chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??
zdravím,pred pár týždňami som písal, že mi nejdú smerovky...vtedy to bol prerušovač smeroviek. Tak som si kúpil nový,taký istý,ale bol vyrobený origoš pre felicie a favority. Predavač ma uisťoval že to pôjde,len nech skontrolujem na starom relátku uvedené Watty. Na starom bolo 42/92 W a navyše logá Fiatu a Lancie. Na novom relátku bolo 2x21 W = 42W. Tak som ho tam s presvedšením namontoval že to bude ok. Aj bolo. No tesne potom som si kúpil do autá nové repráky, 2x45 W. Posledný piatok sa mi stala podivná vec, odchádzal som z vedľajšej na hlavnú. Dám smerovku, chvíľku bliká, a zrazu blikať prestane. A začne bzučať....Smerovka nejde,na palubovke takisto a začne hučať neskutočné hnusné bzučanie. Pri tom preľaknutí som stíšil hudbu,vypol smerovku,a znova ju zapol,potom išla....Nevenoval som tomu pozornosť. No dnes opäť, odbáčam hudba nahlas a zrazu to bzučanie...No keď sa hudba stíši,všetko je OK. Aby som neostal len pri domnienkách,rovno predo mnou bol kruháč,tak som rovno stíšil hudbu a dal smerovku.Všetko oká. A ďaľšia vec. Auto využíva aj moja sestra. Tá hudbu nepočúva,nanajvýš rádio a potichu,no tej sa to ešte nestalo. Má to neaký súvis? Bo už som z toho jeleň...Ďakujem veľmi pekne za všetky odpovede
Fiat Punto S55, 1,1 benzín, r.v. 1996
- Reklama
Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??
tak určitě bych zkusil dát relátko/přerušovač také jaké má být, pak bych překontroloval kabeláž která souvisí s blinkry a rádiem, dále kostry pod palubovkou a u pojistkových skríní
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??
Zmen styl hudby, zjavne sa relatku nepaci
Ale nie, fakt v tom nieco moze byt, skusil by som odrusenie zosilovacu, ci su v poriadku odrusovacie kondenzatory. Ak by to rusilo relatko, mohlo by to rusit aj riadiacu jednotku. Skusil by som ako prve osciloskopom premerat palubnu siet co najblizsie relatku smeroviek bez a so zapnutym radiom. Asi sa z radia siri nejake rusenie ktore je pri pocuvanom style hudby v rezonancii s pruzinkou relatka. V zivote som o nicom takom nepocul ze by sa niekomu stalo, takze neviem ci sa to moze az takto prejavit, ale teoreticke vysvetlenie to moze byt a zjavne to s radiom suvisi. Treba premerat ci je to fakt ono. Teda ci radio produkuje zvlnenie na vhodnych frekvenciach.
Ale nie, fakt v tom nieco moze byt, skusil by som odrusenie zosilovacu, ci su v poriadku odrusovacie kondenzatory. Ak by to rusilo relatko, mohlo by to rusit aj riadiacu jednotku. Skusil by som ako prve osciloskopom premerat palubnu siet co najblizsie relatku smeroviek bez a so zapnutym radiom. Asi sa z radia siri nejake rusenie ktore je pri pocuvanom style hudby v rezonancii s pruzinkou relatka. V zivote som o nicom takom nepocul ze by sa niekomu stalo, takze neviem ci sa to moze az takto prejavit, ale teoreticke vysvetlenie to moze byt a zjavne to s radiom suvisi. Treba premerat ci je to fakt ono. Teda ci radio produkuje zvlnenie na vhodnych frekvenciach.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??
Nejslabší místo v okruhu blinkrů je přepínač varovných blinkrů. Párkrát ho zapni vyni případně prostříkni kontoxem nebo WDčkem.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??
no, práve som bol na aute. Jazdil som asi tri hodiny,nanajvýš s rádiom a tak aby nerušilo nič sa nedialo...Pýtal som sa kamošov, no všetci sa zhodli,a asi v tom aj niečo bude,že nestíha prúd. Baterka je tam slabá,a mám pocit že pri zapnutých svetlách, rádiu a ešte aj silnej hudbe,teda viac prúdu cez rádio baterka proste nestíha a tú smerovku nezapne. To sa mi zdá ako najideálnejšie. Baterka sa menila pred rokom, a viem že sa tam dávala úplne slabučká. Takže neviem či to nebude tým, a ďaľšia vec, repráky sú silnejšie ako výkon rádia. Rádio má 4x4O W. No ja tam mám zapnuté 2x50W a 2x30W (výškače). A akurát tie zadné(50W) mám nastavené na vyššiu hlasitosť ako tie výškače v palubovke. Takže opäť sa pýtam, nemôže to byť predsa len tým? Nemohlo mi aj kôli tomu odísť predchádzajúce relátko? Ja som totál amatér,preto zozbieravam informácie kto sa ako zhodne a potom budem riešiť tú možnosť na ktorej sa viacerí zhodnú.....Ešte raz díky všetkým
Fiat Punto S55, 1,1 benzín, r.v. 1996
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??
Ja som tiež len amatér,ale vyzerá to tak,že pri zvýšenom odbere rádia ti poklesne napätie a relátko,nevládze zopínať a preto ten vrčivý zvuk z relátka,lebo do neho ide slabé napätie,asi by to chcelo dať originálne repráky,alebo zosilňovač.Ja mám tieť rádio výkon 4x40W a napojené repro2x30W-predné,2x40W-zadné,bez problémov!
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Re: chyba za chybou - prerušovač smeroviek vs. audio??
Nejak sa mi to nezda. Baterka moze byt slaba a moze to fungovat dobre. Alternator mava vykon okolo 80 A co je pri 14 V 1120 W. Fakt si nemyslim, ze by zosik mohol brat tak vela, ze by napatie pokleslo tak vyznamne ak funguje regulator dobijania, akurat sa zvysi budenie alternatora a alternator bude viac brzdit motor, nic viac. Navyse keby fakt nestihal, by poblikovala kontrolka dobijania. Nieje problem zmerat samotne napatie a jeho pokles pri zapnutom radiu. K poklesu by vsak mohlo dojst, pokial by niekde v okruhu bolo zle ukostrenie alebo nejaky velky prechodovy odpor na nejakom konektore. Tam by mohol byt ubytok napatia v dosledku pretekajuceho prudu zosilovacom a ak by na tie iste draty (napriklad hoci aj ukostrenie) boli pripojene smerovky, tak si viem predstavit taketo blbnutie relatiek. Nuz jedine zmerat na samotnom relatku napatie. Taky maly test : Pri vypnutom motore skus vypeckovat radio tak ako ho zvyknes pocuvat ked to blbne a sleduj napatie palubnej siete ci poklesne. Ak poklesne, tak kolko. Je potom jasne, ze pri zapnutom motore poklesne menej.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km