Dalsi problem s HGT ;-)
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Má mať 1.4 16v takýto klepkavý zvuk - VIDEO ???
Kazdy variatorov ma velmi dlhu zivotnost,ale vnutro sa casom znecisti a straca svoju funkciu.Opravna sada obsahuje pruzinku a tesniaci kruzok a to ten variator neopravy.Je potrebne ho rozobrat vycistit a az potom by mal mat pozadovanu funkciu.Proste opravna sada stoji za h.... Niesom si isty,ale niekde som sa docital ze vnutro variatora je potrebne este nejak zoradit,su tam nejake zubky ci co a to bez potrebnych pripravkov neurobis.A aj ked,tak ucinost nebude 100%.Jednoducho povedane opravna sada sluzi na vratenie variatora na spravne miesto,nic ine.
Preto ked uz tak vymenit kus za kus.
Preto ked uz tak vymenit kus za kus.
HGT
- Reklama
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Takto vyzera samotny variator
Tu je detailnejsi obrazok
A schema principu fungovania
Obrazky su s jedneho zahranicneho fora.
Tu je detailnejsi obrazok
A schema principu fungovania
Obrazky su s jedneho zahranicneho fora.
HGT
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
no vyzera pekne;) uz len prist na to ako ho vymenit a popripade ho dostat za co najlepsiu cenu;)
fiat stilo 1,6 16v
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
tak mě napadlo, co na tom variátoru klepe, dyt tam jsou ozubené převody? neklepou to spíš ventily, kvůli vadným variátorem pootočené vačce?
jak jsem pochopil tak při určitých otáčkách ventil pustí do variátoru tlak oleje, který díky ozubeným převodům pootočí vačku a tím změní časování sacích ventilů.
jak jsem pochopil tak při určitých otáčkách ventil pustí do variátoru tlak oleje, který díky ozubeným převodům pootočí vačku a tím změní časování sacích ventilů.
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Dobrý den pánové. Samozřejmě mi to nedalo při výměně rozvodů a všechno jsem prozkoumal a starý variátor jsem rozebral. Teď musím na chvílu odskočit od PC ale pak tady přidám poznatky, i nějaké foto a pokusím sesmolit pochopitelný postup výměny rozvodů a variátoru
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Nasiel som velmi zaujimavy odkaz ohladom variatora,je tam popisany aj cely postup pri vymene.Je to sice na Alfu,ale princip je rovnaky.Ked som to otvoril cez Internet Explorer tak som si to aj prelozil do slovenciny
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
HGT
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
anglicky sice neumím ale je to dobře pochopitelné i podle obrázků. akorát na co jsou ty kleště z té pásoviny, jen na našroubování var. nebo plní i jiný ůčel?
kde se dají sehnat ty kostky na zajištění vaček?
kde se dají sehnat ty kostky na zajištění vaček?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Takže obrázky jsou jasné a mluví za vše. Ta alfa je podle mne složitější než hgt, ale v podstatě stejný princip. variátor je tam našroubovaný a drží dost pevně. je zapotřebí dost velké síly na jeho povolení, ale jinak normálně omotat vačku hadrou, upnout do svěráku a povolit. Jak budu doma, hodím sem foto, jak jsem si během 20-ti minut udělal přípravek sám z pásoviny. Při montáži je potřeba zase použít lepidlo na spoje-stojí cca 120 kč a dává se všude jen malá kapka... Jinak princip variátoru je jednoduchý a opravná sada je si myslím učinná jen do jisté míry, než je vnitřek příliš opotřebovaný. jinak myslím, že špatný variátor se pozná právě při volnoběžných otáčkách, kdy je slabší tlak oleje. Ve variátoru je pružina, která ho neustále tlačí do základní polohy a před ní je těsnící kroužek-něco jako pístní kroužek. uvnitř variátoru je ozubení do tvaru šroubovice. Vnitřkem vačkového hřídele je tlačen olej, ten naplní vnitřek variátoru. Pokud těsní dobře kroužek, tak tlak oleje začne přetláčet pružinu a vlivem šroubovitého závitu se začne pootáčet vačka proti ozubenému kolu rozvodů. Pružina pak tlačí variátor do původní polohy. Pokud už je vytahaná slabá, málo ho dotláčí do základní polohy a pak začne cvakat a klepat. pokud je těsnící kroužek ohoblovaný, uniká tlak oleje a to je taky špatný. Jeden můj důležitý poznatek..... u hlavy válců a u toho spínače variátoru se mi pořád lepil prach-jakoby tam vzlínal benzín a chytal se tam bordel. Čistil jsem plastový sání a sundal jsem aj ten hliníkový kus, ve kterým jsou usazeny vstřiky. Tam jsou kanálky, kterýma proudí olej pro variátor. Tam mi i při dotažených matkách prolínal olej do sacích kanálků a do spal. prostoru. Tím pádem teda unikal i tlak oleje......
