Ahojte mam celkom "zaujimavy problem" s mojim puntom 1.2, r.v. 2000. Ide o to ze ked je vlhke pocasie/hmla/dazd tak po nastartovani sa mi zacne cele auto triast, a mam pocit ze ide na tri valce. Proste citit ako sa motor dusi a nema vykon (plyn na podlahe a otacky nestupaju). Po cca 8-10 km citit ako by sa odpalil aj ten stvrti valec autom sklbne a uz ide normalne. Ako som spominal toto sa deje len za zvysenej vlhkosti pocasia (ked je teplo/resp. mraz a teda nizka vlhkost) ide to uplne v pohode.
Mohli by ste mi prosim vas poradit kde by mohol byt problem/co treba skontrolovat? kedze buduci pondelok idem dat Punto k znamemu do servius.
Diky moc!
dusenie motora a jazda na tri valce (?) pri vlhkom pocasi
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
dusenie motora a jazda na tri valce (?) pri vlhkom pocasi
Fiat Punto mk2 (2002), 1.2 8v, 5dv., 6x airbag, manual klima, ABS
- Reklama
Re: dusenie motora a jazda na tri valce (?) pri vlhkom pocas
Zapalovací cívka? Jinak neděláš dobře. Odděláš katalyzátor
Re: dusenie motora a jazda na tri valce (?) pri vlhkom pocas
Ak je to MPI tak mozno nejaka z cievok, ak SPI a ma to dve cievky pre 4 valce, tak skor kable.
Veru, katalyzator nema rad nezhoreny benzin.
Veru, katalyzator nema rad nezhoreny benzin.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: dusenie motora a jazda na tri valce (?) pri vlhkom pocas
ahojte, diky za tipy, urcite mu poviem nech checkne kable, mam otazku k tym cievkam (cievke). Som amater ale co som pozeral na motor tak su tam dve cievky (?) - resp. dve krabicky z ktorych idu po dva kable ku svieckam...neviem ci je to to co ste mi odporucili pozriet... otazka je ako sa da zistit ktora z nich je zla (ked sa zavada prejavuje len za vlhkeho pocasia a predpokladam ze vadna je len jedna). Plus kolko stoji nova cievka (ak by sa nedala opravit) a bolo by treba kupit novu?
diky!
diky!
Fiat Punto mk2 (2002), 1.2 8v, 5dv., 6x airbag, manual klima, ABS
Re: dusenie motora a jazda na tri valce (?) pri vlhkom pocas
MPI má také 2 cívky pro 4 válce.Jako většina aut. Šetří se na nepravých místech.Karol píše:Ak je to MPI tak mozno nejaka z cievok, ak SPI a ma to dve cievky pre 4 valce, tak skor kable.
Veru, katalyzator nema rad nezhoreny benzin.
Re: dusenie motora a jazda na tri valce (?) pri vlhkom pocas
Ano, tie dve krabicky z pravej strany su zapalovacie cievky, kedze su 2 na 4 valce. Ked odide jedna, maly by zlyhat hned dva valce, ak zlyhava len jeden, ukazovalo by to na kabel. Pripadne na poskodeny izolator sviecky (poskodeny zvykne mat take mapy na sebe akoby). Cievky sa kontroluju najjednoduchsie vo vypnutom stave ohmmetrom, primarna strana ma mat odpor 0,495-0,605 ohmu a na sekundare 6,66 - 8,14 kiloohmu. Samozrejme pri odpojenych kabloch a zapalovani (Primarna strana je ta kam idu tenke kable s nizkym napatim a sekundarna je vysokonapatova z ktorej vychadzaju tie hrube kabliska)
Dost o ich stave dokaze napovedat aj osciloskop zapojeny na primarnu stranu a z tvaru signalu sa da dost vycitat. Na nete je dost zaznamov na porovnanie aky tvar by to malo mat a aky tvar to ma pri akej chybe.
http://web.stonline.sk/anon/z_praxe/pri ... ipad1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam bol iny problem, ale z clanku je vidiet, co vsetko sa da vycitat z osciloskopu.
Dost o ich stave dokaze napovedat aj osciloskop zapojeny na primarnu stranu a z tvaru signalu sa da dost vycitat. Na nete je dost zaznamov na porovnanie aky tvar by to malo mat a aky tvar to ma pri akej chybe.
http://web.stonline.sk/anon/z_praxe/pri ... ipad1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tam bol iny problem, ale z clanku je vidiet, co vsetko sa da vycitat z osciloskopu.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km