cierny dym

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: cierny dym

Příspěvek od Pun-to »

Nekoukej na to co je v servisní knížce ale co je v návodu u těsnění který si koupil.
Každej výrobce těsnění používá trochu odlišnou technologii a tomu se přispůsobuje utahovací moment.

Jestli je odlišnej od toho jak si to dotahoval ty tak vypust vodu hlavu povol a dotáhni ji znovu podle návodu.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Reklama
 

racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: cierny dym

Příspěvek od racer »

těch 5 a 10 nebude v Nm (to je uplnej nesmysl, tyhle momenty se hoděj max. pro šrouby M6 (10Nm)), ale v jinejch jednotkách, nejspíš 5 m da.N.; a 10 m da.N.; když vynásobíš 10 dostaneš Nm. tyhle jednotky jsou uvedený v příbalový dokumentaci třeba u corteca (u sady šroubu, u těsnení žadnej papír není). navíc tyhle hodnoty neplatěj pro benzín fire, ale jak píšeš platěj asi pro diesel (jestli ty hodnoty pro mk1 1,7d jsou správně nevim, třeba mk2 1,9 JTD to má jinak 65Nm+90°+90°+90°). servisní manuály nemá cenu číst. důležitej je papír k těsnění nebo šroubům a převíst jednotky na ty co umí momenták zpravidla Nm. Třeba corteco se utahuje pro všechny fire mk1 i mk 2 -po převedení 30Nm+90°+90° Docela mě překvapuje, že ti to funguje.když to necháš riskuješ, když to dotáhneš, tak taky. předělat a máš klid.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“