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Jinak co se týká rozvodů, vše je popsáno v tom vorkshopmanuálu. Já jsem měl půjčené přípravky, ale v rámci zkoušky jsem rozvody nastavil i bez nich-teda použil jsem aretační přípravek na kliku, protože mám jen 2 ruce-jde to ale i bez něj, jen větší trpělivost a asi jednoho člověka na víc. Klika se nastaví tak, že buď vyšroubejete svíčku na 1 válci a pomocí nějaké tyčky si nastavíte válec do HÚ, nebo se použije jednoduchý aretační přípravek-nejde se zmýlit a nebo se vyloupne na převodovce plastová krytka, pak jde vidět setrvák a spojka a na setrváku je ryska, ta se natočí na stupnici s označením nula-ta stupnice je vyražená na skříni převodovky. Výfuková vačka má rysku, ta se natočí na "dúlek" na snímači otáček-ten má jasně danou polohu, takže odchylka nepřípustná. Sundal jsem jeden kozlík, co drží vačku a dal jsem pod něj kousek hadry a dotáhl jsem kozlík. Tím mi držela vačka v požadované poloze. Sací vačka má na sobě asi 5 rysek od nejkratší, po nejdelší. Vačka je v potřebné poloze tehdy, když druhá nejkratší ryska je ve vodorovné poloze s horní hranou hlavy válců. znovu kozlík dole, kousek hadru, dotáhnout kozlík a vačka mi drží v potřebné poloze. Teď se vezme rozvoďák, dá se na kliku, přes vodící kladku a natáhne se na kolo výfukové vačky, pak na kolo sací vačky a pomocí jednoduchého přípravku se našpónuje rozvoďák mezi sacím a výfukovým kolem vaček a dotáhnou se šrouby, co drží ozubené kolo ve variátoru, pak se dá rozvoďák přes vodní pumpu a napínací kladku. Napínací kladka se posunuje směrem dozadu, tím se napíná rozvoďák a až se taková střelka na napínací kladce kryje s dírou na napínací kladce, tak je kladka v požadované poloze a tím napnutý rozvoďák. Celý postup je detailně popsaný v tom vorkshopmanuálu. měl jsem přípravky, ale podařilo se mi to i bez nich. Jinak na fotkách ty hliníkový kusy, to jsou ty přípravky na aretaci vaček. Já jsem nesehnal nikoho, kdo by mě jich přes víkend vyrobil. Mám překreslený přípravek na aretaci kliky, na napínání napínací kladky, ale jelikož jsem neuměl okótovat vačku, tak mám naskenovaný obrázek těch přípravků v poměru 1:1 jinak na netu se dají sehnat přípravky někde kolem 4-7 tis. kč-záleží na univerzálnosti přípravků a na počtu motorů, který jdou nastavit....
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
kleště jsou vyrobeny podomácku na ten variátor. přípravky jsem měl půjčené..........mad mike píše:anglicky sice neumím ale je to dobře pochopitelné i podle obrázků. akorát na co jsou ty kleště z té pásoviny, jen na našroubování var. nebo plní i jiný ůčel?
kde se dají sehnat ty kostky na zajištění vaček?
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 341
- Registrován: 11 bře 2008, 18:04
- Bydliště: koule evropy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
to, co tam klepe, jsem se snažil vysvětlit níže. olej je ve variátoru prakticky stále, ale pokud je pružina slabá, tak variátor má vůli, tím je jakoby volná vačka a v důsledku jsem přesvědčen o tom, že odchází i hydroštely, protože vačka po nich jakoby neklouže,ale v podstatě do ních klepe (naráží)-jinak princip variátoru si pochopil dobře.....mad mike píše:tak mě napadlo, co na tom variátoru klepe, dyt tam jsou ozubené převody? neklepou to spíš ventily, kvůli vadným variátorem pootočené vačce?
jak jsem pochopil tak při určitých otáčkách ventil pustí do variátoru tlak oleje, který díky ozubeným převodům pootočí vačku a tím změní časování sacích ventilů.
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
super dík za popis. no mě to sice taky klepe, ale jak jsem řííkal mám v háji ten hříbek a klepou ty klapky, po povytažení táhla se to stiší.
takhle, tu gumu v hříbku mám už zas zalepenou, a místo plastové trubičky nahoře(tu jsem urvaal), na kterou se nasazuje gum. hadička, je ted ventilek z kola oblepený epoxidem . zítra to znova poskládám a běda jestli to nebude fungovat . bez toho ovládání mi vylezla spotřeba nahoru tak o 3 litry.
