím bi som mohol vyčistiť škrtiacu klapku aby som nemusel kupovať nejaké drahé prípravky?Môžem použiť acetón alebo nejaké riedidlo?Bude v tom mojom punťovy krokomotor?
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Lizzy
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 19 srp 2010, 18:57

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Lizzy »

Maťo píše:Čím bi som mohol vyčistiť škrtiacu klapku aby som nemusel kupovať nejaké drahé prípravky?Môžem použiť acetón alebo nejaké riedidlo?Bude v tom mojom punťovy krokomotor?
tak ja neviem, ale carburator cleaner za 5 evra neni asi extra drahy ci hej?

k tomu krokomotorku - mad mike mi pisal niekde v prispevkoch predtym, ze v mojom type punta uz nie je. mam r.v. 2000.
Uživatelský avatar
Maťo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 279
Registrován: 04 led 2011, 19:54
Bydliště: SK-Orava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Maťo »

Aha tak to je v pohode ja som myslel že to stojí viac.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Lizzy
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 19 srp 2010, 18:57

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od Lizzy »

dnes rano, ked som svojmu puntu pohrozil, ze pojde do servisu, ta moja skrtiaca klapka umudrila a otacky prestali kolisat. vedel som, ze otacky sa maju ustalit po najazdeni urciteho poctu kilometrov, ale ja som najazdil zhruba 500 km a uz som nedufal. v servise mi typek povedal, ze aj to sa stava a ze to zjavne bol moj pripad. neviem ci som ale vycistenim odstranil sklbanie motora a problemy pri zrychlovani - preto som cistil tu klapku. zajtra idem po auto, skusim sa previezt a zistim, ci to pomohlo pripadne uvidim, co mi povie typek v servise k mojmu sklbaniu.
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vycistenie skrtiacej klapky

Příspěvek od punťas hgt »

No myslím, že vysvětlení tvé závady je poměrně jednoduché-asi tak, jak u každé klapky, která je ovládaná elektronicky. Máš špinavou klapku a proto ji motorek pootvírá, aby ti nechcípal motor. Nastane situace, kdy je klapka otevřená v určité poloze, máš "stabilní" volnoběžné otáčky, ale úhel klapky neodpovídá úhlu klapky pro volnoběžné otáčky, který je uložen v paměti jednotky, k tomu se hádá i údaj o množství nasávaného vzduchu = snímač otáček hlásí volnoběžné otáčky, ale úhle klapky tomu neodpovídá. Když sešlápneš plyn, jednotka je zmatená nepřesností údajů a proto to začne cukat, nebo to občas zdechne na volnoběh atd. Různé projevy. Tak když klapku vyčistíš, v podstatě máš větší průchodnost vzduchu (tu mezeru, co jsi vyfotil-tak ta je hodně velká. Je tam mezera tak na vlas) a zase jednotce trvá, než si to sladí-proto ty vyšší otáčky. Někdy pomůže odpojit baterka, někdy si to jednotka po čase upraví sama a někdy (např felicia) je potřeba udělat základní nastavení. Ještě jedno upozornění- elektronicky ovládané klapky jsou náchylné i na stav akumulátoru, dobíjení.....
Nejsem si jistý, jestli je MIKUV postup resetu správný (tímto ho nechci nijak kritizovat), já vždycky po odpojení baterky nastartuju, nechám 5min běžet na volnoběh bez toho, aniž bych se dotkl plynového pedálu, pak na chvílu zdechnu a pak zas na 5 min. nastartuju-opakuju tohle 3x...
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“