Špatny start za studena

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Nero4
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 16 srp 2010, 21:26

Špatny start za studena

Příspěvek od Nero4 »

Zdravim, dneska jsem chtel nastartovat a nepovedlo se. Venku -10°C, baterka nabita, motor se protacel ale nic. Tento problem mam jen pri studenem startu, kdyz je motor zahraty tak chytne hned krasne na poprve. Mam tam nove svicky, vzduchový filtr, benzin kvalitní.

mam Punto 1.2, 44 kW, 1995, najeto 178000km.

Napadlo me jesli to nebude zaneseny palivovy filtr, mam to auto 3 roky a jeste jsem ho nemenil.
Ale na diskuzich jsem nasel ze 1.2 palivovy filtr nema, pry jen jakesi sitko... tak nevim..
Reklama
 

Fénix
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 18 lis 2010, 13:22

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Fénix »

Co palivo? Nebo čidlo teploty.
Uživatelský avatar
hawtin
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 27 zář 2009, 21:14

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od hawtin »

me to zpusobovala spinava klapka
FIAT PUNTO II 1.2 16V HLX 5d
Fénix
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 18 lis 2010, 13:22

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Fénix »

Potom by stačilo mírně přišlápnout plyn(při startování) mírně
Nero4
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 16 srp 2010, 21:26

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Nero4 »

Fénix píše:Potom by stačilo mírně přišlápnout plyn(při startování) mírně
Prave ani s plynem to neslo, nevim. Zkusim kouknout na tu klapku a cidlo..
6speed
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 15 čer 2010, 16:57
Bydliště: Vysočina

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od 6speed »

Teplotní čidlo.Klapka se u jednobodu zas tak nesviní,neb na ni cáká benzín ze vstřikovače :D
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Karol »

Skontroluj odpor teplotneho cidla teploty vody (na bloku motora s jednym kontaktom, meria sa proti kostre) a aj nasavaneho vzduchu (na vstrekovaci taky maly termisto, meria sa na dvoch kontaktoch odpor). Obidve cidla by mali mat pri -10 okolo 20 kiloohmov. S rastucou teplotou odpor NTC cidiel klesa.
Viem si predstavit ze pri nizkej teplote by niekde kondenzovala voda a VN z cievok by niekde prebijalo na kostru. TO by bolo pocut v motorovom priestore ako praskanie klasicke ako vysoke napatie ked prebija. Dokonca v noci by to mohlo aj pekne svietit (ako mne svietili stare zapalovacie kable)
Diagnostika by viac povedala, resp. aspon ake hodnoty davaju cidla (z akych hausnumer sa musi RJ vysomarit) a kolko teploty hlasia. Keby to neslo nastartovat ani za tepla, spytal by som sa na tlak paliva, ale takato ked to zavisi od teploty, tak to palivo by som vylucil. Len tak mimochodom, nemas v nadrzi okrem benzinu aj napriklad E 85 ? Ten sa neodparuje tak dobre ako benzin pri nizkych teplotach a velmi dobre rozpusta vodu. Nuz nic ine ma nenapada.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Pun-to »

Palivovej filtr samozřejmě má. Je na spodku na pravý straně auta za prahem před zadním kolem.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Nero4
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 16 srp 2010, 21:26

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Nero4 »

Karol píše:Skontroluj odpor teplotneho cidla teploty vody (na bloku motora s jednym kontaktom, meria sa proti kostre) a aj nasavaneho vzduchu (na vstrekovaci taky maly termisto, meria sa na dvoch kontaktoch odpor). Obidve cidla by mali mat pri -10 okolo 20 kiloohmov. S rastucou teplotou odpor NTC cidiel klesa.
Viem si predstavit ze pri nizkej teplote by niekde kondenzovala voda a VN z cievok by niekde prebijalo na kostru. TO by bolo pocut v motorovom priestore ako praskanie klasicke ako vysoke napatie ked prebija. Dokonca v noci by to mohlo aj pekne svietit (ako mne svietili stare zapalovacie kable)
Diagnostika by viac povedala, resp. aspon ake hodnoty davaju cidla (z akych hausnumer sa musi RJ vysomarit) a kolko teploty hlasia. Keby to neslo nastartovat ani za tepla, spytal by som sa na tlak paliva, ale takato ked to zavisi od teploty, tak to palivo by som vylucil. Len tak mimochodom, nemas v nadrzi okrem benzinu aj napriklad E 85 ? Ten sa neodparuje tak dobre ako benzin pri nizkych teplotach a velmi dobre rozpusta vodu. Nuz nic ine ma nenapada.

