startování za mrazu - problém
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
startování za mrazu - problém
Zdravím, Multipla Bipower konec 2000 při mrazu kolem 0 oC chytí (dám tlačítkem nuceně na benzin) a po třech sekundách lehce zvýšených otáček zhasne. Druhý start už celkem Ok. Při teplotě nad nulou startuje jako pila. Při teplotě -5 oC ještě hůře chytá, přestože starter točí jako o závod. Při - 10 oC starter točí o závod a motor jen pokuckává. Točil jsme ho přes kabely půl minuty, ale pořád stejný a nenaskočil. Svíčky jsem dal nový na CNG - postříbřený, disgnostika čistá jako lilie. Přestože nesvítila kontrolka vstřiků, dal jsem je propláchnout na Kladně - všichni mi trvdili, že to bude u Bipowerky nejspíše toto. Hodnoty před a po proplachu vstřiků téměř stejné, problém to nevyřešilo. Benzin tankuju u Agip, tak to snad není taková hrůza.
Někdo říká palivový filtr - ale moje Bipowerka 110 000 km ujela na benzin max. 10 000, což je proti čistým benziňákům směšná vzdálenost.
Poradíte?
Díky.
Někdo říká palivový filtr - ale moje Bipowerka 110 000 km ujela na benzin max. 10 000, což je proti čistým benziňákům směšná vzdálenost.
Poradíte?
Díky.
- Reklama
- andreapipo
- Fiaťák
- Příspěvky: 182
- Registrován: 11 úno 2009, 12:21
- Kontaktovat uživatele:
Re: startování za mrazu - problém
...a v jakém stavu je baterie, kontakty atd.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Šťastnou cestu!
Re: startování za mrazu - problém
Pokud je to u bipoweru stejné jako u normál benzínu, tak benzínový filtr tam nenajdeš! Nicméně nakouknout do nádrže se může vyplatit (sítko u čerpadla), zvlášť pokud se tam benzín moc netočí a zůstává tam delší dobu. Benzín má oproti naftě podstatně menší skladovatelnost.bipower píše:Někdo říká palivový filtr - ale moje Bipowerka 110 000 km ujela na benzin max. 10 000, což je proti čistým benziňákům směšná vzdálenost.
P.S. Přesunuji do Motor - ostatní, kam se bude více hodit.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startování za mrazu - problém
Díky za rychlou reakci a snahu. Baterka a kontakty jsou v pořádku, benzin je tam měsíc starý, v tom to není. Když startuju na plyn, tak do 0 oC to chytne hned. Při větších mrazech kolem Vánoc jsme to nenastartoval, jakmile klesla teplota pod - 8 oC. Na plyn to prostě ni chytnout nemohlo kvůli teplotě benzin má někde zádrhel, ten zádrhel se projevuje i teď, když je cca 1-2 oC nad nulou. Po stisknutí vynuceného startování na benzin otočím klíčkem do polohy jedna a čerpädlo běží cca 2 sekundy a pak je klid. problém je v dodávce paliva, protože na plyn nad nulou to startuje jako drak, takže lektrika - jiskra na svíčkách v pohodě. prohledal jsme skoro celé fórum o bipowerce, a tam jsem našel, že může benzinové čerpadlo málo tlačit. Ví někdo, kde přesně končí hadička přívodu benzinu ke vstřikovačům. Našel jsem jednu (jakoby omotanou pákem cca 3 mm širokým) jdoucí těsně přes hlavu motoru v plastovém chránícím korýtku až pod vzduchové potrubí do válců. Je to tam na blbě přístupným místě a hadička je bez stahovcí pásky jen tak nastrčená na konus. Nechce se mi věřit, že by v tom byl natlakovaný benzin.-).
Má mít čerpadlo takový tlak, že bych nedokázal palcem zacpat konec hadičky, aby benzin neutíkal?
Jinak bipowerka je skvělá, mám udělané rozvody, nové svíčky, přední brzdy, nový olej s filtrem, propláchnuté benzinové vstřiky. Teď jen to startování, které začalo letos blbnout s příchodem prvních mrazů.
Kdo potřebuje včistit a zkontrolovat vstřiky, vřele doporučuji TP spol. v Kladně. Ráno přijedeš, oni vstřiky sundají, vyzkoušejí, propláchnou (ne ultrazvukem, tak se dělají naftové), znovu změří a namontujou. Za tři, čtyři hodinky jedeš. jen je třeba se tam objednat, mají toho hodně.
Vstřiky mám čisté jako dětská prdýlka, ale s klesající teplotou bipowerka úměrně hůře startuje. Mez je cca - 8 oC, pak jen starter točí, motor lehce škytá jako že má chuť, ale ani po půl minutě takového startování - svižného přes kabely a baterku druhého auta - žádná změna. Prostě vzhledem k nízké teplotě málo paliva. Filtr, čerpadlo, hadice...? Jsou modré hadice nad motorem benzinové?
Má mít čerpadlo takový tlak, že bych nedokázal palcem zacpat konec hadičky, aby benzin neutíkal?
Jinak bipowerka je skvělá, mám udělané rozvody, nové svíčky, přední brzdy, nový olej s filtrem, propláchnuté benzinové vstřiky. Teď jen to startování, které začalo letos blbnout s příchodem prvních mrazů.
Kdo potřebuje včistit a zkontrolovat vstřiky, vřele doporučuji TP spol. v Kladně. Ráno přijedeš, oni vstřiky sundají, vyzkoušejí, propláchnou (ne ultrazvukem, tak se dělají naftové), znovu změří a namontujou. Za tři, čtyři hodinky jedeš. jen je třeba se tam objednat, mají toho hodně.
Vstřiky mám čisté jako dětská prdýlka, ale s klesající teplotou bipowerka úměrně hůře startuje. Mez je cca - 8 oC, pak jen starter točí, motor lehce škytá jako že má chuť, ale ani po půl minutě takového startování - svižného přes kabely a baterku druhého auta - žádná změna. Prostě vzhledem k nízké teplotě málo paliva. Filtr, čerpadlo, hadice...? Jsou modré hadice nad motorem benzinové?
Bipowerák
Re: startování za mrazu - problém
Benzín nemá oproti naftě menší skladovatelnost.
S nástupem biosraček je to už naopak Může být špatné čerpadlo benzínu.
S nástupem biosraček je to už naopak Může být špatné čerpadlo benzínu.
Re: startování za mrazu - problém
Zkusil bych prohlídnou sítko čerpadla, což je u benzínových multipel jakási náhrada za palivový filtr. Někdy může být zasr... jak sfiňa.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startování za mrazu - problém
Díky za rady, ale nenašel jsem benzinový čerpadlo. Bipowerka má nádrž až vzadu pod kufrem. Sundal jsem i rezervu, ale nikde v koberci v kufru ani pod zadníma sedačkama není náznak otvoru jako přítup k nádrži zeshora. Kde to čerpadlo je a jak se k němu dostanu? Díky.
Bipowerák
Re: startování za mrazu - problém
Tak u bipower neporadím, klasika benzín má čerpadlo pod zadníma sedačkama (dostupné, když se vyndá za spolujezdcem a uprostřed)...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startování za mrazu - problém
Přiznám se, že si nedokážu představit, jak to u bipower vypadá, ale šel bych po těch modrých hadičkách, u mě vedou do benzinovýho čerpadl!a
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW