zavzdušněný chladící systém.

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

tak jsem po dlouhý době otevřel kapotu u punta mk2 1,2-8V. všimnul jsem si že je tak zhruba o 2cm povysunutá hadice ke chladiči. dal jí zpátky a dotáh sponku. pro jistotu jsem to odvzdušnil a od tý doby žblunká (klasický zavzdušnění). Jelikož byla celkem chycená hadice, tak jsem dal potom novou. Nalil vodu a znovu odvzdušnil. Ale žblunká to pořád. Odvzdušnoval jsem to běžným postupem na studeným motoru podle (jak na to). na tomhle puntu jsem to už dělal takhle parkrát v minulosti a vždycky ok. Má to cenu zkoušet ještě jednou odvzdušnit? Nebo se rovnou vrhnout na těsnění pod hlavou. Někdo tady taky psal, že to odvzdušnoval na teplym motoru-má to smysl? Těsnění pod hlavou sice už dochází (olejnička, tedka už i něco málo bílýho maglajzu pod víčem), ale je mě divný že to dělá až od tý doby co jsem přeštěloval hadici a odvzdušnil.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Reklama
 

dombo
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 04 lis 2009, 21:28

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od dombo »

"jemny biely maglajz" je v zimnych mesiacoch, ked su teploty okolo 0 a jazdis kratke vzdialenosti, so studenym motorom normalny - kondenzacia vzdusnej vlhkosti,.. (inak by som mal tesnenie pod hlavou odidene od zaciatku co som auto kupil :) ). mal som problem s odvzdusnenim - takisto to nijako neslo, az sa mi to raz podarilo. pravdepodobne ostava niekde zaseknuta bublina. pohladaj moje prispevky a uvidis ako sa mi to podarilo. teraz po 4 mesiacoch stale ziadne zblnkanie. a urcite skus odvzdusnenie za tepla.
Fiat Punto 1.2 8V 44kw mk2b r.v. 2006
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

taky si myslim, že těsnění uplně proražený nebude. si stim ještě pohraju. Za tepla se ty šrouby asi povolujou s vypnutym motorem? a nebo při běhu (což si myslim že by byl docela hučák). pro jistotu na ty šrouby dám nový o-kroužky(vypadaj šeredně i když tudy voda neprolíná). ještě mě napadlo, když jsem to minule uspěšně odvzdušnoval měl jsem přední kola trošku vejš než zadní. tedka to bylo na uplný rovině. uvidíme
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od žabak »

Ja osobně odvzdušňuji vždy tak, že oddělám víčko na chladiči, nastartuji, odvzdušním topení, a nechám zahřát motor a jak otevře termostat, tak odvzdušnim chladič a mělo by to být bez problému odvzdušněno.
Mám ale jiný problém a to to že se mi chladicí okruh furt zavzdušnuje a tlakujie. Mám nové těsnění pod hlavou a hlava byla srovnana, ale furt se to zavzdušňuje! Mohlo by to dělat ještě něco jiného? Ještě se mi totiž zdá, že mi málo tlačí vodni pumpa. Chci ji vyměnit i s rozvodama, ale nevím jak ještě zjistit co mi to zavzdušňuje? Voda se mi mírně tratí, ale olej je normálně černý a z výfuku se mi nezdá, že by to nějak extrémě bíle kouřilo. :roll:
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

nevim jak u mk1, ale u mk2 by se nejdřív měl odvzdušnovat chladič protože je níž, pak teprve topení. k tomu tvýmu-zkoušela se hlava přetlakovat? mohla by bejt ruplá. nebo se mrkni na pumpu- je tam taková dírka, kterou když je mechanická ucpávka na pumpě k.o. tak teče voda. když ti to tlakuje, tak bude pumpa tlačit dobře
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
pepaxx
Znalec
Příspěvky: 935
Registrován: 07 pro 2010, 16:54

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od pepaxx »

pozri všetky hadice tiež som mal podobny problem..a hadica nebola ani celkom drava len trocha predrata a ked sa to zohrialo stale sa to zavzdušnovalo...
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od žabak »

Jak jsem měl hlavu na srovnání a daní nových gufer, tak jsem jim řikal ať to zkusí a prý to bylo dobré, ale otázka je zda jim v tom věřit? Spíše uvažuji že odpojim veškeré hadice a zkusím natlakovat celý blok zda to nebude někde unikat. Otázka kolik to mužu natlakovat? Celý system se tlakuje jen na 1bar ale samotný blok s hlavou bych mohl i na vic ne?
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od žabak »

pepaxx píše:pozri všetky hadice tiež som mal podobny problem..a hadica nebola ani celkom drava len trocha predrata a ked sa to zohrialo stale sa to zavzdušnovalo...
Problém je ale v tom, že jak dojedu, tak hadice jsou natlakované a není vidět, ze by to někde unikalo.
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

hadice neodpojuj (zbytečný). zkus si natlakovat celej systém přes spešl víčko (jestli ho máš-já taky nemám) pumpičkou na 1bar. když nic nepoteče tak to de do motoru. Čistě teoreticky si myslim že malý netěsnosti typu prosakující hadice apod. (když to vyloženě neteče proudem) by neměly nasávat vzduch. je tam přece určitej tlak a od toho tam je vyrovnavácí nádobka, aby to co vyteče ven se nahradilo a dokud není prázdná tak by to vzduch nasát nemělo a když je to čerstvě odvzdušněný tak by to mělo nákej pátek vydržet.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

já jsem už vyzkoušel všechny možný varianty odvzdušnění za studena,tepla i s nastartovanym motorem a pořád to šplouchá. dělá to u studenýho i teplýho motoru, na volnoběh i když se přidá plyn. připadá mě že když se doplnuje kapalina tak hladina ve vyrovnávací nádobce v momentě kdy to začne vytejkat přes ty odvzdušnovací otvory je moc vysoko (tak 5cm pod víčkem) a když se to zahřeje tak to trošku klesne při zavřenym víčku a pak když chci víčko popustit tak místo toho aby vysyčel vzduch tak vyletí hladina nahoru a přes lehce přiotevřený víčko se valí voda ven. hadice mě moc natlakovaný nepřipadaj, už mě to sere. už jedině to těsnění pod hl.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od žabak »

ja to odvzdusnim a ujedu tak 16km a muzu to odvzdusnit znovu. Z chladice jde jen vzduch. Osobne to typuju na tu prasklou hlavu, ale predem to jeste prubnu natlakovat.
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

mě jde z chladiče i z topení voda , ani to nezasyčí, ale žblunká to vesele dál. tedka jsem si všim že i po 6 km mám celkem studenou spodní hadici ke chladiči. ručička teploměru uprostřed. možná to bylo málo km, ale kdyby byl termostat v háji tak by to aspon po odvzdušnění dokud se to ještě neohřeje nemělo žblunkat.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od PotkanGT »

racer píše:já jsem už vyzkoušel všechny možný varianty odvzdušnění za studena,tepla i s nastartovanym motorem a pořád to šplouchá. dělá to u studenýho i teplýho motoru, na volnoběh i když se přidá plyn. připadá mě že když se doplnuje kapalina tak hladina ve vyrovnávací nádobce v momentě kdy to začne vytejkat přes ty odvzdušnovací otvory je moc vysoko (tak 5cm pod víčkem) a když se to zahřeje tak to trošku klesne při zavřenym víčku a pak když chci víčko popustit tak místo toho aby vysyčel vzduch tak vyletí hladina nahoru a přes lehce přiotevřený víčko se valí voda ven. hadice mě moc natlakovaný nepřipadaj, už mě to sere. už jedině to těsnění pod hl.
mas tam cistu vodu alebo nemrzku??
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od racer »

nemrzku, ale naředěnou jenom do -25°, půl roku stará
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: zavzdušněný chladící systém.

Příspěvek od peta.smolik »

Tady se řešilo něco podobnýho Dokonce si tam psal i ty... Stačí použít funkci hledat... Všechno se tady řeší nesmyslně X krát furt dokola!!!! https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... D&start=15
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“