E85 nepouzivam, takze chyba bude nejspis nekde v tom cidle. Jak budu mit cas kouknu na to.
A co ten palivovy filrt, kdyz ho sundam poznam jesli je zaneseny?
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Pun-to »

Jestli máš na vstřikovací liště benzín tak zanešenej nebude.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Nero4
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 16 srp 2010, 21:26

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Nero4 »

Pun-to píše:Jestli máš na vstřikovací liště benzín tak zanešenej nebude.
Tu vstrikovaci listu najdu kde?? :wink:
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Pun-to »

Aha myslel jsem že odpovídám na 1,6. 1,2 lištu nemá.
Nejdřív kokni jestli hází jiskru jestli ne tak modul zapalování, snímač HU. Jestli jiskra je tak:
Odpoj jednu hadičku na benzín a zapni zapalování a uvidíš jestli pujde benzín (musí týct proudem).
Pak jen ty teplotní čidla a nebo voda v benzínu (přidej do nádrže asi půl litru lihu nebo Velfobin)
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Nero4
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 16 srp 2010, 21:26

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Nero4 »

Tak se mi zda ze posledni dobou tady pisu cim dal casteji.. :cry:

Pred 3 dny mi neslo nastartovat (teplota venku -10C), tak jsem si myslel ze mam zamrzlou nejakou hadicku s benzinem, protoze baterka bylo ok, motor tocil ale ne a ne naskocit.
Tak jsem to nechal tak a dneska to zkusil znovu. Baterka stale OK, ale motor uz ani netocil, starter jen cvaka ale jinak nic.

Tak nevim co s tim? Mozna mi odesel starter, mozna neco jineho. Nejake navrhy? :?:
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Karol »

Si si isty tou baterkou ? Lebo ked netoci len cvaka, to by mohla byt aj ona. Resp. skus ju premerat pod zatazou ako klesne napatie (vnutorny odpor). Pocas pokusu o start pohasinaju kontrolky (klesa palubne napatie) ? Moze byt v dosledku bud zlej baterky, alebo skratnuteho starteru ktory bere ovela viac nez by mal. Nic ma nenapada, snad len dobre skontrolovat baterku. Ona moze mat dobre napatie, ale nemusi davat vykon. Napriklad ked su rozlamane clanky, tak efektivna plocha elektrody je zmensena cim sa prudko znizi jej vykon. Napatie na rozdiel od vykonu nieje dane plochou elektrody ale len zlozenim elektrody, elektrolytu a teplotou. Skus inu baterku od niekoho pozicat len na pokus.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Nero4
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 16 srp 2010, 21:26

Re: Špatny start za studena

Příspěvek od Nero4 »

Baterku mam tak 9 mesicu starou ale pred mesicem ani ne jsem ji byl promerit a vse bylo ok, i pod zatezi, dobijeni vse v poradku. Navic na baterce sviti zelene kolecko coz znamena OK nabito.

Jinak jak pises, tak pri pokusu nastartovat klesne napeti a kontrolky zhasnou, vynuluje se mi radio a hodiny.

A je mozne aby se mi ty clanky jak pises rozlamaly samy od sebe? V nedeli jsem s tim jel a v pohode, v utery jsem chtel jet znovu ale nepovedlo se nastartovat - starter a vse v poradku, protacelo se to ale nechtelo naskocit. No a dneska se to uz ani neprotacelo...
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“