Radku měl si sundané komplet sání? myslím to pod vstřikovací lištou(gum. manžety)
takhle, tu gumu v hříbku mám už zas zalepenou, a místo plastové trubičky nahoře(tu jsem urvaal), na kterou se nasazuje gum. hadička, je ted ventilek z kola oblepený epoxidem . zítra to znova poskládám a běda jestli to nebude fungovat . bez toho ovládání mi vylezla spotřeba nahoru tak o 3 litry.
Radku měl si sundané komplet sání? myslím to pod vstřikovací lištou(gum. manžety)
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Nie nie,mal som vonku len sanie a skrtiacu,viac som nerozoberal,preco?
Vcera som mal nastartovane auto priblizne 1 hodinu,bolo pekne zohriate a motor mal uplne tichy chod.Cvakali len vstreky.Ale akonahle som pridal plyn,resp. sa rozbehol tak s motora vychadzal uplne otrasny kovovy zvuk.Neviem to opisat,ale znelo to ako "rapkac".No strasne neprirozdeny zvuk a dost ma to znepokojuje
Inak puntas,super popis.Je tam vsetko co som nedokazal vylustit na zahr. forach.V kazdom pripade,ked pride cas na vymenu variatora,nebudem to robit doma,nemam nato naradie,skusenosti a ani cas.Jedine co som velmi nepochopil ze preco si menil aj hidrostely,co to vlastne je.
Vcera som mal nastartovane auto priblizne 1 hodinu,bolo pekne zohriate a motor mal uplne tichy chod.Cvakali len vstreky.Ale akonahle som pridal plyn,resp. sa rozbehol tak s motora vychadzal uplne otrasny kovovy zvuk.Neviem to opisat,ale znelo to ako "rapkac".No strasne neprirozdeny zvuk a dost ma to znepokojuje
Inak puntas,super popis.Je tam vsetko co som nedokazal vylustit na zahr. forach.V kazdom pripade,ked pride cas na vymenu variatora,nebudem to robit doma,nemam nato naradie,skusenosti a ani cas.Jedine co som velmi nepochopil ze preco si menil aj hidrostely,co to vlastne je.
HGT
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
sorry ohledně sání to byl dotaz na kolegu puňtase.
no dneska se mi podařilo zprovoznit ten pneumat. ovladač, funguje to ale není to ideální.
Jelikož byl od výroby originálně slepený ze dvou kusů, tak jsem ho musel rozloupnout. Na bocích jsou dva výstupky přes které jsem to stáhl šroubky. Jenže jak se to stahuje jen na dvou stranách, tak na protilehlých se to odchlipuje sice jsem mezi ty dvě půlky dal těsnění ale pořád to není jaksi ono.
každopádně pozitivní je, že to zas funguje.
"hydroštely" jsou hydraulická zdvihátka ventilů, ventily tedy zvedá tlak oleje a díky tomu odpadá vymezování vůle pomocí podložek.
klapku se mi nepodařilo sundat, bo ty šrouby drží jak svina. Urval jsem na tom malou ráčnu, tak sem se na to vysr...
no dneska se mi podařilo zprovoznit ten pneumat. ovladač, funguje to ale není to ideální.
Jelikož byl od výroby originálně slepený ze dvou kusů, tak jsem ho musel rozloupnout. Na bocích jsou dva výstupky přes které jsem to stáhl šroubky. Jenže jak se to stahuje jen na dvou stranách, tak na protilehlých se to odchlipuje sice jsem mezi ty dvě půlky dal těsnění ale pořád to není jaksi ono.
každopádně pozitivní je, že to zas funguje.
"hydroštely" jsou hydraulická zdvihátka ventilů, ventily tedy zvedá tlak oleje a díky tomu odpadá vymezování vůle pomocí podložek.
klapku se mi nepodařilo sundat, bo ty šrouby drží jak svina. Urval jsem na tom malou ráčnu, tak sem se na to vysr...
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: Dalsi problem s HGT ;-)
Jasneee,vsak hned poviem ze to su zdvihadka ventilov .
K tej klapke... ked si nanej zlomil malu racnu,tak pouzi velku,Ja si presne nepamätam cim som to vysruboval,ale pohovorim s kamosom co mi pomahal,mozno si spomenie....v tomto pripade vypust rozum a pouzi silu
Inak nemas nahodou foto toho pneumat. ovladaca ci ako sa to vola?
K tej klapke... ked si nanej zlomil malu racnu,tak pouzi velku,Ja si presne nepamätam cim som to vysruboval,ale pohovorim s kamosom co mi pomahal,mozno si spomenie....v tomto pripade vypust rozum a pouzi silu
Inak nemas nahodou foto toho pneumat. ovladaca ci ako sa to vola?
HGT