chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
MassiveW
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 21 úno 2011, 17:01
Bydliště: Topoľčany,SVK

chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??

Příspěvek od MassiveW »

zdravím,pred pár týždňami som písal, že mi nejdú smerovky...vtedy to bol prerušovač smeroviek. Tak som si kúpil nový,taký istý,ale bol vyrobený origoš pre felicie a favority. Predavač ma uisťoval že to pôjde,len nech skontrolujem na starom relátku uvedené Watty. Na starom bolo 42/92 W a navyše logá Fiatu a Lancie. Na novom relátku bolo 2x21 W = 42W. Tak som ho tam s presvedšením namontoval že to bude ok. Aj bolo. No tesne potom som si kúpil do autá nové repráky, 2x45 W. Posledný piatok sa mi stala podivná vec, odchádzal som z vedľajšej na hlavnú. Dám smerovku, chvíľku bliká, a zrazu blikať prestane. A začne bzučať....Smerovka nejde,na palubovke takisto a začne hučať neskutočné hnusné bzučanie. Pri tom preľaknutí som stíšil hudbu,vypol smerovku,a znova ju zapol,potom išla....Nevenoval som tomu pozornosť. No dnes opäť, odbáčam hudba nahlas a zrazu to bzučanie...No keď sa hudba stíši,všetko je OK. Aby som neostal len pri domnienkách,rovno predo mnou bol kruháč,tak som rovno stíšil hudbu a dal smerovku.Všetko oká. A ďaľšia vec. Auto využíva aj moja sestra. Tá hudbu nepočúva,nanajvýš rádio a potichu,no tej sa to ešte nestalo. Má to neaký súvis? Bo už som z toho jeleň...Ďakujem veľmi pekne za všetky odpovede :)
Fiat Punto S55, 1,1 benzín, r.v. 1996
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??

Příspěvek od mad mike »

tak určitě bych zkusil dát relátko/přerušovač také jaké má být, pak bych překontroloval kabeláž která souvisí s blinkry a rádiem, dále kostry pod palubovkou a u pojistkových skríní
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??

Příspěvek od Karol »

Zmen styl hudby, zjavne sa relatku nepaci :-D

Ale nie, fakt v tom nieco moze byt, skusil by som odrusenie zosilovacu, ci su v poriadku odrusovacie kondenzatory. Ak by to rusilo relatko, mohlo by to rusit aj riadiacu jednotku. Skusil by som ako prve osciloskopom premerat palubnu siet co najblizsie relatku smeroviek bez a so zapnutym radiom. Asi sa z radia siri nejake rusenie ktore je pri pocuvanom style hudby v rezonancii s pruzinkou relatka. V zivote som o nicom takom nepocul ze by sa niekomu stalo, takze neviem ci sa to moze az takto prejavit, ale teoreticke vysvetlenie to moze byt a zjavne to s radiom suvisi. Treba premerat ci je to fakt ono. Teda ci radio produkuje zvlnenie na vhodnych frekvenciach.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??

Příspěvek od Pun-to »

Nejslabší místo v okruhu blinkrů je přepínač varovných blinkrů. Párkrát ho zapni vyni případně prostříkni kontoxem nebo WDčkem.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
MassiveW
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 21 úno 2011, 17:01
Bydliště: Topoľčany,SVK

Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??

Příspěvek od MassiveW »

no, práve som bol na aute. Jazdil som asi tri hodiny,nanajvýš s rádiom a tak aby nerušilo :D nič sa nedialo...Pýtal som sa kamošov, no všetci sa zhodli,a asi v tom aj niečo bude,že nestíha prúd. Baterka je tam slabá,a mám pocit že pri zapnutých svetlách, rádiu a ešte aj silnej hudbe,teda viac prúdu cez rádio baterka proste nestíha a tú smerovku nezapne. To sa mi zdá ako najideálnejšie. Baterka sa menila pred rokom, a viem že sa tam dávala úplne slabučká. Takže neviem či to nebude tým, a ďaľšia vec, repráky sú silnejšie ako výkon rádia. Rádio má 4x4O W. No ja tam mám zapnuté 2x50W a 2x30W (výškače). A akurát tie zadné(50W) mám nastavené na vyššiu hlasitosť ako tie výškače v palubovke. Takže opäť sa pýtam, nemôže to byť predsa len tým? Nemohlo mi aj kôli tomu odísť predchádzajúce relátko? Ja som totál amatér,preto zozbieravam informácie kto sa ako zhodne a potom budem riešiť tú možnosť na ktorej sa viacerí zhodnú.....Ešte raz díky všetkým :)
Fiat Punto S55, 1,1 benzín, r.v. 1996
Uživatelský avatar
skybar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 30 črc 2009, 19:51
Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša

Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??

Příspěvek od skybar »

Ja som tiež len amatér,ale vyzerá to tak,že pri zvýšenom odbere rádia ti poklesne napätie a relátko,nevládze zopínať a preto ten vrčivý zvuk z relátka,lebo do neho ide slabé napätie,asi by to chcelo dať originálne repráky,alebo zosilňovač.Ja mám tieť rádio výkon 4x40W a napojené repro2x30W-predné,2x40W-zadné,bez problémov!
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??

Příspěvek od Karol »

Nejak sa mi to nezda. Baterka moze byt slaba a moze to fungovat dobre. Alternator mava vykon okolo 80 A co je pri 14 V 1120 W. Fakt si nemyslim, ze by zosik mohol brat tak vela, ze by napatie pokleslo tak vyznamne ak funguje regulator dobijania, akurat sa zvysi budenie alternatora a alternator bude viac brzdit motor, nic viac. Navyse keby fakt nestihal, by poblikovala kontrolka dobijania. Nieje problem zmerat samotne napatie a jeho pokles pri zapnutom radiu. K poklesu by vsak mohlo dojst, pokial by niekde v okruhu bolo zle ukostrenie alebo nejaky velky prechodovy odpor na nejakom konektore. Tam by mohol byt ubytok napatia v dosledku pretekajuceho prudu zosilovacom a ak by na tie iste draty (napriklad hoci aj ukostrenie) boli pripojene smerovky, tak si viem predstavit taketo blbnutie relatiek. Nuz jedine zmerat na samotnom relatku napatie. Taky maly test : Pri vypnutom motore skus vypeckovat radio tak ako ho zvyknes pocuvat ked to blbne a sleduj napatie palubnej siete ci poklesne. Ak poklesne, tak kolko. Je potom jasne, ze pri zapnutom motore poklesne menej.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“