čidlo spotřeby

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
drpepa
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 245
Registrován: 16 lis 2010, 14:58

čidlo spotřeby

Příspěvek od drpepa »

zdravím, nevíte někdo kde se nachází na autě čidlo spotřeby, nějak se mi zasekává údaj na průměrné spotřebě a dojezdu km, popř. po kolikati najetách m se tento stav aktualizuje? Mám fiat punto 1.9 JTD 59kw, r.v. 99. Předem díky
Fiat Punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: čidlo spotřeby

Příspěvek od mad mike »

to bych taky rád věděl :lol: bohužel žádné takové čidlo fiat neobsahuje. hodnoty vypočítává řídící jednotka/(body computer?) pomocí informací ze souhrnu čidel(teploty, otáček, MAF,lambda atd.).
ůdaj se mění po cca 100 metrech(u mě).
ale stejnou věc řešíš tadyhttps://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... t%C5%99eby :!:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: čidlo spotřeby

Příspěvek od xeromax »

naco ti je 10tisic rovnakych tem, myslim ze uz to bolo niekolko krat vysvetlene ze to ukazuje priemernu spotrebu, tj po vynulovani sa to meni casto, a ciam viac "dennych" km mas najazdene tak sa tie udaje budu menit menej casto, bude tam priemer za vsetky km od posledneho nulovania
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: čidlo spotřeby

Příspěvek od Karol »

A co by tak to cidlo malo merat ? Aku fyzikalnu velicinu ?

Dobre, tak povedzme ze prietok paliva, resp. rozdiel prietokov k motoru a od motora, toto cislo by este bolo dobre podelit bud priemernou vzdialenostou (dostaneme priemernu spotrebu) alebo rychlostou a dostaneme nieco ako okamzitu spotrebu. Riesi sa to tak, ze sa integruje cas otvorenia vstrekovacich ventilov a tento cas je umerny mnozstvu vstreknuteho paliva a zvysok je uz len kalibracia ako (napchat do toho co najpresnejsie konstanty) a o to sa stara RJ. Mozno sa to da nakalibrovat aj cez diagnostiku.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“